Profil - presentation

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Profil - presentation

Inläggav geeko » 2014-11-09 5:57:47

Har sökt runt och hittar egentligen inget mer specifikt om vad man kan ta med i sin presentation här.

Borde inte en sida som denna ha lite mer specifika frågor istället för endast en abstrakt fritextruta?

Självklart förstår jag att det är en smaksak vad man vill säga men jag tänker mig lite mer standard, minimum men lagom liksom..?
geeko
 
Inlägg: 164
Anslöt: 2014-11-09
Ort: Stockholm

Profil - presentation

Inläggav Enormouse91 » 2014-11-13 17:28:04

Att det är en smaksak skulle jag nog inte säga. Det handlar väl mer om vilken grad av svårighet man har i att formulera sig med ord. Vad man ska ta med i en presentation och vad som kan vara lite känsligare. Det finns t ex så kallade oskrivna regler att man inte ska nämna sin sexuella läggning eller att man kanske har en funktionsnedsättning. Men nu är det här en hemsida för oss med någon typ av funktionsnedsättning.

Men det är absolut en idé att framföra ett formulär där man kan fylla i om det skulle underlätta. Ett exempel kan väl vara det här:


Namn:
Ålder:
Kön:
Intressen:
Sysselsättning:
Dröm:
osv.
Enormouse91
 
Inlägg: 43
Anslöt: 2011-03-03
Ort: Södertälje

Profil - presentation

Inläggav BloodyPirate » 2014-11-13 17:42:31

Enormouse91 skrev:Att det är en smaksak skulle jag nog inte säga. Det handlar väl mer om vilken grad av svårighet man har i att formulera sig med ord. Vad man ska ta med i en presentation och vad som kan vara lite känsligare. Det finns t ex så kallade oskrivna regler att man inte ska nämna sin sexuella läggning eller att man kanske har en funktionsnedsättning. Men nu är det här en hemsida för oss med någon typ av funktionsnedsättning.

Men det är absolut en idé att framföra ett formulär där man kan fylla i om det skulle underlätta. Ett exempel kan väl vara det här:


Namn:
Ålder:
Kön:
Intressen:
Sysselsättning:
Dröm:
osv.


På alla andra sidor jag är medlem finns det en ruta med sexuell läggning, dock ingen om funktionshinder. Riktigt namn brukar däremot vara mer valfritt. Sysselsättning och dröm står inte heller med. Men det var bra förslag på vad man kan skriva i fritext! :-)Happy
BloodyPirate
 
Inlägg: 926
Anslöt: 2014-02-18

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in