Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vilken årstid mår ni bäst / gillar ni mest?

Vår
15
19%
Sommar
19
25%
Höst
32
42%
Vinter
11
14%
 
Antal röster : 77

Re: Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Inläggav kullan » 2014-07-07 13:15:49

Jag hatar mörker och kyla. Man känner sig inte levande. Dessutom blir jag deprimerad under vintern. Gillar det inte.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Inläggav iuftfy547s » 2014-07-07 13:23:49

Jag gillar mörker och kyla, det är enkelt att klä på sig ordentligt för att inte frysa. Det är dock svårare att klä av sig mer än till bara kroppen för att inte bli för varm. Så jag gillar vintern mycket mer än jag gillar sommaren. Det enda jag ogillar med vintern är snöslask, antingen ingen snö eller mycket snö, men inget snöslask!
iuftfy547s
 
Inlägg: 73
Anslöt: 2012-10-12

Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Inläggav Dandelo » 2014-07-07 13:36:57

Jag tycker mest om våren. Lagom varmt och kalla nätter.
Då sover jag bäst.

Avskyr för heta sommardagar, men gillar hur allt blommar ut. Grönskan. Sommarsolnedgångar är vackra.
Vinter, helt klart suger getpung.
Dandelo
 
Inlägg: 2970
Anslöt: 2010-10-21

Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Inläggav ninegirl » 2014-07-11 13:51:48

Vintern är värst. Gillar våren och hösten mest, sommaren är också underbar på sitt sätt.
ninegirl
 
Inlägg: 629
Anslöt: 2010-10-14

Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Inläggav kjwkjw » 2014-07-11 14:14:25

tycker inte om sommaren, ibland är det okej, men det är för varmt oftast. känns som att man är i en bastu hela tiden. gillar dock all natur.

jag älskar vintern...mysigt med kallhet och snö.

älskar också våren och hösten, vindarna och löven...neutralt väder...det är ju hälften sommar hälften vinter...det ultimata vädret.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Inläggav Huggorm » 2014-07-11 14:22:44

Sommaren är för varm men den är så kort så det är lätt att stå ut
Huggorm
 
Inlägg: 22256
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Inläggav Musik » 2014-07-13 12:08:00

Man borde kunna rösta på fler alternativ tycker jag! :-)Happy
Musik
 
Inlägg: 86
Anslöt: 2013-07-15

Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Inläggav enkille » 2014-07-13 15:17:16

Gillar sommarn mest även om extremt varma sommardagar gör mig till en utslagen soffliggande zombie. Våren är inte dålig den heller för då vet man att det går åt rätt håll. Hösten är värre för då är vintern inte långt borta. Vintern hade inte varit så dålig om den bara varat en kortare period.

Speciellt som det var i vintras (där jag bor) när det bara var mulet hela tiden och solen inte skymtades på flera veckor typ. Det tog på psyket, märktes även på andra att dom inte mådde så vidare bra.

Det enda jag gillar med vintern är att det kan kännas lite mystiskt och mysigt men det är kul i ungefär en vecka eller två sen vill jag ha värme igen !
enkille
 
Inlägg: 44
Anslöt: 2014-05-20

Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Inläggav brunneng » 2014-07-13 17:47:06

Hösten!
Minimalt med pollen, fortfarande varmt, vackra färger, klar luft.
Inte för varmt eller kallt. Enda nackdelen är att solen står lågt så den bländar.
brunneng
 
Inlägg: 81
Anslöt: 2014-06-12
Ort: Södra Stockholms län

Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Inläggav Blabarssylt » 2014-07-18 0:06:15

Hösten gillar jag bäst. Skönt när sommaren är slut.
Blabarssylt
 
Inlägg: 14
Anslöt: 2014-07-17

Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Inläggav Huggorm » 2014-07-18 0:10:08

Första halvan av hösten är fin, när luften blir klar och ren, löven byter färg och den första frosten kommer. Men andra halvan, när det är mörkt större delen av dygnet, blött och slabbigt, regnar och snöar om vartannat, då är det inte kul längre. November och första halvan av december är långa och sega.
Huggorm
 
Inlägg: 22256
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Inläggav JCSweden » 2014-07-24 12:47:00

Alla årstider är bra på sitt sätt:

Sommar: Värme (dock inte mer än 22-23 grader), sol, inte behöva ha så mycket kläder på sig. Älskar när det regnar på sommaren då det sprider så god doft.
Höst: Frisk och krispig luft, löv i vackra färger, älskar att mysa när det höststormar.
Vinter: Är väl den årstiden jag kommit att tycka minst om, mest på grund av kylan och mörkret och att folk blir så stressade runt jul. Annars älskar jag när det snö och själva julafton i sig.
Vår: Allt blir så grönt igen.
JCSweden
 
Inlägg: 270
Anslöt: 2011-11-08

Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Inläggav Chrilleb » 2014-07-24 12:48:55

Hej ! Jag gillar sommaren bäst, våren sämst...får depression på våren typ.
Chrilleb
 
Inlägg: 6397
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Inläggav H2SO4 » 2014-08-03 21:16:44

Alla årstider har sina för och nackdelar.

Nr 1: Hösten. Älskar stillheten och lugnet, de vackra färgerna och den friska luften.

Nr 2: Vintern. Mindre folk ute, mysigt med snö, gillar klädseln med jacka och mössa, det går att åka skidor ,inga störande gräsklippare, motorcyklar, sportbilar, lövblåsare etc.
H2SO4
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 385
Anslöt: 2014-07-09

Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Inläggav BloodyPirate » 2014-08-03 21:43:57

Jag tycker att det fina med Sverige är att man får lite av allt.

Våren - Pånyttfödelse med alla knoppar, snödroppar och känslan av allt tinar upp.

Sommaren - Alla vackra växter, sköna bad, evenemang, kunna sola och få rikligt med D-vitamin.

Hösten - Vackra färger bland löven och tillåtelsen att vara inne och pyssla med gott samvete.

Vintern - Stillhet, vackra öppna vyer, julklappar, rim, fjäderlätt snö, inomhusmys och bus.
BloodyPirate
 
Inlägg: 926
Anslöt: 2014-02-18

Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Inläggav KrigarSjäl » 2014-08-03 22:23:38

Perioden februari-mars-april är årets värsta.

Naturen ser efter vinterns och vädrets härjningar ut som en skitig gråbrun industritomt, den töande snön avslöjar mängder av hundskit och solen kastar sitt obevekliga kalla objektiva sken över de stackars människorna.
Klimatet är varken hackat eller malet; ena stunden sommarvärme, nästa kan det snöa eller hagla.
Att klä sig efter vädret betyder i princip att alltid gå i fel kläder.

Våren - en årstid lika bedräglig som ett kinesiskt gatluder.

Den perioden skulle jag vilja tillbringa i ide.
Släpp ut mig i början av maj då knoppar och blad sprungit fram och det blivit varmare på riktigt.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Inläggav kiddie » 2014-08-04 13:47:41

Jag har svårt att leva i nuet. Därför gillar jag den kala årstiden KS hatar. Den är kravlös. Man behöver inte göra ngt än. Det som man vill göra ligger i framtiden om våren och sommaren.

När sedan sommaren kommer blir den aldrig som jag vill och ofta en besvikelse. Våren tycker jag många år går för fort och jag hinner inte med.

Tror jag bygger upp förväntningar istället för att njuta av årstiderna en och en. Detta började när jag drabbades av vinterdepression eller vintertrötthet (olika vad det blir, haft senaste 10 åren), så det var som att jag visste jag bara fick leva ordentligt halva året. Den ljusa tiden kom jag att gilla mest.

Men sedan gick något överstyr med detta. Så att den ljusa tiden blev kravfylld pga krav inifrån.

Så numera avskyr jag ALLA årstider! :-)003
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Inläggav Sjuckert » 2014-08-04 14:31:14

November till mars är den jobbigaste tiden för mig. Bor man i en snöfattig del av landet är det samma elände i fem månader: grått, mörkt, regnigt, kyla som går in i märgen, håglöshet och apati. Död natur. Brr.
Sjuckert
 
Inlägg: 1164
Anslöt: 2013-05-11

Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Inläggav Wine » 2014-08-04 20:01:55

Sommar året runt.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Inläggav hajen89 » 2014-08-06 0:22:56

Jag har ingenting emot hösten, vintern eller våren, men jag HATAR sommaren!

Jag gillar inte insekter, i synnerhet inte myggor, knott, bromsar och alla andra blodsugare. Jag är också extra känslig för värme så varje gång jag kommer hem efter att ha handlat eller varit på jobbet så svettas jag bara floder över hela kroppen. För att inte tala om sömnproblem på grund av 20+ grader på natten.

Till råga på allt är det ett evenemang i Lycksele där jag bor som kallas Motorveckan som jag inte heller gillar. Sömnlösa nätter på grund av däckskrik från bilar som gör burnouts och jordbävningar orsakade av subwoofers hör till hela veckan för mig, samt skriksjungande av "Living on a prayer" och "Hooked on a feeling" från alla som festar på kvällarna den veckan.

Nej, snacka inte "Glad sommar" med mig.
hajen89
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2014-08-05

Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Inläggav elle » 2014-08-06 18:35:52

Wine skrev:Sommar året runt.

Under palmer :D .
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Inläggav Wine » 2014-08-06 21:54:46

elle skrev:
Wine skrev:Sommar året runt.

Under palmer :D .


Ja.
:)
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Inläggav geocache » 2014-08-06 22:15:47

hajen89 skrev:Jag har ingenting emot hösten, vintern eller våren, men jag HATAR sommaren!

Jag gillar inte insekter, i synnerhet inte myggor, knott, bromsar och alla andra blodsugare. Jag är också extra känslig för värme så varje gång jag kommer hem efter att ha handlat eller varit på jobbet så svettas jag bara floder över hela kroppen. För att inte tala om sömnproblem på grund av 20+ grader på natten.

Till råga på allt är det ett evenemang i Lycksele där jag bor som kallas Motorveckan som jag inte heller gillar. Sömnlösa nätter på grund av däckskrik från bilar som gör burnouts och jordbävningar orsakade av subwoofers hör till hela veckan för mig, samt skriksjungande av "Living on a prayer" och "Hooked on a feeling" från alla som festar på kvällarna den veckan.

Nej, snacka inte "Glad sommar" med mig.


Jag håller med dig. Sommaren är den värsta, jobbigaste årstiden av alla, tycker jag.
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Re: Sv: Vilken årstid gillar ni? Vilken gillar ni inte?

Inläggav slackern » 2014-08-06 23:14:21

Wine skrev:
elle skrev:
Wine skrev:Sommar året runt.

Under palmer :D .


Ja.
:)

Ska vi flytta till Bora Böra och starta ett ta det som det kommer kollektiv?
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in