nån som känner igen sig?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

nån som känner igen sig?

Inläggav arneankan » 2014-05-23 10:19:41

Hej jag är *ny* här vet inte om jag har asp. Men mycket av det jag läst på olika trådar stämmer in på mig.
Men jag är mer som en kameleont när jag var yngre tonåring fick jag höra att jag hade fler personligheter av vänner.

Jag anpassar/anpassade (när jag var yngre) mig efter människor/situationer hur dom går,skrattar,pratar,skämtar...själv har jag extremt svårt att förstå sarkasm eller ironi.
Även olika yrkes val jag har valt så anpassar jag mig hur alla andra är och beter sig.
tex 8 år i kock branschen, 8 år i bygg branschen nu är jag 31 år och har äntligen börjat hitta mig själv!

Men genom att åren har rullat på så har jag lärt mig olika knep för att kunna läsa av olika människor och att man inte kan säga vad man tänker på *RAKT UT*

(Är dock under utredning nu)
arneankan
 
Inlägg: 25
Anslöt: 2014-05-04
Ort: stockholm

nån som känner igen sig?

Inläggav geocache » 2014-05-23 10:31:30

Ja, jag känner igen mig massor i din beskrivning. Själv har jag diagnosen Aspergers syndrom med inslag av DAMP. Utöver det har jag självdiagnostiserat selektiv mutism, en liten gnutta social fobi, och "bakvänd" överkännslighet mot ljud och mot fysisk beröring.
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

nån som känner igen sig?

Inläggav tahlia » 2014-05-23 10:34:28

Kan säga att det enda i din text som talar mot att du skulle kunna ha aspergers är att den inte upptar två sidor med hela din levnadsberättelse komplett med samtliga obetydliga detaljer. ;)
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

nån som känner igen sig?

Inläggav Bazooka » 2014-05-24 11:33:16

Hur länge har du kul på en fest?
Bazooka
 
Inlägg: 205
Anslöt: 2012-11-03

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in