Läst inlägg står som oläst (på annat forum)

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Läst inlägg står som oläst (på annat forum)

Inläggav Lilla Gumman » 2014-08-11 12:57:59

På forum av den här typen finns det ju ett litet orange papper eller motsvarande bredvid varje underforum där det finns olästa inlägg. Det finns också ett orange papper framför en tråds namn om det finns olästa inlägg där. Man klickar på det orangea papperet och så komer man till det första olästa inlägget.

På ett annat forum jag är med i ser jag detta orangea papper och klickar mig fram till rätt tråd. Där klickar jag på det orangea papperet och får läsa inlägget. Går ur forumet. Nästa gång är det exakt samma inlägg som är oläst. Jag kan läsa det 100 gånger, det markeras som oläst i alla fall. Vad är felet?

Tråden är en låst tråd, ämnet är avslutat. Varför står tråden som oläst, trots att den är läst många gånger?

Lilla Gumman
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Läst inlägg står som oläst (på annat forum)

Inläggav Miche » 2014-08-11 13:04:01

Lilla Gumman skrev:Tråden är en låst tråd, ämnet är avslutat. Varför står tråden som oläst, trots att den är läst många gånger?
Gissar på en bugg. Ställ frågan på det forumet...
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Läst inlägg står som oläst (på annat forum)

Inläggav Parvlon » 2014-08-11 14:24:53

testa logga ut och in igen. Funkar inte det så rensa cookies också.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Re: Sv: Läst inlägg står som oläst (på annat forum)

Inläggav Lilla Gumman » 2014-08-13 6:52:02

Miche skrev:
Lilla Gumman skrev:Tråden är en låst tråd, ämnet är avslutat. Varför står tråden som oläst, trots att den är läst många gånger?
Gissar på en bugg. Ställ frågan på det forumet...

Gjorde jag men fick inget svar.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Läst inlägg står som oläst (på annat forum)

Inläggav Dagobert » 2014-10-06 21:07:20

Jag tror att forumadmin kan välja om cookisarna ska sparas i forumet eller i medlemmarnas datorer. I Aspergerforum sparas de i forumet. Kanske har du blockerat cookies därifrån?

Jag har ett liknande problem i det här forumet. Sen jag skaffade ny dator med W8.1 och IE11 så släcks inte den orangea markeringen direkt när jag läst de nya inläggen utan med fördröjning. Det verkar som jag måste in på nån annan tråd också för att markeringen ska släckas.
Dagobert
 
Inlägg: 14135
Anslöt: 2010-11-30

Återgå till IT-forum



Logga in