Middagsträff 2 juni - Bryggeriet, Stockholm

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Middagsträff 2 juni - Bryggeriet, Stockholm

Inläggav Pemer » 2015-05-28 18:35:32

Vi fortsätter med Bryggeriet på Odengatan 60. Hemsida: http://www.bryggerietbar.se/

De har After work med flera fina nedsatta priser fram till 19.00, så vi kör lite tidigare start än vi brukade på Vasas - vi samlar ihop oss på vanliga stället utanför t-banespärrarna på Odenplans station strax före 18.30, och går till restaurangen då. Jag bokar bord till 18.40.

Det är en sportbar med en massa tv-apparater med matcher på, men vi som var där en gång redan i höstas stod ut alldeles utmärkt, och var flera stycken som definitivt kan ha problem med för ljudliga miljöer. Sitta längst ut mot gatan funkar bäst, så det satsar vi på. Sist drogs någon fotbollsmatch på på hög volym till kl 20, när vi lyckligtvis alla var klara, så då blev det snabbt uppbrott och betalning.

Tips på prisvärda och om möjligt ännu mer garanterat tysta restauranger mottages tacksamt. Ming Palace är uppskattat och väldigt lugnt, fast något dyrare.

Ett ställe som jag kommer att lägga två middagar på under sommaren, är Kinamuren inte långt från Odenplan (det heller), där man har blandad asiatisk, mongolisk och sushi-buffé samt efterrättsbuffé varje kväll för 158 kronor. Kan det vara något som fast middagsträffsrutin var fjärde vecka?
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Middagsträff 2 juni - Bryggeriet, Stockholm

Inläggav Freddy Dreadful » 2015-05-28 19:11:26

Pemer skrev:Tips på prisvärda och om möjligt ännu mer garanterat tysta restauranger mottages tacksamt.
Vill inte verka tjatig eller så, men då jag inte fick någon respons på mitt tips om Ellora tidigare, där jag hållit ett par av mina träffar, kan det vara värt att skriva igen;

En klart prisvärd och EXTREMT lugn (vi var väl de enda gästerna där) indisk restaurang vid Zinkensdamm. Perfekt en tisdag när man bara hänger med sitt eget sällskap, eller en lördag att käka och snacka lite innan man drar vidare!
Freddy Dreadful
 
Inlägg: 865
Anslöt: 2010-09-13
Ort: Tyresö

Middagsträff 2 juni - Bryggeriet, Stockholm

Inläggav Pemer » 2015-05-28 19:26:23

Jaaaaa.... visst ja, sorry! Kikar just på deras hemsida, som jag glömde totalt att göra förra gången du tipsade om dem. Det ser ju inte dumt ut alls. Hade jag kollat i bättre tid hade jag nog övervägt att byta och testa där redan på tisdag. Men då bestämmer jag mig på stående fot för att lägga minst en middag där under sommarschemat.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Middagsträff 2 juni - Bryggeriet, Stockholm

Inläggav Freddy Dreadful » 2015-05-28 19:48:14

Pemer skrev:Men då bestämmer jag mig på stående fot för att lägga minst en middag där under sommarschemat.
-Likar!
Freddy Dreadful
 
Inlägg: 865
Anslöt: 2010-09-13
Ort: Tyresö

Middagsträff 2 juni - Bryggeriet, Stockholm

Inläggav Matte » 2015-05-29 21:09:37

Vi ämnar närvara å sagda tillställning... :wink:

/Agneta & Matte 8)
Matte
 
Inlägg: 279
Anslöt: 2007-03-08

Middagsträff 2 juni - Bryggeriet, Stockholm

Inläggav Per-Fredrik » 2015-05-29 22:30:19

Jag kommer gärna ditt göra er önskar gärna er sällskap och för diskussion,Samt ätta middag efteråt :-)Happy .
Per-Fredrik
 
Inlägg: 60
Anslöt: 2015-03-16
Ort: Stockholm

Middagsträff 2 juni - Bryggeriet, Stockholm

Inläggav ullstrumpan » 2015-05-30 21:43:00

Kanske dyker upp
ullstrumpan
 
Inlägg: 417
Anslöt: 2011-11-27
Ort: Botkyrka

Middagsträff 2 juni - Bryggeriet, Stockholm

Inläggav GreenHS17 » 2015-06-02 11:06:41

Kommer nog.
GreenHS17
 
Inlägg: 21
Anslöt: 2014-10-20

Middagsträff 2 juni - Bryggeriet, Stockholm

Inläggav hobbe » 2015-06-02 13:34:56

Kommer.
hobbe
 
Inlägg: 50
Anslöt: 2011-10-02
Ort: Stockholm

Middagsträff 2 juni - Bryggeriet, Stockholm

Inläggav bittin » 2015-06-02 17:41:48

Hoppar har annat att göra idag
bittin
 
Inlägg: 1894
Anslöt: 2008-11-03

Middagsträff 2 juni - Bryggeriet, Stockholm

Inläggav Mats » 2015-06-17 14:59:43

Freddy Dreadful skrev:Vill inte verka tjatig eller så, men då jag inte fick någon respons på mitt tips om Ellora tidigare, där jag hållit ett par av mina träffar, kan det vara värt att skriva igen;

En klart prisvärd och EXTREMT lugn (vi var väl de enda gästerna där) indisk restaurang vid Zinkensdamm. Perfekt en tisdag när man bara hänger med sitt eget sällskap, eller en lördag att käka och snacka lite innan man drar vidare!

Jag var med på gårdagens träff på Ellora här är mina synpunkter på stället:

Det som var bra: Sällskapet var trevligt och maten var god. Det fanns ingenting att klaga på där.

Akustiken: Förra gången jag var på AS-träff på Ellora var vi typ enda sällskapet där och då kändes det såklart som ett lugnt ställe. Igår hade de flera gäster och vi hamnade vid ett bord mitt i. Då var det inte så lugnt längre utan akustiken är rätt slamrig för ljudkänsliga aspergare. Den är kanske inte värre än på andra restauranger där vi har haft AS-träffar men den är inte heller bättre.

Prisnivån: På Bryggeriet kan man äta en huvudrätt för 99 kronor och det kostade tacosbuffén på gamla Vasa's också. Här får man betala typ 170 kronor för en huvudrätt. Betydligt högre alltså och inte idealiskt för fattiga aspergare.

Det som var dåligt: Trots att vi bad om det kunde vi inte få betala var och en för sig vid kassan, utan de ville prompt ge oss en gemensam nota så att vi själva med hjälp av miniräknare försöka räkna ut vad var och en skulle betala. Ingen annan stans där vi har haft AS-träffar har det varit så (som t.ex. Vasa's, Bryggeriet, Ming Palace, Pizza Hut, Lilla Vårsta, ett sushiställe på Söder som jag inte kommer ihåg namnet på och kanske fler ställen jag inte kommer på just nu). Jag ser det som extremt dålig service från Elloras sida och för mig är det en showstopper. Jag vill kunna betala min mat oberoende av de andra i sällskapet (t.ex. för att jag kanske vill lämna träffen i förtid) och kommer alltså inte att vara med på någon mer AS-träff på Ellora förrän ryktet har nått mig att de har ändrat attityd på den här punkten och att det är självklart att var och en kan batala för sig vid kassan oberoende av resten av sällskapet.
Mats
 
Inlägg: 5574
Anslöt: 2007-04-09
Ort: Stockholm

Middagsträff 2 juni - Bryggeriet, Stockholm

Inläggav Pemer » 2015-06-17 19:52:17

Aha.... låter inte helt bra...
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Middagsträff 2 juni - Bryggeriet, Stockholm

Inläggav HGJ » 2015-06-17 23:01:47

Mats skrev:Det som var dåligt: Trots att vi bad om det kunde vi inte få betala var och en för sig vid kassan, utan de ville prompt ge oss en gemensam nota så att vi själva med hjälp av miniräknare försöka räkna ut vad var och en skulle betala. Ingen annan stans där vi har haft AS-träffar har det varit så (som t.ex. Vasa's, Bryggeriet, Ming Palace, Pizza Hut, Lilla Vårsta, ett sushiställe på Söder som jag inte kommer ihåg namnet på och kanske fler ställen jag inte kommer på just nu). Jag ser det som extremt dålig service från Elloras sida och för mig är det en showstopper. Jag vill kunna betala min mat oberoende av de andra i sällskapet (t.ex. för att jag kanske vill lämna träffen i förtid) och kommer alltså inte att vara med på någon mer AS-träff på Ellora förrän ryktet har nått mig att de har ändrat attityd på den här punkten och att det är självklart att var och en kan batala för sig vid kassan oberoende av resten av sällskapet.

På vinterns träff på Ellora gick jag till kassan innan de hunnit skriva ut den gemensamma notan och fick betala enskilt (utan några invändningar från personalens sida).
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5316
Anslöt: 2007-06-02

Middagsträff 2 juni - Bryggeriet, Stockholm

Inläggav Mats » 2015-06-17 23:11:32

HGJ skrev:På vinterns träff på Ellora gick jag till kassan innan de hunnit skriva ut den gemensamma notan och fick betala enskilt (utan några invändningar från personalens sida).

Det var precis det jag försökte med igår men nekades.
Mats
 
Inlägg: 5574
Anslöt: 2007-04-09
Ort: Stockholm

Återgå till Träffar



Logga in