Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Smultron » 2015-03-28 18:16:52

sugrövmanövern skrev:
Smultron skrev: Dessutom drabbas tjejer som gökar runt för mycket av andra tjejers förakt och hån, mer än av killarnas faktiskt. Kanske beror det på att för "lättillgängliga" tjejer "dumpar" andra tjejers sexuella makt?
Tror det är så. De känner sig snuvade på vaginapowers liksom och surnar till.
Så ligger det nog till..varför skulle de annars bry sig? För många sexuellt lättillgängliga tjejer minskar killarnas intresse för de andra tjejerna när de får vad de vill ha ändå.
Smultron
 
Inlägg: 125
Anslöt: 2015-03-27

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav plåtmonster » 2015-03-28 18:21:17

Hemska tanke, tänk om det skulle ställas krav på något mer än att ha vagina? :D
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav sugrövmanövern » 2015-03-28 18:25:29

plåtmonster skrev:Hemska tanke, tänk om det skulle ställas krav på något mer än att ha vagina? :D
Det går inte för sig, att ställa krav på kvinnor är förnedrande och sexistiskt :-)056 .
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav rdos » 2015-03-28 18:48:42

Smultron skrev:För många sexuellt lättillgängliga tjejer minskar killarnas intresse för de andra tjejerna när de får vad de vill ha ändå.


Jovisst. Kan fungera på omvända sättet oxå. Om det finns för många killar som inte nödvändigtvis måste ha sex jämnt och ständigt så hotar det sexdårarna då deras pool av tjejer som är villiga att anpassa sig till dem minskar.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav sugrövmanövern » 2015-03-28 19:21:30

:-)056 Det är de som är frigida som är dårarna.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Smultron » 2015-03-29 1:42:27

Understand Women: Irrational female sexual behavior explained


https://www.youtube.com/watch?v=qijzr4Fm_IM
Smultron
 
Inlägg: 125
Anslöt: 2015-03-27

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Frimodig » 2015-03-29 2:09:22

Dokumentären är intressant. Kringtexten är smörja.

Frågan är: Varför är killar mer programmerade för att sätta på tjejer, jämfört med hur mkt tjejer är intresserade av att bli påsatta? Jag menar, shit, de skall producera barn tillsammans. Men kringtexten är smörja.
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav River » 2015-03-29 2:34:20

Kan tenke meg at de vil ha fri abort først og fremst da.
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2015-03-29 4:04:50

Smultron skrev:Är övertygad om att anledningen till att tjejer är mer selektiva har en evolutionsbiologisk stark grund..kvinnor har helt enkelt mer att förlora på att ha sex med olämpliga män än vice versa. Vi kan bli gravida och sen måste vi bära barnet i 9 månader och föda upp det i 15-20 år..medans männens insats bara sträcker sig till en utlösning, sen har ni gjort ert och kan gå vidare. Detta är ingenting folk tänker medvetet. Men jag tror att det funkar så.

Ovanpå detta har vi det sociala trycket. Det är inte ok för tjejer att knulla runt som det är för killar. Vilken kille vill ha en tjej som de vet har legat med "halva stan" och som dessutom kommer vara ständigt otrogen? Dessutom drabbas tjejer som gökar runt för mycket av andra tjejers förakt och hån, mer än av killatrnas fgaktiskt. Kanske beror det på att för "lättillgängliga" tjejer "dumpar" andra tjejers sexuella makt?


Men nu förstår jag inte. Först säger du att det har både biologiska och sociala orsaker att kvinnor är mer selektiva. Det finns alltså högst rationella skäl för kvinnorna att vara selektiva. Och även för killarna att inte vill ha otrogna tjejer (de kan ju råka ut för att få försörja andra mäns biologiska barn).

Men vad är för "sexuell makt" som kvinnorna förlorar genom andra tjejers lättillgänglighet? Menar du att alla killar skulle skockas kring de tjejerna då och de "svårtillgängliga" blir helt utan? Vad hände då med killarnas önskan om förhållanden och trogna tjejer? Och hur går det ihop med att det finns för "få tjejer" för killarna?
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2015-03-29 4:12:33

Smultron skrev:
sugrövmanövern skrev:
Smultron skrev: Dessutom drabbas tjejer som gökar runt för mycket av andra tjejers förakt och hån, mer än av killarnas faktiskt. Kanske beror det på att för "lättillgängliga" tjejer "dumpar" andra tjejers sexuella makt?
Tror det är så. De känner sig snuvade på vaginapowers liksom och surnar till.
Så ligger det nog till..varför skulle de annars bry sig? För många sexuellt lättillgängliga tjejer minskar killarnas intresse för de andra tjejerna när de får vad de vill ha ändå.


Men nu blir jag faktiskt förolämpad å killarnas vägnar. Det låter som om alla killar bara vill ha sex och ingenting annat. De vill inte ha kärlek, förhållanden och barn. Nej, killar är bara sexmaskiner. :roll: :wink:

Och i så fall är det nog bäst för mänsklighetens fortlevande att tjejerna fortsätter att "hålla på sig", annars kommer inte killarna att vilja ha längre förhållanden och inga barn föds alt kvinnorna får ensamma ta hand om barnen.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav River » 2015-03-29 4:16:29

Du som er moderator har ikke noe med å fremprovosere tilsigelser/advarsler/utestengelser.
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2015-03-29 4:21:31

Smultron skrev:Understand Women: Irrational female sexual behavior explained


https://www.youtube.com/watch?v=qijzr4Fm_IM


Karel Donk skrev:Men and *normal* women do not differ from each other when it comes to their sexuality and sex drive. However, female sexual suppression and repression in society cause an internal mental conflict between the natural sexual instincts, and the faulty programming introduced into the mind via society's brainwash.
As a result, women constantly struggle internally with the conflict between what they have been taught about themselves and their true nature. This leads to serious psychological issues and causes strange, unpredictable and irrational behavior in women.

Du säger emot dig själv om du påstår att kvinnorna är "irrationella". Tvärtom är det högst rationellt att kvinnor inte lever ut alla sina sexuella impulser. P-piller och fri abort har inte funnits så länge, det skulle ha blivit en katastrof för kvinnorna om de inte hållit sina drifter i schack ibland.

Och de som tycker att det är onaturligt att hålla tillbaka sina sexuella impulser ibland kan inte förorda trohet el att avstå från sex med minderåriga, elever, patienter etc.

Den där Karel Donk tycker jag verkar vara misogyn. Som om kvinnor skulle vara mer irrationella än män!

Tänk om vi skulle använda samma idéer om våld.

"Män (och kvinnor) måste undertrycka sina impulser till våld och kan inte följa sin "sanna natur". Detta leder till allvarliga psykologiska problem och orsakar irrationellt beteende."
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Hadraniel » 2015-03-29 9:53:31

Alien skrev:Men nu blir jag faktiskt förolämpad å killarnas vägnar. Det låter som om alla killar bara vill ha sex och ingenting annat. De vill inte ha kärlek, förhållanden och barn. Nej, killar är bara sexmaskiner. :roll: :wink:

Och i så fall är det nog bäst för mänsklighetens fortlevande att tjejerna fortsätter att "hålla på sig", annars kommer inte killarna att vilja ha längre förhållanden och inga barn föds alt kvinnorna får ensamma ta hand om barnen.

Tror inte att poängen var att killar inte skulle vilja ha mer än sex med "rätt" person, även om många killar nog skulle kunna tänka sig att ha sex med en stor andel av den kvinnliga populationen.

Det tjejerna däremot förlorar är ju att de inte kan spela på sin sexualitet på samma sätt för att få materiella saker och tjänster samt att killar blir så desperata av sexbrist att de blir tillsammans med tjejer som egentligen inte uppfyller deras egentliga preferenser (gällande personlighet, beteende och andra områden) bara för att få regelbunden tillgång till sex, vilket markant minskar urvalet av killar som de flesta tjejer skulle kunna välja att bli tillsammans med.
Hadraniel
 
Inlägg: 415
Anslöt: 2014-01-03

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav antonius » 2015-03-29 11:00:38

* Välbyggd man inte helt olik Brad Pitt
* Välsituerad
* Bra på lyda minsta vink, renovera kök och skifta till sommardäck
* Ta hand om ev avkomma, när det är tjejträff på programet

Som en väldresserad dvärgsilkesapehanne :-)005

Dvärgsilkes-med-ungar.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av antonius 2015-03-29 11:05:37, redigerad totalt 1 gång.
antonius
 
Inlägg: 21878
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav rdos » 2015-03-29 11:02:49

Hadraniel skrev:Det tjejerna däremot förlorar är ju att de inte kan spela på sin sexualitet på samma sätt för att få materiella saker och tjänster samt att killar blir så desperata av sexbrist att de blir tillsammans med tjejer som egentligen inte uppfyller deras egentliga preferenser (gällande personlighet, beteende och andra områden) bara för att få regelbunden tillgång till sex, vilket markant minskar urvalet av killar som de flesta tjejer skulle kunna välja att bli tillsammans med.


Precis. M.a.o. så kanske vi borde uppmuntra några tjejer att tillhandahålla sex åt de där sexdårarna så slipper vi ha dem överallt? Eller kanske att vi ska legalisera sexköp så de enkelt kan köpa sex istället så blir vi av med så istället? :mrgreen: :idea:
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav emorjon2 » 2015-03-29 11:22:29

jag har inte fattat vad kvinnor går efter hos män. jag menar, jag har ju haft ett fåtal förhållanden, och i det första förhållandet så var det faktiskt hon fom blev kär i mig (fråga mig inte hur), ändå gjorde hon slut en och en halv månad senare för att vi "bodde för långt bort" fastän vi bara bodde 18 mil ifrån varandra och pratade över skype och telefon dagligen. en vecka senare hade hon tydligen hittat någon annan kille, och hon angav i förhållandestatuset på facebook att de var ihop sedan en dag innan hon gjorde slut med mig... JAH!! -_-

i andra förhållandet bodde vi 8 mil ifrån varandra. varannan (eller var tredje helg) for jag till henne och spenderade helgen med henne (mycket pengar som går upp i rök där). fyra månader senare skrev hon "vi har haft en underbar tid tillsammans, men allting har ju sitt slut, och i mitt fall så är det känslorna. Jag e ledsen, det är slut. tyvärr".

i båda förhållanden har jag gett all kärlek jag kunnat ge och oftast har det varit jag som fått punga ut pengar, eftersom hon i båda fallen är under 18 och jag inte vill att hennes föräldrar ska stå och betala för vårt förhållande. Om de inte går efter hur man är eller vad man gör för dem, vad är det då? ingen av mina tidigare flickvänner har bråkat med mig eller klagat på mitt beteende, så jag vet inte vad jag har gjort för fel i någon av mina tidigare förhållanden.
emorjon2
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2015-03-27

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2015-03-29 11:33:52

Det har ju sagts förut: tjejer har sex för att få vara i ett förhållande, medan killar står ut med ett förhållande för att få sex.
Det är möjligen inte hela sanningen, men det ligger mycket i det vad det verkar.

Sen må fan ta folk som inte kan bestämma sig och stå för det de gjort.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav LordNelson » 2015-03-29 11:58:08

antonius skrev:Välbyggd man inte helt olik Brad Pitt

Brad Pitt är väl snart 60. Pensionär.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4790
Anslöt: 2010-06-25

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Kevlarsoul » 2015-03-29 12:04:28

Hoho.. Finns många tjejer som ligger runt för nöjes skull utan att vilja ha ett förhållande.
Kevlarsoul
 
Inlägg: 5748
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Nybro

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Vaniljflickan » 2015-03-29 12:18:55

Alla vill bara ha bekräftelse, vi är som svarta hål, kan aldrig bli uppfyllda.

Vissa söker det via samlag,
somliga söker det via "status",
andra söker det via sociala medier.

Finns många varianter tror jag.
Vaniljflickan
 
Inlägg: 2093
Anslöt: 2011-02-01
Ort: Pokéstan

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2015-03-29 12:19:35

Kevlarsoul skrev:Finns många tjejer som ligger runt för nöjes skull utan att vilja ha ett förhållande.
[sic]
Skicka hit några av dem då.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav rdos » 2015-03-29 12:52:42

nallen skrev:Det har ju sagts förut: tjejer har sex för att få vara i ett förhållande, medan killar står ut med ett förhållande för att få sex.
Det är möjligen inte hela sanningen, men det ligger mycket i det vad det verkar.


Beskriver NTs rätt så bra, men passar inte in på mig eller de tjejer jag varit ihop med.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav rdos » 2015-03-29 12:55:10

nallen skrev:
Kevlarsoul skrev:Finns många tjejer som ligger runt för nöjes skull utan att vilja ha ett förhållande.
[sic]
Skicka hit några av dem då.


Då vill de ha något annat i utbyte som typ dyra presenter, status grnom att du är en eftertraktad typ eller nåt. Tjejer som har sex för nöjes skull har det ytterst sällan utan några bakomliggande motiv, iaf om de är NTs.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Smultron » 2015-03-29 13:14:08

Alien skrev:Men nu förstår jag inte. Först säger du att det har både biologiska och sociala orsaker att kvinnor är mer selektiva. Det finns alltså högst rationella skäl för kvinnorna att vara selektiva. Och även för killarna att inte vill ha otrogna tjejer (de kan ju råka ut för att få försörja andra mäns biologiska barn).

Hur menar du nu?

Alien skrev:Men vad är för "sexuell makt" som kvinnorna förlorar genom andra tjejers lättillgänglighet? Menar du att alla killar skulle skockas kring de tjejerna då och de "svårtillgängliga" blir helt utan? Vad hände då med killarnas önskan om förhållanden och trogna tjejer? Och hur går det ihop med att det finns för "få tjejer" för killarna?

Det är väl inte så svårt att förstå. Killar jagar ju tjejerna, det kan väl knappast ha undgått någon? Menar att om några kvinnor är för "lättillgängliga" i sexuellt hänseende så minskar killarnas intresse att "jaga" de andra tjejerna om de kan få sex utan ansträngning av några tjejer.

Hadraniel skrev:Tror inte att poängen var att killar inte skulle vilja ha mer än sex med "rätt" person, även om många killar nog skulle kunna tänka sig att ha sex med en stor andel av den kvinnliga populationen.

Det tjejerna däremot förlorar är ju att de inte kan spela på sin sexualitet på samma sätt för att få materiella saker och tjänster samt att killar blir så desperata av sexbrist att de blir tillsammans med tjejer som egentligen inte uppfyller deras egentliga preferenser (gällande personlighet, beteende och andra områden) bara för att få regelbunden tillgång till sex, vilket markant minskar urvalet av killar som de flesta tjejer skulle kunna välja att bli tillsammans med.

Exakt, det var precis vad jag menade.
Smultron
 
Inlägg: 125
Anslöt: 2015-03-27

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in