Nästa Grödingeträff - 24 maj

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Nästa Grödingeträff - 24 maj

Inläggav Pemer » 2014-05-07 22:24:11

Alla med ställd eller misstänkt NPF-diagnos (företrädesvis inom autismspektret, men som grundare av adhdforum.se välkomnar jag givetvis rena adhd-isar också) är välkomna på löst och lättsamt samkväm i mitt enkla tjäll på Sandavägen 1J i Grödinge (Vårsta) lördagen den 24 maj.

Kom så lång eller kort stund under dagen du vill, så dags som passar dig. Jag "slår upp portarna" och välkomnar besökare, denna gång från och med 15.00 till till 22.00, i och med att jag ska jobba hela söndagen som valförrättare och även kan behöva komma med och ställa lokalen i ordning på lördagen. Har försökt styra upp så att jag förhoppningsvis inte behöver vara med då, men skjuter fram grödingeträffen en timme för säkerhets skull.

Den som har möjlighet att komma först fram emot kvällstid är lika välkommen då.

Medlemsmöte i OA Stockholm står formellt på programmet och avhålls om det känns påkallat, t ex om en medlem vill ta upp en fråga.

Mat ordnar var och en själv t ex vid det nya stamstället tvärs över gatan, handlar på ICA bredvid detsamma, eller annan egen önskad variant. Micro för att värma medhavt käk finns. Middagsdags brukar vara kring 18-tiden.

Fika och lite tilltugg till det till eftermiddagen och lite dricka och snacks till kvällen brukar jag ha en del hemma själv, och ta gärna med egen dryck och gott du vill mumsa på också!

Det är både välkommet att ta med något, och att om man kan och vill donera en slant för att stödja verksamheten. Jag har bl a en intention att köpa fler Jeff-stolar om jag får in mer den vägen.

Allt som står i eller vid bokhyllan i köket är för att bortskänkas/säljas, som man i så fall kan välja att köpa valfria mängder av, så behöver man inte se det som en ren donation utan ett köp. De prylarna vill jag verkligen bli av med i vilket fall som helst! ;-)

Aktivitet i övrigt: i huvudsak allmänt samkväm. Vid vackert väder kan även en promenad i omgivningarna i skarven förort/landsbygd tänkas.

Vill man gärna träffa nya aspisar men inte är så mycket pratkvarn är det helt okej att bara sitta i ett hörn och lyssna. Eller om så bara sitta i ett hörn och läsa en bok.

Lite mer info, karta hur man hittar hit och anmälningsformulär finns här.

Välkomna!
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Nästa Grödingeträff - 24 maj

Inläggav Pemer » 2014-05-21 18:29:23

*bump bump*
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Nästa Grödingeträff - 24 maj

Inläggav Freddy Dreadful » 2014-05-21 18:53:34

Hade jag vetat om det innan hade jag kunnat förlagt min träff en annan kväll och vi hade sluppit en onödig träff-krock. Sorry!
Freddy Dreadful
 
Inlägg: 870
Anslöt: 2010-09-13
Ort: Tyresö

Nästa Grödingeträff - 24 maj

Inläggav Pemer » 2014-05-21 21:36:45

Ah, det tror jag inte är någon stor fara, det är nog någorlunda skilda målgrupper. Jag funderade på om jag skulle säga något när du startade den tråden, men tyckte inte att det behövdes.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Nästa Grödingeträff - 24 maj

Inläggav Tor_och_i2p » 2014-05-22 12:47:21

Pemer skrev:*bump bump*

Det är bra. När en *bump* sker kommer träffen högst upp på min Sparse RSS läsare vilket får mig att upptäcka träffen tidigare. Vilket är bra :)
Jag upptäckte också försent att två träffar kolliderade.
Är det sista Lördagen på en månad där Grödingeträffen brukar ske eller finns det undantag?
Tor_och_i2p
Inaktiv
 
Inlägg: 773
Anslöt: 2011-08-11
Ort: IPv4+IPv6

Nästa Grödingeträff - 24 maj

Inläggav Pemer » 2014-05-23 5:21:06

Absolut oftast sista lördagen, men nu blev det ett undantag. Det här är ju den näst sista lördagen i maj, men lustigt nog hade jag planerat in den 24:e från allra första början. Sedan visade det sig att jag inte ska vara hemma lördagen den 31, så jag hade valt helt rätt... :-)
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Återgå till Träffar



Logga in