Det finns en tråd för religion.

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Det finns en tråd för religion.

Inläggav colaflaska » 2014-11-06 0:03:05

Men ändå är det okej att spamma bibelcitat i alla trådar? Varför?
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

Det finns en tråd för religion.

Inläggav Sadistic » 2014-11-06 0:07:30

tycker det är jobbigt också, visst det kanske är informativt för personen som skickar det... men för oss andra som kanske inte bryr sig eller tycker om religion upplevs det som bara spamm. Eller som när nån kopierar rakt av från wikipedia ._.
Sadistic
 
Inlägg: 731
Anslöt: 2013-12-09

Det finns en tråd för religion.

Inläggav colaflaska » 2014-11-06 0:08:42

Parvlon skrev:skulle inte du sova?

Nej.

Sadistic skrev:tycker det är jobbigt också, visst det kanske är informativt för personen som skickar det... men för oss andra som kanske inte bryr sig eller tycker om religion upplevs det som bara spamm. Eller som när nån kopierar rakt av från wikipedia ._.

Exakt. Det bidrar inte ett skit till någon annan diskussion än diskussionen om religion.
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

Det finns en tråd för religion.

Inläggav Kevlarsoul » 2014-11-06 0:09:34

För att för vissa religiösa personer, genomsyrar religionen hela deras personlighet.
Kevlarsoul
 
Inlägg: 5748
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Nybro

Det finns en tråd för religion.

Inläggav colaflaska » 2014-11-06 0:11:42

Kevlarsoul skrev:För att för vissa religiösa personer, genomsyrar religionen hela deras personlighet.

Jag tänker på pokémon större delen av min vakna tid, men jag spammar inte forumet med random pokémonfakta för det.
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

Det finns en tråd för religion.

Inläggav Sadistic » 2014-11-06 0:12:58

colaflaska skrev:
Kevlarsoul skrev:För att för vissa religiösa personer, genomsyrar religionen hela deras personlighet.

Jag tänker på pokémon större delen av min vakna tid, men jag spammar inte forumet med random pokémonfakta för det.


Jag skulle avguda liknelser med pokemon dock framför religion, jag skulle fatta det way better :3
Sadistic
 
Inlägg: 731
Anslöt: 2013-12-09

Det finns en tråd för religion.

Inläggav slackern » 2014-11-06 0:14:51

Sadistic skrev:
colaflaska skrev:
Kevlarsoul skrev:För att för vissa religiösa personer, genomsyrar religionen hela deras personlighet.

Jag tänker på pokémon större delen av min vakna tid, men jag spammar inte forumet med random pokémonfakta för det.


Jag skulle avguda liknelser med pokemon dock framför religion, jag skulle fatta det way better :3


Kanske kan starta en pokémon religion?
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Det finns en tråd för religion.

Inläggav Parvlon » 2014-11-06 0:15:38

colaflaska skrev:Jag tänker på pokémon större delen av min vakna tid, men jag spammar inte forumet med random pokémonfakta för det.
kanske för att du inte värderar pokémon så mycket, egentligen?


◄ Hebreerbrevet 4:12 ►

Ty Guds ord är levande och kraftigt och skarpare än något tveeggat svärd, och tränger igenom, så att det åtskiljer själ och ande, märg och ben; och det är en domare över hjärtats uppsåt och tankar.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Det finns en tråd för religion.

Inläggav colaflaska » 2014-11-06 0:16:31

Parvlon skrev:
colaflaska skrev:Jag tänker på pokémon större delen av min vakna tid, men jag spammar inte forumet med random pokémonfakta för det.
kanske för att du inte värderar pokémon så mycket?


Eller för att jag har forumvett?
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

Det finns en tråd för religion.

Inläggav Parvlon » 2014-11-06 0:18:42

Du menar som i att be nån hålla käfften?
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Det finns en tråd för religion.

Inläggav colaflaska » 2014-11-06 0:19:42

Parvlon skrev:Du menar som i att be nån hålla käfften?

Nej, jag bad dig hålla käften för att jag genuint vill att du ska hålla käften.
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

Det finns en tråd för religion.

Inläggav Sadistic » 2014-11-06 0:20:39

slackern skrev:
Sadistic skrev:
colaflaska skrev:Jag tänker på pokémon större delen av min vakna tid, men jag spammar inte forumet med random pokémonfakta för det.


Jag skulle avguda liknelser med pokemon dock framför religion, jag skulle fatta det way better :3


Kanske kan starta en pokémon religion?


Kopiera pokedexen då istället för bibeln? låter bra lol :3

men på den seriösa sidan, jag tycker det är tråkigt att man måste använda en bok för att kommunicera med andra - man blir inte lättare att förstå och man stöter bort personer som man kanske annars skulle kunna nå fram till.

Precis som jag avskyr att man kopierar rakt av från wikipedia, tidningar etc, så gör jag det med bibelcitat. För det är ju inte vad DU tycker, bara vad du kan tycka passar in. Och som med många texter så kan det du visar vinklas på olika perspektiv... så det är inte ens säkert att det du tror kommer fram är detsamma som jag läser...

Jag vill veta din åsikt inte nån annans :P
Sadistic
 
Inlägg: 731
Anslöt: 2013-12-09

Det finns en tråd för religion.

Inläggav Parvlon » 2014-11-06 0:23:23

◄ Psaltaren 146:2 ►

Jag vill lova HERREN, så länge jag lever, jag vill lovsjunga min Gud, så länge jag är till.



colaflaska skrev:Nej, jag bad dig hålla käften för att jag genuint vill att du ska hålla käften.
uppenbarligen vore det mer effektivt om du höll käfft istället.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Det finns en tråd för religion.

Inläggav cocos » 2014-11-06 0:26:30

Det kan bara finnas en enda anledning till detta. Liebert is Jesus.
cocos
Inaktiv
 
Inlägg: 251
Anslöt: 2014-01-20

Det finns en tråd för religion.

Inläggav slackern » 2014-11-06 0:30:58

Sadistic skrev:
slackern skrev:
Sadistic skrev:
Jag skulle avguda liknelser med pokemon dock framför religion, jag skulle fatta det way better :3


Kanske kan starta en pokémon religion?


Kopiera pokedexen då istället för bibeln? låter bra lol :3

men på den seriösa sidan, jag tycker det är tråkigt att man måste använda en bok för att kommunicera med andra - man blir inte lättare att förstå och man stöter bort personer som man kanske annars skulle kunna nå fram till.

Precis som jag avskyr att man kopierar rakt av från wikipedia, tidningar etc, så gör jag det med bibelcitat. För det är ju inte vad DU tycker, bara vad du kan tycka passar in. Och som med många texter så kan det du visar vinklas på olika perspektiv... så det är inte ens säkert att det du tror kommer fram är detsamma som jag läser...

Jag vill veta din åsikt inte nån annans :P


Kan ju säga såhär att jag inte är troende. Så om någon skulle säga dyrka detta pokémonkortet skulle jag skaka på huvudet, skratta och säga att personen i fråga måste vara knäpp.
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Det finns en tråd för religion.

Inläggav Sadistic » 2014-11-06 0:34:45

Parvlon skrev:
◄ Psaltaren 146:2 ►

Jag vill lova HERREN, så länge jag lever, jag vill lovsjunga min Gud, så länge jag är till.



colaflaska skrev:Nej, jag bad dig hålla käften för att jag genuint vill att du ska hålla käften.
uppenbarligen vore det mer effektivt om du höll käfft istället.


du gör bara sådär för att trolla Cola? för jag såg att du editerade in texten med bibelcitat senare :P
du vinner som inget på att trigga en massa, varför inte vara seriös om din religion istället för att trycka på alla knappar? du visar dig inte direkt som den större personen i diskussionen på det här sätter..


slackern skrev:
Sadistic skrev:
slackern skrev:
Kanske kan starta en pokémon religion?


Kopiera pokedexen då istället för bibeln? låter bra lol :3

men på den seriösa sidan, jag tycker det är tråkigt att man måste använda en bok för att kommunicera med andra - man blir inte lättare att förstå och man stöter bort personer som man kanske annars skulle kunna nå fram till.

Precis som jag avskyr att man kopierar rakt av från wikipedia, tidningar etc, så gör jag det med bibelcitat. För det är ju inte vad DU tycker, bara vad du kan tycka passar in. Och som med många texter så kan det du visar vinklas på olika perspektiv... så det är inte ens säkert att det du tror kommer fram är detsamma som jag läser...

Jag vill veta din åsikt inte nån annans :P


Kan ju säga såhär att jag inte är troende. Så om någon skulle säga dyrka detta pokémonkortet skulle jag skaka på huvudet, skratta och säga att personen i fråga måste vara knäpp.


Jag menade inte ordagrant att jag ville veta din åsikt på det sättet, utan jag vill veta personens egentliga åsikt inte ett citat från någon källa. ^^
Sadistic
 
Inlägg: 731
Anslöt: 2013-12-09

Det finns en tråd för religion.

Inläggav River » 2014-11-06 0:35:24

Ja, synes heller ikke noe om alt dette bibelpratet i tråder som ikke omhandler religion.
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Re: Det finns en tråd för religion.

Inläggav Kevlarsoul » 2014-11-06 0:36:13

colaflaska skrev:
Kevlarsoul skrev:
För att för vissa religiösa personer, genomsyrar religionen hela deras personlighet.

Jag tänker på pokémon större delen av min vakna tid, men jag spammar inte forumet med random pokémonfakta för det.


Jao det var mest en teori.
Jag är själv väldigt ickereligiös.
Kevlarsoul
 
Inlägg: 5748
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Nybro

Det finns en tråd för religion.

Inläggav Parvlon » 2014-11-06 0:39:07

Sadistic skrev:du visar dig inte direkt som den större personen i diskussionen på det här sätter..

Påminner mig om;
◄ Joh 3 ►

30 Han måste bli större och jag mindre.

31 Den som kommer ovanifrån* är över alla. Den som kommer från jorden är av jorden, och av jorden talar han. Den som kommer från himlen är över alla. 32 Vad han har sett och hört vittnar han om, och hans vittnesbörd tar ingen emot. 33 Den som har tagit emot hans vittnesbörd har bekräftat att Gud är sann.

34 Den som Gud har sänt talar Guds ord. Gud ger honom sin Ande utan att mäta. 35 Fadern älskar Sonen, och allt har han lagt i hans hand. 36 Den som tror på Sonen har evigt liv. Den som inte lyder Sonen skall inte se livet, utan Guds vrede blir kvar över honom.

http://www.folkbibeln.net/chapter/searc ... =2&bok=Joh
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Det finns en tråd för religion.

Inläggav River » 2014-11-06 0:42:27

Men det er vel den eneste måten folk som har mistet troen på seg selv kan argumentere med.
Senast redigerad av River 2014-11-06 0:46:48, redigerad totalt 2 gånger.
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Det finns en tråd för religion.

Inläggav Sadistic » 2014-11-06 0:42:56

Parvlon skrev:
Sadistic skrev:du visar dig inte direkt som den större personen i diskussionen på det här sätter..

Påminner mig om;
◄ Joh 3 ►

30 Han måste bli större och jag mindre.

31 Den som kommer ovanifrån* är över alla. Den som kommer från jorden är av jorden, och av jorden talar han. Den som kommer från himlen är över alla. 32 Vad han har sett och hört vittnar han om, och hans vittnesbörd tar ingen emot. 33 Den som har tagit emot hans vittnesbörd har bekräftat att Gud är sann.

34 Den som Gud har sänt talar Guds ord. Gud ger honom sin Ande utan att mäta. 35 Fadern älskar Sonen, och allt har han lagt i hans hand. 36 Den som tror på Sonen har evigt liv. Den som inte lyder Sonen skall inte se livet, utan Guds vrede blir kvar över honom.

http://www.folkbibeln.net/chapter/searc ... =2&bok=Joh


Säg det med dina egna ord så lyssnar jag, kopiera det så ignorerar jag.
Du har förmågan att förmedla dina tankar med egna ord jag lovar, i verkligheten tar du väl inte bibeln och bläddrar till en sida... och sedan ger en person den boken?

Om du ska bete dig som en bok, kommer jag även behandla dig som en.
Sadistic
 
Inlägg: 731
Anslöt: 2013-12-09

Det finns en tråd för religion.

Inläggav Sadistic » 2014-11-06 0:44:16

River skrev:Men det er vel den eneste måten folk som har mistet troen på seg selv kan argumentere med.


Hmm, mycket möjligt.
Synd att det är en språk barriär mellan oss två annars tror jag att jag har kunnat förstå mer av vad du säger - verkar vara mycket vettigt. :-)Happy
Sadistic
 
Inlägg: 731
Anslöt: 2013-12-09

Det finns en tråd för religion.

Inläggav Parvlon » 2014-11-06 0:48:06

River menar att jag saknar självförtroende och det stämmer säkert. Jag brukar tro på vad han påstår om troende.

Sadistic skrev:Säg det med dina egna ord så lyssnar jag, kopiera det så ignorerar jag.
poängen var att jag kände igen det. Och jag delade med mig vart jag kände igen detta.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Det finns en tråd för religion.

Inläggav Sadistic » 2014-11-06 0:50:57

Parvlon skrev:
Sadistic skrev:Säg det med dina egna ord så lyssnar jag, kopiera det så ignorerar jag.
poängen var att jag kände igen det. Och jag delade med mig vart jag kände igen detta.


Då föredrar jag faktis att du frågar mig om jag är intresserad, och att du berättar varför du känner igen det. Eller berättar om det med dina egna ord, förstår du vad jag menar?

att du kopierar rakt av visar inte mig vad du tycker påminner om det, för meningen med texten kan bli en helt annan sak. för vi som individer har olika perspektiv på saker.
Sadistic
 
Inlägg: 731
Anslöt: 2013-12-09

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in