Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2015-03-29 15:32:26

Vaniljflickan skrev:Alla vill bara ha bekräftelse, vi är som svarta hål, kan aldrig bli uppfyllda.

Vissa söker det via samlag,
somliga söker det via "status",
andra söker det via sociala medier.

Finns många varianter tror jag.


Ja, det låter troligt. Så även "sexdårarna" vill (kanske omedvetet) ha något mer än sex.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Vaniljflickan » 2015-03-29 15:57:47

Alien skrev:
Vaniljflickan skrev:Alla vill bara ha bekräftelse, vi är som svarta hål, kan aldrig bli uppfyllda.

Vissa söker det via samlag,
somliga söker det via "status",
andra söker det via sociala medier.

Finns många varianter tror jag.


Ja, det låter troligt. Så även "sexdårarna" vill (kanske omedvetet) ha något mer än sex.


Jag tror att allt går att koka ner till acceptans och grupptillhörighet, även i dessa fall ja.
Vaniljflickan
 
Inlägg: 2093
Anslöt: 2011-02-01
Ort: Pokéstan

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Smultron » 2015-03-29 16:15:05

Alien skrev:
Ja, det låter troligt. Så även "sexdårarna" vill (kanske omedvetet) ha något mer än sex.
Kan mycket väl vara så, män söker känslomässig närvaro via sex i mångt och mycket. Det är iallafall min erfarenhet.
Smultron
 
Inlägg: 125
Anslöt: 2015-03-27

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav bardamu » 2015-03-29 16:28:14

Alien skrev:Den där Karel Donk tycker jag verkar vara misogyn. Som om kvinnor skulle vara mer irrationella än män!


Självklart är han misogyn, han undersöker dynamiken mellan könen från ett annat perspektiv än feminism. Självklart är det misogyni för en feminism. Det får man inte göra. :roll:
bardamu
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1051
Anslöt: 2014-01-06

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Fighterbabe » 2015-03-30 0:43:13

145852 skrev:
Fighterbabe skrev:Vad tjejer vill ha är nog väldigt individuellt. Jag personligen måste känna en attraktion till personen för att vilja ha sex med honom (ja, endast personer av det manliga könet för min del).
Jag skulle absolut kunna tänka mig gruppsex, trekant etc. MEN endast om personerna i fråga respekterar mina önskemål/krav och lyssnar på ett NEJ. Våld är ingenting som går hem hos mig!
Man kan sätta upp regler innan eller använda sig den enkla regeln att nej betyder nej.
Samtliga personer måste vara nyktra vid tillfället. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att ha sex med någon som är berusad och har nedsatt omdöme. Ett ONS med någon från krogen är alltså inte aktuellt. Skulle jag finna intresse i någon där och han också vill så kan jag absolut tänka mig att ha kontakt med honom dagen efter eller i annat nyktert tillstånd.
Ja, det här är vad jag vill ha. Vad jag kan GE eller ERBJUDA efterfrågades inte i denna tråd.


detta var ingenting om den perfekta mannen


Jag skrev inget om den "perfekta mannen". Jag skrev vad JAG som tjej vill ha.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav rdos » 2015-03-30 8:25:46

Smultron skrev:
Alien skrev:
Ja, det låter troligt. Så även "sexdårarna" vill (kanske omedvetet) ha något mer än sex.
Kan mycket väl vara så, män söker känslomässig närvaro via sex i mångt och mycket. Det är iallafall min erfarenhet.


Generalisera inte alla män på det viset. :-)056
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Natte » 2015-04-06 21:28:58

rdos skrev:
Smultron skrev:
Alien skrev:
Ja, det låter troligt. Så även "sexdårarna" vill (kanske omedvetet) ha något mer än sex.
Kan mycket väl vara så, män söker känslomässig närvaro via sex i mångt och mycket. Det är iallafall min erfarenhet.


Generalisera inte alla män på det viset. :-)056


Exakt! En del män kanske söker känslomässig närvaro via sex, men långt ifrån alla. Speciellt inte de som är asexuella.
Natte
 
Inlägg: 84
Anslöt: 2015-03-22

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Petra63 » 2015-05-08 6:25:56

Det är kul att ha gemenskap och umgås med ödmjuka, snälla och humoristiska vänner!
Petra63
Ny medlem
 
Inlägg: 14
Anslöt: 2015-03-27

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Frimodig » 2015-05-09 15:37:38

Tjejer vill ha nån som tycker om dem, trots hur de är i egna ögon. De bjuder liksom upp till dans. Bildligt uttryckt.
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav antonius » 2015-05-09 20:07:25

Någon som är bra på att byta till sommardäck, bära tunga matkassar och renovera kök, dvs inte jag, haha :-)003
antonius
 
Inlägg: 21877
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Huggorm » 2015-05-09 20:19:54

antonius skrev:Någon som är bra på att byta till sommardäck, bära tunga matkassar och renovera kök, dvs inte jag, haha :-)003
Ingen fara, de norrländska kvinnorna brukar kunna sånt så du behöver inte
Huggorm
 
Inlägg: 22256
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Re: Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav tahlia » 2015-05-09 22:57:00

Huggorm skrev:
antonius skrev:Någon som är bra på att byta till sommardäck, bära tunga matkassar och renovera kök, dvs inte jag, haha :-)003
Ingen fara, de norrländska kvinnorna brukar kunna sånt så du behöver inte

+1
Här är det istället svårt att hitta en karl som inte känner att hans manlighet blir trampad på när man själv drar el, lagar lampor eller hugger ved.
;)
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Huggorm » 2015-05-09 23:15:17

tahlia skrev:
Huggorm skrev:
antonius skrev:Någon som är bra på att byta till sommardäck, bära tunga matkassar och renovera kök, dvs inte jag, haha :-)003
Ingen fara, de norrländska kvinnorna brukar kunna sånt så du behöver inte

+1
Här är det istället svårt att hitta en karl som inte känner att hans manlighet blir trampad på när man själv drar el, lagar lampor eller hugger ved.
;)
Men om du gör de jobben så blir ju bara disken och tvätten kvar till honom så jag förstår om han protesterar
Huggorm
 
Inlägg: 22256
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav tahlia » 2015-05-09 23:17:49

Huggorm skrev:Men om du gör de jobben så blir ju bara disken och tvätten kvar till honom så jag förstår om han protesterar


Nu går det alldeles utmärkt att dra el, laga saker, hugga ved OCH diska och tvätta.
Den där kommentaren borde f.ö säga att du förstår varför kvinnor protesterar också, eller?`;)
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Huggorm » 2015-05-09 23:25:35

tahlia skrev:Nu går det alldeles utmärkt att dra el, laga saker, hugga ved OCH diska och tvätta.
Den där kommentaren borde f.ö säga att du förstår varför kvinnor protesterar också, eller?`;)
Nja, kvinnor är skapta för att diska. Det ser man på att deras små späda händer passar perfekt runt skaftet på en diskborste. Däremot helt olämpligt för att svinga yxor med, det blir blåsor direkt och de slinter och hugger sig i foten. Händer hela tiden.
Huggorm
 
Inlägg: 22256
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav tahlia » 2015-05-09 23:27:43

Huggorm skrev:
tahlia skrev:Nu går det alldeles utmärkt att dra el, laga saker, hugga ved OCH diska och tvätta.
Den där kommentaren borde f.ö säga att du förstår varför kvinnor protesterar också, eller?`;)
Nja, kvinnor är skapta för att diska. Det ser man på att deras små späda händer passar perfekt runt skaftet på en diskborste. Däremot helt olämpligt för att svinga yxor med, det blir blåsor direkt och de slinter och hugger sig i foten. Händer hela tiden.


Du är en aldrig sinande källa av stereotypa fördomar ikväll. Var ölen god?
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Huggorm » 2015-05-09 23:30:39

tahlia skrev:Du är en aldrig sinande källa av stereotypa fördomar ikväll. Var ölen god?
Ingen öl för mig, det vore alltför stereotypt för en ungkarl som bor ensam i en koja i skogen att dricka sådant.
Huggorm
 
Inlägg: 22256
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Puzzle » 2015-05-10 0:28:48

Huggorm skrev:Nja, kvinnor är skapta för att diska. Det ser man på att deras små späda händer passar perfekt runt skaftet på en diskborste. Däremot helt olämpligt för att svinga yxor med, det blir blåsor direkt och de slinter och hugger sig i foten. Händer hela tiden.

Här är ju ett rätt så bra exempel på vad de flesta tjejer inte vill ha om någon undrar.. :wink:
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav sugrövmanövern » 2015-05-10 0:31:52

Huggorm skrev:
antonius skrev:Någon som är bra på att byta till sommardäck, bära tunga matkassar och renovera kök, dvs inte jag, haha :-)003
Ingen fara, de norrländska kvinnorna brukar kunna sånt så du behöver inte
Är det därför jag aldrig lyckas träffa nån man som gör nytta tror du? Jag förväntas göra allt själv för att jag är norrländsk :-)063 . Damn! Har fan inte varit medveten om det här.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Huggorm » 2015-05-10 9:21:02

Väldigt många norrländska damer på det här forumet, jag trodde inte det fanns så många faktiskt. De flesta flyttar väl ner till Stockholm och förnekar sin bakgrund.
Huggorm
 
Inlägg: 22256
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Puzzle » 2015-05-10 10:27:22

Nu menar jag inte det här direkt riktat till någon specifikt men jag har ändå fått känslan att det ligger en viss "bitterhet" emot kvinnor som helhet i en del av inläggen som skrivs.

Och även om det är något som man "bara öser ur sig på forumet" så tror jag ändå att det är fullt möjligt att kvinnorna (och särskilt NT) i ens direkta närhet kan märka av det vilket då får dom att backa undan. Är man dessutom lite "aspig" så bryter nog kvinnan kontakten helt.

Så i det läget handlar det inte direkt längre om "Vad tjejen/kvinnan vill ha" utan hon ser drag hos personen som hon inte vill ha.

Sen vet jag väl i för sig inte vad man kan göra åt det, själv så har jag ju dragit på mig tillitsproblem och även det är något som andra märker av även om jag inte tycker att jag "signalerar" det. :-)063
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Frimodig » 2015-05-10 11:38:02

Puzzle skrev:Nu menar jag inte det här direkt riktat till någon specifikt men jag har ändå fått känslan att det ligger en viss "bitterhet" emot kvinnor som helhet i en del av inläggen som skrivs.

Och även om det är något som man "bara öser ur sig på forumet" så tror jag ändå att det är fullt möjligt att kvinnorna (och särskilt NT) i ens direkta närhet kan märka av det vilket då får dom att backa undan. Är man dessutom lite "aspig" så bryter nog kvinnan kontakten helt.

Så i det läget handlar det inte direkt längre om "Vad tjejen/kvinnan vill ha" utan hon ser drag hos personen som hon inte vill ha.

Sen vet jag väl i för sig inte vad man kan göra åt det, själv så har jag ju dragit på mig tillitsproblem och även det är något som andra märker av även om jag inte tycker att jag "signalerar" det. :-)063


Men talade om hur det är. Gick det inte fram?
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Puzzle » 2015-05-10 11:50:19

Frimodig skrev:Men talade om hur det är. Gick det inte fram?


Fast nu sa jag ju inte "så här är det" utan det är något som jag spekulerar i.
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Frimodig » 2015-05-10 13:34:51

Puzzle skrev:
Frimodig skrev:Men talade om hur det är. Gick det inte fram?


Fast nu sa jag ju inte "så här är det" utan det är något som jag spekulerar i.


Jag tänker mig liksom att folk kan tänka själva. Jag vet, det är en oerhörd hypotes. Nå, så funkar jag. De andra är ungefär lika korkade som jag. Jag vet att det är förbjudet att tänka sånt, men va fan.

Med brudar är det 2 saker. Dels är de bättre gjorda. Dels är de gjorda för att bli påsatta. Om man uttrycker sig kort och vulgärt. Two things at the same time.

Vartefter så kommer brudar att ta över allt fler fält på arbetsmarknaden, och på universiteten och i riksdagen osv. De är bättre gjorda.

Ungefär.
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in