Skoja med folk

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Skoja med folk

Inläggav Dunderbar » 2014-07-01 15:10:20

Jag vet inte om det enbart är jag som tycker det är skoj att busa med andra personer.
Men med risk att det bara är jag, tänkte starta en tråd om detta ämne, där vi kan tipsa varandra om olika bus som man kan göra t ex på stan, vid affären eller utanför på sin gård.

Ett rätt roligt bus som kanske inte är så roligt för andra, men som jag tycker är roligt och som andra brukar skratta åt.
Jag kan ju inte se de där dolda signalerna som folk sänder ut....så jag tolkar det som att det är många som tycker det är roligt.
Det är att sitta med en liten vattenpistol vid ett fik och dess uteservering.
Pistolen ska vara så liten så du lätt kan gömma den i fickan.
Sedan skjuter man en lite stråle då och då på personer som sitter där.
En del kommer tro att det regnar direkt, medan andra hoppar direkt till att det var någon fågel som bajsade på dem.
Det var ett bus som man ganska enkelt kan göra.

Ett annat bus som jag tycker är skoj, är att ställa en stor låda mitt på en gå-gata.
På lådan skriver du en lapp där det står
"Oj, vad du är nyfiken"
För flera av dem som går förbi kommer gå fram och läsa vad det står på lådan. :)

Har du några enkla bus som du brukar göra när du är ute?



Moderator atoms - tråden har flyttats från avdelningen, Att leva som Aspergare.
Dunderbar
 
Inlägg: 449
Anslöt: 2007-10-22
Ort: Skåne

Skoja med folk

Inläggav Lilla Gumman » 2014-07-01 15:19:38

Busar gör jag inte. Det hör barndomen till, tycker jag. Men det är väl okej att busa om det är snällt. Och vill man ha barnasinnet kvar, så varför inte? Jag tror att man mår bättre, om man vågar släppa lite på kontrollen och göra sånt man "inte får" göra när man är vuxen.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Skoja med folk

Inläggav BenFrylmark » 2014-07-01 15:21:50

Man blir aldrig för gammal för lite bus :-)Happy
BenFrylmark
 
Inlägg: 90
Anslöt: 2014-05-04

Skoja med folk

Inläggav Dunderbar » 2014-07-01 15:58:09

Dunderbar
 
Inlägg: 449
Anslöt: 2007-10-22
Ort: Skåne

Skoja med folk

Inläggav Miche » 2014-07-01 16:39:34

Jag gjorde ett bus en gång på julafton när vi åt gröt, det låg en mandel gömd i gröten och till traditionen i vår familj hörde att vi inte skulle avslöja om vi hittade mandeln innan alla ätit upp gröten.

Min syster klagade att hon aldrig fick mandeln och jag låtsades att jag hade hittat den i min gröt men inte klarade av att dölja det som om jag hade mandeln i munnen.

Syrran blev jättesur på mig och menade att jag sabbat spänningen men tystnade plötsligt, då visste jag att hon just hittat mandeln i sin gröt.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Skoja med folk

Inläggav nescio » 2014-07-01 16:49:08

Dunderbar skrev:Sedan skjuter man en lite stråle då och då på personer som sitter där.
Det där är brottet: ofredande. Du är en ond människa.
nescio
 
Inlägg: 3835
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Skoja med folk

Inläggav AlterEgo » 2014-07-02 9:57:57

Dunderbar: Ditt busande och skojande verkar mest vara något som är kul för dig men inte särskilt kul för andra... Det är en sak att göra sådana saker mot personer man känner men en helt annan sak om man ger sig på helt främmande människor. Du skriver själv att du inte kan läsa av folks signaler och då kanske man borde tänka sig för än mer. Det kan absolut vara kul att busa/skoja men man kanske borde tänka lite på vem man gör det mot och hur kul det egentligen är...?

Det är stor skillnad på dina två bus ovan också. Det med lådan är väl ok (även om jag inte ser att jag skulle roas av det för egen del) och där blir det ju ett slags val om man kommer gående förbi, alltså vissa går aktivt fram och tittar men man kan också bara gå förbi utan att bry sig om att kolla. Det med vattenpistolen dock... Alltså jag skulle enbart bli sjukt jävla irriterad ifall nån okänd idiot satt och gjorde så. Det är en annan sak om man retas så med några man känner men okända? Nej, verkar allmänt olämpligt. Är det ok, tycker du, bara för att det är roligt för dig och oavsett ifall andra bara tycker att det är irriterande?
AlterEgo
 
Inlägg: 95
Anslöt: 2014-03-31

Skoja med folk

Inläggav Dunderbar » 2014-07-02 10:08:51

AlterEgo skrev:Dunderbar: Ditt busande och skojande verkar mest vara något som är kul för dig men inte särskilt kul för andra... Det är en sak att göra sådana saker mot personer man känner men en helt annan sak om man ger sig på helt främmande människor. Du skriver själv att du inte kan läsa av folks signaler och då kanske man borde tänka sig för än mer. Det kan absolut vara kul att busa/skoja men man kanske borde tänka lite på vem man gör det mot och hur kul det egentligen är...?

Det är stor skillnad på dina två bus ovan också. Det med lådan är väl ok (även om jag inte ser att jag skulle roas av det för egen del) och där blir det ju ett slags val om man kommer gående förbi, alltså vissa går aktivt fram och tittar men man kan också bara gå förbi utan att bry sig om att kolla. Det med vattenpistolen dock... Alltså jag skulle enbart bli sjukt jävla irriterad ifall nån okänd idiot satt och gjorde så. Det är en annan sak om man retas så med några man känner men okända? Nej, verkar allmänt olämpligt. Är det ok, tycker du, bara för att det är roligt för dig och oavsett ifall andra bara tycker att det är irriterande?


Det är klart att det är aldrig skoj att göra folk arga..
Så jag undviker till stor del att skjuta vatten på personer som jag inte känner :)
Dunderbar
 
Inlägg: 449
Anslöt: 2007-10-22
Ort: Skåne

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in