Hell week

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Hell week

Inläggav vithajen11 » 2015-01-23 22:37:24

Jag har haft en hell week på jobbet. Jag känner mig ensam, ingen som frågar hur jag mår, hur helgen har varit. Ingen som involverar mig i någonting. Tänkte att jag vill dö så jag slipper allt det här. Att inte få känna närvaro och samvaro, jag känner mig annorlunda, utanför. Jag missförstår allt när jag pratar med mina kollegor. Jag blir ledsen när mina kollegor utesluter mig. Jag har svårt att förstå när vi diskuterar,jag hänger inte med och jag missförstår mycket. Allt mina kollegor pratar om tar jag bokstavligt. Jag säger till min kollega - jag sätter mig bredvid dig (vid lunchbordet) - nej , du får inte sitta här säger hon. Jag vill bara dö när hon säger så, jag tar det verkligen bokstavligt och vet inte om jag ska sätta mig där eller inte. Skojar hon? En annan kollega tittar inte på mig när vi sitter i diskussion i grupp. Jag räknas inte, så känns det. Jag blir ledsen då ingen "ser" mig. Varför känner jag mig utanför, annorlunda? Kan det vara så att mina kollegor ser/känner att jag gör mig till. Jag menar att jag inte känner mig bekväm med andra människor, det blir svårt. konstlagt, jag gör mig till? Rädd för att prata, rädd för att vara "jag" (hur nu det känns). Fan vad förvirrad jag är.
vithajen11
Ny medlem
 
Inlägg: 12
Anslöt: 2014-09-22

Hell week

Inläggav geocache » 2015-01-23 23:01:01

Hej vithajen11.

Det verkar massor som att du blivit/blir utsatt för "härskarteknik". Jag har själv blivit utsatt för sådant, både medan jag ännu jobbade, på en körkortsutbildning, och på en utbildning i mediateknik jag gick för kanske femton år sedan.

Skriv gärna igen hur du har det, i pm till mig om du vill.

Jag tänker på dig.
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Hell week

Inläggav plåtmonster » 2015-01-24 1:16:47

Leta efter nytt jobb? du behöver ju dessutom inte ha bråttom. Se dock till att hålla tyst om det på jobbet tills precis allt är klart utom din uppsägning.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Hell week

Inläggav a4l2e0x » 2015-02-09 16:33:38

Gäller detta bara på ditt jobb? Har du några vänner utanför jobbet? Hur känner du dig med dem, är det samma sak?
a4l2e0x
 
Inlägg: 27
Anslöt: 2013-10-13

Hell week

Inläggav Bazooka » 2015-02-14 11:29:14

Tur man tog jobb som tekniker. Många välbetalda runtikring mej är av samma skrot och korn. Är inte direkt ensam med ASS-drag. Tyvärr sätts jag ibland som chef och ledare, vilket jag gör bra. Men att ha att göra med andra chefer och ledare... Fy fan vilka vidriga människor, åtminstone i flock. Håller mig till tekniken nu, även om löneförhöjningarna är lägre.
Bazooka
 
Inlägg: 205
Anslöt: 2012-11-03

Hell week

Inläggav antonius » 2015-02-14 12:19:36

vithajen11 skrev:Allt mina kollegor pratar om tar jag bokstavligt. Jag säger till min kollega - jag sätter mig bredvid dig (vid lunchbordet) - nej , du får inte sitta här säger hon. Jag vill bara dö när hon säger så, jag tar det verkligen bokstavligt och vet inte om jag ska sätta mig där eller inte. Skojar hon?


Jag missförstår det mesta med, är väl korkad förutom mins AS, men vad menade hon, sa hon verkligen att du inte fick sitta där? Vilka hemska människor, låter som du blivit en hackkyckling på din arbetsplats, hoppas du får det bättre så småningom... :-)Hug
antonius
 
Inlägg: 21885
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Hell week

Inläggav Hettan » 2015-02-14 12:23:50

Tänker på dig. Beklagar din situation. Människor kan vara grymma, speciellt i grupp..
Hettan
 
Inlägg: 591
Anslöt: 2013-05-13

Hell week

Inläggav antonius » 2015-02-14 12:43:28

Hettan skrev:Tänker på dig. Beklagar din situation. Människor kan vara grymma, speciellt i grupp..


Det är så hemskt med människor som måste ha någon att trakassera för att dom själv skall växa och det är aldrig någon jämlik de psykar utan alltid en som alla redan plågar, inte konstigt folk freakar ur och lägger sig på ett tak med en studsare, make my day suckers, payback time.. :twisted: (men för guds skull, gör nu inte det!)
antonius
 
Inlägg: 21885
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Hell week

Inläggav Hettan » 2015-02-14 12:47:37

antonius skrev:
Hettan skrev:Tänker på dig. Beklagar din situation. Människor kan vara grymma, speciellt i grupp..


Det är så hemskt med människor som måste ha någon att trakassera för att dom själv skall växa och det är aldrig någon jämlik de psykar utan alltid en som alla redan plågar, inte konstigt folk freakar ur och lägger sig på ett tak med en studsare, make my day suckers, payback time.. :twisted: (men för guds skull, gör nu inte det!)

I en family guy episod så fick Meg en insikt ju, hon frågade sig om det inte var så att hennes familj behövde ett "svart får" för att fungera, någon att skylla alla sina problem på liksom. Så fungerar det i mobbning också, det är någon som får ta alla andras projiceringar, alla skyller liksom sin osäkerhet och missnöje på ett offerlamm. Helst den som inte kan stå upp för sig själv (som t.ex. en aspergare som bryter ihop under press och inte kan försvara sig).

Utan att trycka ner någon så skulle de istället bryta ihop.
Hettan
 
Inlägg: 591
Anslöt: 2013-05-13

Hell week

Inläggav plåtmonster » 2015-02-14 15:12:30

vithajen11 skrev:nej , du får inte sitta här säger hon. Jag vill bara dö när hon säger så, jag tar det verkligen bokstavligt och vet inte om jag ska sätta mig där eller inte. Skojar hon?

Du kanske bör fråga om du får slå dig ner tillsammans med henne? och hon kanske pratar privata saker med någon annan?
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in