Middagsträff 7 april - Bryggeriet, Stockholm

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Middagsträff 7 april - Bryggeriet, Stockholm

Inläggav Pemer » 2015-04-02 0:15:03

Förra gången den 3 mars var såpass uppskattad och flera som tyckte stället funkar alldeles utmärkt, så vi kör på tills vidare med Bryggeriet på Odengatan 60. Hemsida: http://www.bryggerietbar.se/ De har After work med flera fina nedsatta priser fram till 19.00, så vi kör som sist en lite tidigare start än förr på Vasas - vi samlar ihop oss på vanliga stället utanför t-banespärrarna på Odenplans station strax före 18.30, och går till restaurangen då. Jag har bokat bord till 18.40, just nu för tio pers och är välkommen att höra av mig så snabbt som möjligt om eventuella ändringar nedåt eller uppåt i antal.

Det är en sportbar med en massa tv-apparater med matcher på, men vi som var där en gång redan i höstas stod ut alldeles utmärkt, och var flera stycken som definitivt kan ha problem med för ljudliga miljöer. Nu har vi provat att sitta både närmast ut mot gatan och i det inre rummet, och tycker längst ut mot gatan funkar bäst, så det satsar vi på nu.

Tips på prisvärda och om möjligt ännu mer garanterat tysta restauranger mottages tacksamt. Ming Palace är uppskattat och väldigt lugnt, fast något dyrare. Men kanske man ändå skulle köra lite oftare där?
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Middagsträff 7 april - Bryggeriet, Stockholm

Inläggav Freddy Dreadful » 2015-04-02 13:58:36

Ellora, en indisk restaurang vid Zinkensdamm där jag hållit ett par träffar, är klart prisvärt och EXTREMT lugnt. Och då har det ändå varit lördagskvällar vi har varit där. Annars skulle jag bara vilja uppmana alla som tänker komma på den här och även senare träffar, att ANMÄLA SIG I TRÅDARNA istället för bara via PM, så att man kan se vilka och hur många som kommer! Det är ofta helt avgörande, i alla fall för min egen och troligen även för andras eventuella närvaro. Så länge det inte är någon statshemlighet att man tänker dyka upp!
Freddy Dreadful
 
Inlägg: 865
Anslöt: 2010-09-13
Ort: Tyresö

Middagsträff 7 april - Bryggeriet, Stockholm

Inläggav eReMiTuSs » 2015-04-02 23:39:57

Hej hopp. Tror jag kommer.
eReMiTuSs
Ny medlem
 
Inlägg: 16
Anslöt: 2014-09-11

Middagsträff 7 april - Bryggeriet, Stockholm

Inläggav notwoodstock » 2015-04-03 1:39:40

Skriver i denna tråd, vill informera om att jag inte kommer.

Men jag är intresserad, det är 15 år av mitt liv, med underfundiga människor, där i området.

Och nu får jag 'umgås' via nätet, för kvaddad är jag.

Dock lycklig i natten, tack vare diverse. :-)154

Undrar inget speciellt, för kommunikation är inte lätt utan en 'relation'.

Men jag återkommer när jag är mer van här på servern. :-)006 :-)004 :-)Crying :-)221
notwoodstock
 
Inlägg: 3924
Anslöt: 2013-12-22
Ort: Stockholm

Middagsträff 7 april - Bryggeriet, Stockholm

Inläggav hobbe » 2015-04-06 19:05:09

Kommer.
hobbe
 
Inlägg: 50
Anslöt: 2011-10-02
Ort: Stockholm

Middagsträff 7 april - Bryggeriet, Stockholm

Inläggav Pemer » 2015-04-07 1:53:20

Ska understryka att inget jag håller i är exklusivt forumrelaterat, så anmälningar kommer alltid via andra kanaler också. Men den här gången är det verkligen väldigt få anmälda, inte mer än två säkert anmälda via andra kanaler heller. Hoppas åtminstone några stammisar till bestämmer sig sent för att komma.

Det råder en smärre krock då vi aningslöst inte lade in "veto" mot att OA Örebro lade in en middagskväll på onsdag kväll. Vi brukar vara någon billast stockholmare som svänger över dit då, och nu verkar det rentav bli två bilar, men för många är det nog en smula ansträngt då att äta ute två kvällar i rad. Så det kanske hade varit bättre att "lobba" för att örebroarna hade väntat kanske en vecka. Nåja, nu är det som det är. Vi får se i kväll!
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Middagsträff 7 april - Bryggeriet, Stockholm

Inläggav Matte » 2015-04-07 7:53:59

Jag tänker allt komma jag med!

/Matte 8)
Matte
 
Inlägg: 279
Anslöt: 2007-03-08

Middagsträff 7 april - Bryggeriet, Stockholm

Inläggav hobbe » 2015-04-07 12:12:00

Har börjat känna mig lite krasslig så jag måste tyvärr avstå ikväll :(
hobbe
 
Inlägg: 50
Anslöt: 2011-10-02
Ort: Stockholm

Middagsträff 7 april - Bryggeriet, Stockholm

Inläggav Matte » 2015-04-07 18:24:11

Är på g, hoppas hinna fram innan 19.

/Matte 8)
Matte
 
Inlägg: 279
Anslöt: 2007-03-08

Återgå till Träffar



Logga in