Arbetslivet tär på mig

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: Alien, atoms

Arbetslivet tär på mig

Inläggav oblivia » 2014-04-27 16:32:25

Bjäbbmonstret skrev:Du har varit otroligt stark som gått igenom detta.


Tack! Det var snällt skrivet. 8)
oblivia
 
Inlägg: 64
Anslöt: 2013-03-27
Ort: Någonstans där alla andra äger staden

Arbetslivet tär på mig

Inläggav Alien » 2014-04-27 23:45:40

oblivia skrev:Jag har varit på samma ställe i 5 år lss praktikant. Rena fiaskot. Utnyttjad bara.
:( Ska bli tänkt nu lönebidrag 1år men nu är det bara på prov....... börjar om ruta ett. Men ska få hjälp av psykiatrin. Sådär ska det inte få gå till.

Men gäller den nya lönebidragsanställningen samma arbetsplats? Då ska det sannarligen inte behövas någon ytterligare praktikanställning.

Men om det gäller en helt annan arbetsgivare så är det rimligt att anställningen börjar med 6 mån provanställning, det är väl det vanliga nuförtiden.

Håller på att bli utredd för as. Hur stor grad. Enligt henne så tycker hon att det är mild grad så jag ska inte ha det som en diagnos.

Det viktiga är ju hur stora svårigheter man har. Och du har ju svårigheter på arbetsmarknaden. Att du verkar ha "mild AS" när du pratar med psykologen är inget bevis på om du har tillräckligt mycket AS (inte bara "drag av AS") för att få en diagnos. Det är just därför du behöver en ordentlig utredning.
Af tror att jag bara för man har svårt med matte så då ska man ha svårt med alla skolämnen. Nötter!!!
Det ÄR inte så det är. Jag kan andra skolämnen. Så jag ska söka för studier igen.
Jag kom in på två av de men det var dagtid. Så jag får köra på kvällskurser pga att man inte får ha på dagtid pengamässiga biten. Deras regler.
Så det är att "ligga i" så de på Af kan hålla k...ft.

Gäller det gymnasiekurser? Lycka till med studierna!

Detta med första diagnosen den ska tas bort helt. Varit fel i tio år och de håller ändå på att klanka ner en med mer fel saker. Så bra psykiatrin tänkt gå in stoppa Af. Ska på möte försäk.kassan snart. Då ska det bli tal om ekonomin. lss skulle försvinna. De har ingen stor funktion ekonomiskt och nu ännu mindre. om jag får verka hård i tonen ? :? Trött på skiten bara. Tack för ni har läst inläggen. :-)154

Vilken felaktig diagnos är det som du haft? (Förstår om du inte vill berätta.)

Vad menar du med att LSS ska försvinna, att du inte har någon nytta av LSS? I ditt fall är förstås en anställning med lönebidrag bättre. Men LSS-insatser kan vara viktiga för dem med dålig ekonomi, eftersom det innebär rätt till tandvårdskortet (högkostnadsskydd för tandvård).
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Arbetslivet tär på mig

Inläggav oblivia » 2014-04-30 7:32:39

Alien skrev:
oblivia skrev:Jag har varit på samma ställe i 5 år lss praktikant. Rena fiaskot. Utnyttjad bara.
:( Ska bli tänkt nu lönebidrag 1år men nu är det bara på prov....... börjar om ruta ett. Men ska få hjälp av psykiatrin. Sådär ska det inte få gå till.

Men gäller den nya lönebidragsanställningen samma arbetsplats? Då ska det sannarligen inte behövas någon ytterligare praktikanställning.

Men om det gäller en helt annan arbetsgivare så är det rimligt att anställningen börjar med 6 mån provanställning, det är väl det vanliga nuförtiden.

Håller på att bli utredd för as. Hur stor grad. Enligt henne så tycker hon att det är mild grad så jag ska inte ha det som en diagnos.

Det viktiga är ju hur stora svårigheter man har. Och du har ju svårigheter på arbetsmarknaden. Att du verkar ha "mild AS" när du pratar med psykologen är inget bevis på om du har tillräckligt mycket AS (inte bara "drag av AS") för att få en diagnos. Det är just därför du behöver en ordentlig utredning.
Af tror att jag bara för man har svårt med matte så då ska man ha svårt med alla skolämnen. Nötter!!!
Det ÄR inte så det är. Jag kan andra skolämnen. Så jag ska söka för studier igen.
Jag kom in på två av de men det var dagtid. Så jag får köra på kvällskurser pga att man inte får ha på dagtid pengamässiga biten. Deras regler.
Så det är att "ligga i" så de på Af kan hålla k...ft.

Gäller det gymnasiekurser? Lycka till med studierna!

Detta med första diagnosen den ska tas bort helt. Varit fel i tio år och de håller ändå på att klanka ner en med mer fel saker. Så bra psykiatrin tänkt gå in stoppa Af. Ska på möte försäk.kassan snart. Då ska det bli tal om ekonomin. lss skulle försvinna. De har ingen stor funktion ekonomiskt och nu ännu mindre. om jag får verka hård i tonen ? :? Trött på skiten bara. Tack för ni har läst inläggen. :-)154

Vilken felaktig diagnos är det som du haft? (Förstår om du inte vill berätta.)

Vad menar du med att LSS ska försvinna, att du inte har någon nytta av LSS? I ditt fall är förstås en anställning med lönebidrag bättre. Men LSS-insatser kan vara viktiga för dem med dålig ekonomi, eftersom det innebär rätt till tandvårdskortet (högkostnadsskydd för tandvård).


Svarar senare ikväll på detta. Nej lss är inte dåliga. De är bra och kunniga. Menade inget neg. om de. Skriver ner sedan. Lss har backat upp mig många ggr. Tacksam att de finns och har gjort det. De har klarat av mina känslostormar bäst :) fast de har även haft det tufft då och då 8) :wink: men jag blir så när det står fel till. Tack för att ni engagerar er, jo jag ska få en ordentlig as utredning.
oblivia
 
Inlägg: 64
Anslöt: 2013-03-27
Ort: Någonstans där alla andra äger staden

Arbetslivet tär på mig

Inläggav oblivia » 2014-05-01 0:11:44

Ska skriva ner detta. Min ena förälder är inblandad i detta med. Han sabbade min barndoms historia med en ren lögn då jag gjorde min utredning. Han hittade på saker och ändrade historian på två historier. När de frågade honom hur det låg till från bebis och 1- 6an. Redan därifrån fattar man hur det kommer att sluta. :(

Jag gjorde utredningen när jag inte mådde bra i huvudtaget. Jag var med om ett trauma mitt upp i. De testade mig och jag var ett ? tecken fortfarande efter testerna. Men de trodde att jag hade en hjärnskada. De skickade mig runt, runt i cirkel. Skickade mig till en kurator som ändrade informationen på att jag kunde simma, knyta skor, cykla till att jag hade svårt även med sådant. Skulle bara sitta hemma och ruttna bort helt enkelt. Hon hann också att "skada" mig mera psykiskt. Satte mig i särvux, det var dagisnivå. Så lärarinnan och jag sade ifrån det hela. Där skulle jag inte vara. Sedan så har cirkeln gått runt de ej vetat vad jag "lidit" av. Men så sedan efter ett besök på en praktikplats så blev de stumma.

Jag klarade ju av arbetsuppgifterna och ökade på det och trivdes och visade hur flexibel jag var och jag snackade på som attan med kunderna. Fick en kundkontakt bra. Jag har även visat att jag kan gå i skolan på rätt nivå. Jag gjorde nya tester etc. samtal och då visade det sig att allt har varit fel. Det ska inte gå att få olika slutresultat annars. Jag har aldrig haft en hjärnskada. Min hemmiljö frågade de aldrig ens om pga att de litade på en gammal gubbe som inte är frisk själv. :( Trauman på trauman barndomen, ingen vuxen såg, inte ens lärare eller lärarinnor......... det som är mest konstigt är att de gav beröm på ämnen jag kunde. Men de missade och inte såg vart felet var. De missade matten, de såg inte hur illa jag var i matte. De såg det inte förens 2012. Dyskalkyli. De vill utreda det på djupet nu hur stort det är på mig. Vilken grad. Jag gick matte på "folkis" 1år. Då kunde jag inte det lätta sakerna men det svårare och svårt i matten. Så jag blev godkänd. Har man dyskalkyli så ska man ha en hjärnskada enligt Af.
Men så är det inte. Jag hamnade på normal nivå och de med normal nivå kan ha dyskalkyli ändå med ingen hjärnskada. Så är jag. Jag har ingen hjärnskada säger alla andra utom Af. de vill att jag ska ha en för det är lättast då hantera och fort bli av med mig. Sätta mig i ett fack. De har fortfarande ett ? tecken på mig.

De gillar att gissa vad jag skulle ha för diagnos. Skola får jag söka till nu, det är klartecken från alla andra. Handläggaren på Af. är sur och grinig för att det hon trott stämmer inte. Ingenting håller. Så ser det ut idag. Väntar på mötet ska bli av. Då är det psyk och Af som ska försöka samarbeta. Jag ska gå med detta högre. De har erkänt att de har gjort fel. psyk. De vill ta ansvaret på sig och sagt att det är viktigt att jag kommer ur det. De skulle ta bort det falska. Fel diagnos tas bort. Af. som inte vill ta in det. De vägrar typ.

Nu skrev jag lite väl mycket och öppet om det. Men då är det ju inte luddigt att läsa det och inte svårt att förstå att jag väntar på besked från psyk. de vill lösa det. Alla inblandade vill att jag ska ha ett lönebidrag pga att detta med matten gör som det blir för jag själv är för envis att jag inte ska kunna det samt envis på att jag vill gå därifrån platsen pga att allt det andra jag skrivit om tog över chansen att även där visa de hur fel de har. Vet ej varför delar med detta...... hmm...... men det var luddigt förut. Inte nu. Detta med As, Terapi kom fram till. Han sade att det är drag av as du har också men inte stora drag. Det finns där men är inte mycket...... ja ni fattar...... så de håller på med den utredningen nu. :-)049 Fasiken vad långt detta blev. Var ej tänkt så.
oblivia
 
Inlägg: 64
Anslöt: 2013-03-27
Ort: Någonstans där alla andra äger staden

Arbetslivet tär på mig

Inläggav oblivia » 2014-05-01 0:24:16

Ni behöver inte läsa det, ointressant.... vet. :-)051 :-)063 :P
oblivia
 
Inlägg: 64
Anslöt: 2013-03-27
Ort: Någonstans där alla andra äger staden

Arbetslivet tär på mig

Inläggav oblivia » 2014-06-12 22:46:35

Hade rätt om Af. idioterna. Det är de som ska ändra på saken. Det är bara de kvar som inte har ändrat, de tror att de ska få från psyk uppgifter före. Sedan göra om alltihopa. Nu har de gått runt diagnoser , och ingen har stämt in på mig 100%.
Ska få göra utredning kring matten i höst. Hon har redan sagt den kvinnan som jobbar med sådant att jag inte har det. Så det är ett frågetecken än.
Så nu vet jag hur Af fungerar. rena dyngan, de bara ljuger.
oblivia
 
Inlägg: 64
Anslöt: 2013-03-27
Ort: Någonstans där alla andra äger staden

Arbetslivet tär på mig

Inläggav plåtmonster » 2014-06-13 2:18:34

Hade du rätt om AF eller folk som skrev här?
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Arbetslivet tär på mig

Inläggav oblivia » 2014-06-18 1:36:49

plåtmonster skrev:Hade du rätt om AF eller folk som skrev här?



Jag hade rätt om AF. Handläggaren försöker att hitta sina egna kryphål. Hon har gjort ett stort tjänstefel. Letar på saker som jag inte har för att bli av med mig fortare. Hittar på saker som inte ens existerar. De ska gå efter 2012 papper men de har vägrat accepterat att jag har haft fel i 10 år.
Blir ett stort möte efter semester, De ska "haffa henne" då och får ändra på sig helt och hållet. Jag ska ha en annan kod på mig. Hemmiljön, trauman, etc etc. Den har hon fortfarande vägrat att ta in. :(

Ska skicka in till Patientnämnden, göra en anmälan försöka driva det rakt igenom. Om det går. Jurist sak detta. Så har hon ju på AF. sagt saker till min chef, matat på som inte stämmer. :( jobbigt. Besviken och deppig till och från.

De tar bort 2 myndigheter med. Som jag trott. Det stämmer även där.
oblivia
 
Inlägg: 64
Anslöt: 2013-03-27
Ort: Någonstans där alla andra äger staden

Återgå till Studier och arbetsliv



Logga in