Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav nescio » 2014-05-11 16:57:25

CarolusRex skrev:
nescio skrev:Österrike var rätt bra också, men jag förstår inte poängen med att klä ut sig till kvinna. Det var irriterande att tv-kommentatorerna kallade den manlige sångaren "henne" hela tiden.
Tycker att det är rätt så irriterande att så många verkar vara helt oinformerade i dessa frågor.
Vem är oinformerad? Tv-kommentatorerna, jag, skäggtransvestiten?
nescio
 
Inlägg: 3840
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav CarolusRex » 2014-05-11 16:59:54

nescio skrev:
CarolusRex skrev:
nescio skrev:Österrike var rätt bra också, men jag förstår inte poängen med att klä ut sig till kvinna. Det var irriterande att tv-kommentatorerna kallade den manlige sångaren "henne" hela tiden.
Tycker att det är rätt så irriterande att så många verkar vara helt oinformerade i dessa frågor.
Vem är oinformerad? Tv-kommentatorerna, jag, skäggtransvestiten?

Du m.fl.
CarolusRex
 
Inlägg: 1018
Anslöt: 2014-01-27

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav CarolusRex » 2014-05-11 17:08:32

Jeopardy Lane skrev:
CarolusRex skrev:
Jeopardy Lane skrev:

Ja man vil vel gjerne bli accepterad för den man är. Det blir bare litt påtrengende/aggresivt når man gjør det på scenen i Eurovision, som om man prøver få hele Europa til å acceptera noe som ikke har noenting å gjøre med musikk. Jeg er ikke interessert i hva den mannen liker eller ikke liker å gjøre, så det passer ikke inn i den konkurransen.

Om du inte bryr dig så ska du väl skita i hur hon ser ut. Fuck logic?



Som sagt, det passer ikke inn i den konkurransen. Hvis han vil springe naken rundt med en kylling på hodet, og falskt skjegg, så la han gjøre det men gjør det på fritiden med familie og venner, ikke på scenen i Eurovision som andre prøver å se på i fred.

Är väl en jävla skillnad på att springa naken med en kyckling på huvudet och att bära kvinnokläder och skägg. Främst nakenheten det är fel på i det förstnämnda. Att påklädd springa omkring med en kyckling på huvudet i Eurovision är väl knappast för långsökt. Kolla bara på Sean Banan.
CarolusRex
 
Inlägg: 1018
Anslöt: 2014-01-27

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav Jeopardy Lane » 2014-05-11 17:09:42

CarolusRex skrev:
nescio skrev:
CarolusRex skrev:Tycker att det är rätt så irriterande att så många verkar vara helt oinformerade i dessa frågor.
Vem är oinformerad? Tv-kommentatorerna, jag, skäggtransvestiten?

Du m.fl.



Ja man er jo nesten automatisk oinformerade nå om dagen, hvis man ikke er enig i alt alle sier og gjør. Jag är så forbannad oinformerad :( I know nothing, nothing!
Jeopardy Lane
Inaktiv
 
Inlägg: 1450
Anslöt: 2014-02-23

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav CarolusRex » 2014-05-11 17:14:28

Jeopardy Lane skrev:
CarolusRex skrev:
nescio skrev:Vem är oinformerad? Tv-kommentatorerna, jag, skäggtransvestiten?

Du m.fl.



Ja man er jo nesten automatisk oinformerade nå om dagen, hvis man ikke er enig i alt alle sier og gjør. Jag är så forbannad oinformerad :( I know nothing, nothing!

Kom med något då. Kolla på valfri dokumentär om transpersoner så kanske du fattar. Finns inget hetsa upp sig över i hennes framträdande.
CarolusRex
 
Inlägg: 1018
Anslöt: 2014-01-27

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav Jeopardy Lane » 2014-05-11 17:15:29

CarolusRex skrev:Är väl en jävla skillnad på att springa naken med en kyckling på huvudet och att bära kvinnokläder och skägg. Främst nakenheten det är fel på i det förstnämnda. Att påklädd springa omkring med en kyckling på huvudet i Eurovision är väl knappast för långsökt. Kolla bara på Sean Banan.



Ja du har rett, det var fantastiskt. Beste Eurovision jeg har sett, jag hadde tårar i ögonen. Jeg håper det er med mer menn med skjegg og kjole neste gang. :D
Jeopardy Lane
Inaktiv
 
Inlägg: 1450
Anslöt: 2014-02-23

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav CarolusRex » 2014-05-11 17:19:59

Jeopardy Lane skrev:
CarolusRex skrev:Är väl en jävla skillnad på att springa naken med en kyckling på huvudet och att bära kvinnokläder och skägg. Främst nakenheten det är fel på i det förstnämnda. Att påklädd springa omkring med en kyckling på huvudet i Eurovision är väl knappast för långsökt. Kolla bara på Sean Banan.



Ja du har rett, det var fantastiskt. Beste Eurovision jeg har sett, jag gråt nesten. Jeg håper det er med mer menn med skjegg og kjole neste gang. :D

Trams, man behöver inte gilla allt man ser, men att man inte ska få se ut som man vill offentligt är bara idioti.
CarolusRex
 
Inlägg: 1018
Anslöt: 2014-01-27

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav nescio » 2014-05-11 17:22:06

CarolusRex skrev:
nescio skrev:Vem är oinformerad? Tv-kommentatorerna, jag, skäggtransvestiten?
Du m.fl.
Vad är det jag är oinformerad om?
nescio
 
Inlägg: 3840
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav CarolusRex » 2014-05-11 17:25:21

nescio skrev:
CarolusRex skrev:
nescio skrev:Vem är oinformerad? Tv-kommentatorerna, jag, skäggtransvestiten?
Du m.fl.
Vad är det jag är oinformerad om?

Jag pallar inte informera alla som inte insatta men ett tips är att läsa på om transpersoner.
CarolusRex
 
Inlägg: 1018
Anslöt: 2014-01-27

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav sugrövmanövern » 2014-05-11 17:26:21

Alla behöver inte gilla könslekar!!!
CarolusRex skrev:
Jeopardy Lane skrev:
CarolusRex skrev:Du m.fl.


Ja man er jo nesten automatisk oinformerade nå om dagen, hvis man ikke er enig i alt alle sier og gjør. Jag är så forbannad oinformerad :( I know nothing, nothing!

Kom med något då. Kolla på valfri dokumentär om transpersoner så kanske du fattar. Finns inget hetsa upp sig över i hennes framträdande.
Jag blev äcklad av skäggkvinnomannens utseende. Kan inte rå för det. Är väl ytlig, men välgjord kvinnosminkning ihop med överdrivet påklistrat skägg såg så väldigt vidrigt ut att det äcklade mig.

Han är säkert en bra människa trots det, men utseendet var otäckt och överdrivet.

Jag hade inga problem med Dana International när det begav sig, hennes låt var dessutom bra. Om hon hade en kuk så slapp vi se den isåfall.

Ärligt talat så är jag ganska så less på att allting inom underhållning numera ska vara sexorienterade könsjippon där den ena är mer könsförvirrad än den andra. Snart knullar de väl på scen också.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav slackern » 2014-05-11 17:34:03

sugrövmanövern skrev:Alla behöver inte gilla könslekar!!!
CarolusRex skrev:
Jeopardy Lane skrev:

Ja man er jo nesten automatisk oinformerade nå om dagen, hvis man ikke er enig i alt alle sier og gjør. Jag är så forbannad oinformerad :( I know nothing, nothing!

Kom med något då. Kolla på valfri dokumentär om transpersoner så kanske du fattar. Finns inget hetsa upp sig över i hennes framträdande.
Jag blev äcklad av skäggkvinnomannens utseende. Kan inte rå för det. Är väl ytlig, men välgjord kvinnosminkning ihop med överdrivet påklistrat skägg såg så väldigt vidrigt ut att det äcklade mig.

Han är säkert en bra människa trots det, men utseendet var otäckt och överdrivet.

Jag hade inga problem med Dana International när det begav sig, hennes låt var dessutom bra. Om hon hade en kuk så slapp vi se den isåfall.

Ärligt talat så är jag ganska så less på att allting inom underhållning numera ska vara sexorienterade könsjippon där den ena är mer könsförvirrad än den andra. Snart knullar de väl på scen också.


Finns säkert många som tänder på idén att knulla skäggiga damen. Allt som säljer går att sälja, just nu vill folk se skäggiga damen. Om några år kommer det att vara något nytt fenomen, kanske att folk uppträder i kyckling dräkter. Allt det där är scenshow, inget nytt under tapeten Ziggy Stardust gjorde ju det där för 40 år sedan.

slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav CarolusRex » 2014-05-11 17:37:49

sugrövmanövern skrev:Jag blev äcklad av skäggkvinnomannens utseende. Kan inte rå för det. Är väl ytlig, men välgjord kvinnosminkning ihop med överdrivet påklistrat skägg såg så väldigt vidrigt ut att det äcklade mig.

Han är säkert en bra människa trots det, men utseendet var otäckt och överdrivet.

Jag hade inga problem med Dana International när det begav sig, hennes låt var dessutom bra. Om hon hade en kuk så slapp vi se den isåfall.

Ärligt talat så är jag ganska så less på att allting inom underhållning numera ska vara sexorienterade könsjippon där den ena är mer könsförvirrad än den andra. Snart knullar de väl på scen också.

Huruvida du eller någon annan äcklas är väl inget man kan ta hänsyn till? Finns många yttre attribut som äcklar mig, t.ex. tantkläder, blusar etc., ska folk som klär sig i tantkläder ej tillåtas i Eurovision då? Såg ingen kuk på fröken Wurst.

Ser inte kopplingen med att knulla på scen och detta.

För många i den här tråden som inte fattar, pallar fan inte.
CarolusRex
 
Inlägg: 1018
Anslöt: 2014-01-27

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav sugrövmanövern » 2014-05-11 17:49:26

CarolusRex skrev:
sugrövmanövern skrev:Jag blev äcklad av skäggkvinnomannens utseende. Kan inte rå för det. Är väl ytlig, men välgjord kvinnosminkning ihop med överdrivet påklistrat skägg såg så väldigt vidrigt ut att det äcklade mig.

Han är säkert en bra människa trots det, men utseendet var otäckt och överdrivet.

Jag hade inga problem med Dana International när det begav sig, hennes låt var dessutom bra. Om hon hade en kuk så slapp vi se den isåfall.

Ärligt talat så är jag ganska så less på att allting inom underhållning numera ska vara sexorienterade könsjippon där den ena är mer könsförvirrad än den andra. Snart knullar de väl på scen också.

Huruvida du eller någon annan äcklas är väl inget man kan ta hänsyn till? Finns många yttre attribut som äcklar mig, t.ex. tantkläder, blusar etc., ska folk som klär sig i tantkläder ej tillåtas i Eurovision då? Såg ingen kuk på fröken Wurst.

Ser inte kopplingen med att knulla på scen och detta.

För många i den här tråden som inte fattar, pallar fan inte.


Jag fattar, men gillar inte skägget helt enkelt. Du verkar lite tjockskallad däremot som inte kan acceptera att folk tycker olika.

Ingen behöver ta hänsyn till mig, jag uttryckte en åsikt. Jag har aldrig sagt att jag vill förbjuda någonting. Jag har sagt att jag är less. Skägget passar bättre på Conchitas egen konsert eller i nåt pridetåg.

Precis som Lordi passar bättre på sina egna konserter fastän de vann 2006. Hårdrock och Gwarliknande kostymer har inte i ESC att göra. Jag gillar Lordis musik.

Sean Banan passar ingenstans alls.

Alien
Se här post1157913.html#p1157913
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav CarolusRex » 2014-05-11 17:54:42

Svar till sugrövmanövern.

Det är du som inte fattar vad jag menar, tjockskalle.

Nu tar jag en paus från denna tråden ett tag.

Alien
Se här post1157913.html#p1157913
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
CarolusRex
 
Inlägg: 1018
Anslöt: 2014-01-27

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav Alien » 2014-05-11 18:03:19

Män som klär ut sig till kvinnor är sannerligen inget nytt. Det nya var någon som samtidigt hade kvinnliga attribut som långt hår (peruk), aftonklänning, högklackat, lösögonfransar och manliga som mustasch och skägg. Kändes väldigt ovant, men tredje gången jag såg hen, hade jag vant mig.

(Här tycker jag "hen" passar ypperligt, eftersom man inte vet vad hen vill vara/känner sig som. Men enligt intervjun är Tom en hon som "Conchita".)

QX skrev:2011 skapade han Conchita.
- Hon är en påhittad figur, en dragartist, men samtidigt för verklig för att bara existera i fantasin, berättar han.
Är det Tom eller Conchita som är här under Eurovision?
- Båda. Men Tom kommer inte att lämna hotellrummet (skrattar).
Kan man sätta en sexuell etikett på Conchita eller Tom?
- Man kan i alla fall försöka (skrattar). Conchita är, mestadels, straight och Tom är gay.
Conchita skapades som en reaktion på vad Tom upplevde i tonåren, berätta!
- Jag tror att alla förstår vad jag menar när jag säger att tonåren är tuffa. Och det var de för Tom. Diskriminering och mobbing var en del av vardagen och jag bestämde mig för att detta måste upphöra. Så med min skäggiga dam vill jag visa att du kan uppnå allt du vill, oavsett hur du ser ut och var du kommer ifrån. Är du bara sann mot dig själv, lever ditt liv som du vill och inte skadar någon så kan inget stoppa dig.
Har det funkat för dig?
- Ja. Jag får så mycket respons via Facebook, både från unga och gamla. Många säger att jag fått dem att tänka om och se saker på ett annat sätt.
Hur har Conchita tagits emot i Österrike?
- En del gillar henne och en del inte alls. Men det är så det är.
http://www.qx.se/melodifestivalen/26475 ... r-straight
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav rdos » 2014-05-11 18:24:02

Jeopardy Lane skrev:Som sagt, det passer ikke inn i den konkurransen. Hvis han vil springe naken rundt med en kylling på hodet, og falskt skjegg, så la han gjøre det men gjør det på fritiden med familie og venner, ikke på scenen i Eurovision som andre prøver å se på i fred.


Skulle jag velat se. Fast då hade förstås farbror blå dykt upp. Offentlig nakenhet är tabu, men när folk sabbar en musiktävling genom att blanda in HBTQ-politik då är allt i sin ordning, speciellt när man kan hacka på länder som inte velat gå lika långt i sin HBTQ-politik som PK-folk i väst.

Jo, det handlar om ännu en PR-kupp mot Ryssland.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav sugrövmanövern » 2014-05-11 18:26:17

+ 1 på rdos inlägg
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav rdos » 2014-05-11 18:26:43

sugrövmanövern skrev:Jag fattar, men gillar inte skägget helt enkelt. Du verkar lite tjockskallad däremot som inte kan acceptera att folk tycker olika.


+1

sugrövmanövern skrev:Sean Banan passar ingenstans alls.


Nej, han är riktigt äcklig.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav nescio » 2014-05-11 18:36:55

Alien skrev:(Här tycker jag "hen" passar ypperligt, eftersom man inte vet vad hen vill vara/känner sig som. Men enligt intervjun är Tom en hon som "Conchita".)
Det spelar väl ingen roll vad Tom tycker/säger? Han ändrar ju inte kön biologiskt bara för att han klär ut sig till kvinna.
nescio
 
Inlägg: 3840
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav Huggorm » 2014-05-11 19:18:55

rdos skrev:Skulle jag velat se. Fast då hade förstås farbror blå dykt upp. Offentlig nakenhet är tabu, men när folk sabbar en musiktävling genom att blanda in HBTQ-politik då är allt i sin ordning, speciellt när man kan hacka på länder som inte velat gå lika långt i sin HBTQ-politik som PK-folk i väst.

Jo, det handlar om ännu en PR-kupp mot Ryssland.

Håller med, det är bedrövligt allt alla internationella tillställningar nu för tiden skall vara propaganda för HBTQ. Senast var det OS. Resultatet kommer inte bli att andra länder blir mera positivt inställda till det, utan att de drar sig undan. Jag tycker att både ESC och OS kan få vara just tävlingar i sång eller sport och slippa vara propagandaspridare.
Huggorm
 
Inlägg: 22256
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav Alien » 2014-05-11 19:50:26

Mer om personen bakom "Conchita Wurst":

Expressen skrev:Neuwirth jobbade som dekoratör av skyltfönster innan han dök upp i rampljuset första gången - då i en reklamfilm 2006. Samma år sökte han också upp scenen i österrikiska talangjakten "Starmania" och knep en andraplats. Året efter bildades pojkbandet Jetzt anders! - men de splittrades samma år.
Conchita Wurst, hon föddes 2011 i talangjakten "Die große Chance", samma år som den modeintresserade Wurst tagit examen från Graz School of Fashion. Och som Conchita skulle karriären ta fart på ett helt nytt sätt. 2012 deltog hon i den nationella uttagningen till Eurovision Song Contest, men föll då på målsnöret och fick en andraplats.
Österrike hade dock tagit Conchita till sina hjärtan, och i år blev det som bekant så en plats i Eurovision Song Contest.
– Jag har tittat på Eurovision Song Contest med min mamma så långt tillbaka jag kan minnas. Jag har alltid velat så på den här scenen, och nu när det är min tur är jag bortom lycklig och tacksam för den här möjligheten, har Conchita sagt om deltagandet.
http://www.expressen.se/noje/tom-neuwir ... ita-wurst/

Att bli Chonchita var helt rätt steg för karriären. Vilket inte hindrar att Tom är uppriktig i sin kamp för tolerans och frihet.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav Alien » 2014-05-13 1:12:03

Ord som "tjockskallad" och "tjockskalle" är olämpligt att använda i en diskussion. Tänk på denna forumregel:

• skriv på ett sådant sätt att du inte medvetet sårar andra.


Detta påpekande gäller både sugrövmanövern och Carolus Rex. Meddelas även i pm.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav Alien » 2014-05-13 3:42:16

rdos skrev:Förstår inte hur Asperger-kollektivet kan hylla dessa protester mot Ryssland. Faktum är att diagnoshysterin inte alls blomstrar lika vilt i Ryssland som i Europa, och dessutom så är attityden till många sexuella avvikelser liberalare i Ryssland än i Europa. Egentligen borde vi använda Ryssland som ett modelland för hur man borde se på både npf och sexuella avvikelser.

Att man inte hyllar HBTQ-rörelsens framfart i Europa ser jag bara som helt sunt, då denna nått löjliga proportioner. Faktum är att man inte behöver älska homosexualitet, eller för den delen andra sexuella avvikelser. Det är helt ok att vara likgiltig till dem. Faktiskt mycket bättre än hur det fungerar i Väst. Låt folk få vara som de vill, och strunta i det ni inte gillar. Det vinner alla på.


Hur kan du påstå att Ryssland är liberalt mot sexuella avvikelser? Det är inte tala om att vara likgiltig inför HBTQ. De har ju förbjudet information om homosexuealitet, vilket i sin tur givit legitimation till misshandel av homosexuella. Alla ESC-fans har alla anledning att protestera mot detta.

Du verkar vara oinformerad om hur det är i Ryssland. Finns många trådar om hur illa det står till:
ryssland-blir-alltmer-fascistiskt-stalin-ater-popular-t9798.html
putin-patriarken-och-punkarna-pussy-riot-t28424.html
putin-straffar-usa-och-ryska-barnhemsbarn-t31594.html

Putin vill t o m förbjuda Karlsson på taket av Astrid Lindgren i ryska skolor (just den boken har varit älskad av ryska barn i generationer).

Nej, Putins Ryssland är sannerligen inget föredöme. Jag föredrar att leva i "Gayropa"!

DN skrev:Ryska medier skriver över lag kritiskt om Österrikes seger i Eurovision Song Contest på lördagen. Men mannen bakom Rysslands bidrag ber alla att inte fördöma vinnaren.

Kritiken mot Österrikes dragshowartist Conchita Wurst har varit hård från Ryssland och tillsammans med Armenien försökte landet få artisten avstängd från tävlingen. När inte det gick ville länderna blockera tevesändningen under Österrikes framträdande men den Europeiska teveunionen EBU sa nej.

På lördagen vann så Conchita Wurst Eurovision Song Contest med Ryssland på sjunde och Armenien på fjärde plats. Kritiken från ryska medier var på söndagen fortsatt hård. Även om nyhetsbyrån Ria Novosti inte lade några värderingar i sin korta summering
http://www.dn.se/kultur-noje/sa-rapport ... sts-seger/

Givetvis kritiserades resultatet som bevis på "europeisk dekadens":

Radio Echo i Moskva citerar en politiker som menar att Österrikes seger är ett ”tecken på förfall i väst”.

”Om det var ett bra sångnummer eller hennes upprörande utseende som gav segern är svårt att säga”, skriver radiokanalen på sin sajt.

Izvestia skriver att personer som Conchita Wurst vanligen hittas på tivoli men att låten ändå var bra och värd att lyssna på. Tidningen uppmanar dock dem som vill göra detta att inte ha bilden på ”för att inte distraheras av skägget”.

Internettidningen Dni.ru kallar vinnaren för ”den mest skandalösa och karismatiska i år”.

Gazeta.ru konstaterar att ”toleranta Europa valde Conchita” och frågar sig också om det var musiken som fällde avgörandet men skriver även att Eurovison 2014 ”gick till historien”.


Tack och lov är inte alla ryssar like intoleranta:

Mannen bakom Rysslands bidrag, Phillip Kirkorov, var dock stor i motgången. Förutom att han berömde tvillingsystrarna för sin sjunde plats kallade Kirkorov ”Rise like a phoenix” för ”en väldigt vacker sång”.

Kirkorov bad också tittarna att inte fördöma Conchita Wurst:

– Eurovision är en sångtävling, vilken artisten än är, en man eller en kvinna, med eller utan skägg, så röstade Europa för att sången skulle vinna, sa Kirkorov till nyhetsbyrån Ria Novosti.

– Låt oss inte döma andra så blir vi inte dömda själva, sa han också till Rossija Gazeta.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav rdos » 2014-05-13 13:05:06

Alien skrev:Hur kan du påstå att Ryssland är liberalt mot sexuella avvikelser? Det är inte tala om att vara likgiltig inför HBTQ. De har ju förbjudet information om homosexuealitet, vilket i sin tur givit legitimation till misshandel av homosexuella. Alla ESC-fans har alla anledning att protestera mot detta.


Ryssland har inga lagar mot offentlig sex: http://english.pravda.ru/society/storie ... lic_sex-0/

Det är bl.a. vad jag menar gör Ryssland mer tolerant mot sexuella avvikelser.

Situationen verkar vara att allt som inte är typiskt är tillåtet, men man gör inte propaganda för det, och de som inte gillar läget får finna sig i att de får ignorera snarare än klaga. Så som det fungerade även i väst innan psykiatrin började härja.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Återgå till Intressanta intressen



Logga in