Bästa sommarfilmerna, blockbuster-kategorin (Omröstning)

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Bästa sommar-blockbusterfilmen?

Hajen
6
11%
Star Wars
6
11%
Indiana Jones: Jakten på den försvunna skatten
4
7%
Ghostbusters
1
2%
E.T
2
4%
Thelma och Louise
1
2%
Terminator 2
4
7%
Forrest Gump
2
4%
Independence Day
1
2%
Jurassic Park
4
7%
Titanic
3
5%
Schindlers List
5
9%
Harry Potter
1
2%
Sagan om Ringen
9
16%
Dark Knight
0
Inga röster
Avatar
1
2%
Pirates of the Caribbean
6
11%
Marvels: The Avengers
0
Inga röster
 
Antal röster : 56

Bästa sommarfilmerna, blockbuster-kategorin (Omröstning)

Inläggav alixha » 2015-07-12 10:21:25

slackern skrev:Här tror jag det skulle vara lite kusligt att titta på hajen.

Sitter i en badring
Och hur kan man då göra Steven Spielbergs succéfilm ännu läskigare? Det funderade de anställda på en biograf i Texas över och idén om en ”vattenbio” växte fram. De kallar projektet ”Jaws on the water” och det innebär att man en sen kväll tittar på filmen på en bioduk samtidigt som man sitter i en badring ute på mörkt vatten.

Vad som lurar under ytan kan man aldrig veta och för de lite fegare har man även satt ut några bänkar på stranden, skriver CNN.

Flera besökare som twittrade under den första visningen vittnade om en riktigt läskig men spännande upplevelse.


http://www.svt.se/nyheter/utrikes/40-ar ... -laskigare


Häftigt slackern, det har jag inte hört talas om innan.
Jag vete tusan om jag skulle sitta i badringen, jag skulle bli oerhört paranoid.
"Har dom verkligen kollat vattnet här!?" :lol:
alixha
 
Inlägg: 2646
Anslöt: 2013-01-04

Bästa sommarfilmerna, blockbuster-kategorin (Omröstning)

Inläggav Puzzle » 2015-07-12 10:47:28

Är det bara jag som blir sugen på att köpa en sån där fejkad hajfena och skrämma livet ur folket? :twisted:
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Bästa sommarfilmerna, blockbuster-kategorin (Omröstning)

Inläggav Kahlokatt » 2015-07-12 18:37:00

Jag är verkligen inte mycket för blockbusters, men har sett ungefär hälften av filmerna på listan. Var väldigt skeptisk till Avatar, men älskade den. Thelma och Louise, Forrest Gump och Schindlers List är också jäkligt bra.
Harry Potter-filmerna är mysiga, det är så mycket detaljer och märkligheter att frossa i. Men som nästan alltid är böckerna bättre.
Star Wars har jag aldrig fastnat för - inte min typ av sci/fi, helt enkelt - och vad gäller Sagan om Ringen tycker jag faktiskt bättre om filmerna, men det är likadant där - inte min typ av fantasy. Är inget epos-fan, helt enkelt.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Bästa sommarfilmerna, blockbuster-kategorin (Omröstning)

Inläggav Moggy » 2015-07-12 18:47:39

Kahlokatt skrev:J[code]
Harry Potter-filmerna är mysiga, det är så mycket detaljer och märkligheter att frossa i. Men som nästan alltid är böckerna bättre.



Ojämn kvalitet och olika stuk på filmerna i serien gör att serien som helhet inte ligger på topp.Blir tydligt om man ser dom på rad.

Mycket av detaljerna från boken är inte med och annat bra ges väldigt lite utrymme.

Synd att det inte blev tv-serie av Harry Potter. En säsong per bok.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Bästa sommarfilmerna, blockbuster-kategorin (Omröstning)

Inläggav Kattastrof » 2015-07-20 22:33:30

Man skulle nog kunna valt nästan alla. Bara 3 kändes svårt att ta, så många bra sommar filmer man kunnat njuta av under åren!
Kattastrof
 
Inlägg: 23
Anslöt: 2015-07-20

Återgå till Intressanta intressen



Logga in