Hvor mye tid bruker du på forum/fora?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Hvor mye tid bruker du på forum/fora?

Inläggav River » 2014-03-18 2:06:11

Og hva har du igjen for det?

Selv føler jeg at jeg har ingenting igjen for det, utenom skam og ulevd tid.
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Hvor mye tid bruker du på forum/fora?

Inläggav Gripandekylig » 2014-03-18 2:39:50

Jag spenderar ungefär 2 timmar på forumet varje dag.
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

Hvor mye tid bruker du på forum/fora?

Inläggav kvicksilver » 2014-03-18 3:40:11

Kanske en kvart i genomsnitt, de flesta dagar ingenting men om jag har riktigt tråkigt kan jag ibland läsa igenom riktigt intressanta diskussioner eller flamewars.
kvicksilver
 
Inlägg: 1473
Anslöt: 2011-02-19

Hvor mye tid bruker du på forum/fora?

Inläggav Miche » 2014-03-18 4:16:04

För mycket tid...

Jag har dock lärt mig väldigt mycket om mig själv genom att vara aktiv här, numera läser jag mindre än förut men har alltid tillgång till forumet genom mobilen.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Hvor mye tid bruker du på forum/fora?

Inläggav kiddie » 2014-03-18 4:52:07

När jag sitter på nätet hoppar jag mellan olika saker. Så det är omöjligt att säga hur mycket tid just här eller andra forum. Däremot spenderar jag om jag är hemma (ofta) mycket tid på nätet i allmänhet. Är jag hemma och vaken så går mycket tid på internet, det går inte mycket tid till andra nöjen utan det andra jag gör är mer sådant som man måste.

Om jag inte orkar annat känns det som en bra sysselsättning. Om jag egentligen orkar göra något annat och väljer nätet istället så lite mer kluvna känslor.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Hvor mye tid bruker du på forum/fora?

Inläggav notwoodstock » 2014-03-18 5:15:12

Jag tror följande information om när det har gått för långt bara är till en del relevant för oss med Asperger. Testa er själva med listan/testen om ni behöver se över om ni är "missbrukare" t.o.,m:

http://web4health.info/sv/answers/add-internet.htm
notwoodstock
 
Inlägg: 3924
Anslöt: 2013-12-22
Ort: Stockholm

Hvor mye tid bruker du på forum/fora?

Inläggav River » 2014-03-18 12:03:38

Ja, jeg brukte veldig mye tid på et annet forum, og klarte ikke å rive meg løs, akkurat som om jeg var avhengig, og ble også uvenner med flere. Men det har løst seg, og nå er jeg bare litt her.
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Hvor mye tid bruker du på forum/fora?

Inläggav Parvlon » 2014-03-18 20:32:41

För mycket tid, precis som antikrist.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Hvor mye tid bruker du på forum/fora?

Inläggav kiddie » 2014-03-19 4:07:30

Mer än 8 timmar i veckan är missbruk??? Vaa....
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Hvor mye tid bruker du på forum/fora?

Inläggav kiddie » 2014-03-19 4:17:48

Vill kritisera listan i länken lite.

Jag använder regelbundet internet under längre tid än jag planerat. Ja/Nej. OK fråga.

Mina vänner eller min familj klagar ibland över min internetanvändning. Ja/Nej. Kan vara en bra fråga om man inte inser sitt missbruk.

Arbetet eller skolan blir lidande på grund av mitt internetbeteende. Ja/Nej.

Internet hjälper mig att bli av med otrevliga tankar. Ja/Nej. Mycket bra fråga.

Internet påverkar regelbundet min nattliga sömn. Ja/Nej.

Jag säger regelbundet "bara några minuter till". Ja/Nej.

Jag försöker ibland minska min internetanvändning. Ja/Nej.

När jag inte är on-line tänker jag på internet. Ja/Nej. Har man vänner på internet är det lika normalt att tänka på dem ibland som IRL vänner.

Jag blir irriterad när någon stör mig då jag använder internet. Ja/Nej. Vissa i den äldre generationen tycker att 5 minuter är för mycket...

Jag känner mig nedstämd och nervös när jag inte surfar på internet. Ja/Nej. Bra fråga.


Min största kritik är att internet framställs som ett nöje. Som om det är mer OK att läsa en papperstidning än läsa nyheterna online, att det är OK kolla på TV men inte på youtube eller film på datorn och sådant. Vissa saker är rätt nyttigt, som att leta recept, kolla kartor, telefonnummer, fixa banken, kolla på Blocket (om man verkligen letar efter något). Sedan är epost väldigt praktiskt om man har många i familjen att hålla kontakten med som inte bor nära.

Allt är inte nöjessurf. Finns massa saker som man gjort annars också som flyttat ut på nätet.

Visst finns nöjessurf också, men det låter på dem som allt är av den sorten.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Hvor mye tid bruker du på forum/fora?

Inläggav Jeopardy Lane » 2014-12-12 12:40:39

Inte så mycket, jag kommer innom her och det er alt. Får ikke så mye igjen for det, stort sett føler jeg meg dårlig. Skammer meg over meg selv og slikt.

En ting som forundrar mej, jag sitter här med internett `at my fingertips`. Hele nätet är tilgjengelig från min stol. Men jag finner ingenting interessant lenger. Nettbank, nyheter, detta forumet och det er alt. Hur är det möjligt att inte finna något interessant/något at gjøra på nätet??
Jeopardy Lane
Inaktiv
 
Inlägg: 1450
Anslöt: 2014-02-23

Hvor mye tid bruker du på forum/fora?

Inläggav plåtmonster » 2014-12-12 12:55:07

Jeopardy Lane skrev:Men jag finner ingenting interessant lenger. Nettbank, nyheter, detta forumet och det er alt. Hur är det möjligt att inte finna något interessant/något at gjøra på nätet??

Det har blivit lika tillrättalagt som vanlig media?

Gissa varför vanlig media fick känna på strömhopp när internet dök upp..
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Hvor mye tid bruker du på forum/fora?

Inläggav Moggy » 2014-12-12 13:01:23

Facebook har tagit död på mycket av det som var roligt med internet. Det har sugit musten ut många forum och andra intressanta saker mär folk bara hänger på Facebook och kör simple spel och gör tramsiga quizar.

Internet var som bäst åren efter sekelskiftet när det inte hade blivit så reglerat och kommersialiserat och man kunde hitta diverse roligt där och det mesta var tillåtet.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Hvor mye tid bruker du på forum/fora?

Inläggav Jeopardy Lane » 2014-12-12 13:31:12

plåtmonster skrev:Det har blivit lika tillrättalagt som vanlig media?

Gissa varför vanlig media fick känna på strömhopp när internet dök upp..



Ja något rart är det. Det kjenns ut som om jag misbrukar nätet, jag brukar det inte bra nog, borde gjöra mer. Det är jo stort, många många siter. Skulle tro man kunne finna något.
Jeopardy Lane
Inaktiv
 
Inlägg: 1450
Anslöt: 2014-02-23

Hvor mye tid bruker du på forum/fora?

Inläggav Gripandekylig » 2014-12-12 13:43:08

Gripandekylig skrev:Jag spenderar ungefär 2 timmar på forumet varje dag.

Det stämmer nog ganska väl nu återigen, men jag lägger nog bara hälften av den tiden på moderering nuförtiden och andra hälften på att läsa i främst avdelningen AoV. Nu känner jag dock mer skuldkänslor för tiden jag spenderar här, trots att det ger god avkoppling från övriga livet. Det känns på något obefogat sätt svårt att acceptera Internettid på samma vis som studier, träning eller sömn. Forumrekreation och stimulerande diskussioner är dock en viktig komponent i en hälsosam livsstil det också; det ger en liksom socialt umgänge i en lagom dos på en lagom distans.

Moggy skrev:Internet var som bäst åren efter sekelskiftet när det inte hade blivit så reglerat och kommersialiserat och man kunde hitta diverse roligt där och det mesta var tillåtet.

Något av en återuppståndelse av den känslan följde ju med TOR-nätverket, vars onionteknologi ursprungligen utvecklats av United States Naval Research Institute, för några år sedan. Vad jag vet kan man nog fortfarande idag återuppleva Internets 00-tal om man använder exempelvis operativsystemet Tails eller bara en vanlig TOR-browser :-)Happy
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

Hvor mye tid bruker du på forum/fora?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-12-12 15:35:41

Svårt att säga en tid, gör oftast annat samtidigt. Nu tex ser jag Dr Phil, kollar e-mail och har mat i ugnen som ska hämtas om en stund...

Vad jag fått genom årens lopp är allt från trevligt folk att pm:a och chatta med privat till att faktiskt träffa några av dem.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Hvor mye tid bruker du på forum/fora?

Inläggav plåtmonster » 2014-12-12 15:51:55

Moggy skrev:Facebook har tagit död på mycket av det som var roligt med internet. Det har sugit musten ut många forum och andra intressanta saker mär folk bara hänger på Facebook och kör simple spel och gör tramsiga quizar.

Internet var som bäst åren efter sekelskiftet när det inte hade blivit så reglerat och kommersialiserat och man kunde hitta diverse roligt där och det mesta var tillåtet.

Facebook och menlösa quiz är väl knappast något som attraherar de mest bildade. Så det är väl snarare att man får leta rätt på forum som är mer frikopplade från särintressen.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Hvor mye tid bruker du på forum/fora?

Inläggav kiddie » 2014-12-14 2:54:50

Moggy skrev:Facebook har tagit död på mycket av det som var roligt med internet. Det har sugit musten ut många forum och andra intressanta saker mär folk bara hänger på Facebook och kör simple spel och gör tramsiga quizar.

Internet var som bäst åren efter sekelskiftet när det inte hade blivit så reglerat och kommersialiserat och man kunde hitta diverse roligt där och det mesta var tillåtet.


100 % på det.

Iallfall EFTER att jag fick bredband. Innan... fii fan vad det kostade med uppringt....
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Hvor mye tid bruker du på forum/fora?

Inläggav Flawed » 2014-12-14 23:51:29

För mycket eftersom alla forum har dött och det bara är tråkiga sverigedemokrater överallt som dunkar varandra i ryggen och är skittråkiga och lika charmiga som asbest.
Flawed
Inaktiv
 
Inlägg: 3880
Anslöt: 2007-05-04

Hvor mye tid bruker du på forum/fora?

Inläggav Pikachu » 2014-12-15 0:23:26

Flawed skrev:För mycket eftersom alla forum har dött och det bara är tråkiga sverigedemokrater överallt som dunkar varandra i ryggen och är skittråkiga och lika charmiga som asbest.
Tråkigt att du känner så, jag kommer inte överens med alla eller gillar alla på forumet men jag försöker att dras mot de jag tycker om. Vill inte föreläsa för dig Flawed, men är säker på att om du verkligen letar så hittar du riktiga vänner som berör dig och tvärtom (och även om man är starka meningsmotståndare i vissa frågor så betyder det inte att ni inte kan vara överens om sann vänskap.)
Senast redigerad av Pikachu 2014-12-15 0:27:34, redigerad totalt 1 gång.
Pikachu
Bannad
 
Inlägg: 2833
Anslöt: 2009-06-14

Hvor mye tid bruker du på forum/fora?

Inläggav HandOfGod137 » 2014-12-15 0:25:46

Räknas twittwer? Jag kan vada i twitterströmmen i timtal. Går fram och tillbaka mellan Wikipedia/Reddit/YouTube och twitter. Det är som knark för mig ibland.
HandOfGod137
 
Inlägg: 137
Anslöt: 2014-12-06
Ort: Stockholm

Re: Hvor mye tid bruker du på forum/fora?

Inläggav Zirre » 2014-12-15 9:14:05

Det går i perioder. Vissa väldigt lite andra väldigt mycket.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Hvor mye tid bruker du på forum/fora?

Inläggav CireDirts » 2015-02-03 9:05:36

Det händer väl att man glider förbi detta forum också...
CireDirts
 
Inlägg: 28
Anslöt: 2014-11-07
Ort: Gävle/Oslo/GBG

Återgå till Intressanta intressen



Logga in