"Easter eggs" från filmer och spel

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

"Easter eggs" från filmer och spel

Inläggav Puzzle » 2015-06-11 0:56:23

utanfoerskapt skrev:Nån som hittat något easter egh på aspergerforum?

Det hade ju varit nåt, men tyvärr så tror jag inte att det finns. Men motbevisa mig gärna. :P
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

"Easter eggs" från filmer och spel

Inläggav alixha » 2015-06-11 11:35:19

@colaflaska
Hur vet du att folk inte har hittat/stött på dessa easter eggs själva?
Bara för att dom finns på någon sida på internet betyder det ju inte att folk inte har hittat dom själva utan hjälp från någon sida. Man kan ju själv ha hittat ett easter egg, cameo eller vad man vill, gått in på internet för att se om någon annan hittat det och är det så, länkat från den sidan.
Jag ska ta fram min mobil och ta kort på tv:n nästa gång jag hittar ett easter egg om det känns bättre :P

_________________________________________________________________________

Det fanns ett easter egg i Battlefield 4 som jag triggade en gång (tror inte det är aktivt längre).
Man skulle vara 10 personer och simma ut till en boj på en viss karta och då fick man fram en stor haj.

Bild

Fanns ett annat också där man skulle trycka på gömda knappar i spelet så fick man fram ett T-rex vrål.

Tror det finns ganska många easter eggs i BF4 men vissa är bara aktiva under vissa perioder.
alixha
 
Inlägg: 2646
Anslöt: 2013-01-04

"Easter eggs" från filmer och spel

Inläggav RainBowChild » 2015-06-11 12:41:20

Röjde runt lite på en ATV I GTA V när jag plötsligt såg en skum skepnad på en klippa...

Och jo jag hittade detta själv, mitt eget screenshot.

Hade för mig att jag tog en närmare bild men jag hittar den inte, plus att det var nåt jävligt otäckt med det hela, kände mig verkligen illa till mods!

:mrgreen:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
RainBowChild
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1072
Anslöt: 2013-07-12

"Easter eggs" från filmer och spel

Inläggav RainBowChild » 2015-06-11 13:13:33

Efter lite strul med Rockstars bildformat!

Enjoy your nightmares!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
RainBowChild
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1072
Anslöt: 2013-07-12

"Easter eggs" från filmer och spel

Inläggav Puzzle » 2015-06-11 13:37:23

Aw, jag älskar spöken och kusligheter i spel. Både Skyrim och Oblivion har samma sak. :-)005

Sims 3 har en fuskkod "jokePlease" där dom har lagt in en del torra skämt.. :wink:
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

"Easter eggs" från filmer och spel

Inläggav alixha » 2015-06-12 11:24:20

RainBowChild skrev:Efter lite strul med Rockstars bildformat!

Enjoy your nightmares!


Oj den var häftig, kommer du ihåg ungefär var den var på kartan?


Någon som har sett Slenderman i något spel förresten som easter egg?
Han är skitläskig :shock:
alixha
 
Inlägg: 2646
Anslöt: 2013-01-04

"Easter eggs" från filmer och spel

Inläggav RainBowChild » 2015-06-17 8:32:43

alixha skrev:Oj den var häftig, kommer du ihåg ungefär var den var på kartan?

Någon som har sett Slenderman i något spel förresten som easter egg?
Han är skitläskig :shock:


Japp jag vet exakt var det är, jag har en tendens att memorera kartor i spel.

Har ej sett denne Slenderman men hört en hel del, tror det räcker så för mig!
RainBowChild
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1072
Anslöt: 2013-07-12

"Easter eggs" från filmer och spel

Inläggav Puzzle » 2015-07-09 22:44:13

Vet inte riktigt om det här är ett easter egg eller något annat men i Fable 2 finns det en "Demon Doors and Secret Cottages" stuga som är rätt läskig. Och jag hittade den faktiskt själv innan men snor bilder från internet. :wink:

327404.gif


Den är alltså "fördömd", eller något liknande. Vad töntigt sånt låter på svenska, föredrar nog "doomed". :P

327396_v1.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

"Easter eggs" från filmer och spel

Inläggav Huggorm » 2015-07-09 23:05:43

Puzzle skrev:Aw, jag älskar spöken och kusligheter i spel. Både Skyrim och Oblivion har samma sak. :-)005
Men de har väl inte direkt några kusliga spöken? I skyrim finns ju den huvudlösa ryttaren till exempel men det är ju inget man blir rädd för
Huggorm
 
Inlägg: 22256
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

"Easter eggs" från filmer och spel

Inläggav Puzzle » 2015-07-09 23:23:49

Huggorm skrev:
Puzzle skrev:Aw, jag älskar spöken och kusligheter i spel. Både Skyrim och Oblivion har samma sak. :-)005
Men de har väl inte direkt några kusliga spöken? I skyrim finns ju den huvudlösa ryttaren till exempel men det är ju inget man blir rädd för

Mja. Kusliga är väl kanske lite av en överdrift i dom spelen men Skyrim har ju ett spöktempel också där man kan få massa spökvapen och Oblivion har ju ett spöke som står på någon strand som man kan få något mini-uppdrag ifrån angående någon skatt han grävt ner. Så nog finns det fler spöken än Mr. Huvudlös i alla fall.

Men skeletten är nog nästan värre i dom spelen, det där knakande ljudet när dom går är jätteäckligt. :P
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

"Easter eggs" från filmer och spel

Inläggav Huggorm » 2015-07-09 23:29:17

Puzzle skrev:Men skeletten är nog nästan värre i dom spelen, det där knakande ljudet när dom går är jätteäckligt. :P
Men dom slår man ju ihjäl med ett finger, dom tål ju nästan inget. Då är det nästan kusligare när en draugr smyger ifatt en bakifrån
Huggorm
 
Inlägg: 22256
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

"Easter eggs" från filmer och spel

Inläggav Huggorm » 2015-07-09 23:33:20

Men easter eggs är det ju inte så gott om, utom M'aiq the Liar. Men referenser till tidigare spel är det gott om, som när man hittar Sinderion nere i underjorden.
Huggorm
 
Inlägg: 22256
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

"Easter eggs" från filmer och spel

Inläggav Alias » 2015-07-09 23:41:41

Puzzle skrev:
Huggorm skrev:
Puzzle skrev:Aw, jag älskar spöken och kusligheter i spel. Både Skyrim och Oblivion har samma sak. :-)005
Men de har väl inte direkt några kusliga spöken? I skyrim finns ju den huvudlösa ryttaren till exempel men det är ju inget man blir rädd för

Mja. Kusliga är väl kanske lite av en överdrift i dom spelen men Skyrim har ju ett spöktempel också där man kan få massa spökvapen och Oblivion har ju ett spöke som står på någon strand som man kan få något mini-uppdrag ifrån angående någon skatt han grävt ner. Så nog finns det fler spöken än Mr. Huvudlös i alla fall.

Men skeletten är nog nästan värre i dom spelen, det där knakande ljudet när dom går är jätteäckligt. :P


Själv tycker jag att falmer är bra otäcka, dom kan bara komma framhoppandes bakom ett hörn.
Alias
Inaktiv
 
Inlägg: 168
Anslöt: 2015-07-02

"Easter eggs" från filmer och spel

Inläggav Lilla Gumman » 2015-07-09 23:53:35

Ett Easter Egg i Android KitKat hittar man om man går in i inställningar, väljer Om, och klickar 4 gångar på versionsnumret. Då kommer ett stort vitt K upp. Man klickar på K:et 6 gånger. Då kommer KitKat-loggan upp. Om man sen håller nere fingret på loggan kommer det en massa små bilder upp som flyttar sig, och om man klickar på dom flyttar dom sig med. Sen tar man bara bakåt på smartphonen så försvinner det och smartphonen är som vanigt igen.

Under mina försök att hitta Easter Eggs lyckades jag aktivera utvecklarläget, vad nu det är för nåt. Hoppas jag inte kan förstöra för mycket på smartphonen nu. :wink: :roll:
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

"Easter eggs" från filmer och spel

Inläggav Puzzle » 2015-07-10 0:03:13

Huggorm skrev:
Puzzle skrev:Men skeletten är nog nästan värre i dom spelen, det där knakande ljudet när dom går är jätteäckligt. :P
Men dom slår man ju ihjäl med ett finger, dom tål ju nästan inget. Då är det nästan kusligare när en draugr smyger ifatt en bakifrån
Huggorm skrev:Men easter eggs är det ju inte så gott om, utom M'aiq the Liar. Men referenser till tidigare spel är det gott om, som när man hittar Sinderion nere i underjorden.

Ljudet från skeletten anser jag fortfarande är värre och särskilt om man har headset så blir det väldigt "skärande" på något sätt. :P

Draugr är väl snarare lite tragiskt, kör man som nord (eller gifter sig med en sådan :oops: ) så kan det ju vara någon avlägsen släkting som man dödar. :wink:

Riktiga easter eggs är nog få utan det handlar nog snarare om cameo-framträdanden som någon kom fram till i tråden som pacman eller Star Wars scenen. Finns väl något uppdrag med en Spriggan som säger "my precious" åt en ring men annars kommer jag inte direkt på något mer.

Alias skrev:Själv tycker jag att falmer är bra otäcka, dom kan bara komma framhoppandes bakom ett hörn.

Drakarna är nog ändå värst, särskilt när man blivit tillräckligt höglevlad så det inte är någon utmaning längre utan man bara suckar och tänker "inte igen.." :-)051 Man kan ju som inte komma undan dom heller.
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

"Easter eggs" från filmer och spel

Inläggav Lilla Gumman » 2015-07-10 0:36:50

Om man i Googles sökmotor skriver: answer to life the universe and everything kommer det up en miniräknare med 42 på, en hänsyftning till Liftarens Guide till Galaxen. Miniräknaren går att använda som vanligt.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

"Easter eggs" från filmer och spel

Inläggav Lilla Gumman » 2015-07-10 12:55:55

Om man skriver Atari Breakout i Googles bildsök, kommer man till Image Breakout och får spela Breakout. Efteråt kan man dela sina poäng, eller spela igen. Givetvis kan man återgå till bildsökning närhelst man vill. Ett påskägg jag hade glömt ...
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

"Easter eggs" från filmer och spel

Inläggav Puzzle » 2015-07-10 13:35:36

Google verkar ha mycket som jag inte hittat tidigare. Dom hade ju också så man kunde spela pacman på Google maps nu i början på april (första aprilskämt kanske?) men det verkar dom ha tagit bort.
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

"Easter eggs" från filmer och spel

Inläggav Lilla Gumman » 2015-07-10 17:43:44

Puzzle skrev:Google verkar ha mycket som jag inte hittat tidigare. Dom hade ju också så man kunde spela pacman på Google maps nu i början på april (första aprilskämt kanske?) men det verkar dom ha tagit bort.


Ja, och dom hade en lek också i påskas, att man skulle leta efter såna där Pokemon-figurer på Google Maps. Det fanns 150 stycken sa dom. Den som hittade flest på ett par dar skulle erbjudas jobb på Google.

Söker man på "do a barrel roll" så snurrar hela Google-sidan runt ett varv. Och en gång till när man klickar på bildsök o.s.v.

Pac man i Google tappning kan man fortrarande spela här:
http://elgoog.im/pacman/
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

"Easter eggs" från filmer och spel

Inläggav Puzzle » 2015-10-21 20:38:51

En liten bump, bara för att.. :P

Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

"Easter eggs" från filmer och spel

Inläggav slackern » 2016-04-01 19:42:51

Tydligen är traditionen 500 år gammal. :lol:

http://www.bbc.com/culture/story/201603 ... easter-egg
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Återgå till Intressanta intressen



Logga in