Kvinnor med AS har det lättare att få sex och relation?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-05-19 16:38:49

Okej, snyft. Trist att du blivit kvinnohatare utan att verklighetskolla först. Jag är nog inte ensam om att aldrig ha blivit bjuden på drinkar eller uppvaktad på annat sätt. Börjar närma mig 40 och har som sagt inte upplevt mycket till gentlemannamässighet.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav snyft » 2014-05-19 16:42:28

sugrövmanövern skrev:Oken, snyft. Trist att du blivit kvinnohatare utan att verklighetskolla först. Jag är nog inte ensam om att aldrig ha blivit bjuden på drinkar eller uppvaktad på annat sätt. Börjar närma mig 40 och har som sagt inte upplevt mycket till gentlemannamässighet.


Jag är inte kvinnohatare. Sätt inte några stämplar på mig, tack!
Varför tror du att jag är kvinnohatare förresten?
snyft
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2011-10-29

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-05-19 16:45:18

snyft: För att du uttrycker dig som en kvinnohatare, säger att kvinnor har ett överdrivet marknadsvärde tex.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav snyft » 2014-05-19 16:58:39

Well om du har varit på en datingsite så förstår du vad jag menar.
Tjejer får flera mail om dagen, vissa hundratals.
Du kan ju prova göra två konto av båda kön på valfri kostnadsfri datingsite.
Kan garantera att tjejen får mail medan killen lär inte få några.
Jag tolkar det som att kraven är högre på killar.

Det för mig är inte jämnställt.
Men som sagt jag hatar inte kvinnor utan jag har väldigt lätt för att älska kvinnor. För lätt till och med.
Senast redigerad av snyft 2014-05-19 16:59:27, redigerad totalt 1 gång.
snyft
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2011-10-29

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav BloodyPirate » 2014-05-19 16:59:26

Kvinnor gillar män som tar för sig och är passionerade, som lever ut sina känslor och visar vad de tycker. AS-killar har oftast svårt för att göra detta och hamnar då i bakgrunden.

Män däremot brukar falla för mystiska kvinnor. Så framstår ofta AS-kvinnor och därför tenderar vi nog att vara mer erfarna på den sexuella biten.

Men att behålla förhållanden brukar vara desto svårare. När män väl fått sitt byte är man inte lika intressant längre.
BloodyPirate
 
Inlägg: 926
Anslöt: 2014-02-18

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-05-19 17:04:59

snyft: Jämställdhet är inte likhet mellan könen. Det är ytterst ocharmerande med män som beter sig som kärringar och kvinnnor som beter sig som gubbsluskar. Låtom oss då inte hamna därhän.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav snyft » 2014-05-19 17:18:21

sugrövmanövern skrev:snyft: Jämställdhet är inte likhet mellan könen. Det är ytterst ocharmerande med män som beter sig som kärringar och kvinnnor som beter sig som gubbsluskar. Låtom oss då inte hamna därhän.


Haha jo absolut det håller jag med om.
*klappar till sugrövmanörverns röv* :P
snyft
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2011-10-29

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav earlydayminer » 2014-05-19 18:28:36

snyft skrev:
earlydayminer skrev:
snyft skrev:För att kvinnorna är mer värda. De är prinsessor i Sverige.
Ni kan tacka feministerna för ert överdrivna marknadsvärde.

Det har ingenting med AS att göra, det är samhället.
Vilken kvinna som helst kan få sex, men inte vilken kille som helst.


Det där är inte helt korrekt. Att samhället har sin roll i hur vi formas råder det inga tvivel om, men det andra är lite som att äta på McDonalds istället för att laga en hälsosam måltid i hemmet.


Hm jag hänger inte riktigt med i vad du menar. McDonalds och måltid hemma?


Ja, att det är lite skräpmat vs hälsosam mat. Alltså att en del av det du antyder inte riktigt stämmer, att det är lite som skräpmat.

sugrövmanövern skrev:
earlydayminer skrev:
sugrövmanövern skrev:Erfaren är en stark överdrift. Men vafan, jag har bjudit ut mig samt hållit tillgodo med fula och äckliga män. Typ asgamla, narkomaner, flintskalliga o sånt.

Nån prinsessa har jag aldrig känt mig som. Jävla skitsnack.


Jag saknar fan hår på huvudet, men jag visste inte att det kategoriserades tillsammans med narkomaner. Coolt. De borde låsa in oss för innehav och eget bruk och försäljning!
Sorry om folk utan hår tar illa upp, tyvärr så har sådana män varit aggressiva mot mig. Kanske har de för mycket testosteron då de tappat håret i förtid. Jag vet inte, men det är då inte trevliga personer jag råkat på, och då har jag fått en aversion mot främst de som sparar håret i nacken och på sidorna så de får clownfrisyr.


Jag rakar mig. Men jag tar inte illa upp, tyckte det lätt som en intressant kategorisering bara. :) Jag kan bli riktigt arg, men jag gör inte någon illa om den inte gör mig illa. Det är ganska onödigt. Tycker man ska ta fajter i en ring eller octagon. Våld mot djur, barn, oskyldiga och kvinnor är helt enkelt oacceptabelt om man är fysiologiskt överlägsen.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav earlydayminer » 2014-05-19 18:32:35

BloodyPirate skrev:Kvinnor gillar män som tar för sig och är passionerade, som lever ut sina känslor och visar vad de tycker. AS-killar har oftast svårt för att göra detta och hamnar då i bakgrunden.

Män däremot brukar falla för mystiska kvinnor. Så framstår ofta AS-kvinnor och därför tenderar vi nog att vara mer erfarna på den sexuella biten.

Men att behålla förhållanden brukar vara desto svårare. När män väl fått sitt byte är man inte lika intressant längre.


Jag är ganska dominant och passionerad, men det uppskattas inte alltid kan jag säga! Men jag är också ganska mystisk och väldigt svårläst har jag hört från väldigt många. T o m min fd sambo som jag var med i 3,5 år säger att jag är ganska svårläst. Däremot är jag ganska duktig på att beskriva känslor och så, det beror delvis på att jag tillbringade 5 år av min sexfria era till att tänka, läsa och utforska mig själv.

Jag gillar mystiska kvinnor, men de AS-kvinnor jag mött har inte varit mystiska.

Behålla förhållanden var svårt när jag var yngre, men det var mer för att jag fick panik när jag inte visste hur jag skulle göra.

Jag är ganska sexuellt erfaren och även erfaren i relationer, men jag valde också att inte ha sexuellt umgänge i 5 år, när jag var mellan 20-25. Tröttnade helt på relationer och allt vad det innebar. Alldeles för mycket drama, för mycket emotionell instabilitet och oklarheter som jag helt enkelt inte orkade med.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav earlydayminer » 2014-05-19 18:34:56

snyft skrev:Well om du har varit på en datingsite så förstår du vad jag menar.
Tjejer får flera mail om dagen, vissa hundratals.
Du kan ju prova göra två konto av båda kön på valfri kostnadsfri datingsite.
Kan garantera att tjejen får mail medan killen lär inte få några.
Jag tolkar det som att kraven är högre på killar.

Det för mig är inte jämnställt.
Men som sagt jag hatar inte kvinnor utan jag har väldigt lätt för att älska kvinnor. För lätt till och med.


Jag fick väldigt många meddelanden och hade ganska hög popularitet. Det är inte så roligt som man tror kan jag säga dig. Dejtingsidor är lite väl, hmm... Det är fyllt av individer som inte riktigt är emotionellt stabila, om jag uttrycker mig så. :-)Happy
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Nefarious » 2014-05-19 18:55:29

Det kanske helt enkelt är så att det finns fler vettiga kvinnor än karlar. Ett rimligt antagande om jag ser till egna erfarenheter, andras erfarenheter, brottsstatistik, etc i all oändlighet.
Nefarious
 
Inlägg: 3596
Anslöt: 2010-10-02
Ort: Svíþjóð

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav slackern » 2014-05-19 19:04:03

Nefarious skrev:Det kanske helt enkelt är så att det finns fler vettiga kvinnor än karlar. Ett rimligt antagande om jag ser till egna erfarenheter, andras erfarenheter, brottsstatistik, etc i all oändlighet.


Det där med brottsstatistik har jag hört beror på att kvinnor har behandlats mildare än män utav rättsväsendet. Om det stämmer eller inte har jag inte den blekaste om. :)
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav iuftfy547s » 2014-05-19 19:13:56

slackern skrev:
Nefarious skrev:Det kanske helt enkelt är så att det finns fler vettiga kvinnor än karlar. Ett rimligt antagande om jag ser till egna erfarenheter, andras erfarenheter, brottsstatistik, etc i all oändlighet.


Det där med brottsstatistik har jag hört beror på att kvinnor har behandlats mildare än män utav rättsväsendet. Om det stämmer eller inte har jag inte den blekaste om. :)


Många kvinnor har ofta barn och de får då per automatik lägre staff för barnens skull. Rättsväsendet anser inte att detsamma gäller för män.
iuftfy547s
 
Inlägg: 73
Anslöt: 2012-10-12

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav CarolusRex » 2014-05-19 19:19:04

Nefarious skrev:Det kanske helt enkelt är så att det finns fler vettiga kvinnor än karlar. Ett rimligt antagande om jag ser till egna erfarenheter, andras erfarenheter, brottsstatistik, etc i all oändlighet.

Män och kvinnor är onda på olika sätt är min erfarenhet. Män är uppenbarligen mer utåtagerande.

sugrövmanövern skrev:snyft: För att du uttrycker dig som en kvinnohatare, säger att kvinnor har ett överdrivet marknadsvärde tex.

Förnekar du att kvinnor är mer eftertraktade rent sexuellt?
CarolusRex
 
Inlägg: 1018
Anslöt: 2014-01-27

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav slackern » 2014-05-19 19:22:33

CarolusRex skrev:
Nefarious skrev:Det kanske helt enkelt är så att det finns fler vettiga kvinnor än karlar. Ett rimligt antagande om jag ser till egna erfarenheter, andras erfarenheter, brottsstatistik, etc i all oändlighet.

Män och kvinnor är onda på olika sätt är min erfarenhet. Män är uppenbarligen mer utåtagerande.


Ähe kvinnor är mer beräknande och manipulativa. Dom kan bara locka med lite sex, titta på en man med trånande ögon så får dom mer eller mindre vad dom vill. ;)
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Kristofer » 2014-05-19 19:24:15

Nefarious skrev:Det kanske helt enkelt är så att det finns fler vettiga kvinnor än karlar.


Är vett en framgångsfaktor för relationer och sex? Jag vet inte... ;)

En gång när jag var 18 köpte jag en drink åt en kvinna på krogen. Sen visste jag inte vad jag skulle säga eller göra. Så det blev lixom inget sagt eller gjort. Nuförtiden funderar jag mest på att skapa ett ansökningsformulär där man kan ansöka om att bli min fru. Jag ska jobba mer efter kravspecifikationer på partner än att försöka charma en partner.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav slackern » 2014-05-19 19:34:15

Kristofer skrev:
Nefarious skrev:Det kanske helt enkelt är så att det finns fler vettiga kvinnor än karlar.


Är vett en framgångsfaktor för relationer och sex? Jag vet inte... ;)

En gång när jag var 18 köpte jag en drink åt en kvinna på krogen. Sen visste jag inte vad jag skulle säga eller göra. Så det blev lixom inget sagt eller gjort. Nuförtiden funderar jag mest på att skapa ett ansökningsformulär där man kan ansöka om att bli min fru. Jag ska jobba mer efter kravspecifikationer på partner än att försöka charma en partner.


Ledde det åtminstone fram till samlag?
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Kristofer » 2014-05-19 19:48:17

slackern skrev:Ledde det åtminstone fram till samlag?


Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav earlydayminer » 2014-05-19 20:07:51

BIOLOGI!
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-05-19 21:46:32

CarolusRex skrev:
sugrövmanövern skrev:snyft: För att du uttrycker dig som en kvinnohatare, säger att kvinnor har ett överdrivet marknadsvärde tex.

Förnekar du att kvinnor är mer eftertraktade rent sexuellt?

Jag vet faktiskt inte, har inget tvärsäkert svar på den frågan. Det finns mycket frigida män. Det är vanligare än man kan tro. Men ofta så avverkar en andel av männen många kvinnor, sammaledes gäller kvinnorna, en andel kvinnor avverkar många män...
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav antonius » 2014-05-19 22:11:20

När vi bodde i hyddor på savannen, var kvinnor mycket mer sårbara än idag, en ev graviditet är påfrestande nog som den är, men för en stenålderkvinna kunde det vara rent livsfarligt, därför har naturen inordnat det så att kvinnor är mer selectiv i val av partner, männen kunde ju likt byrackor para sig lite hur som helst, eftersom de riskerade inte något. Mao genetiskt betingat.

Detta betende lever naturligtvis kvar även i vår urbana miljö, inte konstigt alls att de väljer en pålitlig, snygg, stark, gärna framgångsrik man, kort sagt någon att hålla sig i när "åskan går". Inte fasen står dom och gör vågen, när en rädhågsen aspiekille står där i baren och försökt supa sig snygg och verbal, märklig vore väl annars,(har gjort det själv) vi är inte första valet. Vi är i princip exakt likadana varelser som de som levde för 180 000 tusen år sedan, så detta betende har sin förklaring, det är inte kvinnornas fel, sådeså...:-)063
antonius
 
Inlägg: 21877
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav Parvlon » 2014-05-19 22:25:25

antonius skrev:Vi är i princip exakt likadana varelser som de som levde för 180 000 tusen år sedan, så detta betende har sin förklaring, det är inte kvinnornas fel, sådeså...
Hur vet du det?
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav slackern » 2014-05-19 22:28:15

Parvlon skrev:
antonius skrev:Vi är i princip exakt likadana varelser som de som levde för 180 000 tusen år sedan, så detta betende har sin förklaring, det är inte kvinnornas fel, sådeså...
Hur vet du det?


Jag är ärligt tveksam till det. För då hade vi inte parat oss med Neadertalaren ännu, som vi i Europa har en viss del DNA från.
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

kvinnor med as har det lättare att få sex och relation?

Inläggav antonius » 2014-05-19 22:41:05

Parvlon skrev:
antonius skrev:Vi är i princip exakt likadana varelser som de som levde för 180 000 tusen år sedan, så detta betende har sin förklaring, det är inte kvinnornas fel, sådeså...
Hur vet du det?


ja, tjogtal med forskarresultat, bara Googla, säg en bättre förklaring annars?

slackern skrev:Jag är ärligt tveksam till det. För då hade vi inte parat oss med Neadertalaren ännu, som vi i Europa har en viss del DNA från.


Men det är väl inte konstigt de var stora, tyslåtna. bra på dra hem byten, den perfekta mannen, haha *blink,blink* :-)018
antonius
 
Inlägg: 21877
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in