Sexlust i fantasi och verklighet

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Sexlust i fantasi och verklighet

Inläggav Filippa89 » 2014-11-11 0:31:35

Har inga fantasier om verkliga killar och sällan tjejer. Men jag saknar inte sexlust, jag fantiserar ofta (mest med anime/fantasy figurer då jag ser mkt på sånt) och blir ofta "kär" i de karaktärerna :oops: ... och hittills har det varit mycket mer givande än de få ggr jag haft verklig relation och sex. Iof var mitt x riktigt dålig (värre än mig till o med, jag försöker åtminstone) :?

Jag är inte alls så orolig för själva sexakten eller min egen prestation som för vad den andre har för förväntningar på hur jag ska KÄNNA och vad jag ska tycka om det! Jag kommer ALDRIG ljuga eller fejka orgasm men vill ändå inte att min partner ska känna sig dålig/otillräklig. Samtidigt vet jag inte om jag nånsin kommer tycka "wow" det känns fantastiskt eller "åååh vad jag vill röra honom så sexig" etc XD Jag har dessutom svårt med hudkontakt och tycker inte om när det blir varmt och svettigt.

Jag tycker att tjejjer är mycket mer attraktiva än killar (överlag). Men när det väl kommer till krita vet jag inte om jag klarar sexakten där heller.. Då har jag inte ens vågat ta initiativ till att flörta med nån tjej.

Någon som känner igen sig??? Är det ok att acceptera/ locka till sig en partner fast man inte vill ha sex eller har sex bara för partnerns skull? :-)063
Filippa89
Ny medlem
 
Inlägg: 16
Anslöt: 2014-11-10

Sexlust i fantasi och verklighet

Inläggav Vaniljflickan » 2014-11-11 1:04:55

Du kanske kunde försöka dig på detta med cosplay? gå på konvent och sådant, där är ju många utklädda till animekaraktärer, eller om du börjar gilla någon så kanske du kan föreslå att ni rollspelar animekaraktärer tillsammans eller typ kollar på hentai :-)Happy
Vaniljflickan
 
Inlägg: 2093
Anslöt: 2011-02-01
Ort: Pokéstan

Sexlust i fantasi och verklighet

Inläggav PMS-monstret » 2014-11-11 9:38:34

Det är inget fel med att drömma om sina sexfantasier när man har sex med en annan person i verkligheten. Så har jag alltid gjort förutom när jag varit riktigt nykär, sexfantasierna gör det mycket lättare att få en orgasm. Man kan ju dessutom berätta om sina sexfantasier till sin partner...
PMS-monstret
 
Inlägg: 536
Anslöt: 2014-04-03
Ort: Helvetet

Sexlust i fantasi och verklighet

Inläggav DIProgan » 2014-11-11 12:02:55

Man har en partner för att ens liv blir bättre av det inte för att livet "ska vara så". Är sexbiten ointressant/annat så skaffa inte en partner som tycker tvärtom om dig. Vill du pröva hur sex skulle kunna bli mer intressant kasta dig inte in i relationer utan kommunicera kring vem du är och gör sånt som känns bra. Var extra noggrann med att berätta om hur du fungerar och när du gör saker bara för att du vill pröva något. Respekt för dig och den andres känslor alltid. Ingen ska bli sårad mer än nödvändigt för att ni har olika förväntningar. Vill man inte ha sex ska man inte ha det. Om det gör att ingen är intresserad av dig så är det bara så. Du är vem du är på gott och ont och ingen ska luras tro att du är något annat för då är du en skit. Det låter ändå som du har mycket kvar att pröva och att allt kan hända så fortsätt kommunicera och känn efter.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Sexlust i fantasi och verklighet

Inläggav Palindromus » 2014-11-11 12:48:35

Filippa89 skrev:Jag är inte alls så orolig för själva sexakten eller min egen prestation som för vad den andre har för förväntningar på hur jag ska KÄNNA och vad jag ska tycka om det!
Det där känner jag igen. Rädd att det skall vara fel på mig i andras ögon. Och jag ... får nog vara ärlig, men är man alltför ärlig får man inte ens några vänner. (Jag har ingen kontroll över tillvaron och har ofta ångest och flyr från jobbiga känslor och det smittar av sig på vänner och förstör relationerna.) Men nu associerade jag nog iväg lite för mycket, men det där med vad en partner skall tycka (i det här fallet) är knepigt. Man vill ju inte vara fel. Samtidigt finns det saker jag vet att många skulle reagera på. Och då får jag ju inte vara som jag är.
Palindromus
 
Inlägg: 385
Anslöt: 2009-09-09

Sexlust i fantasi och verklighet

Inläggav DIProgan » 2014-11-11 13:33:17

Palindromus skrev:Och jag ... får nog vara ärlig, men är man alltför ärlig får man inte ens några vänner. (Jag har ingen kontroll över tillvaron och har ofta ångest och flyr från jobbiga känslor och det smittar av sig på vänner och förstör relationerna.)
Och det kan du inte arbeta med?
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Sexlust i fantasi och verklighet

Inläggav Filippa89 » 2014-11-11 18:20:21

Tack era svar! :)
Tack för tipsen vaniljflickan och pms-monstret.. de kanske kan fungera :)
Filippa89
Ny medlem
 
Inlägg: 16
Anslöt: 2014-11-10

Sexlust i fantasi och verklighet

Inläggav PMS-monstret » 2014-11-11 18:50:30

Om du har tur så hittar du kanske någon som vill förverkliga dina sexdrömmar tillsammans med dig :wink:
PMS-monstret
 
Inlägg: 536
Anslöt: 2014-04-03
Ort: Helvetet

Sexlust i fantasi och verklighet

Inläggav nallen » 2014-11-11 23:03:02

PMS-monstret skrev:Om du har tur så hittar du kanske någon som vill förverkliga dina sexdrömmar tillsammans med dig

Tja, hon är ju både ung och tjej, så det är väl mer eller mindre självklart.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Sexlust i fantasi och verklighet

Inläggav plåtmonster » 2014-11-12 5:46:25

Om det misslyckas så måste sannolikhetsfaktorerna inverterats och därmed vore det logiskt att köpa ett par lotter :D
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Sexlust i fantasi och verklighet

Inläggav PMS-monstret » 2014-11-12 9:30:17

Om hon misslyckas så är era chanser noll menar ni :D ? Livet är inte alltid rättvist :evil:
PMS-monstret
 
Inlägg: 536
Anslöt: 2014-04-03
Ort: Helvetet

Sexlust i fantasi och verklighet

Inläggav nallen » 2014-11-13 0:06:49

PMS-monstret skrev:Om hon misslyckas så är era chanser noll menar ni?

Nä, inte jag iaf. Mina chanser är uppenbarligen små men större än noll. Det är empiriskt bevisat. Och tjejer har generellt sett väldigt mycket lättare att få ligga lite.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Sexlust i fantasi och verklighet

Inläggav rasta » 2014-11-17 21:18:25

attraktionen är för iaf mig mer sättet att känna något alls, utan den finns ingenting. gillar man inte mkt sex så bör man ej heller vara med någon som gör det, så mkt har jag lärt mig :) isf blir minst en av er besvikna sen rasar det. men man bör aldrig ha sex bara för någon annans skull!
rasta
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2013-04-05
Ort: Stockholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in