Vilka instrument kan ni spela och vilket är lättast för er?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

vilken är eran favorit?

Piano/Keyboard
26
27%
Gitarr
27
28%
Ukele (liten gitarr)
3
3%
Elgitarr
12
12%
Bas
0
Inga röster
Elbas
2
2%
Trummor
10
10%
Saxofon
2
2%
Trumpet
0
Inga röster
trumbol
1
1%
Dragspel
0
Inga röster
Kazoo
2
2%
Fiol
7
7%
Violin
1
1%
Flöjt
5
5%
Klarinett
0
Inga röster
 
Antal röster : 98

vilka instrument kan ni spela och vilken är lättast för er?

Inläggav thefilosofer » 2015-02-03 10:56:15

Jag spelar främst elgitarr, spelar elgitarr i ett band samt sjunger. Har gått sånglektioner när jag var yngre.

Sedan har jag spelat bas i ett band och lägger ofta bas åt andra band under studiosessioner.

Just nu är jag främst trummis i ett band som jag lirar ganska mycket med. Har spelat utomlands och så med det bandet, riktigt kul! :)

Det mesta av tiden går åt i studion dock. Just nu är jag ganska inne i soundet av SSL-CONSOLER och Neve-prylar (älskar det brittiska skitiga sounded). Funderar på att köpa in en till vintagedesign-preamp till studion nästa vecka. Det verkar som att jag kommer kunna leva på studio-jobb i vår dessutom! :)
thefilosofer
 
Inlägg: 155
Anslöt: 2010-04-20
Ort: Sollentuna

vilka instrument kan ni spela och vilken är lättast för er?

Inläggav CireDirts » 2015-02-03 11:21:53

Jag spelar egentligen trummor samt bas vid behov. Men nu har ju grabbarna i bandet fått för sig att jag ska skola om mig till sångare.
CireDirts
 
Inlägg: 28
Anslöt: 2014-11-07
Ort: Gävle/Oslo/GBG

vilka instrument kan ni spela och vilken är lättast för er?

Inläggav Bazooka » 2015-02-04 20:09:40

Ingen lysande motorik, men jag är bra på att få välljud ur instrument ändå, fixar sätt att få det bra utan en massa användande av flinka fingerrörelser och en massa fippel med lillfingrar och liknande.

Bäst på gitarr, men tycker piano är nästan lika roligt, fast där ligger min brist på fingerfärdighet mej mer i fatet. En gitarr låter bättre med bara taktkänsla och förståelse för vad som behövs.
Annars, blockflöjt, munspel, bas, trummor.

Men min favvo är att ta låtar där virtuoser virtuosar, bryta ned det i beståndsdelar och få det att låta lika bra fast med mycket enklare medel.
Bazooka
 
Inlägg: 205
Anslöt: 2012-11-03

Re: vilka instrument kan ni spela och vilken är lättast för

Inläggav matterik » 2015-02-07 12:44:34

Jag spelade mandolin och fiol när jag var liten.
matterik
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2085
Anslöt: 2010-01-17

vilka instrument kan ni spela och vilken är lättast för er?

Inläggav takeaselfie » 2015-02-14 8:22:15

Går musikgymnasiet. För mig tycker jag att gitarr är lättare än piano. Dock är piano mycket lättare egentligen för där ser man tonerna lättare eftersom det finns både svarta och vita tangenter. På gitarr måste man lära sig mönstret vart de olika tonerna sitter. Dock känns det ändå mer naturligt för mig att spela gitarr av nån anledning.
takeaselfie
 
Inlägg: 21
Anslöt: 2014-07-14

vilka instrument kan ni spela och vilken är lättast för er?

Inläggav jesusiscool » 2015-05-03 10:15:01

Dagobert skrev:
Dagobert skrev:Gitarr är bra att fånga tjejer med.

Har jag hört iaf.

Bara man lär sig tre ackord: Tonika-Subdominant-Dominant så blir vissa imponerade (kanske inte om hon själv råkar vara gitarrist). Man kan ju spela gitarr runt lägerelden (funkar inte med piano skulle jag tro)

yusuke20 skrev:vilka instrument kan ni spela och vilken tycker ni är enklast för er?

Piano är väl mitt instrument. Sång borde nog vara det enklaste instrumentet (fast jag har dock inte provat att sjunga i kör eller solo). Rösten borde väl vara det naturligaste instrumentet. Piano är väl det som skall bli mitt specialintresse!

Bror Duktig skrev:Jag har spelat piano hela livet, men några år med blockflöjt/tenorblockflöjt och cello en termin.

Jag köpte fioler med hinner inte träna. Vi har två fioler, två pianon, en gitarr, flöjter (blockisar som jag har spelat på i ensembler för några år sedan) och ett stort jäkla trumset som tar upp havla storarummet.

Sedan har jag spelat lite kyrkorgel i några år, men först sent i höstas började jag åka och öva minst två gånger i veckan. Jag som yngre, hade lätt att använda armar och ben och t.ex. spela trummor, men efter 10 utbrändheter och efter att ha blivit över 40, så var det inte lika lätt.

Först NU som jag undrar om D sitter 5 cm till vänster eller höger när jag inte ser fötterna, eller upptäcker att jag har fel fot för att smidigt ta nästa ton, i stället för att bli helt perplex och inte veta vad jag ska göra alls.

Tror det är mycket bra för hjärnan när man varit utbränd, att spela just kyrkorgel. Trummor är nog också bra för det, liksom piano (särskilt för den som inte kan det innan). Det är något särskilt bra med det där att kombinera flera kroppsdelar på det sättet.

Jag spelade in lite igår. Det är de första riktiga styckena jag klarar. Te Deum (första) hade inga pedalnoter, så de har jag skrivit in själv, då i form av bokstäver bara. Det är enklare för mig, då jag inte har tre notsystem som blandar ihop sig. Andra filmen är ett stycke som är skrivet med tre notsystem och var svårare eftersom jag lätt blandar basnoterna för vänsterhanden, med pedalnoterna.

Obs, dessa visar inget "åh så duktig jag är på orgel" för det är jag såklart inte. Mer "Åh, se att jag lyckades använda fötterna utan att behöva en minuts tankekraft mellan varje ton jag ska ta!!!".




jag vill också spela orgel!!! Det verkar intressant! Hur lär man sig detta? Nja, kanske får jag nöja mig med att spela piano (vilket jag borde lära mig ordentligt).
jesusiscool
 
Inlägg: 916
Anslöt: 2013-04-25
Ort: Online

vilka instrument kan ni spela och vilken är lättast för er?

Inläggav Bror Duktig » 2015-05-03 13:45:53

jesusiscool skrev:jag vill också spela orgel!!! Det verkar intressant! Hur lär man sig detta? Nja, kanske får jag nöja mig med att spela piano (vilket jag borde lära mig ordentligt).

Fråga i din församling om de ger lektioner. Jag tar inte lektioner utan lär mig själv. Jag är med i kyrkokören och har både frågat om jag får spela, och blivit frågad om jag vill spela när kantorn t.ex. vill ha varannan vers med piano resp orgel och då såklart inte klarar det själv (då visste hon att jag kunde piano).

Om jag t.ex. skulle flytta nu, så skulle jag ta kontakt med nya församlingen och berätta att jag spelat och övat orgel nästan varje dag där jag bodde förut, och fråga om man kunde få öva på deras. Eller fråga deras kantor hur man inom det nya området kan öva orgel. Så jag föreslår att du frågar din församings kantor om det ges lektioner eller om du kan piano, om du får lov att öva lite orgel.

Jag blev så intresserad så jag fick till slut kvittera ut en nyckel till kyrkan, och åker dit varje dag och övar eller sitter och spelar ena psalmen efter den andra på kul.

Jag har äntligen lärt mig spela bastonerna i basnotraden med fötterna, och tenornoterna i samma rad med vänsterhanden. Det satt långt inne kan jag säga! Trodde aldrig det skulle gå. I filmerna ovan har jag skrivit dit egna bokstäver under för fötterna. Typ C, D o.s.v. på ena, och andra hade tre notrader så det var lite lättare även om det tog TID att lära sig det där enkla stycket. Det var SVÅRT att dela vänsterhand och fötter så att de inte måste göra samma sak, och samtidigt hålla reda på vilken rad som ska följas av vilken lem :D Man vet ju, men i farten blir det lätt en röra för 40-plussare med en hjärna som har utbrändhetsskador (koncentration, inlärning, uppmärksamhet, snabbhet).
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

vilka instrument kan ni spela och vilken är lättast för er?

Inläggav jesusiscool » 2015-05-05 18:43:33

Bror Duktig skrev:
jesusiscool skrev:jag vill också spela orgel!!! Det verkar intressant! Hur lär man sig detta? Nja, kanske får jag nöja mig med att spela piano (vilket jag borde lära mig ordentligt).

Fråga i din församling om de ger lektioner. Jag tar inte lektioner utan lär mig själv. Jag är med i kyrkokören och har både frågat om jag får spela, och blivit frågad om jag vill spela när kantorn t.ex. vill ha varannan vers med piano resp orgel och då såklart inte klarar det själv (då visste hon att jag kunde piano).

Om jag t.ex. skulle flytta nu, så skulle jag ta kontakt med nya församlingen och berätta att jag spelat och övat orgel nästan varje dag där jag bodde förut, och fråga om man kunde få öva på deras. Eller fråga deras kantor hur man inom det nya området kan öva orgel. Så jag föreslår att du frågar din församings kantor om det ges lektioner eller om du kan piano, om du får lov att öva lite orgel.

Jag blev så intresserad så jag fick till slut kvittera ut en nyckel till kyrkan, och åker dit varje dag och övar eller sitter och spelar ena psalmen efter den andra på kul.

Jag har äntligen lärt mig spela bastonerna i basnotraden med fötterna, och tenornoterna i samma rad med vänsterhanden. Det satt långt inne kan jag säga! Trodde aldrig det skulle gå. I filmerna ovan har jag skrivit dit egna bokstäver under för fötterna. Typ C, D o.s.v. på ena, och andra hade tre notrader så det var lite lättare även om det tog TID att lära sig det där enkla stycket. Det var SVÅRT att dela vänsterhand och fötter så att de inte måste göra samma sak, och samtidigt hålla reda på vilken rad som ska följas av vilken lem :D Man vet ju, men i farten blir det lätt en röra för 40-plussare med en hjärna som har utbrändhetsskador (koncentration, inlärning, uppmärksamhet, snabbhet).

Lokala församling? Jag som inte ens är med i Svenska Kyrkan längre.
Måste man inte gå på musikskola för att lära sig kyrkomusik?
Hur gör man att spela klaviatur till ett socialt intresse? Eller skall man bara sitta på kammaren och spela Bach 24/7?
jesusiscool
 
Inlägg: 916
Anslöt: 2013-04-25
Ort: Online

vilka instrument kan ni spela och vilken är lättast för er?

Inläggav Krillo » 2015-05-05 19:17:34

Bror Duktig skrev:Jag har spelat piano hela livet, men några år med blockflöjt/tenorblockflöjt och cello en termin.

Jag köpte fioler med hinner inte träna. Vi har två fioler, två pianon, en gitarr, flöjter (blockisar som jag har spelat på i ensembler för några år sedan) och ett stort jäkla trumset som tar upp havla storarummet.

Sedan har jag spelat lite kyrkorgel i några år, men först sent i höstas började jag åka och öva minst två gånger i veckan. Jag som yngre, hade lätt att använda armar och ben och t.ex. spela trummor, men efter 10 utbrändheter och efter att ha blivit över 40, så var det inte lika lätt.

Först NU som jag undrar om D sitter 5 cm till vänster eller höger när jag inte ser fötterna, eller upptäcker att jag har fel fot för att smidigt ta nästa ton, i stället för att bli helt perplex och inte veta vad jag ska göra alls.

Tror det är mycket bra för hjärnan när man varit utbränd, att spela just kyrkorgel. Trummor är nog också bra för det, liksom piano (särskilt för den som inte kan det innan). Det är något särskilt bra med det där att kombinera flera kroppsdelar på det sättet.

Jag spelade in lite igår. Det är de första riktiga styckena jag klarar. Te Deum (första) hade inga pedalnoter, så de har jag skrivit in själv, då i form av bokstäver bara. Det är enklare för mig, då jag inte har tre notsystem som blandar ihop sig. Andra filmen är ett stycke som är skrivet med tre notsystem och var svårare eftersom jag lätt blandar basnoterna för vänsterhanden, med pedalnoterna.

Obs, dessa visar inget "åh så duktig jag är på orgel" för det är jag såklart inte. Mer "Åh, se att jag lyckades använda fötterna utan att behöva en minuts tankekraft mellan varje ton jag ska ta!!!".





Fint :-)Happy
Krillo
 
Inlägg: 1123
Anslöt: 2011-02-12
Ort: Leråker

vilka instrument kan ni spela och vilken är lättast för er?

Inläggav Bror Duktig » 2015-05-05 22:15:45

jesusiscool skrev:Lokala församling? Jag som inte ens är med i Svenska Kyrkan längre.
Måste man inte gå på musikskola för att lära sig kyrkomusik?
Hur gör man att spela klaviatur till ett socialt intresse? Eller skall man bara sitta på kammaren och spela Bach 24/7?

Ja, alltså om man inte vill spela i "sin" kyrka, så får man söka till kantorsutbildning (kanske man inte gör om man inte är troende) eller gå någon kurs på universitetet och sedan vidare till organist om man vill bli riktigt bra.

Har man inte spelat piano innan, så gissar jag att det blir kämpigare, och jag vet inte om det är krav på förkunskaper att kunna spela piano eller så, på högskolekurserna.

Kyrkorgel är ju framför allt ett instrument som finns i kyrkan, och jag tror det finns få i vanliga konsertlokaler.

Annars an man köpa en elkyrkorgel via blocket. Kostar från några tusen och till hur mycket som helst.

Särskilt socialt är det nog inte. Jag och kantorn pratade just om det idag. Som pianist är man ofta ganska ensam. Inte med i orkestrar och så. Men som pianist kan man ju alltid vara med i ett barn av något slag. Som organist blir man ännu mer ensam, och spela i grupp om flera är såklart svårt. Enda gången vi spelar ihop i kyrkan, är när blåsare eller violinister spelar till orgeln. Men det kan vara svårt att höra de andra och man känner inte samma samspel som när jag spelade piano och mina barn sax, trumpet, annat piano eller trummor.

Jag spelar orgel nästan varje dag, och är alltid ensam, förutom då vaktmästare, präst, kantor eller någon besökare tittar in och ska göra eller hämta något.

Det sociala är bara att jag diskuterar planering för övning, eventuell spelning av en psalm eller liknande, pratar om spelande i allmänhet o.s.v. På en kantorsutbildning är det säkert mer socialt, men som sagt kanske man inte går den om man inte är troende.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

vilka instrument kan ni spela och vilken är lättast för er?

Inläggav CarolusRex » 2015-05-05 22:20:51

Röstade ''Piano/Keyboard''. Är bättre på gitarr (spelat sen jag var 7 kanske. inte helt säker på ålder men det var däromkring jag fick min första gitarr.) men jag är ganska bra på att improvisera framför ett piano. Dock sällan jag har tillgång till ett.
CarolusRex
 
Inlägg: 1018
Anslöt: 2014-01-27

vilka instrument kan ni spela och vilken är lättast för er?

Inläggav jesusiscool » 2015-05-09 11:53:49

Bror Duktig skrev:Jag spelar orgel nästan varje dag, och är alltid ensam, förutom då vaktmästare, präst, kantor eller någon besökare tittar in och ska göra eller hämta något.

Det sociala är bara att jag diskuterar planering för övning, eventuell spelning av en psalm eller liknande, pratar om spelande i allmänhet o.s.v. På en kantorsutbildning är det säkert mer socialt, men som sagt kanske man inte går den om man inte är troende.

Menar du att en pianist måste vara en ensamvarg?
Fast om man spelade på caféer och barer så borde man ju slippa ensamheten (eller kanske inte). Jag hörde att Bachs musik faktiskt först spelades på caféer.
En konsertpianist kanske måste vara lite ensam ibland.
Man borde ju kunna spela tillsammans med andra istället för att bara sitta och öva ensam!
jesusiscool
 
Inlägg: 916
Anslöt: 2013-04-25
Ort: Online

vilka instrument kan ni spela och vilken är lättast för er?

Inläggav Bror Duktig » 2015-05-09 16:50:43

Jag kan inte svara på allt om hur ensam man är med piano, men i de flesta orkestrar är inget piano med.

Att sitta och spela piano på ett café är väl ensamt? Man ser folk, men man unmgås inte så som medlemmarna i en orkester eller i ett band.

Ibland är pianot med som komp eller solo, och det är väl ensamt det med.

Men om det räcker med att folk tittar, så är väl inte orgel ensamt, hela kyrkan är full av folk som sjunger till det man övat in. Inövandet är oftast ensamt för alla (utom den delen när man "övar ihop sig" i ett band/orkester).
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

vilka instrument kan ni spela och vilken är lättast för er?

Inläggav syntax » 2015-05-09 20:52:22

själv spelar jag en del instrument.
Jag spelar, gitarr, bas, piano, sen håller jag för tillfället på att lära mig orgel, banjo och theremin

banjon har jag lite svårigheter med då jag är van med gitarr spelandet.

dock har jag problem med att spela med tempo vilket har gjort att jag aldrig har lyckats att spela med några andra vilket har lett till att jag spelar endast med mig själv.
syntax
 
Inlägg: 65
Anslöt: 2015-04-28
Ort: i skogen

vilka instrument kan ni spela och vilken är lättast för er?

Inläggav Bjäbbmonstret » 2015-05-10 0:26:22

Nej pianister måste inte vara ensamvargar men det behövs dessvärre bara en till varje orkester vilket gör att det är svårare att få komma med i en sån än om du spelar ett instrument som orkestrarna behöver många med. Pianon, inte ens moderna elpianon (hemska tanke) är ju heller inte särskilt bärbara så det är ju lite svårt att dra med sig bara sådär för att jamma med några.

Men nu har jag kommit fram till vad som måste vara lättaste instrumentet. Knappdragspel med ackordbas. Rena leksaken. Med melodin i höger och färdiga ackord i vänster låter det massor på nolltid. Tyvärr är det desto tyngre att hålla i.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

vilka instrument kan ni spela och vilken är lättast för er?

Inläggav Bjäbbmonstret » 2015-05-10 0:26:22

Nej pianister måste inte vara ensamvargar men det behövs dessvärre bara en till varje orkester vilket gör att det är svårare att få komma med i en sån än om du spelar ett instrument som orkestrarna behöver många med. Pianon, inte ens moderna elpianon (hemska tanke) är ju heller inte särskilt bärbara så det är ju lite svårt att dra med sig bara sådär för att jamma med några.

Men nu har jag kommit fram till vad som måste vara lättaste instrumentet. Knappdragspel med ackordbas. Rena leksaken. Med melodin i höger och färdiga ackord i vänster låter det massor på nolltid. Tyvärr är det desto tyngre att hålla i.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

vilka instrument kan ni spela och vilken är lättast för er?

Inläggav jesusiscool » 2015-05-15 10:38:00

Bjäbbmonstret skrev:Nej pianister måste inte vara ensamvargar men det behövs dessvärre bara en till varje orkester vilket gör att det är svårare att få komma med i en sån än om du spelar ett instrument som orkestrarna behöver många med. Pianon, inte ens moderna elpianon (hemska tanke) är ju heller inte särskilt bärbara så det är ju lite svårt att dra med sig bara sådär för att jamma med några.

Men nu har jag kommit fram till vad som måste vara lättaste instrumentet. Knappdragspel med ackordbas. Rena leksaken. Med melodin i höger och färdiga ackord i vänster låter det massor på nolltid. Tyvärr är det desto tyngre att hålla i.

Hur lär man sig dragspel? Pianodragspel ser enklare ut pga pianotangenter,
Dessutom är dragspel bärbart. Hade något sagt att munspel är det enklaste hade jag nog sagt att så är det inte, Svårt instrument...orkade aldrig lära mig.
Blockflöjt borde väl vara enkelt. Men sång borde vara det enklaste,
jesusiscool
 
Inlägg: 916
Anslöt: 2013-04-25
Ort: Online

vilka instrument kan ni spela och vilken är lättast för er?

Inläggav Kahlokatt » 2015-05-15 20:12:49

Blockflöjt är, tvärtemot vad många tror, INTE enkelt. Inte sång heller, man är aldrig fullärd.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

vilka instrument kan ni spela och vilken är lättast för er?

Inläggav cocos » 2015-05-15 20:32:20

Är totalt tondöv och kan inte med det överhuvudtaget. Taktkänsla har jag däremot och fick testa på trummor en gång i tiden. Lärde mig spela lite grann på kort tid.
cocos
Inaktiv
 
Inlägg: 251
Anslöt: 2014-01-20

vilka instrument kan ni spela och vilken är lättast för er?

Inläggav Bror Duktig » 2015-05-15 20:33:19

Kahlokatt skrev:Blockflöjt är, tvärtemot vad många tror, INTE enkelt. Inte sång heller, man är aldrig fullärd.

Precis. Blockflöjt är bara rätt lätt i början, C-dur och utan finess.

Sång kan kanske vara lite lätt om man har fallenhet men självklart finns det utmaningar för alla och man blir som du skrev aldrig fullärd. Jag har stora problem med sångskarven, G som ligger precis mellan bröst- och huvudtonerna. Jag sjunger hellre tenor än altar runt vid sångskarven. Och tränar man inte rösten, vill den spricka eller svaja. Däremot verkar det medfött om man har förmåga att ta den ton man tänker på. Alla kan det inte.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

vilka instrument kan ni spela och vilken är lättast för er?

Inläggav Bror Duktig » 2015-05-15 20:35:00

Jag skippade att ta upp blockflöjtandet igen, efter att den skar sig enormt mot orgeln, och jag inte vet hur det är tänkt att stämma den. Jag drog isär den tills den nästan föll i två delar, ändå svajade det enormt då träeländet ändrade sig. Jag skulle spela flöjt ihop med en tvärflöjt, till orgeln i kyrkan. Mamma vad dumt det lät med svajandet.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

vilka instrument kan ni spela och vilken är lättast för er?

Inläggav marxisten » 2015-05-15 20:44:36

Akustisk gitarr (stål, nylon samt tolvsträngad), elgitarr, elbas och trummor.

Främst spelar jag stålsträngad akustisk gitarr samt elgitarr. Nylonsträngad har jag ej spelat på flera år, då jag föredrar klangen av stålsträngar. Tolvsträngad gitarr äger jag tyvärr ingen (och inte heller farsan), men de har väldigt fin klang och har funderat på att införskaffa någon när ekonomin tillåter, men det är högst på listan.

Min far har både elbasar samt trummor hemma så därför har jag spelat det en hel del.

Skulle vara intressant att prova spela en akustisk bas någon gång. Om det är liknande skillnad som mellan elgitarr och akustisk gitarr, så borde jag nog kunna spela även akustisk bas, men då jag aldrig ens hållit i någon så vet jag inte. Skulle vara intressant att prova...

Kryssade dock bara i gitarr och elgitarr då jag ej kunde kryssa i alla instrumenten jag spelar/kan spela. Har bara tillgång till en stålsträngad akustisk gitarr samt elgitarr i lägenheten. :-)004
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

vilka instrument kan ni spela och vilken är lättast för er?

Inläggav Bror Duktig » 2015-05-15 20:50:33

Inge som spelar säckpipa? Jag vill lära mig! Vet inte hur man går tillväga alls när man vill det. Som okkunnig köper man ju inte bara ett instrument. Kanske dyrt, och får något skadat, fel eller så.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

vilka instrument kan ni spela och vilken är lättast för er?

Inläggav enperson » 2015-05-15 21:56:07

Har tagit lektioner i fiol i 8,5 år nu
Sedan är jag självlärd med en del hjälp av youtube med gitarr och piano

Det är nog fiol som är lättast tror jag för det kan jag bäst för jag har tagit lektion i det så länge

Jag är verkligen en musik-älskare! Lyssnar eller spelar musik nästan hela tiden :-)154
enperson
 
Inlägg: 60
Anslöt: 2015-04-22

Återgå till Intressanta intressen



Logga in