Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vilken årstid mår ni bäst / gillar ni mest?

Vår
15
19%
Sommar
19
25%
Höst
32
42%
Vinter
11
14%
 
Antal röster : 77

Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Inläggav River » 2014-08-12 16:04:54

Jeg synes høsten er vakker, men samtidig trist på en måte, for høsten er jo forfall.
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Inläggav Hettan » 2014-08-12 18:24:19

Sommaren för har minst värk då. Men hösten är fin för alla dess färger
Hettan
 
Inlägg: 591
Anslöt: 2013-05-13

Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Inläggav Fibbel » 2014-08-18 18:25:40

Vintern är helt klart den bästa årstiden. Jag riktigt avskyr sommaren, har väldigt svårt att fungera "normalt" då.
Fibbel
Ny medlem
 
Inlägg: 10
Anslöt: 2011-09-30

Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Inläggav PMS-monstret » 2014-08-18 19:13:08

Jag valde hösten... Våren är stressig och det är december med, åtminstone om man har barn, och sommaren är oftast socialt krävande eller så känner man sig besviken över att man inte känner sig lycklig trots att det är sommar och då ska alla vara såå glada och lyckliga och utnyttja dagarna fullt ut. När man tittar på Facebook och Instagram verkar alla andra vara jävligt lyckliga (dom låtsas förstås). I lördags var halva Sverige tydligen på kräftskiva men inte jag :evil: I och för sig är jag inte särskilt social och dessutom brukar kräftor ge mig ett fruktansvärt huvudvärk dagen efter :?

Läkaren som sjukskrev mig för en vecka sedan sa att det aldrig är lika mycket sjukskrivningar som efter sommarsemestrarna. Antagligen blir det relationsproblem eller att ens ungar är alltför jobbiga, och om man då råkar vara ensamstående (mot sin vilja), så känner man sig förstås ensam och deppig, man ska ju vara kär och lycklig på sommaren och naturligtvis ska man ha massvis med sex. Det stod till och med på Aftonbladet att folk har mer sex när dom befinner sig i sommarstugor än när dom är hemma :shock: Detta ger ju också ångest för folk vars sexliv är dålig eller icke existerande...

Min dotter sa att denna smiley liknar mig :-)ZZZ Var det en förolämpning eller en komplimang kanske? Förmodligen var det i alla fall sanningen...
PMS-monstret
 
Inlägg: 536
Anslöt: 2014-04-03
Ort: Helvetet

Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Inläggav Huggorm » 2014-08-18 19:31:17

Nu börjar den näst finaste tiden på året. Andra halvan av augusti och första halvan av september när mörkret kommer tillbaka, luften blir hög och sval och insekterna lugnar ner sig. Nu är en fin tid att leva.
Huggorm
 
Inlägg: 22256
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Inläggav fragan5 » 2014-08-19 10:26:14

Hösten är onekligen den bästa. Inte för kallt, inte för varmt, det regnar vilket jag tycker är fint.
fragan5
 
Inlägg: 41
Anslöt: 2014-08-17
Ort: Atlantis

Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Inläggav Bullz » 2014-09-18 7:17:11

Nu märker man att hösten närmar sig :wink:
Bullz
 
Inlägg: 45
Anslöt: 2013-04-28

Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Inläggav Bullz » 2014-09-18 7:19:34

Huggorm skrev:Nu börjar den näst finaste tiden på året. Andra halvan av augusti och första halvan av september när mörkret kommer tillbaka, luften blir hög och sval och insekterna lugnar ner sig. Nu är en fin tid att leva.

Word! Håller helt med
Bullz
 
Inlägg: 45
Anslöt: 2013-04-28

Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Inläggav Charlie72 » 2014-09-18 8:25:28

Sommar Sommar Sommar med mycket värme :-)Happy

Gillar hösten, vinter o våren också, fast inte lika mycket, själva snön och kylan skulle räcka med om den fanns i fjällen, alperna o liknande ställen
Charlie72
 
Inlägg: 3698
Anslöt: 2012-10-11

Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Inläggav PMS-monstret » 2014-09-18 8:36:28

Just nu är det ganska härligt och mysigt, i synnerhet dom dagarna när solen skiner :-)Happy Skönt att traska i skogen med hunden, tända värmeljus, dricka te och kura ihop sig under en filt :-)Happy
PMS-monstret
 
Inlägg: 536
Anslöt: 2014-04-03
Ort: Helvetet

Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Inläggav Charlie72 » 2014-09-18 8:39:09

PMS-monstret skrev:Just nu är det ganska härligt och mysigt, i synnerhet dom dagarna när solen skiner :-)Happy Skönt att traska i skogen med hunden, tända värmeljus, dricka te och kura ihop sig under en filt :-)Happy


Kallar fortfarande det här för sommar, även om det är sista svängen, men håller med om att det är vackert ute :-)Happy
Charlie72
 
Inlägg: 3698
Anslöt: 2012-10-11

Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Inläggav PMS-monstret » 2014-09-18 8:48:28

Charlie72 skrev:
PMS-monstret skrev:Just nu är det ganska härligt och mysigt, i synnerhet dom dagarna när solen skiner :-)Happy Skönt att traska i skogen med hunden, tända värmeljus, dricka te och kura ihop sig under en filt :-)Happy


Kallar fortfarande det här för sommar, även om det är sista svängen, men håller med om att det är vackert ute :-)Happy


Jag går fortfarande delvis i flip flops (inte när jag jobbar dock) och har inte börjat använda strumpor än... Dags att ge upp snart, tror jag :wink:
PMS-monstret
 
Inlägg: 536
Anslöt: 2014-04-03
Ort: Helvetet

Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Inläggav Charlie72 » 2014-09-18 8:54:53

PMS-monstret skrev:
Charlie72 skrev:
PMS-monstret skrev:Just nu är det ganska härligt och mysigt, i synnerhet dom dagarna när solen skiner :-)Happy Skönt att traska i skogen med hunden, tända värmeljus, dricka te och kura ihop sig under en filt :-)Happy


Kallar fortfarande det här för sommar, även om det är sista svängen, men håller med om att det är vackert ute :-)Happy


Jag går fortfarande delvis i flip flops (inte när jag jobbar dock) och har inte börjat använda strumpor än... Dags att ge upp snart, tror jag :wink:


Ja jag går ju med shorts så länge det går, brukar dock ha tjocka knästrumpor innan jag ger upp och då har ju men då har sandalerna byts ut mot kängor också :wink:
Charlie72
 
Inlägg: 3698
Anslöt: 2012-10-11

Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Inläggav PMS-monstret » 2014-09-18 17:24:27

Brevbärarna här i stan brukar cykla i shorts hela vintern t. o. m. när det är minus 20 grader. Tydligen var det någon tävling från början men dom fick en fix idé och har fortsatt med det. Ser skitskumt ut mitt i vintern. Jag såg en gång någon dokumentär om några galningar (inte nudister) som vägrade att ha vinterkläder på sig, dom gick runt i bara kalsonger mitt i snön. Jag kanske skulle passa in i gänget eftersom jag fryser väldigt sällan, fryser bara när jag är trött, då spelar det ingen roll hur varmt eller kallt det är och vad jag har på mig :wink:
PMS-monstret
 
Inlägg: 536
Anslöt: 2014-04-03
Ort: Helvetet

Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Inläggav slackern » 2014-09-18 17:33:38

PMS-monstret skrev:Brevbärarna här i stan brukar cykla i shorts hela vintern t. o. m. när det är minus 20 grader. Tydligen var det någon tävling från början men dom fick en fix idé och har fortsatt med det. Ser skitskumt ut mitt i vintern. Jag såg en gång någon dokumentär om några galningar (inte nudister) som vägrade att ha vinterkläder på sig, dom gick runt i bara kalsonger mitt i snön. Jag kanske skulle passa in i gänget eftersom jag fryser väldigt sällan, fryser bara när jag är trött, då spelar det ingen roll hur varmt eller kallt det är och vad jag har på mig :wink:


Måste vara skönt att hoppa in i en sauna efter att ha rullar runt i snön eller hoppat i en isvak. ;)
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in