Långvarig depression, har ni någon erfarenhet eller tips?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Långvarig depression, har ni någon erfarenhet eller tips?

Inläggav plåtmonster » 2014-10-22 19:00:33

PMS-monstret skrev:En bra idé, det blir fel i signalämnena i hjärnan när man dricker.

Det är en logisk slutsats men jag satte ett frågetecken för det kan finnas orsaker till att man tar till flaskan också. Så man behöver förstå hela bilden.

Ett problem i detta samhälle är att när folk mår dåligt så är det bra. Börjar de sedan ta droger så att det syns fysiskt så är det inte bra och blir uppmärksammat. En rätt schizofren attityd.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Långvarig depression, har ni någon erfarenhet eller tips?

Inläggav PMS-monstret » 2014-10-22 19:27:29

plåtmonster skrev:
PMS-monstret skrev:En bra idé, det blir fel i signalämnena i hjärnan när man dricker.

Det är en logisk slutsats men jag satte ett frågetecken för det kan finnas orsaker till att man tar till flaskan också. Så man behöver förstå hela bilden.

Ett problem i detta samhälle är att när folk mår dåligt så är det bra. Börjar de sedan ta droger så att det syns fysiskt så är det inte bra och blir uppmärksammat. En rätt schizofren attityd.


Håller med det föregående. Jag har också lidit av långvarig depression och ätit SSRI i åratal utan att dom hjälpt mig ett dugg, har slutat nu. Min ADD kan ha misstagits för depression. Vill ändå börja med någon typ av antidepp, antingen Seroquel eller Voxra. Läkaren på VC ville inte skriva ut dom tyvärr, men ska snart träffa en riktig psykiater som tur är, då ska jag även få prova någon ADHD medicin. :-)Happy
PMS-monstret
 
Inlägg: 536
Anslöt: 2014-04-03
Ort: Helvetet

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in