Kvinnor med AS har det lättare att få sex och relation?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav kullan » 2014-06-01 14:57:52

plåtmonster skrev:Så har din älskade partner NT eller NPF?


Han är NT.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Kevlarsoul » 2014-06-01 14:59:07

Både min nuvarande och förra pojkvän har liksom jag NPF.
Men det var liksom inget aktivt val att jag absolut ville ha en man med NPF, det bara blev så.
Kevlarsoul
 
Inlägg: 5748
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Nybro

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav HGJ » 2014-06-01 22:03:49

Toblerone skrev:
kapuni skrev:Aspergerkillar som inte får ligga är antingen tafatta eller för på. Det är min uppfattning.


Japp. :-)Happy

Eller både och?
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5318
Anslöt: 2007-06-02

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Sampa » 2014-06-01 22:51:48

Tjejer överlag har nog lättare än killar som får jobba lite mer för det.

Jag är nästan tvärtom mot NT killar, tycker dom flesta beter sig som svin och är lite väl på, man rodnar ju typ över den fullkomliga idiotin i vissa grejer som slänger ur sig, inga hämningar alls, känns helt onaturligt för mig.

Jag brukar försöka vara motpolen till dom när man är ute...

Brukar vara populärt.. men det förvirrar många tjejer tror jag... :p
Kanske därför man sällan får ligga, fast... jag gör det inte heller bara för att få ligga, jag kanske är lite koko men jag föredrar att göra det enbart om jag verkligen gillar personen.

Svårt att få till det med när man inte klarar det här med ögonkontakt, särskilt när det är någon man verkligen gillar, då blir det extra jobbigt av någon anledning, man framstår som ointresserad :s
Sampa
 
Inlägg: 52
Anslöt: 2014-03-11
Ort: Stockholm

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav kapuni » 2014-06-02 16:12:39

HGJ skrev:
Toblerone skrev:
kapuni skrev:Aspergerkillar som inte får ligga är antingen tafatta eller för på. Det är min uppfattning.


Japp. :-)Happy

Eller både och?
Ja, hur nu det skulle gå till. Men visst, den varianten lär ju inte vara så attraktiv heller.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav adddd » 2014-06-03 19:14:07

Deadly_Nightshade skrev:Det är en kulturell grej.

Män SKA jaga - dvs ta sociala initiativ och "vara på" - medans kvinnor KAN vara hur passiva som helst bara dom är med på den sociala aktiviteten och inte sitter hemma hela dagarna. Den som inte håller med om detta kan ju bara ta en titt på online-dejting där dessa kulturella beteenden är helt extrema: med spammande killar och totalt apatiska tjejer som aldrig svarar på mail om inte hela deras kravlista är uppfylld.

Jag har aldrig kännt något som helst driv att vara med på den där teatern: mest för att tjejer aldrig varit intresserade utav mig, men också för att det gör mig förbannad att alla kraven ligger på männen. Men nej, det är inte enbart kvinnors fel. Mitt fel är att jag inte är tillräckligt intressant: jag är tråkig och lever ett aktivitetslöst liv - och det är sjukt avtändande egenskaper att ha som man.

Visst har det hänt att man varit inne och kikat och med avsmak vänt i dörren när man sett kvinnorna lista upp kraven på drömprinsen. Det skrämmande är väl att det inte bara är unga och oerfarna tjejer som har sjuka krav, även medelålderskvinnor söker efter den felfria drömprinsen online.

Sedan är det ju långt ifrån alla kvinnor som är så desillusionerade. Och man kan ju förstå att kraven i viss mån beror på den mängd skit som flödar i deras inkorgar. Men jag skulle aldrig orka eller vilja företa mig söka efter dem bra tjejerna på en dejt-sida. Kräver lite mer romantik än så, vilket är lite ironiskt då jag inte haft en romantisk relation sedan 2009. Vägrar också följa normen och ändra personlighet för att bli någon sorts jägare eller "alfahanne".
adddd
 
Inlägg: 1699
Anslöt: 2012-12-20

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav slackern » 2014-06-03 19:18:44

adddd skrev:
Deadly_Nightshade skrev:Det är en kulturell grej.

Män SKA jaga - dvs ta sociala initiativ och "vara på" - medans kvinnor KAN vara hur passiva som helst bara dom är med på den sociala aktiviteten och inte sitter hemma hela dagarna. Den som inte håller med om detta kan ju bara ta en titt på online-dejting där dessa kulturella beteenden är helt extrema: med spammande killar och totalt apatiska tjejer som aldrig svarar på mail om inte hela deras kravlista är uppfylld.

Jag har aldrig kännt något som helst driv att vara med på den där teatern: mest för att tjejer aldrig varit intresserade utav mig, men också för att det gör mig förbannad att alla kraven ligger på männen. Men nej, det är inte enbart kvinnors fel. Mitt fel är att jag inte är tillräckligt intressant: jag är tråkig och lever ett aktivitetslöst liv - och det är sjukt avtändande egenskaper att ha som man.

Visst har det hänt att man varit inne och kikat och med avsmak vänt i dörren när man sett kvinnorna lista upp kraven på drömprinsen. Det skrämmande är väl att det inte bara är unga och oerfarna tjejer som har sjuka krav, även medelålderskvinnor söker efter den felfria drömprinsen online.

Sedan är det ju långt ifrån alla kvinnor som är så desillusionerade. Och man kan ju förstå att kraven i viss mån beror på den mängd skit som flödar i deras inkorgar. Men jag skulle aldrig orka eller vilja företa mig söka efter dem bra tjejerna på en dejt-sida. Kräver lite mer romantik än så, vilket är lite ironiskt då jag inte haft en romantisk relation sedan 2009. Vägrar också följa normen och ändra personlighet för att bli någon sorts jägare eller "alfahanne".


Då återstår bara att leva i celibat. Antingen anpassar man sig efter normen eller så får man inte ligga.
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-06-03 19:24:25

Alltså det här med män som vägrar engagera sig för att finna kärleken eller en fitta, är det någon Aspergergrej eller? Verkar vara många som tycker att kvinnorna ska butcha till sig och jaga männen :-)063 .
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Wine » 2014-06-03 19:26:49

sugrövmanövern skrev:Alltså det här med män som vägrar engagera sig för att finna kärleken eller en fitta, är det någon Aspergergrej eller? Verkar vara många som tycker att kvinnorna ska butcha till sig och jaga männen :-)063 .


Kanske det är så för att vi bor i Sverige och har levt så länge här med de idéer feministerna sprider?

Partaj - Jarmo
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav BloodyPirate » 2014-06-03 19:56:45

sugrövmanövern skrev:Alltså det här med män som vägrar engagera sig för att finna kärleken eller en fitta, är det någon Aspergergrej eller? Verkar vara många som tycker att kvinnorna ska butcha till sig och jaga männen :-)063 .


Aspergerfolk brukar överlag se sig som lite förmer än alla andra och vill ofta därför högaktas. En del ser det som högaktning (medvetet eller undermedvetet) att bli uppraggade. :P

Samtidigt finns den mer kontrollbegärande sorten av oss som hellre vill ta alla initiativ själva. Annars kan ju någon annan komma och bryta vår egen planering och hur mycket värre kan något bli? :lol:
BloodyPirate
 
Inlägg: 926
Anslöt: 2014-02-18

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav adddd » 2014-06-03 20:15:22

slackern skrev:
adddd skrev:
Deadly_Nightshade skrev:Det är en kulturell grej.

Män SKA jaga - dvs ta sociala initiativ och "vara på" - medans kvinnor KAN vara hur passiva som helst bara dom är med på den sociala aktiviteten och inte sitter hemma hela dagarna. Den som inte håller med om detta kan ju bara ta en titt på online-dejting där dessa kulturella beteenden är helt extrema: med spammande killar och totalt apatiska tjejer som aldrig svarar på mail om inte hela deras kravlista är uppfylld.

Jag har aldrig kännt något som helst driv att vara med på den där teatern: mest för att tjejer aldrig varit intresserade utav mig, men också för att det gör mig förbannad att alla kraven ligger på männen. Men nej, det är inte enbart kvinnors fel. Mitt fel är att jag inte är tillräckligt intressant: jag är tråkig och lever ett aktivitetslöst liv - och det är sjukt avtändande egenskaper att ha som man.

Visst har det hänt att man varit inne och kikat och med avsmak vänt i dörren när man sett kvinnorna lista upp kraven på drömprinsen. Det skrämmande är väl att det inte bara är unga och oerfarna tjejer som har sjuka krav, även medelålderskvinnor söker efter den felfria drömprinsen online.

Sedan är det ju långt ifrån alla kvinnor som är så desillusionerade. Och man kan ju förstå att kraven i viss mån beror på den mängd skit som flödar i deras inkorgar. Men jag skulle aldrig orka eller vilja företa mig söka efter dem bra tjejerna på en dejt-sida. Kräver lite mer romantik än så, vilket är lite ironiskt då jag inte haft en romantisk relation sedan 2009. Vägrar också följa normen och ändra personlighet för att bli någon sorts jägare eller "alfahanne".


Då återstår bara att leva i celibat. Antingen anpassar man sig efter normen eller så får man inte ligga.

Där kan jag inte hålla med alls. Att jag haft en torrperiod beror mest på att jag inte velat träffa någon och inte gjort mig tillgänglig genom att gå ut och träffa så mycket människor. De förhållanden jag haft i vuxen ålder har tjejen tagit initiativ till en första träff. Det har skett genom att man träffat vänners vänner och alltså inte genom någon dejt-sida.

Så visst finns det tjejer som "jagar". Tror jag föredrar dessa människor framför sådana som förväntar sig att jag ska uppvakta dem. Vilket möjligtvis gör mig till lite av en självmotsägelse eftersom jag själv förväntar mig att bli uppvaktad.
adddd
 
Inlägg: 1699
Anslöt: 2012-12-20

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav BloodyPirate » 2014-06-03 20:32:31

Egentligen behöver alla bekräftelse, men killar och män blir så inpräntade med att det är de som ska ge och att de inte ska låta sig smickras.

Tjejer och kvinnor får hela tiden se filmer, reklam m.m. som visar att vi ska bli uppvaktade och få bekräftelse jämt. Dessutom att killar ska vara hårda och tuffa, så det hjälper inte att ge dem något.

Istället för att lyssna till dessa normer, så tror jag att det bästa man kan följa är "ge och ta". Man kan inte bara vänta sig att få allt serverat. Samtidigt ska man inte heller dra hela lasset själv för att behaga någon annan. :)
BloodyPirate
 
Inlägg: 926
Anslöt: 2014-02-18

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav elle » 2014-06-03 20:39:29

Wine skrev:
sugrövmanövern skrev:Alltså det här med män som vägrar engagera sig för att finna kärleken eller en fitta, är det någon Aspergergrej eller? Verkar vara många som tycker att kvinnorna ska butcha till sig och jaga männen :-)063 .


Kanske det är så för att vi bor i Sverige och har levt så länge här med de idéer feministerna sprider?

Har också tänkt på det . De är väl ute efter en jämställd siffra i att jaga varandra och först då blir de nöjda när tillräckligt många kvinnor jagar män .
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-06-03 20:42:07

elle skrev:
Wine skrev:
sugrövmanövern skrev:Alltså det här med män som vägrar engagera sig för att finna kärleken eller en fitta, är det någon Aspergergrej eller? Verkar vara många som tycker att kvinnorna ska butcha till sig och jaga männen :-)063 .


Kanske det är så för att vi bor i Sverige och har levt så länge här med de idéer feministerna sprider?

Har också tänkt på det . De är väl ute efter en jämställd siffra i att jaga varandra och först då blir de nöjda när tillräckligt många kvinnor jagar män .
:lol: Bäst att börja jaga som fan då, så det blir någon ordning på torpet.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Lunas Iovis » 2014-06-03 20:44:17

Sampa skrev:Tjejer överlag har nog lättare än killar som får jobba lite mer för det.

Jag är nästan tvärtom mot NT killar, tycker dom flesta beter sig som svin och är lite väl på, man rodnar ju typ över den fullkomliga idiotin i vissa grejer som slänger ur sig, inga hämningar alls, känns helt onaturligt för mig.

Jag brukar försöka vara motpolen till dom när man är ute...

Brukar vara populärt.. men det förvirrar många tjejer tror jag... :p
Kanske därför man sällan får ligga, fast... jag gör det inte heller bara för att få ligga, jag kanske är lite koko men jag föredrar att göra det enbart om jag verkligen gillar personen.

Svårt att få till det med när man inte klarar det här med ögonkontakt, särskilt när det är någon man verkligen gillar, då blir det extra jobbigt av någon anledning, man framstår som ointresserad :s


Jag håller med dig. Är ju hemskt hur killar beter sig. Kan inte förstå hur 'dom' kan var så, vad ska man säga... dumma kanske. En lägre gard av intelligens.
Det har alltid varit lättare för mig att bli vän med tjejer än med killar.
Lunas Iovis
 
Inlägg: 98
Anslöt: 2013-11-20
Ort: Norden

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav kjwkjw » 2014-06-05 23:27:11

tahlia skrev:
kjwkjw skrev:
kapuni skrev:kjwkjw, du skrev ju själv att du var fjollig...! Hon höll ju bara med att vissa egenskaper är fjolliga.


fjollig enligt andra människor.

ni tjejer hånar killar med fjolliga egenskaper - egenskaper ni själva har.

ni är helt slut i skallen.


Nej, alla tjejer gör inte så. Kanske du skulle sluta tro att precis alla kvinnor/tjejer är exakt likadana? Själv känner jag mig tämligen förolämpad av att bli ihopbuntad med fruntimmer som hånar killar och med fjolliga fruntimmer överlag.


JAG har aldrig träffat på en vettig kvinna irl. Bara på internet, men irl är ni väl som alla andra. Följer samhällets pissiga normer.

Även om ni nekar det så är det sanning att dåliga killar inte finns i tjejers värld, ni håller er endast till dom normala och coola.

Medans dåliga tjejer finns i vanliga och alfahannars värld. Men även hos oss dåliga.

Det är pga att kvinnor är mer elaka än killar, mer krav har kvinnor.

Jag önskar jag inte hade nån sexlust, då hade jag igonerat er totalt.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav tahlia » 2014-06-05 23:39:01

kjwkjw skrev:JAG har aldrig träffat på en vettig kvinna irl. Bara på internet, men irl är ni väl som alla andra. Följer samhällets pissiga normer.

Även om ni nekar det så är det sanning att dåliga killar inte finns i tjejers värld, ni håller er endast till dom normala och coola.

Medans dåliga tjejer finns i vanliga och alfahannars värld. Men även hos oss dåliga.

Det är pga att kvinnor är mer elaka än killar, mer krav har kvinnor.

Jag önskar jag inte hade nån sexlust, då hade jag igonerat er totalt.


Att du aldrig träffat mig IRL är inte detsamma som att min existens är obefintlig. Vetefan om min kille sedan 4 år tillbaka kan kallas normal och cool i gemene mans ögon. Han är aspig glasögonorm med intensiva intressen som älskar statistik och siffror t.ex.

Alfahannarna.. ah.. de där gapiga, tomma burkarna som skramlar så förbannat. Vad ska man med en sån till? Du måste sluta förutsätta att du vet hur alla tjejer är och fungerar. I det här fallet stämmer inte en siffra in varken på mig eller mina två döttrar.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav kapuni » 2014-06-05 23:53:16

kjwkjw skrev:Även om ni nekar det så är det sanning att dåliga killar inte finns i tjejers värld, ni håller er endast till dom normala och coola.

Ja men, det är väl naturligt att ingen vill ha en dålig person som partner.

Frågan är vad som menas med dålig.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav slackern » 2014-06-05 23:55:37

kapuni skrev:
kjwkjw skrev:Även om ni nekar det så är det sanning att dåliga killar inte finns i tjejers värld, ni håller er endast till dom normala och coola.

Ja men, det är väl naturligt att ingen vill ha en dålig person som partner.

Frågan är vad som menas med dålig.


Han kanske menar motsatsen till framgångsrik? Personligen tror jag att det handlar om urusel självkänsla och självförtroende. Att killen i fråga måste jobba med att stärka det.
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav DIProgan » 2014-06-05 23:57:34

Vägen till lyckan:
Skaffa saker du tycker är roliga att göra som kräver liten eller ingen involvering av någon annan. Ditt eget liv alltså.

Låt inte folk komma för nära utan att det tar viss tid. Sätt gränser baserat på hur du önskar att ditt liv ska vara inte hur många saker du kan uppfylla för någon annan. Var dock medveten om när någon gör uppoffringar för dig så du kan gengälda dem.

Förutse inte en massa saker om människor du träffar utan prata med dem på riktigt istället för att vara i ditt eget huvud hela tiden. Föredrar du att vara i ditt eget huvud mest hela tiden snarare än att lyssna på vad som sägs är människan inte rätt för dig eller så är du inte redo för en relation.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav kapuni » 2014-06-06 0:00:02

slackern skrev:
kapuni skrev:
kjwkjw skrev:Även om ni nekar det så är det sanning att dåliga killar inte finns i tjejers värld, ni håller er endast till dom normala och coola.

Ja men, det är väl naturligt att ingen vill ha en dålig person som partner.

Frågan är vad som menas med dålig.


Han kanske menar motsatsen till framgångsrik? Personligen tror jag att det handlar om urusel självkänsla och självförtroende. Att killen i fråga måste jobba med att stärka det.

Precis! Självkänslan är vad som behöver jobbas på för honom.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav Parvlon » 2014-06-06 0:03:08

DIProgan skrev:Vägen till lyckan:

text

Funkar det för dig?

DIProgan skrev:Förutse inte en massa saker om människor du träffar utan prata med dem på riktigt istället för att vara i ditt eget huvud hela tiden. Föredrar du att vara i ditt eget huvud mest hela tiden snarare än att lyssna på vad som sägs är människan inte rätt för dig eller så är du inte redo för en relation.
Är du "i ditt huvud" när du pratar eller menar du när man tänker och lyssnar samtidigt?
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav kjwkjw » 2014-06-06 0:05:03

tahlia skrev:
kjwkjw skrev:JAG har aldrig träffat på en vettig kvinna irl. Bara på internet, men irl är ni väl som alla andra. Följer samhällets pissiga normer.

Även om ni nekar det så är det sanning att dåliga killar inte finns i tjejers värld, ni håller er endast till dom normala och coola.

Medans dåliga tjejer finns i vanliga och alfahannars värld. Men även hos oss dåliga.

Det är pga att kvinnor är mer elaka än killar, mer krav har kvinnor.

Jag önskar jag inte hade nån sexlust, då hade jag igonerat er totalt.


Att du aldrig träffat mig IRL är inte detsamma som att min existens är obefintlig. Vetefan om min kille sedan 4 år tillbaka kan kallas normal och cool i gemene mans ögon. Han är aspig glasögonorm med intensiva intressen som älskar statistik och siffror t.ex.

Alfahannarna.. ah.. de där gapiga, tomma burkarna som skramlar så förbannat. Vad ska man med en sån till? Du måste sluta förutsätta att du vet hur alla tjejer är och fungerar. I det här fallet stämmer inte en siffra in varken på mig eller mina två döttrar.


varför är då så många män ensamma idag? medans kvinnor i deras sits har kille. det är helt enkelt för mycket krav på män idag, vi pallar inte. fatta nån jävla gång.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav kjwkjw » 2014-06-06 0:07:09

kapuni skrev:
kjwkjw skrev:Även om ni nekar det så är det sanning att dåliga killar inte finns i tjejers värld, ni håller er endast till dom normala och coola.

Ja men, det är väl naturligt att ingen vill ha en dålig person som partner.

Frågan är vad som menas med dålig.


och ändå vet jag kvinnor som anses dåliga men ändå har de partners. men killar i min sits är ensamma för det är tabu att vara dålig som kille enligt biologi och samhällets normer.


dålig är en person med kass utsida eller insida eller både och. enligt folket där ute.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in