Kvinnor med AS har det lättare att få sex och relation?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Parvlon » 2014-05-19 22:44:05

antonius skrev:ja, tjogtal med forskarresultat, bara Googla, säg en bättre förklaring annars?
eftersom du kom med det galna påståendet kan man tycka att det är du som borde googla.

Jag tror att du har drömt det där eller så har vi helt andra definitioner på vad "i princip exakt likadana varelser" egentligen betyder.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav earlydayminer » 2014-05-19 22:51:41

Mannens uppgift är att sprida säd. Dystert nog. Haha!
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav kjwkjw » 2014-05-19 23:03:12

sugrövmanövern skrev:snyft: För att du uttrycker dig som en kvinnohatare, säger att kvinnor har ett överdrivet marknadsvärde tex.



jag registerade mig på en dating-sida med bild och en bra presentation, fick noll pm.

så jag skapade ett troll-konto där jag var tjej, lade upp en bild på nån random tjej jag hitta på google, men skrev ingen presentation, skickade inga mejl, fick ändå ca 50 pm av olika män.


sjukt komiskt.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav kjwkjw » 2014-05-19 23:04:02

BloodyPirate skrev:Kvinnor gillar män som tar för sig och är passionerade, som lever ut sina känslor och visar vad de tycker. AS-killar har oftast svårt för att göra detta och hamnar då i bakgrunden.

Män däremot brukar falla för mystiska kvinnor. Så framstår ofta AS-kvinnor och därför tenderar vi nog att vara mer erfarna på den sexuella biten.

Men att behålla förhållanden brukar vara desto svårare. När män väl fått sitt byte är man inte lika intressant längre.


så vad ska vi ensamma män göra då? ta livet av oss? jobbigt och leva hela livet utan kärlek och närhet.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav earlydayminer » 2014-05-19 23:05:43

Du skulle höra sakerna som tjejerna sa att andra män skrev till dem. :lol:

Jag trodde jag saknade charm (trots att jag alltid hör motsatsen), men WOW! Män kan verkligen inte snacka, så istället blir det massa löften de aldrig kan leva upp till.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav earlydayminer » 2014-05-19 23:06:31

1. Utseende
2. Spontanitet
3. Charm
4. Humor
5. Var inte intensiv
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Parvlon » 2014-05-19 23:15:42

kjwkjw skrev:jag registerade mig på en dating-sida med bild och en bra presentation, fick noll pm.så jag skapade ett troll-konto där jag var tjej, lade upp en bild på nån random tjej jag hitta på google, men skrev ingen presentation, skickade inga mejl, fick ändå ca 50 pm av olika män.sjukt komiskt.
Kanske det är få kvinnor som har intresse av att programmera sina egna emailande botar? :wink:
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav antonius » 2014-05-19 23:41:21

Parvlon skrev:
antonius skrev:ja, tjogtal med forskarresultat, bara Googla, säg en bättre förklaring annars?
eftersom du kom med det galna påståendet kan man tycka att det är du som borde googla.

Jag tror att du har drömt det där eller så har vi helt andra definitioner på vad "i princip exakt likadana varelser" egentligen betyder.


Ja då är väl massor av forskare, arkeologer och antropologer ute och seglar, vart vill du komma är vi några aliens då eller vad? och alla rön är inbillade och ditlagda? vad bra då vet vi det... :roll:
antonius
 
Inlägg: 21885
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Parvlon » 2014-05-19 23:53:19

antonius skrev:Ja då är väl massor av forskare, arkeologer och antropologer ute och seglar, vart vill du komma är vi några aliens då eller vad? och alla rön är inbillade och ditlagda? vad bra då vet vi det... :roll:
Du behöver inte fantisera åt mig. Du påstod att vi är likadana varelser som för 200 000 år sedan och eftersom det är absurt så får du komma med bevis. För det första har miljö och förutsättningar ändrats. Och för att inte tala om allt som ändrats psykiskt, mycket av det som skiljer män och kvinnor. Bara de senaste hundra åren lär människan ändrats mycket på sitt beteende. Vi behöver inte gå tillbaka till nån grott och apa tid för att hitta en hög spädbarnsdödlighet. Sen identifierar jag mig lika mycket med en apa som med en kattunge.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav antonius » 2014-05-20 0:04:31

Parvlon skrev:
antonius skrev:Ja då är väl massor av forskare, arkeologer och antropologer ute och seglar, vart vill du komma är vi några aliens då eller vad? och alla rön är inbillade och ditlagda? vad bra då vet vi det... :roll:
Du behöver inte fantisera åt mig. Du påstod att vi är likadana varelser som för 200 000 år sedan och eftersom det är absurt så får du komma med bevis. För det första har miljö och förutsättningar ändrats. Och för att inte tala om allt som ändrats psykiskt, mycket av det som skiljer män och kvinnor. Bara de senaste hundra åren lär människan ändrats mycket på sitt beteende. Vi behöver inte gå tillbaka till nån grott och apa tid för att hitta en hög spädbarnsdödlighet. Sen identifierar jag mig lika mycket med en apa som med en kattunge.


Du slipper...
antonius
 
Inlägg: 21885
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav earlydayminer » 2014-05-20 0:27:32

Kan bara tillägga att det finns vissa beteenden som följt med i evolutionen och som är bra mycket äldre än 200 000 år. När det kommer till reproduktion och kärlek så ska man förstå att skälet till att vi är här är just det. Det är den mest fundamentala funktionen för vår överlevnad.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-05-20 2:05:50

kjwkjw skrev:jag registerade mig på en dating-sida med bild och en bra presentation, fick noll pm.

Jag gjorde det med en snygg tjej på bilden, fick massa svar varje dag. Jag gjorde det med en tjock tjej, fick inte ett enda svar på flera månader.

Pysslade med sådant där ett tag i syfte att kolla in männen anonymt. Fastnade för nån asiatsnubbe, men han gick typ inte att kommunicera med, språkförbistringar och svar innehållande en par tre ord, och han verkade ointresserad så jag gav upp.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav plåtmonster » 2014-05-20 2:37:06

Köttmarknad mao. Tja om man inte är läkare med snyggt ansikte förstås...
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav kapuni » 2014-05-20 3:47:00

snyft skrev:Jag har inte bjudit någon på en drink och skulle aldrig göra det då folk kan tolka det precis som Myrkr.
Det är inte för att du är bitter över att kvinnor får allt på ett silverfat som du påstår?

snyft skrev:För att kvinnorna är mer värda. De är prinsessor i Sverige.
Äsch! Åk utomlands så får du se att svenska kvinnor behandlas mycket mer jämställt i Sverige än vilket annat land som helst. Svenskorna får minsann inte så mycket serverat som du tror.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav kapuni » 2014-05-20 4:04:47

Aspergerkillar som inte får ligga är antingen tafatta eller för på. Det är min uppfattning.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Toblerone » 2014-05-20 9:37:13

earlydayminer skrev:Jag har ganska mycket erfarenhet. Jag är man med AS och ADHD.

Att kvinnor ligger längre fram har sin förklaring i biologi. Mäns sociala färdigheter utvecklas annorlunda och långsammare än kvinnors, mäns sexualdrift är högre och mer direkt än kvinnors. Hur dessa två komponenter samspelar och varför skillnaden är märkbar kan ni nog slå ihop helt på egen hand.

Detta kan även förklara t ex högre grad av våldtäkt (men här inkluderas även saker som t ex alkohol, droger, psykisk störning, kvinnoförakt m.m.) och varför män sviker kvinnor oftare osv. Detta är särskilt tydligt i yngre ålder, då tjejer ständigt blir sårade av killar som bara ville ligga med dem och varför killarna upplevs som otåliga.

Kvinnor vill i regel "dra ut på det" för att planera, utforska, betrakta och tar mer tid på sig av emotionella och intellektuella skäl. Vi män är lite mer "reckless", så att säga, lite mer "come what may".


Vilken insikt du har i kvinnornas natur! Och det menar jag helt ärlig, utan ironi. :-)Happy Det borde väl också gå hem hos tjejerna? I alla fall borde du ha större chans hos tjejer än killar som kör fram som en ångvält och inte tar hänsyn till något sånt?
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Toblerone » 2014-05-20 9:37:58

kapuni skrev:Aspergerkillar som inte får ligga är antingen tafatta eller för på. Det är min uppfattning.


Japp. :-)Happy
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav CarolusRex » 2014-05-20 9:54:18

Toblerone skrev:
kapuni skrev:Aspergerkillar som inte får ligga är antingen tafatta eller för på. Det är min uppfattning.


Japp. :-)Happy

Schysst.
CarolusRex
 
Inlägg: 1018
Anslöt: 2014-01-27

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Chessa » 2014-05-20 10:30:59

kjwkjw skrev:jag registerade mig på en dating-sida med bild och en bra presentation, fick noll pm.

så jag skapade ett troll-konto där jag var tjej, lade upp en bild på nån random tjej jag hitta på google, men skrev ingen presentation, skickade inga mejl, fick ändå ca 50 pm av olika män.


sjukt komiskt.


Vad detta säger är ju att killar inte är intresserade av tjejerna som människor utan enbart är ute efter att få ett förhållande med vem som helst, så länge hon är tjej. Utseende kan också spela in, men faktorer som personlighet eller intressen betraktas som icke relevanta. Så tjejer får tonvis med förfrågningar från tråkiga killar som de inte har något gemensamt med och ingen anledning att vara intresserade av över huvud taget. Killar ser det då som att tjejer har lätt att få förhållanden, eftersom de själva bara vill hitta en tjej och inte bryr sig om hur hon är. För de skulle ju vara jätteglada om de blev spammade av 50 tjejer som bara är ute efter ett förhållande med vem som helst som är kille. Men så fantastiskt är det inte att få meddelanden av typ "hej, vi har inget gemensamt men du är tjej så jag är intresserad av dig."
Chessa
 
Inlägg: 35
Anslöt: 2013-10-26

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav earlydayminer » 2014-05-20 10:43:40

Toblerone skrev:
earlydayminer skrev:Jag har ganska mycket erfarenhet. Jag är man med AS och ADHD.

Att kvinnor ligger längre fram har sin förklaring i biologi. Mäns sociala färdigheter utvecklas annorlunda och långsammare än kvinnors, mäns sexualdrift är högre och mer direkt än kvinnors. Hur dessa två komponenter samspelar och varför skillnaden är märkbar kan ni nog slå ihop helt på egen hand.

Detta kan även förklara t ex högre grad av våldtäkt (men här inkluderas även saker som t ex alkohol, droger, psykisk störning, kvinnoförakt m.m.) och varför män sviker kvinnor oftare osv. Detta är särskilt tydligt i yngre ålder, då tjejer ständigt blir sårade av killar som bara ville ligga med dem och varför killarna upplevs som otåliga.

Kvinnor vill i regel "dra ut på det" för att planera, utforska, betrakta och tar mer tid på sig av emotionella och intellektuella skäl. Vi män är lite mer "reckless", så att säga, lite mer "come what may".


Vilken insikt du har i kvinnornas natur! Och det menar jag helt ärlig, utan ironi. :-)Happy Det borde väl också gå hem hos tjejerna? I alla fall borde du ha större chans hos tjejer än killar som kör fram som en ångvält och inte tar hänsyn till något sånt?


Haha! Det är inte alltför ofta jag drar upp det, men visst är det lite av en fördel. Däremot är det känsligt att snacka för mycket om våran natur, jag menar.. Det är väldigt känsligt eftersom många tycker att vi är unika. Det är mer vår kombination av olika komponenter som är unik, vår fundamentala biologi är något lika. *Host* Väldigt lika. *host* :lol: :-)Happy

Det som går hem är väl själva grejen att de tjejer som inte riktigt har koll på det tar det som en stor komplimang. Det kan naturligtvis göra att man hoppar upp ett par steg i attractometern.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav SoulPain » 2014-05-20 10:45:59

Jag är kille och jag blir bjuden på drinkar av tjejer när jag går ut på krogen å dejtingsidor tar jag inte i ens med tång, för de är så knullkontakt.nu med rysk roulette på köpet, man vet aldrig vem man träffar. Communities/forum/fb är bättre.

Tjejer har möjligtvis lättare att få kuk än killar :lol: men trodde de flesta med AS va lite mer ute efter seriösa relationer, så spelplanen på den punkten är tyvärr rätt lika.
SoulPain
 
Inlägg: 362
Anslöt: 2012-07-11
Ort: Värnamo

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav earlydayminer » 2014-05-20 10:52:10

Ja, jag tror det finns fler heterosexuella kvinnor än homosexuella män.

earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav CarolusRex » 2014-05-20 11:01:50

earlydayminer skrev:Kvinnor vill i regel "dra ut på det" för att planera, utforska, betrakta och tar mer tid på sig av emotionella och intellektuella skäl. Vi män är lite mer "reckless", så att säga, lite mer "come what may".

Chessa skrev:Vad detta säger är ju att killar inte är intresserade av tjejerna som människor utan enbart är ute efter att få ett förhållande med vem som helst, så länge hon är tjej. Utseende kan också spela in, men faktorer som personlighet eller intressen betraktas som icke relevanta. Så tjejer får tonvis med förfrågningar från tråkiga killar som de inte har något gemensamt med och ingen anledning att vara intresserade av över huvud taget. Killar ser det då som att tjejer har lätt att få förhållanden, eftersom de själva bara vill hitta en tjej och inte bryr sig om hur hon är. För de skulle ju vara jätteglada om de blev spammade av 50 tjejer som bara är ute efter ett förhållande med vem som helst som är kille. Men så fantastiskt är det inte att få meddelanden av typ "hej, vi har inget gemensamt men du är tjej så jag är intresserad av dig."

Det behöver det inte alls säga. Jag tycker att man kan jämföra det med ett klassiskt sällskapsspel. Jag kastar mig hellre in i spelet än att läsa flera sidor av tråkiga regler. Det får bära eller brista. Medan kvinnor vill läsa på alla regler grundligt så att risken att det händer något galet minskar.
CarolusRex
 
Inlägg: 1018
Anslöt: 2014-01-27

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Chessa » 2014-05-20 11:13:19

CarolusRex skrev:Det behöver det inte alls säga. Jag tycker att man kan jämföra det med ett klassiskt sällskapsspel. Jag kastar mig hellre in i spelet än att läsa flera sidor av tråkiga regler. Det får bära eller brista. Medan kvinnor vill läsa på alla regler grundligt så att risken att det händer något galet minskar.


Fast jag förstår inte alls den här liknelsen. Har du lust att utveckla? Vad är det för regler du syftar på? Och hur är detta en invändning mot min verklighetsbeskrivning?
Chessa
 
Inlägg: 35
Anslöt: 2013-10-26

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in