HJÄLP MIG!!! Får FK göra så??

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

HJÄLP MIG!!! Får FK göra så??

Inläggav Utmattad » 2014-05-14 17:18:51

Snälla Hjälp Mig!

Nu så har Fk sagt att det får vara nog för min del med sjukpenning och de har haft kontakt med min läkare och Af, som inte gjort speciellt mycket insatser för mig dessa åren, mer än gett mig diagnoser, så som bipolär atypisk autism hög fungerande autism depression oro ångest narcissistisk personlighetsstörning och mycket mycket mer.

Nu så fick jag ett mail där Fk har beslutat att söka förtidspension (sjukersättning) för mig, till saken hör att jag är universitetsutbildad 5år, 30års ålder, fullt fungerande, bor själv etc...

De har liksom tryckt ner mig så mycket i skorna genom alla åren, så jag är helt slut, vet inte om jag orkar leva så mycket längre, eftersom detta tär verkligen på allt vad man kan kalla för liv....


Tacksam för hjälp
Utmattad
 
Inlägg: 20
Anslöt: 2014-04-09

HJÄLP MIG!!! Får FK göra så??

Inläggav Kimmelie » 2014-05-14 17:35:42

Vad är problemet? Du får fast inkomst för resten av livet. Och om du nån gång i framtiden klarar av att jobba igen är det ju bara att säga upp sjukersättningen. Tacka och ta emot, och var glad att du inte blir utförsäkrad istället...
Kimmelie
 
Inlägg: 2022
Anslöt: 2009-09-09

HJÄLP MIG!!! Får FK göra så??

Inläggav plåtmonster » 2014-05-14 17:39:04

Vid 30 års ålder går det per automatik från sjukpenning till sjukersättning. Frågan är om det gör någon praktisk skillnad?

Vad har du läst?

Tyvärr så ska man nog inte räkna med mycket mer än just pengar. Kompetent rehabilitering verkar inte finnas tillgänglig i någon större omfattning. AF har väl i stort sett inget alls att tillföra så de kan du nog koppla bort från ditt liv.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

HJÄLP MIG!!! Får FK göra så??

Inläggav Utmattad » 2014-05-14 17:49:41