Vad ska jag arbeta med?

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad ska jag arbeta med?

Inläggav Vikingaflicka » 2014-12-27 1:05:07

Jag står just nu på ett ställe i livet och är för första gången utan en ledstjärna, en dröm, att jobba mot. Jag har ingen aning alls om vad jag ska bli när jag blir "vuxen". Som 24 år gammal hade jag kunnat vara nästan färdigutbildad ifall jag börjat läsa på universitetet direkt efter gymnasiet, men det gjorde jag inte. Tänkte att ni kanske kan tipsa mig om lite olika yrken som kan passa mig.

Lite bakgrund:
16 år gammal valde jag mellan att bli fotograf och att bli veterinär. Jag satsade på det senare för att ett år in på utbildningen byta till matte/data/NV-program på distans för att sen byta till samhälle (på distans) och i slutändan gå ut gymnasiet med ett specialutformat program. Man skulle kunna säga att jag är utbildad "Egenföretagare".

Direkt efter gymnasiet kom jag in på en ettårig fotoskola och använde där upp ett år av "csn på gymnasienivå" (eller vad de nu kallar det. Man har 2 år i alla fall). Skaffade eget fotoföretag redan när jag var 19 år och ska avsluta det nu då jag inte tycker att det är roligt alls - med tanke på att man jobbar mer eller mindre gratis stora delar av tiden krävs det att man tycker det är roligt.

För drygt två år sen så började jag sy medeltidskläder till andra, vilket gick väldigt bra, var roligt och folk var nöjda så jag bestämde mig för att satsa på det. För en vecka sen fick jag feedback på ett syjobb och kunden var inte nöjd. Jag insåg att det har blivit flera arbeten där varken jag eller kunden varit nöjda och att det därför inte är något jag ska försöka syssla med på heltid.