Någon som testat den här dejting-sajten? (shy passions)

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Någon som testat den här dejting-sajten? (shy passions)

Inläggav plåtmonster » 2015-06-06 16:56:11

Sist jag kikade på SCB:s statistik så finns det ett killöverskott på runt 0,2% så det har inte så stor betydelse. Sådant som påverkar mer är t.ex invandring där det är övervägande yngre män, för det är de som har pengarna och styrkan att klara sig hit. Men absolut mer påverkande är sådant som fördelning mellan städer beroende på vart folk söker sig och socio-biologiska orsaker där drivet fungerar annorlunda. Ska man komma runt det hela så behöver man ha lite insikt i detta och agera därefter. Många dejtingsajter har dessutom en hel del personer som lever på bekräftelse och som inte har någon tanke på vidare relation.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Någon som testat den här dejting-sajten? (shy passions)

Inläggav snuggelhund » 2015-06-06 17:09:32

plåtmonster skrev:Sist jag kikade på SCB:s statistik så finns det ett killöverskott på runt 0,2% så det har inte så stor betydelse. Sådant som påverkar mer är t.ex invandring där det är övervägande yngre män, för det är de som har pengarna och styrkan att klara sig hit. Men absolut mer påverkande är sådant som fördelning mellan städer beroende på vart folk söker sig och socio-biologiska orsaker där drivet fungerar annorlunda. Ska man komma runt det hela så behöver man ha lite insikt i detta och agera därefter. Många dejtingsajter har dessutom en hel del personer som lever på bekräftelse och som inte har någon tanke på vidare relation.


Vad i helvete är poängen med det ?

( De borde få pisk)
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Någon som testat den här dejting-sajten? (shy passions)

Inläggav AlgoJerViA » 2015-06-06 17:16:59

Vet du verkligen inte vad poängen med bekräftelse är?
AlgoJerViA
 
Inlägg: 59
Anslöt: 2015-05-27
Ort: Med utsikt över vattnet och staden

Någon som testat den här dejting-sajten? (shy passions)

Inläggav snuggelhund » 2015-06-06 17:20:24

AlgoJerViA skrev:Vet du verkligen inte vad poängen med bekräftelse är?


Jo, jag vet vad poängen med bekräftelse är.

Det var inte vad frågan gällde.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Någon som testat den här dejting-sajten? (shy passions)

Inläggav plåtmonster » 2015-06-06 17:26:24

snuggelhund skrev:Vad i helvete är poängen med det ?

De får en må bra känsla av allt intresse och smicker men låter det aldrig leda till något. Och eftersom de mår bra av det så är det precis meningen med det.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Någon som testat den här dejting-sajten? (shy passions)

Inläggav Fsharp » 2015-06-06 21:41:22

plåtmonster skrev:Sist jag kikade på SCB:s statistik så finns det ett killöverskott på runt 0,2% så det har inte så stor betydelse. Sådant som påverkar mer är t.ex invandring där det är övervägande yngre män, för det är de som har pengarna och styrkan att klara sig hit. Men absolut mer påverkande är sådant som fördelning mellan städer beroende på vart folk söker sig och socio-biologiska orsaker där drivet fungerar annorlunda. Ska man komma runt det hela så behöver man ha lite insikt i detta och agera därefter. Många dejtingsajter har dessutom en hel del personer som lever på bekräftelse och som inte har någon tanke på vidare relation.


Men de 0,2% gäller alla åldrar. Kvinnor lever några år längre än män, 83,7 jämfört med 80,1, så det måste betyda att kvinnounderskottet är flera procent i reproduktiv ålder (säg 15-40).

Jag minns på 80/90-talet att man diskuterade vilket stort kvinnoöverskott det fanns i Stockholm och att det var svårt för dem att skaffa sig en partner. Många skaffade sig t o m pojkvänner från Norrland där det fanns brist på tjejer. Det har helt försvunnit idag.
Fsharp
Ny medlem
 
Inlägg: 10
Anslöt: 2015-03-09

Någon som testat den här dejting-sajten? (shy passions)

Inläggav plåtmonster » 2015-06-07 1:45:28

Fsharp skrev:Jag minns på 80/90-talet att man diskuterade vilket stort kvinnoöverskott det fanns i Stockholm och att det var svårt för dem att skaffa sig en partner. Många skaffade sig t o m pojkvänner från Norrland där det fanns brist på tjejer. Det har helt försvunnit idag.

Så vart hittar de pojkvänner då? :D
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Någon som testat den här dejting-sajten? (shy passions)

Inläggav Fsharp » 2015-06-07 16:37:58

plåtmonster skrev:
Fsharp skrev:Jag minns på 80/90-talet att man diskuterade vilket stort kvinnoöverskott det fanns i Stockholm och att det var svårt för dem att skaffa sig en partner. Många skaffade sig t o m pojkvänner från Norrland där det fanns brist på tjejer. Det har helt försvunnit idag.

Så vart hittar de pojkvänner då? :D


Kanske fler kvinnor vill leva som singlar idag. Nu får väl ensamstående kvinnor t o m insemineras i Sverige så då behöver de inte en man för att skaffa barn. Det har blivit mer accepterat att leva i lesbiska förhållanden (bara en gissning att det spelar roll). Samt invandring har gjort att det finns många unga män i förorter till Stockholm.
Fsharp
Ny medlem
 
Inlägg: 10
Anslöt: 2015-03-09

Någon som testat den här dejting-sajten? (shy passions)

Inläggav Stripes » 2015-06-08 9:28:16

Jag tror personligen att valet av eventuell dejtingsajt beror på hur man ser på sig själv och vad man är för typ av person, uppenbarligen också graden på sin diagnos i detta fall. Jag har inte.varit medveten om min diagnos särskilt länge länge men jag har klarat mig, jag har barn och haft tjejer till och från dock är mitt problem acceptans i vissa situationer. Jag tror nödvändigtvis inte att man behöver testa en aspergers dejtingsajt för att hitta någon man uppskattar och vice-versa. Precis lika lite som du "måste" berätta om din diagnos (om man inte själv vill - vilket jag föredrar att göra) på en jobbintervju så behöver du inte göra det på en dejt. Det kan komma senare när. Återigen beror allt ENLIGT MIG på hur man själv är som person. Blev ett betydligt längre svar än tänkt men jag ville framföra min åsikt!

:)
Stripes
 
Inlägg: 40
Anslöt: 2015-06-07

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in