Kvinnor med AS har det lättare att få sex och relation?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-05-23 21:50:07

Patrix skrev:En tjej som är tystlåten/blyg uppfattas som fin, gullig, söt osv..
Svårpratad, ointresserad, avståndstagande, avvisande, arg, frigid, tråkig, otrevlig, dum i huvudet....
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Patrix » 2014-05-23 22:02:55

sugrövmanövern skrev:
Patrix skrev:En tjej som är tystlåten/blyg uppfattas som fin, gullig, söt osv..
Svårpratad, ointresserad, avståndstagande, avvisande, arg, frigid, tråkig, otrevlig, dum i huvudet....


Det är mer socialt accepterat för en tjej att vara tystlåten. Här kommer dock kroppsspråket in och spelar stor roll.
Patrix
Inaktiv
 
Inlägg: 176
Anslöt: 2014-03-07

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav elle » 2014-05-23 22:14:50

sugrövmanövern skrev:
Patrix skrev:En tjej som är tystlåten/blyg uppfattas som fin, gullig, söt osv..
Svårpratad, ointresserad, avståndstagande, avvisande, arg, frigid, tråkig, otrevlig, dum i huvudet....

Det var mitt i prick ... fin , gullig och söt kanske i viktorianska böcker .
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Huggorm » 2014-05-23 22:19:16

Det är nog lite lättare att vara tystlåten tjej, men det är knappast den enda faktorn. Kroppsspråk är viktigt och sedan har vi det gamla vanliga problemet med att vissa är snyggare än andra.
Huggorm
 
Inlägg: 22292
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav kapuni » 2014-05-23 22:34:54

elle skrev:
sugrövmanövern skrev:
Patrix skrev:En tjej som är tystlåten/blyg uppfattas som fin, gullig, söt osv..
Svårpratad, ointresserad, avståndstagande, avvisande, arg, frigid, tråkig, otrevlig, dum i huvudet....

Det var mitt i prick ... fin , gullig och söt kanske i viktorianska böcker .

Ja, precis. Kanske förr i tiden. Men nu verkar ju folk nästan rädda för tystlåtna. Till och med lärare vill ju att man ska vara en pladdrande papegoja. Och oförståeligt nog verkar papegojorna vara mer populära oavsett kön.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav elle » 2014-05-24 9:12:49

kapuni skrev:
elle skrev:
sugrövmanövern skrev: Svårpratad, ointresserad, avståndstagande, avvisande, arg, frigid, tråkig, otrevlig, dum i huvudet....

Det var mitt i prick ... fin , gullig och söt kanske i viktorianska böcker .

Ja, precis. Kanske förr i tiden. Men nu verkar ju folk nästan rädda för tystlåtna. Till och med lärare vill ju att man ska vara en pladdrande papegoja. Och oförståeligt nog verkar papegojorna vara mer populära oavsett kön.

:-)049

Idag förväntas man som kvinna " ta plats " ( och vad betyder det ? :roll: ) , ha åsikter om allt möjligt , ha lika många älskare som tatueringar samt den där " framåt - attityden " . Tystlåtna är passé .

Jag tror det är mer accepterat med tystlåtna män än med tystlåtna kvinnor eftersom nu är det kvinnor som förväntas " ta plats " och stå i rampljuset och det tystlåtna ska tränas bort .
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-05-24 11:12:49

elle skrev:Jag tror det är mer accepterat med tystlåtna män än med tystlåtna kvinnor eftersom nu är det kvinnor som förväntas " ta plats " och stå i rampljuset och det tystlåtna ska tränas bort .
Vi ska ragga karlar också. Det är ett ganska tungt ok som dagens kvinnor har att bära för att få sina liv att fungera.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Bazooka » 2014-05-24 11:17:52

Huggorm skrev:Det är nog lite lättare att vara tystlåten tjej, men det är knappast den enda faktorn. Kroppsspråk är viktigt och sedan har vi det gamla vanliga problemet med att vissa är snyggare än andra.


Helt rätt, vissa är snyggare än andra. Men där finns två delar. Föds du med de rätta gyllene snitten i ansiktet och tillräckligt volymiös barm är det ju bara att gratulera, men förutom det, så är ju utseende något som kan påverkas. träning, kost, sminkning osv.

Och där inställer sig frågan och jag ställer den här:
Bryr sig NS-tjejer mer om sitt utseende än tjejer med ASS-dragning? Eller killar, för den delen?

Nu är nog jag lite äldre än de flesta här, det är mina (NS som sin mamma) barn som är på köttmarknaden. Men då det begav sig, då finnarna äntligen var försvunna, så brydde jag mej en hel del i mitt utseende och fick också ett positivt gensvar från det kvinnliga könet. Klart positivt. Problemet var bara det, att man förväntades "snacka in sig", ta initiativ, och det matchade inte alltför bra med min ASS-störning (som jag inte hade en aning om då). Inte underligt att det var en ytterst NS-ig kvinna (vad heter det då man är sjukligt social) som sen fångade mig. Men det här med att killen liksom skall vara den "aktiva" är ju till tjej-ASS-arnas fördel, eller?
Bazooka
 
Inlägg: 205
Anslöt: 2012-11-03

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav tahlia » 2014-05-24 11:25:30

Tja... alltså om du ska ha en positiv effekt av make-up och hårfixande så behöver du fortfarande ha en hyfsad grund om det öht ska landa i "fysiskt attraktiv". När det är en rent ytlig bedömning är det uppenbart att vissa inte ses som attraktiva oavsett om de har klet i ansiktet eller inte.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Bazooka » 2014-05-24 11:31:32

tahlia skrev:Tja... alltså om du ska ha en positiv effekt av make-up och hårfixande så behöver du fortfarande ha en hyfsad grund om det öht ska landa i "fysiskt attraktiv". När det är en rent ytlig bedömning är det uppenbart att vissa inte ses som attraktiva oavsett om de har klet i ansiktet eller inte.


Absolut, är du en hunk / puma eller ett stolpskott så finns ju det i grunden. Men framför allt stolpskott finns det alltför många som dömer sig själva till att vara. de allra flesta är ändå i mittzonen där det faktiskt spelar roll med vad man gör med sitt utseende. Och ingen ser bra ut med grav övervikt. Två saker - sund vikt och rätt frisyr kommer man långt med.
Bazooka
 
Inlägg: 205
Anslöt: 2012-11-03

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav tahlia » 2014-05-24 11:36:54

Bazooka skrev: Två saker - sund vikt och rätt frisyr kommer man långt med.


Rent ytligt, antagligen. I min värld kommer man bra mycket längre med intelligens, humor, empati och ett öppet sinne än man gör med något utseende öht. Men så är man ju klassad som udda också.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Huggorm » 2014-05-24 13:01:54

tahlia skrev:
Bazooka skrev: Två saker - sund vikt och rätt frisyr kommer man långt med.


Rent ytligt, antagligen. I min värld kommer man bra mycket längre med intelligens, humor, empati och ett öppet sinne än man gör med något utseende öht. Men så är man ju klassad som udda också.
Jag håller med dig men vi är väll födda i fel tid.
Huggorm
 
Inlägg: 22292
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav plåtmonster » 2014-05-24 13:33:20

Man kan byta umgängesmiljö också.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav KourosGould » 2014-05-24 14:10:23

Alltså kvinnor och män har genom evolution blivit väldigt olika eftersom kvinnor kan få typ max 20 barn under sin livstid och män kan få tusentals. Alltså är mäns sexualitet mer kvantitativt inriktad medan kvinnors är mer selektivt inriktad, detta sker för att det har gynnat könens reproduktion. Man kan alltså säga att många män knullar vem som helst och många kvinnor inte knullar vem som helst. Om en kvinna vill knulla så finns det många män som är villiga medan om en man vill knulla så måste han anstränga sig för att vara den som blir selekterad av kvinnor, aspergare kanske inte alltid är de som blir selekterade och vissa kanske inte ens fattar om dom blir det, vissa ser inte flörtsignaler.
KourosGould
 
Inlägg: 228
Anslöt: 2013-09-17
Ort: Stockholm

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav kjwkjw » 2014-05-24 23:58:58

antonius skrev:
kjwkjw skrev:som toppen på isberget så är jag dessutom riktigt ful.


Tycker att du ser ut som vilken ung man som helst. Är det någon som sagt att du är oattraktiv? Skit i dom i så fall, en del är bara elaka och njuter av att trakassera andra :-)063


många.

dom var inte elaka, dom sa bara som det är.

varför skulle jag annars vara oskuld? tjejer avskyr fula killar, sorligt men sant.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav kjwkjw » 2014-05-25 0:02:09

Alien skrev:
kjwkjw skrev:
Toblerone skrev: tjejer får vara lite passiva, det funkar bättre än om killar är passiva. Och jag menar förstås inte att alla aspies är passiva, men en del är det.



precis. sen så är ju inte aspies direkt något som attraherar det kvinnliga folket, aspgers kvinnor vill ha normala killar.

som toppen på isberget så är jag dessutom riktigt ful.

hade jag inte haft aspgergers så KANSKE jag hade haft en pytteliten chans.


Jag misstänker att du inte alls är speciellt ful (tyckte inte du såg ut så på din bild). Om det är något som är mindre attraktivt, så kan det vara t ex dålig kroppshållning och osäker utstrålning. Du kanske lider av dysmorfofobi? aspergers-syndrom-bdd-dysmorfofobi-omrostning-t5951.html



inte ful? en tjock tjej på 120 kg som såg ut som gollum sa att jag var ful. säger väl det mesta. har alltid blivit igonerad av det kvinnliga könet. synd för dom, jag misstänker att jag faktiskt är riktigt bra på knulla.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav kjwkjw » 2014-05-25 0:03:26

snuggelhund skrev:Nej samtliga tjejer på forumet har inte stor erfarenhet av sex (själv har jag bara haft sex en gång och aldrig knullat.)

Ta det lite försiktigt med generaliseringarna, tack.


hur gammal är du då? eget val? har du hånglat?
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav kjwkjw » 2014-05-25 0:06:32

Toblerone skrev:
kjwkjw skrev:
Toblerone skrev: tjejer får vara lite passiva, det funkar bättre än om killar är passiva. Och jag menar förstås inte att alla aspies är passiva, men en del är det.



precis. sen så är ju inte aspies direkt något som attraherar det kvinnliga folket, aspergers kvinnor vill ha normala killar.

som toppen på isberget så är jag dessutom riktigt ful.

hade jag inte haft aspgergers så KANSKE jag hade haft en pytteliten chans.


Äsch, nu är du för negativ! Skönhet, eller fulhet, är smaksak. Och alla kan göra det bästa av sitt utseende åtminstone. Män behöver ju inte ens vara vackra. Det räcker ju nästan med att de är rena och välvårdade. Den där inställningen är mycket värre än utseendet. Om du tror att du är ful och inte kommer att få någon - det är DET som är ett hinder.



smaksak? ja mycket möjligt, men vissa är så vidrigt fula så alla tycker att hen är ful.

män kanske inte behöver vara vackra men vi måste ändå se ok ut och ha världens bästa personlighet.

varför skulle det vara ett hinder? inte som så att jag går runt och säger det till folk. ser inte nedstämd ut heller, är glad av mig och så. så det är utseendet som hindrar.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav kjwkjw » 2014-05-25 0:07:26

Patrix skrev:Utan tvekan, med eller utan asperger.

Män har mycket högre krav på det sociala då det förväntas att mannen tar första steget.

En tjej som är tystlåten/blyg uppfattas som fin, gullig, söt osv..
En kille som är tystlåten/blyg uppfattas som en udda, konstig person som ingen vill ha att göra med.

Nu generaliserar jag grovt men såhär är det.

Kommer att dö okysst och det tär verkligen på självförtroendet. :-)004


man kan nästan tro att vi är släkt..
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav kjwkjw » 2014-05-25 0:09:24

Biskswe skrev:Det var bättre för 100år sedan då gjordes äktenskapen upp mellan familjer så var det bra med det... :D

Ställ lite frågor till dig själv...
Vad vill du ha tjej till??
Orkar du ha någon om kring dig hela tiden ??
Någon som kommenterar det mesta du gör ??
Dubblera antalet släckt sammankomster??
Problem som uppstår som du inte ens trodde existerade??

hehe tjejer är trevliga i tankens värld , men de kan göra livet fruktansvärt i verkligheten.


jag vill ha närhet, kärlek.
ja jag orkar med det.
ja det också.
ja på det med.
jag löser de problemen.

män gör värre saker.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav kjwkjw » 2014-05-25 0:10:43

sugrövmanövern skrev:
Patrix skrev:En tjej som är tystlåten/blyg uppfattas som fin, gullig, söt osv..
Svårpratad, ointresserad, avståndstagande, avvisande, arg, frigid, tråkig, otrevlig, dum i huvudet....



av vem då? douchbags?

har aldrig hört detta i mitt liv.

det är helt normalt som tjej att vara blyg och tystlåten. inte alls tråkigt, otrevligt etc.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav kjwkjw » 2014-05-25 0:12:10

sugrövmanövern skrev:
elle skrev:Jag tror det är mer accepterat med tystlåtna män än med tystlåtna kvinnor eftersom nu är det kvinnor som förväntas " ta plats " och stå i rampljuset och det tystlåtna ska tränas bort .
Vi ska ragga karlar också. Det är ett ganska tungt ok som dagens kvinnor har att bära för att få sina liv att fungera.



nej, ni blir uppraggade.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav BloodyPirate » 2014-05-25 0:28:41

Det är roligare att ragga upp blyga killar än att bli uppraggad av självgoda typer som tror att raggningsrepliker ska fungera i alla fall. Haha! :lol:
BloodyPirate
 
Inlägg: 926
Anslöt: 2014-02-18

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav kjwkjw » 2014-05-25 2:09:22

BloodyPirate skrev:Det är roligare att ragga upp blyga killar än att bli uppraggad av självgoda typer som tror att raggningsrepliker ska fungera i alla fall. Haha! :lol:



hihi ja hihi

på internet

händer inte på riktigt.

alla vet ju att blyga mesiga oskulder är sinnesjuka och creeps och låg social status så leets stay away giiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiirls.
forsätt ni bli tsm med spännande alfahannen som slår dig och är otrogen och haft sex miljoner kvinnor eller average mats som är tråkig.

dom bästa killarna är dom som är blyga och ensamma. världen är ond och blockerar de goda..
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in