Kristian blåste Karlavagnen i P4

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien

Kristian blåste Karlavagnen i P4

Inläggav antonius » 2015-02-03 19:40:34

"Under fem års tid har ”Kristian” i hemlighet ringt in till ett av Sveriges Radios mest populära program och lurade dess producenter, programledare och lyssnare. En gång lyckades han till och med kapa en hel timmes sändning med påhittade karaktärer som sammanlagt pratade i 40 minuter i sträck. ”Kristian” ser inget problem med att han lurar svenska folket och han tänker inte sluta"

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/497556?programid=3052

...ja vad ska man säga, otrolig bluffmakare, särskilt när han ringde in och var en gotlänning som klagade på att hans fru var tjock och så kommer det fram att han är fet själv, då skrattade jag så jag höll på falla av stolen, hilarious... :-)018
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Kristian blåste Karlavagnen i P4

Inläggav Pikachu » 2015-02-03 19:49:29

Kristian måste verkligen ha en patetisk fritid som sysslar med detta.
Snacka om mytoman alltså, nu är ju mytomani en sjukdom och bör betraktas som det men måste ändå länka till detta: https://www.youtube.com/watch?v=GXAxGOKnEUs hur tragiskt det än är så måste man ju finna det lustiga i situationen (bara för att man tycker klippet är intressant så är man ju inte en dålig människa bara för det.)
Pikachu
Bannad
 
Inlägg: 2833
Anslöt: 2009-06-14

Kristian blåste Karlavagnen i P4

Inläggav KrigarSjäl » 2015-02-03 21:16:04

-Du har missförstått vad mytomani handlar om och hur det brukar te sig.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Kristian blåste Karlavagnen i P4

Inläggav Pikachu » 2015-02-03 21:21:40

KrigarSjäl skrev:-Du har missförstått vad mytomani handlar om och hur det brukar te sig.
Så upplys mig då?
Pikachu
Bannad
 
Inlägg: 2833
Anslöt: 2009-06-14

Kristian blåste Karlavagnen i P4

Inläggav KrigarSjäl » 2015-02-03 21:26:10

Det orkar jag inte. Förklara saker för folk hela tiden...sånt gör lärare och de får betalt för det.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Kristian blåste Karlavagnen i P4

Inläggav Pikachu » 2015-02-03 21:31:37

KrigarSjäl skrev:-Du har missförstått vad mytomani handlar om och hur det brukar te sig.
-Verkar snarare vara det motsatta.
Mytomani (av grekiskans myhos, lögn, och mani) innebär att en person ljuger mer eller mindre tvångsmässigt, det vill säga utan att det finns någon tydlig och omedelbar orsak till lögnerna.[1] Mytomani är i sig självt ingen psykiatrisk diagnos utan ett symtom.
Detta kan bero på att mytomanen saknar sjukdomsinsikt
En del mytomaner tror själva på sina lögner, andra gör det inte
. http://sv.wikipedia.org/wiki/Mytomani
Senast redigerad av Pikachu 2015-02-03 21:43:31, redigerad totalt 2 gånger.
Pikachu
Bannad
 
Inlägg: 2833
Anslöt: 2009-06-14

Kristian blåste Karlavagnen i P4

Inläggav Kahlokatt » 2015-02-03 21:44:37

Wow, det är inte ofta JAG tänker att en person borde "skaffa sig ett liv", men här ligger jag f-n i lä...
Vilken jeppe.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Kristian blåste Karlavagnen i P4

Inläggav underjord » 2015-02-03 22:11:31

Haha, "real life trolling". I och för sig kanske det tar tid från andra som har icke påhittade problem, men å andra kan man se det som att han gör sig till röst för andra som inte vågar eller som av andra anledningar inte kan ringa.

Men jag känner mig kränkt å lyssnarnas vägnar, säger programledaren Patti Hansén.


:lol: :roll:
underjord
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 4420
Anslöt: 2006-01-12

Kristian blåste Karlavagnen i P4

Inläggav Miche » 2015-02-03 22:16:13

Han blir nog annars totalt uttråkad, tror inte att det handlar om mytomani (går på Krigis linje).
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Kristian blåste Karlavagnen i P4

Inläggav KrigarSjäl » 2015-02-03 22:17:45

Pikachu skrev:
KrigarSjäl skrev:
Pikachu skrev:Där blev du tagen på bar gärning Krigis, ta det på bröstet som en man.

-Nej.

Det enda som är bevisat är att jag inte orkar förklara för fåkunniga.

Fortsätter du tjafsa kommer jag skriva nåt som renderar varning.
Du orkar skriva detta, men kan inte tänka dig att orka förklara saker som är "under" din nivå? Wow det låter ju troligt. Snacka om att ha svårt att erkänna när man har fel alltså.

-Äh, tig med dig din lilla gula barnfigur.
Nåt suspekt är det när man väljer en sån figur som avatar.
Ok om du vore tio bast, då vore det normalt.


Mytomani är ett psykologiskt begrepp, man är inte mytoman bara FÖR ATT man ljuger, det handlar om HUR man ljuger, i vilka syften.

Som den underjordiske skrev handlar det nog om trollning. Kul att ljuga i radio, typ.


En mytoman funkar annorlunda.
En mytoman ljuger och hittar på om den egna personen för att göra sig själv mer intressant.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Kristian blåste Karlavagnen i P4

Inläggav Pikachu » 2015-02-03 22:19:28

Miche skrev:Han blir nog annars totalt uttråkad
Enligt Wikipedia:
det vill säga utan att det finns någon tydlig och omedelbar orsak till lögnerna.
Men det är liksom fint att du kommer till undsättning.
Pikachu
Bannad
 
Inlägg: 2833
Anslöt: 2009-06-14

Kristian blåste Karlavagnen i P4

Inläggav Flatline » 2015-02-04 0:24:48

Pikachu skrev: Är det verkligen så svårt att erkänna Krigarsjäl att du dömde ut min åsikt på felaktiga grunder?


Förstår inte varför du försöker att driva detta vidare det är ren agitation.
Om du bemödar dig att kontrollera ordens innebörd så ser du snart att det är en väldigt stor skillnad mellan att driva med folk för att det är kul och mytomani.
Tror tom att du vet detta och är medvetet bångstyrig för att få KS att tappa tålamodet i någon typ av virtuell tjurfäktning.

Mer on topic tycker jag att det är ett ganska så underhållande tilltag har lyssnat på endel av klippen och valserna har ju bara varit bra för programmet, kul med lite extra krydda.
Flatline
 
Inlägg: 1193
Anslöt: 2013-03-26

Kristian blåste Karlavagnen i P4

Inläggav atoms » 2015-02-04 11:18:22

Lite småroligt. Påminner svagt om tillvägagångssättet som Flann O'Brian använde sig av när han skrev insändare till The Irish Times på 1930-talet. Han debatterade med sig själv med hjälp av pseudonymer.
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18053
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

Kristian blåste Karlavagnen i P4

Inläggav Pikachu » 2015-02-04 18:04:04

Flatline skrev:för att få KS att tappa tålamodet i någon typ av virtuell tjurfäktning.
Läste du inte detta Krigarn, ska du verkligen låta den här oförrätten passera obemärkt? Jämförelsen är ju praktiskt taget som en del mindre barn som inte kan kontrollera blåsan. Nej, du har all rätt att stå på dig trots allt har du ju kanske ett rykte att leva upp till.

atoms -

Du har i en rad inlägg retat och provocerat i, som det verkar, enda syfte att få KrigarSjäl att tappa tålamodet. Det är inte ett acceptabelt sätt att bete sig.

Detta är en tillsägelse och den når dig även via PM.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Pikachu
Bannad
 
Inlägg: 2833
Anslöt: 2009-06-14

Kristian blåste Karlavagnen i P4

Inläggav Sjuckert » 2015-02-04 18:58:54

Låser tråden för moderering.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett


Låser upp tråden igen. Ett antal inlägg har flyttats till off topic och en reprimand har delats ut. Håll god ton i fortsättningen, tack.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Sjuckert
 
Inlägg: 1164
Anslöt: 2013-05-11

Återgå till Intressanta intressen



Logga in