Det knackade på dörren

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Det knackade på dörren

Inläggav Mardröm » 2008-07-10 14:33:20

I helt fel läge. Jag var upptagen med väldigt trevliga angelägenheter i sängen.

På knackningen hörde jag vem det var.

Jag får då upp en bild av knackarens ansikte i mitt huvud, och jag kunde inte ha trevligt längre.
Den vägrade försvinna.

Jag blev först arg, sen ledsen, nu är jag väl lugnare efter att ha öst i mig ett halvt apotek, men stämmingen får man ju inte tillbaka sådär *poff*.

Jag är fortfarande förbannad och irriterad i själen. Det perfekta blev förstört. Jag är arg på knackaren även om jag kanse inte borde ha anledning sådär, jag är assur. Och normalt så blir man ju lite mysigare av lite pills.
Jag ser fan fortfarande hans ansikte i skallen. Hela tiden.

Detta irriterar mig oerhört. Måste jag bo bakom 3-4 grindar?
Senast redigerad av Mardröm 2011-05-04 14:38:43, redigerad totalt 1 gång.
Mardröm
 
Inlägg: 1352
Anslöt: 2006-07-23

Inläggav weasley » 2008-07-10 15:20:40

Jadu. Knackaren var ju helt ovetande om att du hade trevligt.

Men jag kan förstå om du blev irriterad. Hur irriterad blev du? Du skriver att du käkade "ett halvt apotek", det tolkar jag som "väldigt många lugnande piller" och undrar om det var så farligt EGENTLIGEN?
Kan du inte släppa knackaren ur dina tankar?
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 14:38:43, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav alfapetsmamma » 2008-07-10 15:32:25

Du Mardröm, du får skaffa en Var god stör ej-skylt, såna de har på nygiftas dörrar på hotell...

Själv tycker jag det kan vara lite roligt att fortsätta med dylika aktiviteter fast det ringer t ex, och se hur länge man kan hålla masken. ;)
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 14:38:43, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma
 
Inlägg: 7383
Anslöt: 2008-05-03

Inläggav Mardröm » 2008-07-10 16:49:58

Jadu. Knackaren var ju helt ovetande om att du hade trevligt.


Ja, jag vet. Men man kan väl ringa först o kolla?

Men jag kan förstå om du blev irriterad. Hur irriterad blev du?


Jag tappade lust och koncentration helt.
Såg bara hans ansikte framför mig.
Kände igen knackningen...
Du skriver att du käkade "ett halvt apotek", det tolkar jag som "väldigt många lugnande piller" och undrar om det var så farligt EGENTLIGEN?


Det tror jag du skulle tycka. :P Men, då jag ätit pillsen så släppte det och jag kunde släppa hans ansikte mentalt eftar att ha sysselsatt mig med annat en timme.Så nu är allt bra! Fånsmilar.
Kan du inte släppa knackaren ur dina tankar?
Jo, men jag var tvärförbannad. Även om det inte var ngns fel så var det som att tappa godispåsen i en dyngpöl.
Du Mardröm, du får skaffa en Var god stör ej-skylt, såna de har på nygiftas dörrar på hotell...


Haha, ja, det får jag.

Själv tycker jag det kan vara lite roligt att fortsätta med dylika aktiviteter fast det ringer t ex, och se hur länge man kan hålla masken. Wink
Jo, men det beror på läget, normalt skiter jag i det men nu var det känsligt läge.
Senast redigerad av Mardröm 2011-05-04 14:38:43, redigerad totalt 1 gång.
Mardröm
 
Inlägg: 1352
Anslöt: 2006-07-23

Inläggav sugrövmanövern » 2008-07-10 17:13:25

Sådant där är drygt. Hos mig är det bara farsan som kan dyka upp oanmäld. Han har dessutom nyckel :lol: :oops: . Men andra ringer eller sms:ar före. Jag blir inte arg om det är någon jag tycker om som stör.

Men en gång kom det alkoholister och bankade på dörren mitt i natten. Efter att ha lyssnat en stund på sambon och alisarna som försökte få sambon att hjälpa dem låsa upp dörren, fel dörr och fel gård dessutom, så blev jag rasande, sprang ner i hallen iförd en t-shirt och trosor och attackerade dem med kniv. Högg i dörren och i luften. Samma kniv som finns med på bilden i bildtråden förresten. Jag sade att jag skulle skära halsen av dem om de inte avlägsnade sig. Till sist avlägsnade de sig. Alisgubben kallade mig för en jävla mara. Jamen för fan, komma mitt i natten och avbryta när folk ligger och har sängaktiviteter. :x icon . Säger som farsan, Man ska ju inte bli arg, men man blir ju förbannad.

Autistic tantrum är inte att leka med, det svartnar för mig, men jag har ändå sinnesnärvaro nog att inte skada någon så länge de inte går emot mig.

Någon dag senare brann det i deras lägenhet. Men det var inte jag, jag lovar. Troligtvis hade de tappat en brinnande cigarett i fyllan och villan, eller haha, lägenheten. Men poetic justice, skadeglädje är den bästa :twisted: .
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 14:38:44, redigerad totalt 1 gång.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Inläggav Mardröm » 2008-07-11 2:08:32

Ja, jag fick inget tantrum men snubben dansade runt med sitt fånigaste smil och clownddräkt och jag fastnade i den tanken. Helt sjukt.
Senast redigerad av Mardröm 2011-05-04 14:38:44, redigerad totalt 1 gång.
Mardröm
 
Inlägg: 1352
Anslöt: 2006-07-23

Inläggav nano » 2008-07-22 10:28:54

Jag öppnar inte alltid när någon knackar, beror på vad jag är på för humör.
Jag kan ju inte hälpa att de åkt o knackar på min dörr, det värsta som kan hända är ju bara att de får åka och göra något annat medans man själv gör något annat :)
Som jag ser det så är det bra för båda :)
Senast redigerad av nano 2011-05-04 14:38:44, redigerad totalt 1 gång.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav Pemer » 2008-07-22 15:23:07

Det är lustigt när folk inte känner varandra bättre än att de saknar koll på om en vän/bekant är upplagd för spontana och oplanerade besök eller inte. Men är man själv hårt fokuserad på att alltid vara beredd på precis vad som helst ingår det förstås inte i ens begreppsvärld att andra kan funka annorlunda. Att människor är olika är något få riktigt inser någon större vidd av när det kommer till kritan - innan man börjar verkligen märka det på tokiga incidenter. Många fattar det inte då heller...
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 14:38:44, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Mardröm » 2008-07-28 15:19:55

Ah, men han har ngn störnig, han genomgår utredning och grav adhd är satt, men as är mer tveksamt, så, han är en av oss troligen, men han är så social, aktiv, hmm...
Mer psykopat-narcissit. Men det behöver ju inte utesluta AS.
Senast redigerad av Mardröm 2011-05-04 14:38:44, redigerad totalt 1 gång.
Mardröm
 
Inlägg: 1352
Anslöt: 2006-07-23

Inläggav sssssm » 2008-07-28 15:24:21

Otroligt jobbigt.
På våran dörr så bara 'I Johansson' vilket råkar vara precis vad som står på en annan dörr i vårt hus (där I(nger) Johansson).
Problemet är att denna Inger får ständiga hemtjänstbesök, dessa nöjer sig inte bara med att ringa på dörren utan börjar även rycka och slita (om man glömt att låsa, även komma in vilket hänt några gånger).
Och de ger sig inte bara för att man artigt ber dem dra åt helvete, detta verkar bara öka deras lust att våldföra sig på min integritet.
Det värsta är att de kommer ungefär när jag stiger upp så ofta står jag i mitt kök naken och gör mackor när allt detta inträffar.
Ni skulle bara veta hur störigt det är.
Senast redigerad av sssssm 2011-05-04 14:38:44, redigerad totalt 1 gång.
sssssm
 
Inlägg: 2409
Anslöt: 2007-07-05
Ort: Jerusalem

Inläggav Mardröm » 2008-07-28 15:30:59

*asg*

Jag skulle nog ha OCDpå att känna om dörren var låst.
*skratt*
Senast redigerad av Mardröm 2011-05-04 14:38:44, redigerad totalt 1 gång.
Mardröm
 
Inlägg: 1352
Anslöt: 2006-07-23

Inläggav nano » 2008-08-01 0:07:56

De skulle kunna få komma hem till mig istället, dels gillar jag att prata med folk dels finns det lilte städning att göra här.
Fast jag skulle nog inte bli särskilt imponerad om de bara traskar in.

När jehovas vittnen dyker upp ett par gånger om året så brukar det sluta med att de säger att de behöver gå vidare.
Antar att det är för jag gillar att vända o vrida på argument utan att ta en viss sida i resonemanget, de möter nog inte många sådana.
Fast ingen av dem har lyckats att få mig att tro på någon gud ännu, brukar vara intressant ändå. :)
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in