Kvinnor med AS har det lättare att få sex och relation?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav nallen » 2014-07-03 15:53:29

kjwkjw skrev:tjejer väljer, killen tar det han får.

Ja, frågan är hur man gör nåt åt det.
nallen
 
Inlägg: 19482
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav kjwkjw » 2014-07-03 16:10:02

nallen skrev:
kjwkjw skrev:tjejer väljer, killen tar det han får.

Ja, frågan är hur man gör nåt åt det.


det går inte. makten är tjejernas när det kommer till sådant. en man kan inte ändra biologi och patrikat.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Alien » 2014-07-03 16:36:46

kjwkjw skrev:
kullan skrev:
kjwkjw skrev:blir arg över orättvisan. bara för att jag är kille så ska jag leva ensam livet ut.


Det är lika vanligt att kvinnor blir singel livet ut. Du har fördomar så det smäller om det.


Varför har alla undersökningar jag läst att det är vanligare att killar förblir ensamma livet ut? Varför är alla dating sidor mest killar och varför är det till 99 % endast killar som gnäller på internet? Och om man läser på alla möjliga forum så finns det alltd massa killar som är oskuld men aldrig tjejer. Hur kan det vara svårare för tjejer när det förväntas av dom att dom ska vara undergivna? En kille ska inte vara "mesig" en kille måste ta för sig, inte ha svagheter, vara framåt, ha massa saker att erbjuda. Jag kommer aldrig få en flickvän för att jag är en svag kille och tjejer vill inte ha svaga killar efterosm dom själva är svaga. svaga tjejer vill inte ha svaga killar, ett bevis är att de 5 killar med samma sjukdom som jag har sa att dom var oskuld medans 4 tjejer jag pratade med som har samma sjukdom har kille.


Det går ändå inte ihop. Om många killar får leva ensamma, måste ju också många tjejer göra det. De tjejer som får en kille till slut måste ju välja bland de killar som finns, alla kan inte få den my(s)tiska alfahannen. I vissa samhällen så förekom polygami, hövdingarna hade många fruar/konkubiner, då borde det varit en del män som blev utan. Eller menar du att det är så idag också, att alfahannen förutom sin officiella flickvän/sambo/fru har ett antal älskarinnor också, som är trogna mot den otrogne?

En kille "till lust" (kul felstavning!) kan nog vara lätt att hitta om man rör sig på krogar och fester, men det kan vara svårt att hitta en seriös kille som vill satsa på ett långvarigt förhållande (inkl giftermål, barn, villa, amorteringar). Och bara för att man fått en partner, betyder det inte att man lever lycklig resten av livet, partnern kan tröttna.

Och varför skulle alla tjejer vara svaga? Finns många tjejer som både har hög utbildning och självförtroende. Men starka tjejer vill ha starka män också. Alltså män som vet vad de vill och har självförtroende (utan att vara "bad boys").

Varför fler killar än tjejer gnäller över brist på partner, tja antingen så har du inte varit på forum där tjejerna gnäller. Eller så gnäller tjejen bara inför sina väninnor, inte på nätet. Eller så är killar gnälligare än tjejer.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46244
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-07-03 16:52:31

Alien skrev:
sugrövmanövern skrev:Viktiga saker som tas upp där, Wine! Jag brukar ju beklaga mig över män som känner sig våldtagna om man tar dem på kuken å sådär, och som själva är rädda för att säga eller göra någonting med en utan att ställa 100 frågor för de är rädda att man ska springa till polisen om de kramar en för hårt eller säger något ofeministiskt..

Det är en tragisk samhällsutveckling, jag undrar om radikalfeministerna är nöjda.

Jämställdheten har dödat gentlemannen.


Men tänk om det alltid funnits män som föredragit sex i relationer framför ONS och först nu vågar vara sig själva?
Jag talade om män man är i relation med. One night stand är inte min grej. Och, jag talar om andras upplevelser mest då jag själv inte har mycket erfarenhet. För att förtydliga, ber om ursäkt för att jag var otydlig med hur jag menade.

Alien skrev:Och kvinnorna som vill ha "en riktig man" får inse att de får välja, vill de ha en jämställd och trogen man som är beredd att åta sig att fostra barn tills de är vuxna el vill de ha schablonbilden? Det är ju samma konflikt som män som vill ha madonnan som mor till sina barn och "horan" i sängen.
Tråkigt att skillnaden blivit så otydlig, iom många bad boy-män poserar som jämställda som ett knep för att få snabbt sex.

Alien skrev:Och vad är din definition på en gentleman, en som är framfusig, påträngande och gärna låter sig tas på snoppen helt apropå? En gentleman låter iofs lite gammaldags, han vill väl ha en gammaldags kvinna, en lady (som väl inte heller finns nuförtiden).


Gentlemannen är omhändertagande gentemot kvinnan, och han är inte rädd för kvinnor och kvinnligt beteende. Han är säker i sin roll som man och han vågar uppvakta och ta för sig av den kvinna han vill ha.

Han invaggar en i en säkerhet och en vi-känsla som är svårslagbar.

Måhända är det gammaldags önskningar, jo. Jag gillar gammaldags välvårdat beteende. Oavsett om det kommer från en ruffig biker eller en kostymnisse.

Alien skrev:Ibland får jag känslan att människor egentligen inte vill ha verkliga kvinnor och män, utan några drömfigurer som bara finns på filmduken (romantik- el porrfilmer).
Ja, det är väl ofta så också.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav kjwkjw » 2014-07-03 17:12:57

ni har fel. orkar inte förklara. men jag vet att ni har fel.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav hattifnatt » 2014-07-03 17:22:02

Jag fattar inte om en kille är intresserad av mig, och om jag är intresserad av någon hugger jag direkt, utan att sitta och vänta på att han ska ta initiativ. Eftersom killar i allmänhet är fullständigt oförberedda på att tjejer tar initiativ är de extremt lättraggade. Tjejer däremot vänjer sig tidigt vid att avvisa oönskade inviter.

Där tror jag du/vi/ni har svaret.
hattifnatt
 
Inlägg: 161
Anslöt: 2009-07-03
Ort: Stockholm

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Alien » 2014-07-03 18:45:55

kjwkjw skrev:
Alien skrev:
Men det som brukar framföras är att killarna är ofrivilliga singlar med tjejerna är frivilliga. Men det är en förenklad bild.



tjejer är kräsna. det är inte killar. ett bevis är ju att jag är oskuld. jag tar vilken tjej som helst, men ändå vill ingen ha mig.

tjejer väljer, killen tar det han får.


Och när du fått en tjej skulle du blivit missnöjd med henne senare, särskilt om du tagit vemsomhelst. En tjej känner sig knappast utvald om en kille tar henne för att få en tjej vilken som helst, istf att han gillar just henne.

Dessutom är killar generellt sett lika kräsna, iaf när det gäller förhållanden. De brukar ha höga krav på tjejers utseende och kompetens i sängen plus att hon ska vara presentabel för familjen. Alla har krav, medvetna el omedvetna.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46244
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav kapuni » 2014-07-03 18:54:37

Alien skrev:Ibland får jag känslan att människor egentligen inte vill ha verkliga kvinnor och män, utan några drömfigurer som bara finns på filmduken (romantik- el porrfilmer).

Inte konstigt att det finns så många singlar i Sverige. Folk är så kräsna och männen vågar inte ta initiativ, och om de gör det så tycker kvinnan att det bli för ojämställt. Ger mannen för mycket komplimanger till henne så känner hon sig förnedrad. Osv.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav kjwkjw » 2014-07-03 18:56:09

kapuni skrev:
Alien skrev:Ibland får jag känslan att människor egentligen inte vill ha verkliga kvinnor och män, utan några drömfigurer som bara finns på filmduken (romantik- el porrfilmer).

Inte konstigt att det finns så många singlar i Sverige. Folk är så kräsna och männen vågar inte ta initiativ, och om de gör det så tycker kvinnan att det bli för ojämställt. Ger mannen för mycket komplimanger till henne så känner hon sig förnedrad. Osv.



sant. sverige är ett socialt förstört land.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav antonius » 2014-07-03 18:57:16

@kjwkjw, ibland kan det ju vara att man är lite för desperat, det har du förstås hört förut och det låter som en klyscha men åtminstone för mig så har jag träffat kvinnor i helt andra sammanhang än typiska ragg ställen typ krogen osv, låter kanske som en ny klyscha men gå en kurs i whatever, besök seminarier, eller träna på ngt gym med gruppträning, jag lovar, förr eller senare träffar man ngn när man minst anar det... :-)005
antonius
 
Inlägg: 21943
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav kjwkjw » 2014-07-03 18:57:26

Alien skrev:
kjwkjw skrev:
Alien skrev:
Men det som brukar framföras är att killarna är ofrivilliga singlar med tjejerna är frivilliga. Men det är en förenklad bild.



tjejer är kräsna. det är inte killar. ett bevis är ju att jag är oskuld. jag tar vilken tjej som helst, men ändå vill ingen ha mig.

tjejer väljer, killen tar det han får.


Och när du fått en tjej skulle du blivit missnöjd med henne senare, särskilt om du tagit vemsomhelst. En tjej känner sig knappast utvald om en kille tar henne för att få en tjej vilken som helst, istf att han gillar just henne.

Dessutom är killar generellt sett lika kräsna, iaf när det gäller förhållanden. De brukar ha höga krav på tjejers utseende och kompetens i sängen plus att hon ska vara presentabel för familjen. Alla har krav, medvetna el omedvetna.


hon hade inte vetat om det.

nej, tjejer har mer krav. bara kolla på hur noga dom är med kläder och smink.

och inte för att låta elak men jag vet att vissa kvinnor som är grovt övervktiga och inte alls snygga som får ligga, medans killar i den sitsen är dunder-oskuld.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Charlie72 » 2014-07-04 1:12:59

Alla qvinnor har det lättare att få till sex o relationer, fan, man skulle varit qvinna :wink:
Charlie72
 
Inlägg: 3698
Anslöt: 2012-10-11

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Alien » 2014-07-04 3:26:27

tahlia skrev:Ni har en poäng, båda två. Saken är den att ni egentligen pekar på en och samma sak - generellt så talar inte män och kvinnor samma "språk".
När han uppfattar henne som passiv kan hon uppfatta honom som trögfattad för det kan mycket väl vara så att hon ansträngt sig som fasen för att visa intresse men att det har bestått av t.ex hintar, ögonkast och kroppsspråk. Sådant som han, oavsett diagnos och speciellt om han är yngre, helt missar. Han vill ha en verbal och/eller mer rakt på-insats från henne.

Ja, det har väl tagits upp flera gånger här hur svårt AS-män har att tyda kvinnors signaler, t ex här:
forstar-ni-kvinnors-signaler-t4515.html
jag-kan-inte-lasa-kvinnor-dubbelhilfe-t4005.html

Sitter man som utomstående och betraktar personer i de här situationerna blir man en aning frustrerad. Vet inte hur många gånger jag har bitit mig i tungan för att inte bara häva ur mig "ni är för fasen intresserade av varandra, sluta tramsa runt och gör nåt åt det!*.

Oj, vad observant du är, aldrig att jag skulle märka sånt. Bara i serier/filmer där det är överdrivet och kameran bestämmer vad man ser. Fast att säga det högt går ju inte, men går det inte att tipsa dem mer diskret?

Min dotter blev tipsad av killarna hon bodde med att en tredje kille var intresserad av henne. "Han brukar inte ringa och fråga om vi ska gå ut annars". Hon gillade killen också, han var snygg och trevlig, och när de gick ut flera stycken så hamnade de två alltid i animerat samtal, bara de två alltså. Men blev det något? Nej, han föreslog aldrig att de skulle träffas bara de två. Hon funderade på att själv föreslå det. "Men nej, är han inte mer intresserad än så får det vara. Och jag har inte tid att gå ut mera." Vilket leder tillbaka till att om killen inte tar initiativet så tror tjejen inte han är (så) intresserad, så då blir det inget.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46244
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Bazooka » 2014-07-05 11:03:16

Här i slutet har ni bara pratat manligt/kvinnligt rent allmänt. Har ni tidigare kommit fram till om just ass tjejer skulle ha lättare att få kuk och sen kanske make? Tycker det finns skäl som talar för det.
Bazooka
 
Inlägg: 205
Anslöt: 2012-11-03

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-07-05 11:57:59

Bazooka, rösta i min proffsomröstning, nystartad! post1180588.html#p1180588

Vi skall gå till botten med detta :) .
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Kvinnor med AS har det lättare att få sex och relation?

Inläggav slackern » 2014-09-28 0:03:58

Det här kanske kan vara något för att hitta en dejt?

http://en.wikipedia.org/wiki/Tinder_%28application%29
slackern
 
Inlägg: 43790
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Kvinnor med AS har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Filippa89 » 2014-11-11 18:33:28

För mig måste det finnas kärlek från både parter för att det ska bli nåt sex. Är jag inte kär vill jag inte röra vid personen (spec inte nakna hud) och jag bryr mig inte om personen rör vid mig vilka båda är viktiga vid sex. Och om partnern inte är attraherad och vill röra vid mig funkar det inte heller.

Oooch eftersom jag väldigt sällan blir så kär och ännu mer sällan får det besvarat.. Så lär det inte bli mkt sex..
Filippa89
Ny medlem
 
Inlägg: 16
Anslöt: 2014-11-10

Kvinnor med AS har det lättare att få sex och relation?

Inläggav antonius » 2014-11-11 19:06:19

Filippa89 skrev:För mig måste det finnas kärlek från både parter för att det ska bli nåt sex. Är jag inte kär vill jag inte röra vid personen (spec inte nakna hud) och jag bryr mig inte om personen rör vid mig vilka båda är viktiga vid sex. Och om partnern inte är attraherad och vill röra vid mig funkar det inte heller.

Oooch eftersom jag väldigt sällan blir så kär och ännu mer sällan får det besvarat.. Så lär det inte bli mkt sex..


Men du gillar ändå att få orgasm, du är inte asexuell? du kan få det själv om du onanerar t ex? är det lättare att bara smeka varann men ingen penetration sker? förlåt om det var för känsliga, frågor du behöver inte svara... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21943
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Kvinnor med AS har det lättare att få sex och relation?

Inläggav H2SO4 » 2014-11-24 18:40:00

Ni AS-killar som har lyckats hitta partner. Hur har ni gått tillväga? Det är bara att snorta en lina kokain(nope I dont do drugs), slå sig i bröstet tre gånger och försöka charma tjejerna så mycket det bara går eller hur? Har insett att det aldrig kommer att hända något så länge jag inte tar initiativet 100%. Leende, snällhet, omtänksamhet och ärlighet räcker inte. Det är utseende, ytlighet och att ta plats som gäller.
H2SO4
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 385
Anslöt: 2014-07-09

Kvinnor med AS har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Neonland » 2014-11-24 18:48:46

Filippa89 skrev:För mig måste det finnas kärlek från både parter för att det ska bli nåt sex. Är jag inte kär vill jag inte röra vid personen (spec inte nakna hud) och jag bryr mig inte om personen rör vid mig vilka båda är viktiga vid sex. Och om partnern inte är attraherad och vill röra vid mig funkar det inte heller.

Oooch eftersom jag väldigt sällan blir så kär och ännu mer sällan får det besvarat.. Så lär det inte bli mkt sex..


Det där är något jag känner igen. Jag måste ha en form av närhet och tillgivenhet till personen innan jag klarar av att ta det steget, jag har någon gång gjort avkall på det och det är bland det värsta i sexväg jag gjort. Aldrig mer.

Däremot räcker det för min del att vara förälskad, kär är så ovanligt för mig ändå så då hade jag väl varit oskuld om det inte varit för att känna tillgivenhet, närhet och förälskad :lol:

Och ni killar som nu sitter och gnäller om att det är så svårt som AS-man att hitta någon, det är lika svårt om man är kvinna. Man är flathänt, förstår inte signaler och inviter vilket leder till att man uppfattas vara helt ointresserad för man vågar inte gå på själv av rädsla för att man faktiskt läst signalerna fel, och ja.. Precis samma problematik. Enda "fördelen" jag kan se att man har som kvinna är att det finns fler män än kvinnor som går rakt på sak och "tar det dom vill ha".
Neonland
 
Inlägg: 307
Anslöt: 2014-11-17
Ort: Göteborg

Kvinnor med AS har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Sjuckert » 2014-11-24 18:52:32

H2SO4 skrev:Leende, snällhet, omtänksamhet och ärlighet räcker inte.

Enbart snällhet och ärlighet räcker inte, nej. Det är liksom inget som syns utanpå. Om någon bara sitter tyst och passiv och väntar på att motparten ska ta initiativet spelar det ingen roll hur snäll personen är - man måste visa att man är intresserad för att något ska hända.

Det är precis samma sak för tjejer.
Sjuckert
 
Inlägg: 1164
Anslöt: 2013-05-11

Kvinnor med AS har det lättare att få sex och relation?

Inläggav H2SO4 » 2014-11-24 19:23:23

Sjuckert skrev:
H2SO4 skrev:Leende, snällhet, omtänksamhet och ärlighet räcker inte.

Enbart snällhet och ärlighet räcker inte, nej. Det är liksom inget som syns utanpå. Om någon bara sitter tyst och passiv och väntar på att motparten ska ta initiativet spelar det ingen roll hur snäll personen är - man måste visa att man är intresserad för att något ska hända.

Det är precis samma sak för tjejer.


Klart det inte händer något om man sitter tyst men det verkar vara en oskriven regel att mannen alltid ska ta initiativ och visa intresse. Har aldrig någonsin varit med om själv, sett eller hört att mannen har blivit förförd av kvinnan.
H2SO4
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 385
Anslöt: 2014-07-09

Kvinnor med AS har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Parvlon » 2014-11-24 19:25:15

H2SO4 skrev:Ni AS-killar som har lyckats hitta partner. Hur har ni gått tillväga?
jag har i faktiskt nästan gjort så som Sjuckert skriver och det funkade bra till slut (om man inte räknar med att det tog slut då..), vi hade förhållande i ~5 år.

Om någon bara sitter tyst och passiv och väntar på att motparten ska ta initiativet spelar det ingen roll hur snäll personen är - man måste visa att man är intresserad för att något ska hända.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Kvinnor med AS har det lättare att få sex och relation?

Inläggav wildwing » 2014-11-24 19:46:08

http://www.dn.se/nyheter/varlden/storbr ... ngsexpert/

nu kommer den här märkliga snubben till sverige och ska föreläsa hur man raggar tjejer på ett "dåligt sätt" , orkar inte läsa mer, men GB har portat han och canada och australien med, vad ska sverige göra?
wildwing
 
Inlägg: 169
Anslöt: 2014-08-28
Ort: stockholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in