Mobilappar man saknar.

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Mobilappar man saknar.

Inläggav kullan » 2015-03-31 14:49:32

Det finns en uppsjö av olika appar till mobil och surfplatta men ibland kan man sakna vissa detaljer i dom. I denna tråd kan man skriva vad man saknar och skulle vilja ha i app - form.

Själv skulle jag vilja ha en app där man registrerade vad man ätit och druckit. Jo men det finns ju tänker ni. Ja men jag vägrar mäta min dryck och väga min mat. Det borde räcka med med glas vatten. Ok att man får uppge vad standardglasen hos en innehåller. Typ 2,5 dl. Men sen ska det räcka med att skriva 1 äpple eller en morot. Vill även ha en funktion där man kan ladda upp bilder på den mat man äter. Det behöver dock inte vara i samma form som typ Instagram. Alltså det behöver inte vara community av det utan detta kan rent av hållas privat på den egna enheten. I appen ska det även finnas typ mat och sovklocka. Ja man ska kunna även hålla koll på sovvanorna. Även träningsplan vore bra att kunna lägga upp i appen. En sådan app vore värt att betala en slant för. Ja just det , i mitt fall måste appen stödja adnroid.

Vilka appar saknar du? Beskriv gärna noggrant i tråden.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Mobilappar man saknar.

Inläggav Lilla Gumman » 2015-03-31 15:19:49

Jag saknar en app där man kan föra träningsdagbok. Man har gått en promenad till stan på måndagen, det tog 20 minuter och var 1,6 km. Sen gick jag hem också. Måndag: 2 promenader, gått 3,2 km, varit aktiv i 40 minuter, gått totalt 9800 steg. Synka med Runkeeper, eller fylla i själv. Sen kan jag se statistik på hur mycket jag gått, joggat, cyklat, simmat etc. och hur många steg jag kommit upp i. Gärna kunna ange stegmål per dag och vecka. Det ska vara enkelt att fylla i all motion, och enkelt att söka upp den statistik jag vill ha.

Jo, det finns ju en uppsjö träningsappar, men ingen där jag kan fylla i både steg och träning. Tror jag i alla fall. Ungefär som stegklubben.se fast jag i statistiken kan se de olika träningsformerna.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Mobilappar man saknar.

Inläggav Zirre » 2015-03-31 15:20:52

Lilla Gumman skrev:Jag saknar en app där man kan föra träningsdagbok. Man har gått en promenad till stan på måndagen, det tog 20 minuter och var 1,6 km. Sen gick jag hem också. Måndag: 2 promenader, gått 3,2 km, varit aktiv i 40 minuter, gått totalt 9800 steg. Synka med Runkeeper, eller fylla i själv. Sen kan jag se statistik på hur mycket jag gått, joggat, cyklat, simmat etc. och hur många steg jag kommit upp i. Gärna kunna ange stegmål per dag och vecka. Det ska vara enkelt att fylla i all motion, och enkelt att söka upp den statistik jag vill ha.

Jo, det finns ju en uppsjö träningsappar, men ingen där jag kan fylla i både steg och träning. Tror jag i alla fall. Ungefär som stegklubben.se fast jag i statistiken kan se de olika träningsformerna.


Shapelink?
http://www.shapelink.se/sv/misc/apps
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Mobilappar man saknar.

Inläggav plåtmonster » 2015-03-31 15:34:54

Saknar en app som visar vilken väg man skall ta för att passera flest tjejer .. :D
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Re: Mobilappar man saknar.

Inläggav Lilla Gumman » 2015-04-01 9:58:53

Zirre skrev:
Lilla Gumman skrev:Jag saknar en app där man kan föra träningsdagbok. Man har gått en promenad till stan på måndagen, det tog 20 minuter och var 1,6 km. Sen gick jag hem också. Måndag: 2 promenader, gått 3,2 km, varit aktiv i 40 minuter, gått totalt 9800 steg. Synka med Runkeeper, eller fylla i själv. Sen kan jag se statistik på hur mycket jag gått, joggat, cyklat, simmat etc. och hur många steg jag kommit upp i. Gärna kunna ange stegmål per dag och vecka. Det ska vara enkelt att fylla i all motion, och enkelt att söka upp den statistik jag vill ha.

Jo, det finns ju en uppsjö träningsappar, men ingen där jag kan fylla i både steg och träning. Tror jag i alla fall. Ungefär som stegklubben.se fast jag i statistiken kan se de olika träningsformerna.


Shapelink?
http://www.shapelink.se/sv/misc/apps

Shapelink är bra. Men där kan jag inte mata in antalet steg jag har gått. Eller kan man det, Zirre?

På stegklubben.se anger jag mitt stegmål: 12000 steg per dag. På startsidan står det: "Steg denna vecka - 30004 steg", under detta "Du behöver 10799 steg/dag" och så en horisontell stapel som procentuellt visar antalet steg. Det är den funktionen jag vill åt.

Under dagen kan jag logga simning, cykling och annat som stegräknaren inte ger utslag för, och så räknar stegklubben.se om det till steg.

Det är just funktionen med att logga steg, och räkna om andra aktiviteter till steg, som jag saknar i en träningsapp. Men jag kan ha missat att den funktionen finns.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Mobilappar man saknar.

Inläggav kullan » 2015-04-01 14:52:39

Den app jag söker skulle egentligen kunna ha Runkeeper som bas när det gäller aktiviter. Ev sätta in en stegräknare men en mobil skakas lätt och då kan det bli 2 steg extra utan att man rört sig så det är nog inte så pålitligt ändå.

Man ska kunna föra in den mat och ev mellanmål man intar samt vätska man får i sig. Och det skulle i princip funk som Runkeeper att man loggar det man gör. Löptränar man får man en logg på den aktiviteten och dricker man en halvliter vätska för man logg på det.

Min tanke är att slippa 10 olika appar som ändå stodjer ett och samma projekt: den egna firskvården.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Mobilappar man saknar.

Inläggav Zirre » 2015-04-01 15:11:54

Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Mobilappar man saknar.

Inläggav Zirre » 2015-04-01 15:12:54

Lilla Gumman skrev:
Zirre skrev:
Lilla Gumman skrev:Jag saknar en app där man kan föra träningsdagbok. Man har gått en promenad till stan på måndagen, det tog 20 minuter och var 1,6 km. Sen gick jag hem också. Måndag: 2 promenader, gått 3,2 km, varit aktiv i 40 minuter, gått totalt 9800 steg. Synka med Runkeeper, eller fylla i själv. Sen kan jag se statistik på hur mycket jag gått, joggat, cyklat, simmat etc. och hur många steg jag kommit upp i. Gärna kunna ange stegmål per dag och vecka. Det ska vara enkelt att fylla i all motion, och enkelt att söka upp den statistik jag vill ha.

Jo, det finns ju en uppsjö träningsappar, men ingen där jag kan fylla i både steg och träning. Tror jag i alla fall. Ungefär som stegklubben.se fast jag i statistiken kan se de olika träningsformerna.


Shapelink?
http://www.shapelink.se/sv/misc/apps

Shapelink är bra. Men där kan jag inte mata in antalet steg jag har gått. Eller kan man det, Zirre?

På stegklubben.se anger jag mitt stegmål: 12000 steg per dag. På startsidan står det: "Steg denna vecka - 30004 steg", under detta "Du behöver 10799 steg/dag" och så en horisontell stapel som procentuellt visar antalet steg. Det är den funktionen jag vill åt.

Under dagen kan jag logga simning, cykling och annat som stegräknaren inte ger utslag för, och så räknar stegklubben.se om det till steg.

Det är just funktionen med att logga steg, och räkna om andra aktiviteter till steg, som jag saknar i en träningsapp. Men jag kan ha missat att den funktionen finns.


Du kan mata in steg och massa annat. Tryck på pluset på datumrutan i kalendern
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Mobilappar man saknar.

Inläggav kullan » 2015-04-01 15:59:13

Shapelink är ju bara för träning. Hm då klarar jag mig med runkeeper. Ingenting till mat och dryck.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Mobilappar man saknar.

Inläggav Zirre » 2015-04-01 17:01:46

kullan skrev:Shapelink är ju bara för träning. Hm då klarar jag mig med runkeeper. Ingenting till mat och dryck.
Man kan även fylla i kost.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Mobilappar man saknar.

Inläggav kullan » 2015-04-01 18:04:45

Zirre skrev:
kullan skrev:Shapelink är ju bara för träning. Hm då klarar jag mig med runkeeper. Ingenting till mat och dryck.
Man kan även fylla i kost.


Nej inte i min app. Det finns ingenting om kost att välja.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Mobilappar man saknar.

Inläggav Zirre » 2015-04-01 20:36:40

kullan skrev:
Zirre skrev:
kullan skrev:Shapelink är ju bara för träning. Hm då klarar jag mig med runkeeper. Ingenting till mat och dryck.
Man kan även fylla i kost.


Nej inte i min app. Det finns ingenting om kost att välja.

Det får man ordna via deras webbsida.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Återgå till IT-forum



Logga in