Eloge till moderatorer.

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Eloge till moderatorer.

Inläggav KrigarSjäl » 2014-12-13 13:55:15

Jodå, jag kan också ge eloge till moderatorerna.

Nu har man markerat mot generaliserande rasistiska inlägg och det är minst sagt välbehövligt.

Att markera mot rasism är oändligt mycket viktigare än att leta svordomar med förstoringsglas och hitta "personangrepp" i precis allting.

Moderator Alien: Flyttat från avd Moderering, då detta inte gäller ett enskilt modereringsärende.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Eloge till moderatorer.

Inläggav kiddie » 2014-12-17 1:17:18

Tycker också det är välbehövligt.

Det verkar som vissa inte fattar att vi som forum är till för människor av alla sorter och religioner. Vi är rätt tuffa mot våra kristna medlemmar ibland, men jag tror inte en muslim skulle vilja komma hit och stanna. Det är kört från början.

Hur kul kan det vara att komma och försöka hitta andra aspergare för att se en massa inlägg om hur ens religion är ond och alltid leder till våld och diktatur och att man som utövare är den gräsligaste sortens människa som finns?

Visst, man bara joinar och säger Hej jag heter Muhammad och jag har aspergers, vad trevliga och välkomnande ni verkar. Eller... nej.

Ganska stark uppluckring har skett att forumet är för alla och alla ingrepp för att stävja från moderatorer är ytterst välkommet.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Eloge till moderatorer.

Inläggav bardamu » 2014-12-17 1:20:41

Jag såg inte att någon skrev något om muslimer. Kanske missat något?

Personligen tror jag inte det handlar om att skydda muslimer. Det handlar väl mer om att en del är överkänsliga inte klarar av att få deras världsbild oomstridd.
bardamu
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1051
Anslöt: 2014-01-06

Eloge till moderatorer.

Inläggav kiddie » 2014-12-17 2:00:26

Jag antar att det helt enkelt från moderatorernas sida handlar om att gå efter reglerna. Att skapa ett forum som ska välkomna alla. Och som inte ska inkludera hat mot vissa grupper.

Att kalla det överkänslighet, nej, det handlar om att hålla en ton som är OK i dessa frågorna.

Det är faktiskt inte för mycket begärt.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Eloge till moderatorer.

Inläggav Parvlon » 2014-12-17 2:16:08

kiddie skrev:Hur kul kan det vara att komma och försöka hitta andra aspergare för att se en massa inlägg om hur ens religion är ond och alltid leder till våld och diktatur och att...
Saknas det folk som säger att religion (oavsett Herre) är ont, menar du? Troende blir förlöjligade överallt där de delar sin tro. Det står både i koranen och bibeln.

Om du syftar på mina inlägg där jag säger att jag tror Allah är bibelns Satan så kan jag ju nämna att jag visst kan kommunicera med muslimer utan att dra till med personangrepp. Det verkar snarare som att samtalen är konstruktiva och jag har pratat med en iman på flashback som var böghatare och önskade dem döden men jag hänvisade till Jesus som sanningen, så får han något att tänka på.

kiddie skrev: man som utövare är den gräsligaste sortens människa som finns?
länka gärna till inlägget du syftar på.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Eloge till moderatorer.

Inläggav Wine » 2014-12-17 12:25:55

kiddie skrev:...
Hur kul kan det vara att komma och försöka hitta andra aspergare för att se en massa inlägg om hur ens religion är ond och alltid leder till våld och diktatur och att man som utövare är den gräsligaste sortens människa som finns?
...


Kan vara värt att påpeka att det gå bra att ta en titt även på hur medlemmar här på forumet har uttryckt sig om individer med en kristen tro och kristendomen som religion m.m.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Eloge till moderatorer.

Inläggav Jeopardy Lane » 2014-12-17 12:45:44

kiddie skrev:Det verkar som vissa inte fattar att vi som forum är till för människor av alla sorter och religioner



Det er en fin idè, problemet er at dom här religionerna prøver och ta livet av hverandre.

Så det är inte möjligt att ha et forum för alla, för halvparten av dom religiösa vil drepe den andre halvparten som inte deler samma tro. Men jag gillar ideen, synd det inte är möjligt.
Jeopardy Lane
Inaktiv
 
Inlägg: 1450
Anslöt: 2014-02-23

Eloge till moderatorer.

Inläggav Jeopardy Lane » 2014-12-17 12:52:56

kiddie skrev:jag tror inte en muslim skulle vilja komma hit och stanna.



Det tror inte jag heller, för det er kristne folk här på forumet. Dom går inte overens. Dom blir aldri `venner`.
Jeopardy Lane
Inaktiv
 
Inlägg: 1450
Anslöt: 2014-02-23

Eloge till moderatorer.

Inläggav Miche » 2014-12-17 12:54:36

Wine skrev:Kan vara värt att påpeka att det gå bra att ta en titt även på hur medlemmar här på forumet har uttryckt sig om individer med en kristen tro och kristendomen som religion m.m.
Du har inte funderat på om dessa uttalanden kan bero på en växande irritation över en massa kristen propaganda som vräks in här (en period var det riktigt jobbigt med religiösa inlägg i minst varannan tråd som åtminstone jag gick in i)?

Vill jag läsa om religion så läser jag i religiösa trådar (vilket jag slutat med, orkar inte längre), vill jag slippa läsa om religion så är jag oerhört tacksam om religionspropagandan håller sig från de trådar där den inte hör hemma.

För att återgå till exemplet Parvlon så har han skärpt till sig en del och sprider inte lika ofta religiösa citat numera, en period skrev han sådana citat i stort sett varenda avdelning (RNS och IT undantagna) vilket var enormt störande och orsakade åtminstone mig irritation och jag slösade energi på att tjafsa emot och kritisera.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Eloge till moderatorer.

Inläggav Jeopardy Lane » 2014-12-17 12:58:26

Miche skrev:Du har inte funderat på om dessa uttalanden kan bero på en växande irritation över en massa kristen propaganda som vräks in här (en period var det riktigt jobbigt med religiösa inlägg i minst varannan tråd som åtminstone jag gick in i)?



Ja. Det blir så mycket Jesus, och for någon som inte tror på det här så blir det lite som at folk sitter och forteller eventyr, igjen och igjen. Man kan bli galen av det. Så dom tror, greit, tro alt ni orkar. Men måste ni prata om det hela jävla tiden!? Kan ni inte tro i fred och ro hemma? Ta en pause.
Jeopardy Lane
Inaktiv
 
Inlägg: 1450
Anslöt: 2014-02-23

Eloge till moderatorer.

Inläggav Sjuckert » 2014-12-17 13:10:58

Moderator:

Låt nu inte den här tråden handla om religion. Den som har synpunkter på religionsprat kan diskutera det i en tråd som är mer lämplig för ändamålet: det-finns-en-trad-for-religion-t42419.html
Sjuckert
 
Inlägg: 1164
Anslöt: 2013-05-11

Eloge till moderatorer.

Inläggav Jeopardy Lane » 2014-12-17 13:27:17

Sjuckert skrev:Låt nu inte den här tråden handla om religion.



Du borde skriva det där oftare, i flere andre tråder. Seriöst. Dette forumet er infiserad av religion.
Jeopardy Lane
Inaktiv
 
Inlägg: 1450
Anslöt: 2014-02-23

Eloge till moderatorer.

Inläggav bardamu » 2014-12-17 17:18:16

Tror fortfarande det handlar mer om er själva. invandrare bryr sig inte och har nog bara förakt för eran finkänslighet på deras vägar.
bardamu
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1051
Anslöt: 2014-01-06

Eloge till moderatorer.

Inläggav kiddie » 2014-12-17 20:49:13

Nej, de bryr sig inte, för alla är likadana, födda med samma tjocka skinn och stöpta i samma form. De behöver inte samma mänskliga regler som andra på forumet...

Är det så du tänker? Isåfall är det helt bedrövligt.

Det här är ett forum för aspergare (och andra berörda och intresserade av NPF), inte för en viss etnisk grupp. Fatta det, liksom?
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Eloge till moderatorer.

Inläggav Pikachu » 2014-12-17 21:09:55

Hehe läste fel, Eloge till moderater.
Pikachu
Bannad
 
Inlägg: 2833
Anslöt: 2009-06-14

Eloge till moderatorer.

Inläggav Braincandy » 2014-12-17 21:19:28

Så som jag ser det arbetar moderatorerna på precis som vanligt, men visst är det bra att ge dom beröm. Jag avundas inte en position där man ska vara domare över folk, det kräver sin självdisciplin för att göra en rättvis bedömning vid varje fall. Jag hoppas att de rådfrågar varandra vid osäkerhet, två huvuden är trots allt bättre än ett.
Braincandy
 
Inlägg: 1570
Anslöt: 2012-09-27

Eloge till moderatorer.

Inläggav kiddie » 2014-12-17 21:56:58

Pikachu skrev:Hehe läste fel, Eloge till moderater.


Du är inte ensam om det... :-)063 Antar att man är politikskadad.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Eloge till moderatorer.

Inläggav KrigarSjäl » 2014-12-18 1:03:30

kiddie skrev:
Pikachu skrev:Hehe läste fel, Eloge till moderater.


Du är inte ensam om det... :-)063 Antar att man är politikskadad.

-Den dan jag ger eloge till moderater får ni skjuta mig för då har det brunnit i elskåpet på riktigt...
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Eloge till moderatorer.

Inläggav Dagobert » 2014-12-18 1:42:35

Elegi till moderater.
Dagobert
 
Inlägg: 14140
Anslöt: 2010-11-30

Eloge till moderatorer.

Inläggav kiddie » 2014-12-18 2:03:11

:lol:
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Eloge till moderatorer.

Inläggav atoms » 2014-12-18 10:56:46

Sjuckert skrev:Moderator:

Låt nu inte den här tråden handla om religion. Den som har synpunkter på religionsprat kan diskutera det i en tråd som är mer lämplig för ändamålet: det-finns-en-trad-for-religion-t42419.html


Moderator:

Trots en hövlig propå från Sjuckert har tråden fyllts med off-topic och därför har ett antal inlägg flyttats till OT-tråden och fler inlägg kan komma att göra dem sällskap.
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18072
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in