Fick resultatet av utredningen idag.

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Fick resultatet av utredningen idag.

Inläggav HGJ » 2014-09-12 22:26:06

River skrev:Alle som er oppegående nok til selv å ta initiativ til utredning (jeg kjenner meg så godt igjen altså), burde vært avvist i døren for internettpåvirkelighet og manglende forståelse for

Manglende forståelse for hva?
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5324
Anslöt: 2007-06-02

Fick resultatet av utredningen idag.

Inläggav Neutrino » 2014-09-13 8:40:22

BloodyPirate skrev:Jag är alltid öppen för diskussioner! Min kurator tycker faktiskt att jag gör hennes jobb bättre än hon själv många gånger. Min insikt och analytiska förmåga är fantastisk enligt henne (och många andra inom psykvården m.m.).

Att hjälpa andra har alltid gjort mig mer hel i mig själv. Så det är något båda parter vinner på. Det allra bästa är att man kan ta vara på varandras råd, värderingar, erfarenheter och intryck.

Vet inte vart du bor, men är det i Skåne är jag öppen för förslag. Annars finns alltid mobilen om det skulle kännas bättre än att bara skriva. :-)Happy


Tack, BloodyPirate. Jag vet ärligt talat inte ens riktigt vad det är jag vill få ur mig. Just nu känner jag mig mest som en idiot på grund av resultatet av ett test jag gjorde under utredningen (psykologen visade mig ett av alla testresultat sist vi sågs). Resultatet är inte särskilt dåligt egentligen men jag är väldigt besviken på mig själv. Till saken hör att jag är något av en patologisk perfektionist med väldigt lågt självförtroende. Att gå igenom WAIS kommer bli hemskt.

I övrigt kan jag fortfarande inte riktigt lista ut vad jag känner. Tror jag är orolig. Mest orolig för att psykologen av någon anledning ska ta tillbaka allt. Att hon helt plötsligt ska komma på att hon hade fel och att jag inte alls har AS. Jag vet att det bara är ångest men ja, jag oroar mig.

Orkar inte.

(Ursäkta pessimismen.)
Neutrino
 
Inlägg: 752
Anslöt: 2012-04-12

Fick resultatet av utredningen idag.

Inläggav Tiblan » 2014-09-13 8:48:06

Välkommen i gänget!! :-)

Även om jag misstänkt det ett tag blev diagnosen en chock och lite svårt att acceptera. Det viktiga är att komma ihåg att man är samma person efter man fått sin diagnos som man var innan.

Den stora skillnaden är bara att nu har du verktyg att jobba med och får kanske viss förståelse själv för varför du gör si eller så.
Tiblan
 
Inlägg: 950
Anslöt: 2009-08-13

Fick resultatet av utredningen idag.

Inläggav River » 2014-09-13 12:08:18

HGJ skrev:
River skrev:Alle som er oppegående nok til selv å ta initiativ til utredning (jeg kjenner meg så godt igjen altså), burde vært avvist i døren for internettpåvirkelighet og manglende forståelse for

Manglende forståelse for hva?

Det var bare noe surr og jeg har sagt unnskyld.
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Fick resultatet av utredningen idag.

Inläggav earlydayminer » 2014-09-14 3:18:23

Neutrino: Det fanns en tid då vi hade kontakt och med det i åtanke, så kan jag ändå känna glädje för att du har någonting att bygga på. En grund att stå på och från den grunden påbörja resan in en fantastisk värld. :-)Happy
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Fick resultatet av utredningen idag.

Inläggav Neutrino » 2014-09-14 6:35:06

Tiblan skrev:Välkommen i gänget!! :-)

Även om jag misstänkt det ett tag blev diagnosen en chock och lite svårt att acceptera. Det viktiga är att komma ihåg att man är samma person efter man fått sin diagnos som man var innan.

Den stora skillnaden är bara att nu har du verktyg att jobba med och får kanske viss förståelse själv för varför du gör si eller så.


Tack ska du ha. Tog det lång tid innan du accepterade din diagnos?

Jag tycker att utredningen har hjälpt en hel del med förståelsen om mig själv. Hoppas att psykologen förklarar mer när vi går igenom resten av resultatet om några veckor.

earlydayminer skrev:Neutrino: Det fanns en tid då vi hade kontakt och med det i åtanke, så kan jag ändå känna glädje för att du har någonting att bygga på. En grund att stå på och från den grunden påbörja resan in en fantastisk värld. :-)Happy


Tack, earlydayminer. :-)Happy Det känns skumt men jag antar att jag bara måste få tid till att vänja mig vid det hela.
Neutrino
 
Inlägg: 752
Anslöt: 2012-04-12

Fick resultatet av utredningen idag.

Inläggav Tiblan » 2014-09-14 10:06:58

Neutrino skrev:
Tiblan skrev:Välkommen i gänget!! :-)

Även om jag misstänkt det ett tag blev diagnosen en chock och lite svårt att acceptera. Det viktiga är att komma ihåg att man är samma person efter man fått sin diagnos som man var innan.

Den stora skillnaden är bara att nu har du verktyg att jobba med och får kanske viss förståelse själv för varför du gör si eller så.


Tack ska du ha. Tog det lång tid innan du accepterade din diagnos?

Jag tycker att utredningen har hjälpt en hel del med förståelsen om mig själv. Hoppas att psykologen förklarar mer när vi går igenom resten av resultatet om några veckor.

earlydayminer skrev:Neutrino: Det fanns en tid då vi hade kontakt och med det i åtanke, så kan jag ändå känna glädje för att du har någonting att bygga på. En grund att stå på och från den grunden påbörja resan in en fantastisk värld. :-)Happy


Tack, earlydayminer. :-)Happy Det känns skumt men jag antar att jag bara måste få tid till att vänja mig vid det hela.


Vete tusan om jag riktigt accepterat det än eller någonsin kommer göra fullt ut men det får framtiden avgöra. Det är i alla fall en lättnad att veta varför :-)
Tiblan
 
Inlägg: 950
Anslöt: 2009-08-13

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in