Kvinnor med AS har det lättare att få sex och relation?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav DIProgan » 2014-06-06 0:13:45

Parvlon skrev:
DIProgan skrev:Vägen till lyckan:

text

Funkar det för dig?
Japp

DIProgan skrev:Förutse inte en massa saker om människor du träffar utan prata med dem på riktigt istället för att vara i ditt eget huvud hela tiden. Föredrar du att vara i ditt eget huvud mest hela tiden snarare än att lyssna på vad som sägs är människan inte rätt för dig eller så är du inte redo för en relation.
Är du "i ditt huvud" när du pratar eller menar du när man tänker och lyssnar samtidigt?
Det ska lyssnas om vartannat ja. Tiden då man inte själv pratar ska inte bara gå till att tänka ut sin nästa replik utan även till att ta in saker som sinnesintryck och subtila poänger den andre uttalar. Allt i den mån man är kapabel att göra det, Asperger and all.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav Parvlon » 2014-06-06 0:18:10

DIProgan skrev: Det ska lyssnas om vartannat ja. Tiden då man inte själv pratar ska inte bara gå till att tänka ut sin nästa replik utan även till att ta in saker som sinnesintryck och subtila poänger den andre uttalar. Allt i den mån man är kapabel att göra det, Asperger and all.
En variant är att fokusera sig på det som sägs och inte lyssna på köttet som alla andra människor gör. Tolkar man sinnesintryck och samtidigt ska tolka det som sägs misstänker jag att man kan övertolka sig för mycket.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav DIProgan » 2014-06-06 0:22:45

kjwkjw skrev:varför är då så många män ensamma idag? medans kvinnor i deras sits har kille.
Det krävs förvisso en kille per tjej för att ha relation men jag tror fler tjejer hoppar runt på färre killar så på det viset håller jag med. Tjejer går inte ensamma lika länge generellt.

Däremot är inte att ha relation det enda problemet i livet. Tjejer kanske har det enklare att få en relation men killen deras kan vara våldsam eller en missbrukare istället. Det finns alla möjliga varianter och vem man blir attraherad av går inte o göra allt för mycket åt. Att bara ha en partner är helt enkelt inte så speciellt givande. Det ska va rätt partner. Vid en viss frustration så hjälper det inte mycket o säga detta, det är jag medveten om.
Senast redigerad av DIProgan 2014-06-06 0:29:23, redigerad totalt 1 gång.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav kjwkjw » 2014-06-06 0:26:32

DIProgan skrev:
kjwkjw skrev:varför är då så många män ensamma idag? medans kvinnor i deras sits har kille.
Det krävs förvisso en kille per tjej för att ha relation men jag tror fler tjejer hoppar runt på färre killar så där håller jag med.

Däremot är inte att ha relation det enda problemet i livet. Tjejer kanske har det enklare att få en relation men killen deras kan vara våldsam eller en missbrukare istället. Det finns alla möjliga varianter. Att bara ha en partner är helt enkelt inte så speciellt givande. Det ska va rätt partner. Vid en viss frustration så hjälper det inte mycket o säga detta, det är jag medveten om.


ja fast tjejer brukar oftast turas om en kille, en sk alfahanne. kanske inte så för alla men för en del, det är faktiskt sant, om man verkligen tänker efter.

en liten del killar knullar en stor del av tjejerna.

ja men då får dom sluta välja dom tuffa killarna som dom dras till, men dom vill inte det, dom säger ju "varför ska jag välja nån random nisse eller nån loser".
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav DIProgan » 2014-06-06 0:31:35

kjwkjw skrev:ja men då får dom sluta välja dom tuffa killarna som dom dras till, men dom vill inte det, dom säger ju "varför ska jag välja nån random nisse eller nån loser".
Precis som du inte kan välja vem du är attraherad av kan inte heller tjejer göra det. När livet ger en skit får man skapa mer av sitt eget paradis och återkomma när det inte är lika jobbigt. När man inte är lika beroende av att någon ska tycka om vem man är.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav kapuni » 2014-06-06 0:42:46

kjwkjw skrev:en liten del killar knullar en stor del av tjejerna.

Och vice versa.
Om du tänker efter så är det vanligen killar som har fler ligg på sin lista än tjejer.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav kjwkjw » 2014-06-06 0:47:40

DIProgan skrev:
kjwkjw skrev:ja men då får dom sluta välja dom tuffa killarna som dom dras till, men dom vill inte det, dom säger ju "varför ska jag välja nån random nisse eller nån loser".
Precis som du inte kan välja vem du är attraherad av kan inte heller tjejer göra det. När livet ger en skit får man skapa mer av sitt eget paradis och återkomma när det inte är lika jobbigt. När man inte är lika beroende av att någon ska tycka om vem man är.


tjejers biologi gör så att dom dras till tuffare killar.

se bara på alla misslyckade förhållanden, och alltid kallar kvinnor deras ex för svin etc. gissa varför? ;)
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav kjwkjw » 2014-06-06 0:48:31

kapuni skrev:
kjwkjw skrev:en liten del killar knullar en stor del av tjejerna.

Och vice versa.
Om du tänker efter så är det vanligen killar som har fler ligg på sin lista än tjejer.


fel.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav slackern » 2014-06-06 0:52:41

kjwkjw skrev:
kapuni skrev:
kjwkjw skrev:en liten del killar knullar en stor del av tjejerna.

Och vice versa.
Om du tänker efter så är det vanligen killar som har fler ligg på sin lista än tjejer.


fel.


Skaffa en ryska som vill ha uppehållstillstånd?
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav Sjuckert » 2014-06-06 0:54:37

kjwkjw skrev:
DIProgan skrev:Precis som du inte kan välja vem du är attraherad av kan inte heller tjejer göra det. När livet ger en skit får man skapa mer av sitt eget paradis och återkomma när det inte är lika jobbigt. När man inte är lika beroende av att någon ska tycka om vem man är.


tjejers biologi gör så att dom dras till tuffare killar.

se bara på alla misslyckade förhållanden, och alltid kallar kvinnor deras ex för svin etc. gissa varför? ;)

Men sluta dra alla tjejer över en kam. Det är långt ifrån alla tjejer som dras till "tuffare" killar, och det skulle du inse om du tog av skygglapparna och tog hänsyn till verkligheten och inte bara din föreställning om hur det ligger till.
Sjuckert
 
Inlägg: 1164
Anslöt: 2013-05-11

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav plåtmonster » 2014-06-06 5:12:11

DIProgan skrev:Vägen till lyckan:
Skaffa saker du tycker är roliga att göra som kräver liten eller ingen involvering av någon annan. Ditt eget liv alltså.

Låt inte folk komma för nära utan att det tar viss tid. Sätt gränser baserat på hur du önskar att ditt liv ska vara inte hur många saker du kan uppfylla för någon annan. Var dock medveten om när någon gör uppoffringar för dig så du kan gengälda dem.

Instämmer.

DIProgan skrev:Förutse inte en massa saker om människor du träffar utan prata med dem på riktigt istället för att vara i ditt eget huvud hela tiden. Föredrar du att vara i ditt eget huvud mest hela tiden snarare än att lyssna på vad som sägs är människan inte rätt för dig eller så är du inte redo för en relation.

I viss mån kan förutfattade meningar fungera som grova såll. Men man får aldrig glömma att det är en kvantitativ metod som ger snabba resultat och är inte en solid metod för att veta något om en specifik person. Sedan kan man ha svårt för att möta och prata med människor. På sätt och vis blir man rätt utsatt i en sådan situation.

sugrövmanövern skrev:Att bli sur för att kvinnor inte bjuder dig på drinkar är rätt så fjolligt, ja.

Han sa att han var nedstämd för att bli betraktad som ful fjollig liten kille och därmed inte dög för att få beröring, omtanke och kanske sex. Han klarar sig nog utan drinkar ;)

Sjuckert skrev:Men sluta dra alla tjejer över en kam. Det är långt ifrån alla tjejer som dras till "tuffare" killar, och det skulle du inse om du tog av skygglapparna och tog hänsyn till verkligheten och inte bara din föreställning om hur det ligger till.

Frågan är snarare hur vanliga de är än hurvida de förekommer. För alla möjliga ovanligheter förekommer. Det är när man börjar jämföra sannolikheter osv som man får resultat som speglar sig bra i verkligheten. T.ex är fjolliga killar ungefär lika vanligt som tjejer med osterotypiska preferenser? osv.

DIProgan skrev:Precis som du inte kan välja vem du är attraherad av kan inte heller tjejer göra det.

Alltså får man ändra egenskaperna så att man blir mer attraktiv. (eller rent krasst har flest egenskaper med högsta sannolikhet för att uppnå det man önskar)
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav nallen » 2014-06-06 10:08:13

DIProgan skrev:Förutse inte en massa saker om människor du träffar utan prata med dem på riktigt istället för att vara i ditt eget huvud hela tiden. Föredrar du att vara i ditt eget huvud mest hela tiden snarare än att lyssna på vad som sägs är människan inte rätt för dig eller så är du inte redo för en relation.

Det är ju i huvudet/bubblan man faktiskt kan överleva. Världen utanför är i bästa fall en samling transportsträckor.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Deadly_Nightshade » 2014-07-02 1:03:48

sugrövmanövern skrev:Alltså det här med män som vägrar engagera sig för att finna kärleken eller en fitta, är det någon Aspergergrej eller? Verkar vara många som tycker att kvinnorna ska butcha till sig och jaga männen :-)063 .

Men kära nån - är världen svartvit för dig?

Wine gav ett mycket bra svar på detta; så jag antar att jag är "feministskadad" som tycker att både män och kvinnor ska arbeta lika mycket på denna front? Det enda jag ber om är att ni tjejer också faktiskt vågar fråga om telefonnummer/fika istället för att hålla på med era löjliga jävla spel: kroppsspråk och hintar för att försöka få "den man ni är intresserad utav" att fatta att ni är intresserade. Men så ser det ju inte ut, utan svenska kvinnor är helt jävla apatiska när det kommer till att leta partner/ta initiativ.

Det lilla antal kvinnor som vet vad de vill ha går ju åt som smör i solsken på alla dejtingsiter för att ta som exempel: just för att de själva arbetar för att få till det istället för att luta sig tillbaka, vara apatisk och hoppas att någon kille ska lägga märke till dem. Suck...
Deadly_Nightshade
 
Inlägg: 881
Anslöt: 2009-07-03
Ort: Stockholm

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-07-02 4:38:40

Deadly_Nightshade skrev:Det lilla antal kvinnor som vet vad de vill ha går ju åt som smör i solsken på alla dejtingsiter för att ta som exempel: just för att de själva arbetar för att få till det istället för att luta sig tillbaka, vara apatisk och hoppas att någon kille ska lägga märke till dem. Suck...

Varför är de så få till antalet tror du? För jag upplever inte att kvinnor är särskilt apatiska generellt. Det kanske är du som har en skev verklighetsuppfattning och överdrivna krav på hur framfusiga och övertydliga kvinnor ska vara, för att du har Aspergers och inte fattar någonting?

Admin

Detta måste ses som onödigt skarpt formulerat. Man kan bruka en mindre skarp ton även om man känner sig provocerad.

Se detta inlägg: post1180004.html#p1180004
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Re: Sv: kvinnor med as har det lättare att få sex och relati

Inläggav tahlia » 2014-07-02 7:23:36

Ni har en poäng, båda två. Saken är den att ni egentligen pekar på en och samma sak - generellt så talar inte män och kvinnor samma "språk".
När han uppfattar henne som passiv kan hon uppfatta honom som trögfattad för det kan mycket väl vara så att hon ansträngt sig som fasen för att visa intresse men att det har bestått av t.ex hintar, ögonkast och kroppsspråk. Sådant som han, oavsett diagnos och speciellt om han är yngre, helt missar. Han vill ha en verbal och/eller mer rakt på-insats från henne.


Sitter man som utomstående och betraktar personer i de här situationerna blir man en aning frustrerad. Vet inte hur många gånger jag har bitit mig i tungan för att inte bara häva ur mig "ni är för fasen intresserade av varandra, sluta tramsa runt och gör nåt åt det!*.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Deadly_Nightshade » 2014-07-03 11:22:26

sugrövmanövern skrev:Varför är de så få till antalet tror du? För jag upplever inte att kvinnor är särskilt apatiska generellt. Det kanske är du som har en skev verklighetsuppfattning och överdrivna krav på hur framfusiga och övertydliga kvinnor ska vara, för att du har Aspergers och inte fattar någonting?

Vilken fientlig ton du har - känner du dig personligt attackerad eller nått?
Jag har redan svarat på din första fråga tidigare i tråden: Det är en kulturell grej att män ska jaga och kvinnan kan luta sig tillbaka och vara selektiv.

Nej, jag har ingen skev verklighetsuppfattning - detta ämne har diskuterats i åratal på Flashback och andra internetforum. Det är snarare du som har en skev uppfattning om ämnet då du vägrar acceptera att det faktiskt ser ut så här i samhället.
Deadly_Nightshade
 
Inlägg: 881
Anslöt: 2009-07-03
Ort: Stockholm

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-07-03 12:26:19

"Men kära nån" kändes som en personlig attack och en idiotförklaring av mig, ja.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Sjuckert » 2014-07-03 12:48:09

Deadly_Nightshade skrev:
sugrövmanövern skrev:Varför är de så få till antalet tror du? För jag upplever inte att kvinnor är särskilt apatiska generellt. Det kanske är du som har en skev verklighetsuppfattning och överdrivna krav på hur framfusiga och övertydliga kvinnor ska vara, för att du har Aspergers och inte fattar någonting?

Vilken fientlig ton du har - känner du dig personligt attackerad eller nått?
Jag har redan svarat på din första fråga tidigare i tråden: Det är en kulturell grej att män ska jaga och kvinnan kan luta sig tillbaka och vara selektiv.

Nej, jag har ingen skev verklighetsuppfattning - detta ämne har diskuterats i åratal på Flashback och andra internetforum. Det är snarare du som har en skev uppfattning om ämnet då du vägrar acceptera att det faktiskt ser ut så här i samhället.

Och folk på t.ex. Flashback har ingen skev verklighetsuppfattning?

Jag tror också att det ligger något i det där med olika kommunikationssätt, även om jag inte gillar att generalisera. Men ja, om en tjej visar intresse på sitt inte-så-rakt-på-sak-sätt, med hintar och sånt, kan det säkert tolkas som att hon apatiskt väntar på att killen ska komma fram sådär manligt och svepa iväg med henne. Eller nåt.
Själv har jag ingen erfarenhet av att det räcker med att stå rakt upp och ner och invänta initiativ från manligt håll.
Sjuckert
 
Inlägg: 1164
Anslöt: 2013-05-11

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-07-03 12:57:24

Sjuckert skrev:Och folk på t.ex. Flashback har ingen skev verklighetsuppfattning?
Drar mig till minnes en gång när jag blev mer eller mindre utskälld av grabbarna på Flashback då jag deklarerade att jag tyckte samlag på 5-10 minuter var lagom. "Vad har du träffat för slappa rövar till killar hahaha" blev ungefär reaktionen.

Killarna på Flashback har ju som bekant samlag i flera timmar och snoppar under 35 cm räknas som micropenisar - typ. Och då ska man ju inte komma och säga att man är nöjd med mindre än så, varken vad gäller tid eller centimetrar!!!
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Wine » 2014-07-03 12:57:44

sugrövmanövern skrev:
elle skrev:
Wine skrev:
Kanske det är så för att vi bor i Sverige och har levt så länge här med de idéer feministerna sprider?

Har också tänkt på det . De är väl ute efter en jämställd siffra i att jaga varandra och först då blir de nöjda när tillräckligt många kvinnor jagar män .
:lol: Bäst att börja jaga som fan då, så det blir någon ordning på torpet.


Södermalmskvinnorna har det tydligen inte lätt, beror det på feministernas framfart med att "fostra" jämställda män eller annat? Här kan man läsa ett par exempel på hur både kvinnor och män beklagar sig:

Tara - Söderhipstern, sexualiteten och relationsfobierna 3.0
Publicerad: 2013-06-10 - 11:31 Av Katerina Janouch

Ett stort antal damer beklagar sig (i smyg! eftersom det inte är politiskt korrekt att vädra denna önskan högljutt) över en bristvara: En ”riktig” man. Sexuellt sett, alltså. Jag vill direkt poängtera att detta inte handlar om män som slänger upp en kvinna över axeln, som sätter på urskillningslöst, som behandlar kvinnor som skit (att jag ens ska behöva förtydliga? Det borde vara självklart) – utan bara män som bejakar sin manlighet i sexuella sammanhang. Som vågar ta i kvinnokroppen, som är intresserade, nyfikna, som står även för sin egen kåthet, som är tydliga med sina behov. Som inte är så förskräckligt fega på alla plan. Som kan ha sex, både i och utanför relationer. Som inte spelar spel. Eller är det Neil Strauss som kvaddat skallen på snubbarna?


Kille som beskriver sin osäkerhet inför hur han ska bete sig mot kvinnor:

Kille, 42:

”Det är verkligen svårt numera. Jag har blivit osäker i hur jag ska behandla kvinnor. Vågar knappt flörta. Än mindre säga något om utseende och så. Det anses ju så fult att uppmärksamma kvinnor för att de är vackra. Jag känner mig stressad och då är det enklare att inte säga något. Att inte möta blicken. Att inte uppvakta. För jag kan ju inte veta om min komplimang kan upplevas som ett sexuellt trakasseri? Jag vill inte kränka en tjej. Men känner mig skyldig hela tiden. Jag har en dotter på tretton år och det är jobbigt där med, snacket om pedofiler har satt sig i huvudet, jag tyckte det var jobbigt om hon såg mig naken när hon var liten… och nu när hon är tonåring är jag väldigt försiktig med hur jag bemöter henne, vill inte att nånting ska kunna misstolkas. Jag kramar henne inte så ofta just därför, som om jag alltid har ögonen på mig, kramades vi för länge nu? Känner mig skyldig där med på nåt sätt. Tror många pappors förhållanden till deras döttrar blivit skadat. Jag är också för jämställdhet men det är som om vi män inte längre får finnas. Visst finns det många män som är vidriga och som begår övergrepp men de flesta gör ju inte det. Ibland blir jag så förtvivlad över det här, hur det har blivit. För det är ju enkelt att säga jamen du som är en bra kille får väl jobba för jämställdheten – det gör jag, på mitt sätt, delar lika med exet på barnen, diskar, städar, lagar mat, och ändå kommer jag aldrig att duga fullt ut. Jag är ju man.”
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-07-03 13:03:18

Viktiga saker som tas upp där, Wine! Jag brukar ju beklaga mig över män som känner sig våldtagna om man tar dem på kuken å sådär, och som själva är rädda för att säga eller göra någonting med en utan att ställa 100 frågor för de är rädda att man ska springa till polisen om de kramar en för hårt eller säger något ofeministiskt..

Det är en tragisk samhällsutveckling, jag undrar om radikalfeministerna är nöjda.

Jämställdheten har dödat gentlemannen.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Sjuckert » 2014-07-03 13:09:38

sugrövmanövern skrev:
Sjuckert skrev:Och folk på t.ex. Flashback har ingen skev verklighetsuppfattning?
Drar mig till minnes en gång när jag blev mer eller mindre utskälld av grabbarna på Flashback då jag deklarerade att jag tyckte samlag på 5-10 minuter var lagom. "Vad har du träffat för slappa rövar till killar hahaha" blev ungefär reaktionen.

Killarna på Flashback har ju som bekant samlag i flera timmar och snoppar under 35 cm räknas som micropenisar - typ. Och då ska man ju inte komma och säga att man är nöjd med mindre än så, varken vad gäller tid eller centimetrar!!!

Haha, ja jävlar. Det är säkert tryggt och bekvämt att skapa sig en egen verklighet i en anonym hörna på internet. Bara man inte försöker tillämpa den på den riktiga verkligheten så.
Sjuckert
 
Inlägg: 1164
Anslöt: 2013-05-11

Re: Sv: kvinnor med as har det lättare att få sex och relati

Inläggav tahlia » 2014-07-03 13:14:23

Personligen tror jag det går än djupare och har större ringar på vattnet.

Mannen har under årtusenden haft en roll i livet som nu fråntagits honom. Jag säger inte att det är fel att kvinnor idag kan försörja sig själva och skydda sig själva eller att det är fel att mannen är mer aktivt involverad med barnen och hushållet. Det jag säger är att det inte längre är självklart, eller ens halvklart, vad mannens roll är, var han hör hemma och vem han är. Samtidigt dras han fortfarande, precis som kvinnan, med en del genetiska drag som inte längre passar in.

Det lär ta tid att få ordning på allt så någon form av trygghet kan infinna sig.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-07-03 13:18:55

Det är svårt att veta hur man som kvinna ska förhålla sig till den nya tidens män. Tycker jag.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in