Skaraborg? Intressekoll.

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Skaraborg? Intressekoll.

Inläggav Moggy » 2015-02-05 15:47:45

Heishi skrev:Vad är det som försigår i denna tråd, aktivitet i Skövdeområdet?! Jag är förbluffad, på ett positivt sätt!



Vi får se vad som händer. Nån gång i Mars, en dag när solen förhoppningsvis tittar fram känns som en lämplig tidpunkt att börja med en träff.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Skaraborg? Intressekoll.

Inläggav DefinitivtInteAnonym » 2015-02-19 0:12:20

Hmm Skaraborg? Bor i Jönköping så det är inte direkt långt ifrån. Tycker det är rätt dåligt med träffar i mitt närområde så jag hänger gärna på
DefinitivtInteAnonym
 
Inlägg: 352
Anslöt: 2009-11-29

Skaraborg? Intressekoll.

Inläggav Moggy » 2015-02-19 0:33:33

DefinitivtInteAnonym skrev:Hmm Skaraborg? Bor i Jönköping så det är inte direkt långt ifrån. Tycker det är rätt dåligt med träffar i mitt närområde så jag hänger gärna på



Ah, kul!
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Skaraborg? Intressekoll.

Inläggav Relationchips » 2015-03-17 21:34:19

Jag kanske är lite sent ute, men jag tycker också att det låter intressant med en träff :)
Relationchips
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2015-03-16
Ort: Skaraborg

Skaraborg? Intressekoll.

Inläggav Moggy » 2015-03-17 21:59:43

Nä, du är inte sent ute. Har tänkt på den här tråden de senaste dagarna, att jag borde uppdatera den. Nu svarade du och det var ju lämpligt. Vädrat är fint nu och en caféträff känns mer aktuellt nu än det var i januari.

Hur många är intresserade av träffas och ta en fika nångång snart? Börja med en fika och se om viljan finns till nåt regelbundet efteråt? Vore skoj att få till nåt att se fram emot då och då.


Det blir i centrala Skövde. Kan tänka mig 2-3 ställen som är lämplig plats. Caféet ovan och ett mordern välsorterat café i mysiga gamla lokaler. Lätt att sätta sig avskilt i lugn och ro och ibland hittar man ett rum för sig själv.
Sen har jag ett par ställen till som kunde vara trevliga och där blir det lite mer komplicerat att ta sig dit så det får bli nåt att fundera på om det blir återkommande träffar.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Skaraborg? Intressekoll.

Inläggav colaflaska » 2015-03-17 23:43:34

Jag kommer vara i Falköping 3-8e april, vore skitroligt om det blir en träff då. Och gärna ett fik på gångavstånd från tågstationen (Skövde antar jag) alt om jag kan lifta med någon från Falköping. :)

EDIT: Naturligtvis tänker jag inte be er att anpassa sig efter mig, det var mer ett förslag på datum.
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

Skaraborg? Intressekoll.

Inläggav Bali » 2015-03-18 6:38:55

Tyvärr är jag i ett ganska risigt skick nu, men annars är jag helt klart intresserad. :-)Happy

Är det okej om jag ger besked lite närmare aktuellt datum, så jag har lite bättre koll på dagsformen?
Bali
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3289
Anslöt: 2010-05-15

Skaraborg? Intressekoll.

Inläggav Moggy » 2015-03-18 10:06:26

Bali skrev:Tyvärr är jag i ett ganska risigt skick nu, men annars är jag helt klart intresserad. :-)Happy

Är det okej om jag ger besked lite närmare aktuellt datum, så jag har lite bättre koll på dagsformen?


Självklart lämnar du besked när du kan.


colaflaska skrev:Jag kommer vara i Falköping 3-8e april, vore skitroligt om det blir en träff då. Och gärna ett fik på gångavstånd från tågstationen (Skövde antar jag) alt om jag kan lifta med någon från Falköping. :)

EDIT: Naturligtvis tänker jag inte be er att anpassa sig efter mig, det var mer ett förslag på datum.


De dagarna passar nog så bra som några andra.


Tisdag 7 April kunde vara en lämplig dag. Kan vi bli 4 st åtminstone tro?

Blir det av och vi känner för att gå en sväng efter fikat så kan vi gå till kulturhuset (centralt) och ta en titt på en konstutställning som pågår. Brukar vara fritt inträde. Eller kanske ett besök på nån av secondhand-butikerna Myrornas och Gengåvan. Men det får vi se. Det viktiga är att träffas för en fika. Har man tid över och nån kanske väntar in tåg så kan det vara kul att ta en titt på nåt.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Re: Skaraborg? Intressekoll.

Inläggav Titti » 2015-03-18 11:26:38

Den tisdagen kan jag lämna Borås vid 10.15 och måste vara åter där kl 16. Om det passar er (och inget kommer emellan) så kommer vi kanske två eller tre forumister :-)
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Skaraborg? Intressekoll.

Inläggav LindaMonroe » 2015-03-18 14:02:38

Jag kanske också är lite sent ute (en kompis tipsade om den här tråden idag) men jag bor i Skövde och hänger gärna på :D
LindaMonroe
 
Inlägg: 22
Anslöt: 2013-12-05
Ort: Skövde

Skaraborg? Intressekoll.

Inläggav Lispington » 2015-03-18 14:49:40

Jag får delta någon annan gång. Kommer att vara i Mariestad veckan innan (påskveckan). Men fortsätter att följer tråden.
Lispington
Inaktiv
 
Inlägg: 169
Anslöt: 2015-01-16
Ort: Uppsala

Skaraborg? Intressekoll.

Inläggav colaflaska » 2015-03-18 16:54:34

Tisdagen fungerar utmärkt för mig!
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

Skaraborg? Intressekoll.

Inläggav Moggy » 2015-03-18 18:27:37

LindaMonroe skrev:Jag kanske också är lite sent ute (en kompis tipsade om den här tråden idag) men jag bor i Skövde och hänger gärna på :D



Du är inte för sent ute. Du var precis rätt ute för det är just nu det gärna får dyka upp fler intresserade. Vore kul om vi blev minst 4 som säkert kommer.

Vilket tid passar bäst att ses? Det finns andra alternativ. Lunchtid, eftermiddag, kväll? Jag tänker mig kring kl 15som en bra tid. Då är lunchrusningen över och det är fortfarande solsken ute. I början av april kan det vara vårväder och skönt på en uteservering. Senare tider är det förstås enklare för många att delta om man har annat på eftermiddagen. Lunchtid kanske men då blir det lite fel tidpunkt för fika.

Åsikter om tidèr?
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Skaraborg? Intressekoll.

Inläggav colaflaska » 2015-03-18 18:48:56

Moggy skrev:
LindaMonroe skrev:Jag kanske också är lite sent ute (en kompis tipsade om den här tråden idag) men jag bor i Skövde och hänger gärna på :D



Du är inte för sent ute. Du var precis rätt ute för det är just nu det gärna får dyka upp fler intresserade. Vore kul om vi blev minst 4 som säkert kommer.

Vilket tid passar bäst att ses? Det finns andra alternativ. Lunchtid, eftermiddag, kväll? Jag tänker mig kring kl 15som en bra tid. Då är lunchrusningen över och det är fortfarande solsken ute. I början av april kan det vara vårväder och skönt på en uteservering. Senare tider är det förstås enklare för många att delta om man har annat på eftermiddagen. Lunchtid kanske men då blir det lite fel tidpunkt för fika.

Åsikter om tidèr?

15 låter perfekt.
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

Re: Skaraborg? Intressekoll.

Inläggav Titti » 2015-03-19 2:31:21

colaflaska skrev:
Moggy skrev:
LindaMonroe skrev:Jag kanske också är lite sent ute (en kompis tipsade om den här tråden idag) men jag bor i Skövde och hänger gärna på :D



Du är inte för sent ute. Du var precis rätt ute för det är just nu det gärna får dyka upp fler intresserade. Vore kul om vi blev minst 4 som säkert kommer.

Vilket tid passar bäst att ses? Det finns andra alternativ. Lunchtid, eftermiddag, kväll? Jag tänker mig kring kl 15som en bra tid. Då är lunchrusningen över och det är fortfarande solsken ute. I början av april kan det vara vårväder och skönt på en uteservering. Senare tider är det förstås enklare för många att delta om man har annat på eftermiddagen. Lunchtid kanske men då blir det lite fel tidpunkt för fika.

Åsikter om tidèr?

15 låter perfekt.

Då får jag önska er en trevlig träff men kan inte själv delta. Jag måste vara tillbaka i Borås kl 16.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Skaraborg? Intressekoll.

Inläggav colaflaska » 2015-03-19 3:30:16

Titti skrev:
colaflaska skrev:
Moggy skrev:

Du är inte för sent ute. Du var precis rätt ute för det är just nu det gärna får dyka upp fler intresserade. Vore kul om vi blev minst 4 som säkert kommer.

Vilket tid passar bäst att ses? Det finns andra alternativ. Lunchtid, eftermiddag, kväll? Jag tänker mig kring kl 15som en bra tid. Då är lunchrusningen över och det är fortfarande solsken ute. I början av april kan det vara vårväder och skönt på en uteservering. Senare tider är det förstås enklare för många att delta om man har annat på eftermiddagen. Lunchtid kanske men då blir det lite fel tidpunkt för fika.

Åsikter om tidèr?

15 låter perfekt.

Då får jag önska er en trevlig träff men kan inte själv delta. Jag måste vara tillbaka i Borås kl 16.

Om folk inte kan delta pga tiden (och inte datumet) är det ju jättelätt att ändra. Vore synd om man ska missa en träff bara pga tågtider eller liknande.
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

Re: Skaraborg? Intressekoll.

Inläggav Titti » 2015-03-19 9:11:56

colaflaska skrev:
Titti skrev:
colaflaska skrev:15 låter perfekt.

Då får jag önska er en trevlig träff men kan inte själv delta. Jag måste vara tillbaka i Borås kl 16.

Om folk inte kan delta pga tiden (och inte datumet) är det ju jättelätt att ändra. Vore synd om man ska missa en träff bara pga tågtider eller liknande.

Jag har en tid inom sjukvården att passa kl 16 och måste alltså vara tillbaka i Borås då. Och en tid där på morgonen också, det är därför jag vet att jag kan åka från Borås kl 10.15. Jag kör bil så jag behöver inte passa några andra tider.

Men om det passar er andra bättre senare på dagen så tycker jag ni ska träffas då istället. Det vore roligt att träffa er men det viktigaste är att träffen blir av och blir bra för så många som möjligt, inte att just jag kan delta.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Skaraborg? Intressekoll.

Inläggav Moggy » 2015-03-19 14:59:30

Titti skrev:Jag har en tid inom sjukvården att passa kl 16 och måste alltså vara tillbaka i Borås då. Och en tid där på morgonen också, det är därför jag vet att jag kan åka från Borås kl 10.15. Jag kör bil så jag behöver inte passa några andra tider.



Synd att det inte gick att få ihop. Låter lite stessigt att åka så långt när du har tider att passa. Du skulle senast kunnna ses kl 13 om du ska hinna fika och sitta ett tag och sen med god marginal hinna tillbaka.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Skaraborg? Intressekoll.

Inläggav Moggy » 2015-03-19 15:02:42

colaflaska skrev:Om folk inte kan delta pga tiden (och inte datumet) är det ju jättelätt att ändra. Vore synd om man ska missa en träff bara pga tågtider eller liknande.



Vilken tid man än sätter så är det nån som inte kan. Andra träffat här har det inte blivit nåt av med delvis pga långa diskussioner om att få till en tid som passar alla. Ska det bli nåt av med sånt här så måste en tid sättas och de som kan komma gör det. De som inte kan får försöka komma nästa gång istället.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Re: Skaraborg? Intressekoll.

Inläggav Titti » 2015-03-19 18:00:11

Moggy skrev:
colaflaska skrev:Om folk inte kan delta pga tiden (och inte datumet) är det ju jättelätt att ändra. Vore synd om man ska missa en träff bara pga tågtider eller liknande.



Vilken tid man än sätter så är det nån som inte kan. Andra träffat här har det inte blivit nåt av med delvis pga långa diskussioner om att få till en tid som passar alla. Ska det bli nåt av med sånt här så måste en tid sättas och de som kan komma gör det. De som inte kan får försöka komma nästa gång istället.

Absolut. Bestäm tid och plats så kommer de som kan och vill. Så har jag gjort när jag dragit ihop träffar och det har funkat hyfsat bra. Perfekt för alla blir det inte. Det viktiga är att det alls blir av.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Skaraborg? Intressekoll.

Inläggav LindaMonroe » 2015-03-22 22:12:14

På tisdagar jobbar jag till tre, men jobbar väldigt nära centrum, så jag kan absolut vara på plats vid tre :)
LindaMonroe
 
Inlägg: 22
Anslöt: 2013-12-05
Ort: Skövde

Skaraborg? Intressekoll.

Inläggav Dagge » 2015-03-23 9:57:09

Jag skulle också vara intresserad av att träffas för en fika, jobbar dock fram till 16 så kan vara svårt mitt på dagen.
Dagge
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2015-03-23

Skaraborg? Intressekoll.

Inläggav Vildsvin » 2015-04-02 9:03:49

Vad sägs om 14? Alla behöver ju inte komma på en gång.
Vildsvin
 
Inlägg: 2289
Anslöt: 2011-01-03

Skaraborg? Intressekoll.

Inläggav Bali » 2015-04-02 12:21:34

Jag får tyvärr meddela att min kropp inte vill vad jag vill och att jag alltså får stå över denna gång. (Annars skulle 14.00 passat mig än bättre, eftersom jag är helt slutkörd senare på eftermiddagen.)

Om jag mot förmodan skulle må bättre hojtar jag till, för jag skulle verkligen vilja hänga på.

Jag hoppas i alla fall att det hela nu blir av och att det kommer att bli fler tillfällen framöver, där även undertecknad stolle orkar delta.
Bali
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3289
Anslöt: 2010-05-15

Återgå till Träffar



Logga in