Kvinnor med AS har det lättare att få sex och relation?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Kvinnor med AS har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Sjuckert » 2014-11-24 19:47:36

H2SO4 skrev:
slackern skrev:rdos hade ju någon slags teori.


Berätta gärna. Eftersom det inte fungerar att vara sig själv kan jag ju testa.

Nej gör inte det för allt i världen. :P

Det funkar inte att vara dig själv säger du. Det vill säga en som inte tar initiativ? Eller har du försökt ta initiativ och det har ändå inte blivit något? I så fall kan det ju vara så enkelt att tjejen inte var lika intresserad som du. Eller att initiativet inte var tillräckligt tydligt. Sånt händer ju sorgligt ofta.

Det är svårt att hitta någon som uppskattar det man har att erbjuda, men kan man inte vara sig själv med en person så är det ändå värdelöst. Tänk att behöva göra sig till varje gång man umgås med personen, hemska tanke.

Edit: Tog bort en onödig mening.
Sjuckert
 
Inlägg: 1164
Anslöt: 2013-05-11

Kvinnor med AS har det lättare att få sex och relation?

Inläggav H2SO4 » 2014-11-24 20:08:40

Sjuckert skrev:
H2SO4 skrev:
slackern skrev:rdos hade ju någon slags teori.


Berätta gärna. Eftersom det inte fungerar att vara sig själv kan jag ju testa.

Nej gör inte det för allt i världen. :P

Det funkar inte att vara dig själv säger du. Det vill säga en som inte tar initiativ? Eller har du försökt ta initiativ och det har ändå inte blivit något? I så fall kan det ju vara så enkelt att tjejen inte var lika intresserad som du. Eller att initiativet inte var tillräckligt tydligt. Sånt händer ju sorgligt ofta.

Det är svårt att hitta någon som uppskattar det man har att erbjuda, men kan man inte vara sig själv med en person så är det ändå värdelöst. Tänk att behöva göra sig till varje gång man umgås med personen, hemska tanke.


Nej jag såg vad det handlade om. Löjlig tråd.

Har aldrig tagit initiativ till att spela en renodlad flörtcharader nej. Har aldrig någonsin träffat en tjej som uppenbart visar signaler på intresse mer än blickar så har aldrig bemödat mig med att skämma ut mig. Jag ser bra ut enligt personer i min närhet, så det är väl inte mer än så. Folk tittar på folk helt enkelt. Har uppenbarligen inte så mycket mer att erbjuda. Trodde bara att oss som inte kastar sig över alla och gör sig till kunde ha en ärlig chans på tjejfronten också. Det sägs att insidan är viktigast men jag tror verkligen inte det. Vissa är nog dömda att dö ensamma helt enkelt.
H2SO4
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 385
Anslöt: 2014-07-09

Kvinnor med AS har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Neonland » 2014-11-24 20:30:09

H2SO4 skrev:
Sjuckert skrev:
H2SO4 skrev:
Berätta gärna. Eftersom det inte fungerar att vara sig själv kan jag ju testa.

Nej gör inte det för allt i världen. :P

Det funkar inte att vara dig själv säger du. Det vill säga en som inte tar initiativ? Eller har du försökt ta initiativ och det har ändå inte blivit något? I så fall kan det ju vara så enkelt att tjejen inte var lika intresserad som du. Eller att initiativet inte var tillräckligt tydligt. Sånt händer ju sorgligt ofta.

Det är svårt att hitta någon som uppskattar det man har att erbjuda, men kan man inte vara sig själv med en person så är det ändå värdelöst. Tänk att behöva göra sig till varje gång man umgås med personen, hemska tanke.


Nej jag såg vad det handlade om. Löjlig tråd.

Har aldrig tagit initiativ till att spela en renodlad flörtcharader nej. Har aldrig någonsin träffat en tjej som uppenbart visar signaler på intresse mer än blickar så har aldrig bemödat mig med att skämma ut mig. Jag ser bra ut enligt personer i min närhet, så det är väl inte mer än så. Folk tittar på folk helt enkelt. Har uppenbarligen inte så mycket mer att erbjuda. Trodde bara att oss som inte kastar sig över alla och gör sig till kunde ha en ärlig chans på tjejfronten också. Det sägs att insidan är viktigast men jag tror verkligen inte det. Vissa är nog dömda att dö ensamma helt enkelt.


Gör man inget åt det så blir man ensam. Svårare eller enklare än så är det inte.
Neonland
 
Inlägg: 307
Anslöt: 2014-11-17
Ort: Göteborg

Kvinnor med AS har det lättare att få sex och relation?

Inläggav KrigarSjäl » 2014-11-24 20:33:13

-Sant. Vill man vinna måste man satsa.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Kvinnor med AS har det lättare att få sex och relation?

Inläggav H2SO4 » 2014-11-24 20:38:56

Det är vad som väntas av en man med andra ord? Okej då vet jag att jag kommer att vara ensam för resten av mitt liv.
H2SO4
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 385
Anslöt: 2014-07-09

Kvinnor med AS har det lättare att få sex och relation?

Inläggav slackern » 2014-11-24 20:42:25

H2SO4 skrev:Det är vad som väntas av en man med andra ord? Okej då vet jag att jag kommer att vara ensam för resten av mitt liv.


Det är nog inte det dom sa. Tjejer kan ju också ta initiativ, har hänt mig vid ett flertal tillfällen.
slackern
 
Inlägg: 43779
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Kvinnor med AS har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Flawed » 2014-11-24 22:07:15

wildwing skrev:http://www.dn.se/nyheter/varlden/storbritannien-stoppar-raggningsexpert/

nu kommer den här märkliga snubben till sverige och ska föreläsa hur man raggar tjejer på ett "dåligt sätt" , orkar inte läsa mer, men GB har portat han och canada och australien med, vad ska sverige göra?

Han har tydligen postat instagrambilder där han "raggar" genom att ta stryptag på kvinnor på klubbar och sådant om personer verkligen betala r pengar för att lära sig att bete sig som psykopater och sexualförbrytare så är det verkligen illa...
Flawed
Inaktiv
 
Inlägg: 3880
Anslöt: 2007-05-04

Kvinnor med AS har det lättare att få sex och relation?

Inläggav nallen » 2014-11-24 23:26:00

Sjuckert skrev:[...] man måste visa att man är intresserad för att något ska hända.

Det där är ju sammma gegga som vanligt - och samma feltänk.
Är jag på krogen (eller var jag nu är) och snackar med nåt fruntimmer så är det ju för att jag vill ligga lite.
Senast redigerad av nallen 2014-11-24 23:31:47, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19477
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Kvinnor med AS har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Sjuckert » 2014-11-24 23:43:27

nallen skrev:
Sjuckert skrev:[...] man måste visa att man är intresserad för att något ska hända.

Det där är ju sammma gegga som vanligt - och samma feltänk.
Är jag på krogen (eller var jag nu är) och snackar med nåt fruntimmer så är det ju för att jag vill ligga lite.

Ja, men fruntimret i fråga kanske inte vill det. Kanske är hon inte alls intresserad, kanske vill hon bara inte ligga med random krogkille som kommer fram och snackar. Samtal leder inte automatiskt till samlag.
Sjuckert
 
Inlägg: 1164
Anslöt: 2013-05-11

Kvinnor med AS har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Neonland » 2014-11-24 23:53:05

Sjuckert skrev:
nallen skrev:
Sjuckert skrev:[...] man måste visa att man är intresserad för att något ska hända.

Det där är ju sammma gegga som vanligt - och samma feltänk.
Är jag på krogen (eller var jag nu är) och snackar med nåt fruntimmer så är det ju för att jag vill ligga lite.

Ja, men fruntimret i fråga kanske inte vill det. Kanske är hon inte alls intresserad, kanske vill hon bara inte ligga med random krogkille som kommer fram och snackar. Samtal leder inte automatiskt till samlag.


Halleluja på den :-)049 Tänk om fler killar kunde förstå det? Vilka mycket lättare samtal man hade kunnat ha då... Samtal som faktiskt kanske kan leda till så mycket mer än bara vänskap.
Neonland
 
Inlägg: 307
Anslöt: 2014-11-17
Ort: Göteborg

Kvinnor med AS har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Flawed » 2014-11-24 23:57:45

En del killar är för lata och orkar inte ta itu med sådant som är energikrävande.
Flawed
Inaktiv
 
Inlägg: 3880
Anslöt: 2007-05-04

Kvinnor med AS har det lättare att få sex och relation?

Inläggav rdos » 2014-11-25 0:01:08

slackern skrev:
Parvlon skrev:
H2SO4 skrev:Ni AS-killar som har lyckats hitta partner. Hur har ni gått tillväga?
jag har i faktiskt nästan gjort så som Sjuckert skriver och det funkade bra till slut (om man inte räknar med att det tog slut då..), vi hade förhållande i ~5 år.



rdos hade ju någon slags teori.


Du blandar ihop det naturliga kontaktbeteendet för att skapa intresse (som inte fungerar i vår kultur) med det som fungerar. Neurodiverst flirtande är högst funktionellt även om det inte är norm eller typiskt. Fast det kräver att båda parter tar initiativ växelvis, och det är definitivt inget för tillfällig sex. Det fungerar bara för att skapa långvariga relationer.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Kvinnor med AS har det lättare att få sex och relation?

Inläggav nallen » 2014-11-25 0:42:42

Sjuckert skrev:Ja, men fruntimret i fråga kanske inte vill det. Kanske är hon inte alls intresserad, kanske vill hon bara inte ligga med random krogkille som kommer fram och snackar. Samtal leder inte automatiskt till samlag.

Goddag yxskaft.
Jag påpekade bara att jag faktiskt visat att jag är intresserad.
nallen
 
Inlägg: 19477
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Kvinnor med AS har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Sjuckert » 2014-11-25 0:46:55

nallen skrev:
Sjuckert skrev:Ja, men fruntimret i fråga kanske inte vill det. Kanske är hon inte alls intresserad, kanske vill hon bara inte ligga med random krogkille som kommer fram och snackar. Samtal leder inte automatiskt till samlag.

Goddag yxskaft.
Jag påpekade bara att jag faktiskt visat att jag är intresserad.

Ja, och? Vari låg feltänket menar du?
Sjuckert
 
Inlägg: 1164
Anslöt: 2013-05-11

Kvinnor med AS har det lättare att få sex och relation?

Inläggav nallen » 2014-11-25 0:51:24

Sjuckert skrev:Ja, och? Vari låg feltänket menar du?

Du skrev förut:
Sjuckert skrev:[...] man måste visa att man är intresserad för att något ska hända.

Man har visat att man är intresserad, genom att vara där och prata, men inget händer ändå. Någonsin.
Och visar man det tydligare, exempelvis genom att fråga om hon vill gå hem och knulla lite, så får man i bästa fall en örfil.
nallen
 
Inlägg: 19477
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Kvinnor med AS har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Huggorm » 2014-11-25 0:59:00

nallen skrev:Man har visat att man är intresserad, genom att vara där och prata, men inget händer ändå. Någonsin.
Och visar man det tydligare, exempelvis genom att fråga om hon vill gå hem och knulla lite, så får man i bästa fall en örfil.
Tio örfilar, den elfte kanske går med dig hem. Det är det väl värt? Fortsätt kämpa.
Huggorm
 
Inlägg: 22292
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Kvinnor med AS har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Sjuckert » 2014-11-25 0:59:22

nallen skrev:
Sjuckert skrev:Ja, och? Vari låg feltänket menar du?

Du skrev förut:
Sjuckert skrev:[...] man måste visa att man är intresserad för att något ska hända.

Man har visat att man är intresserad, genom att vara där och prata, men inget händer ändå. Någonsin.
Och visar man det tydligare, exempelvis genom att fråga om hon vill gå hem och knulla lite, så får man i bästa fall en örfil.

Alltså jag menade inte att man är garanterad något bara för att man visar intresse, men det ökar chanserna betydligt.
Sjuckert
 
Inlägg: 1164
Anslöt: 2013-05-11

Kvinnor med AS har det lättare att få sex och relation?

Inläggav nallen » 2014-11-25 1:01:09

Sjuckert skrev:[...] men det ökar chanserna betydligt.

Nej.
nallen
 
Inlägg: 19477
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in