Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav Jeopardy Lane » 2014-05-11 12:10:08

Mountain_lion skrev:Leve Österrike, leve Conshita. Gratttis grattis grattis. Helt rätt.
Rättvis örfil på de länder som försökte hindra Conshita från att få tävla.



Conshita var litt forvirrende, jeg trodde først det var en kvinne med en hormonfeil eller noe, slikt kan skje. Også viser det seg at det bare er en skjeggete mann i kjole. Ser ikke helt poenget, ordet "hvorfor" blir hengende igjen. Forvirrende.
Jeopardy Lane
Inaktiv
 
Inlägg: 1450
Anslöt: 2014-02-23

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav kvicksilver » 2014-05-11 12:12:36

Förstår inte riktigt den stora debatten/uppmärksamheten? En dragqueen i Eurovision är lite som en abortmotståndare i KD, ett naturligt inslag bland många, om man följt tävlingen de senaste åren. ;)

Sen förstår jag inte riktigt varför man buar för Ryssland konstant. Är ju inte Putin som står på scen.
kvicksilver
 
Inlägg: 1473
Anslöt: 2011-02-19

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav Charlie72 » 2014-05-11 12:14:39

Fel låt vann, synd att det ska vara politik i allt :-|
Charlie72
 
Inlägg: 3698
Anslöt: 2012-10-11

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav Jeopardy Lane » 2014-05-11 12:15:18

kvicksilver skrev:Förstår inte riktigt den stora debatten/uppmärksamheten? En dragqueen i Eurovision är lite som en abortmotståndare i KD, ett naturligt inslag bland många, om man följt tävlingen de senaste åren. ;)

Sen förstår jag inte riktigt varför man buar för Ryssland konstant. Är ju inte Putin som står på scen.



Jeg ble bare forvirret, jeg så denne Conshita i avisene og jeg trodde det var en dame med skjegg. Så når det viste seg at det er en skjeggete mann i kjole så må jeg spørre meg selv; hvorfor. Vanskelig å forstå hva han tenker. For meg ser det ut som en enorm trang til å tiltrekke seg oppmerksomhet, "se på meg, se på meg alle sammen, jeg har kjole og skjegg!". Yeah.... :roll:
Jeopardy Lane
Inaktiv
 
Inlägg: 1450
Anslöt: 2014-02-23

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav Huggorm » 2014-05-11 12:27:21

Jeopardy Lane skrev:Conshita var litt forvirrende, jeg trodde først det var en kvinne med en hormonfeil eller noe, slikt kan skje. Også viser det seg at det bare er en skjeggete mann i kjole. Ser ikke helt poenget, ordet "hvorfor" blir hengende igjen. Forvirrende.

Det är nog snarare en man med hormonfel, ser man på bilder utan lösskägg ser han väldigt feminin ut. Tvivlar på att han har tillräcklig skäggväxt för att kunna ha ett äkta helskägg.
Huggorm
 
Inlägg: 22256
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav Jeopardy Lane » 2014-05-11 12:30:25

Huggorm skrev:
Jeopardy Lane skrev:Conshita var litt forvirrende, jeg trodde først det var en kvinne med en hormonfeil eller noe, slikt kan skje. Også viser det seg at det bare er en skjeggete mann i kjole. Ser ikke helt poenget, ordet "hvorfor" blir hengende igjen. Forvirrende.

Det är nog snarare en man med hormonfel, ser man på bilder utan lösskägg ser han väldigt feminin ut. Tvivlar på att han har tillräcklig skäggväxt för att kunna ha ett äkta helskägg.



Er det et lösskägg?? :shock: Så ikke engang skjegget er ekte? Nei da gir jeg opp, dette er så dumt at jeg finner ikke ord og jeg liker definitivt ikke Conshita eller hva det nå kaller seg. Stupid f****** pointless bullshit, what the f***... :x icon *annoyed mumbling*
Senast redigerad av Jeopardy Lane 2014-05-11 12:37:11, redigerad totalt 1 gång.
Jeopardy Lane
Inaktiv
 
Inlägg: 1450
Anslöt: 2014-02-23

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav CarolusRex » 2014-05-11 12:36:08

Artisten har rätt bra med skägg i vanliga fall också men det är påsminkat på många bilder. Det ser ni väl för fan. <3
CarolusRex
 
Inlägg: 1018
Anslöt: 2014-01-27

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav Jeopardy Lane » 2014-05-11 12:44:48

CarolusRex skrev:Artisten har rätt bra med skägg i vanliga fall också men det är påsminkat på många bilder. Det ser ni väl för fan. <3



Nei, jeg så en dame med skjegg. Som viste seg å være en mann med falskt skjegg (?). Tror jeg, jeg er ikke lenger sikker på hva det er. Så det var overraskende. Og nå skjønner jeg hvorfor ordet freakshow har dukket opp så mange ganger. Jeg er overrasket over at de lot han/hun/det/whatever stille opp på scenen.

Før var det en konkurranse for låtskrivere og de som synger, det handlet om musikken. Nå er det bare tull, voksne menn i kjoler med falskt skjegg. :roll:
Jeopardy Lane
Inaktiv
 
Inlägg: 1450
Anslöt: 2014-02-23

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav Braincandy » 2014-05-11 13:35:05

Charlie72 skrev:Fel låt vann, synd att det ska vara politik i allt :-|


Som alltid kommer det vara så att inte alla är nöjda, så är det, vi har alla olika musiksmak :-)Happy Hade vi inte haft det så hade det varit en tråkig värld att leva i.

På tal om politik, senaste gången ett nummer med annorlunda utseende vann var Lordi 2006, så ja... här tenderar kritiker att överdriva.

Jag hade hållit med om att fel låt vann om människan inte haft sångröst, men nu råkar det vara så att Conchita Wurst har det, hade han/hon/hen inte haft det hade det sett annorlunda ut.
Braincandy
 
Inlägg: 1570
Anslöt: 2012-09-27

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav sugrövmanövern » 2014-05-11 13:39:25

Jag tycker den här schlagerfestivalen hade genomgående intetsägande låtar, inklusive vinnaren. (Jag älskar schlager).
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav CarolusRex » 2014-05-11 14:17:25

Jeopardy Lane skrev:
CarolusRex skrev:Artisten har rätt bra med skägg i vanliga fall också men det är påsminkat på många bilder. Det ser ni väl för fan. <3



Nei, jeg så en dame med skjegg. Som viste seg å være en mann med falskt skjegg (?). Tror jeg, jeg er ikke lenger sikker på hva det er. Så det var overraskende. Og nå skjønner jeg hvorfor ordet freakshow har dukket opp så mange ganger. Jeg er overrasket over at de lot han/hun/det/whatever stille opp på scenen.

Før var det en konkurranse for låtskrivere og de som synger, det handlet om musikken. Nå er det bare tull, voksne menn i kjoler med falskt skjegg. :roll:

Nu tycker jag att du är lite konservativ och intolerant. =)
CarolusRex
 
Inlägg: 1018
Anslöt: 2014-01-27

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav Alien » 2014-05-11 14:46:44

Här sjunger personen Tom Neurwirth som "sig själv" när hen inte klär ut sig:



Hen vill kanske inte ta sista steget och bli kvinna men gillar att klä sig som kvinna ibland. Kanske kan man se hens seger som seger för rätten att vara sig själv inkl med tvetydig könsidentitet.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav Jeopardy Lane » 2014-05-11 15:06:07

CarolusRex skrev:

Nu tycker jag att du är lite konservativ och intolerant. =)



Vel, jeg synes Conshita gjør ting innviklet og vanskelig. Og jeg tror det er fordi han har et sykelig behov for oppmerksomhet. Noen mennesker må ha oppmerksomhet hele tiden og de gjør ting som dette for å få det. Å stå på scenen i Eurovision var ikke nok, han måtte gjøre noe for å sikre at alle la merke til han. Jeg har aldri likt slik oppførsel.
Jeopardy Lane
Inaktiv
 
Inlägg: 1450
Anslöt: 2014-02-23

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav Huggorm » 2014-05-11 15:08:21

Europas "Yohio", vad tror du Antonius?
Huggorm
 
Inlägg: 22256
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav Savanten Svante » 2014-05-11 15:20:26

Jag tror att sverige är europa :)
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav CarolusRex » 2014-05-11 15:44:43

Jeopardy Lane skrev:
CarolusRex skrev:

Nu tycker jag att du är lite konservativ och intolerant. =)



Vel, jeg synes Conshita gjør ting innviklet og vanskelig. Og jeg tror det er fordi han har et sykelig behov for oppmerksomhet. Noen mennesker må ha oppmerksomhet hele tiden og de gjør ting som dette for å få det. Å stå på scenen i Eurovision var ikke nok, han måtte gjøre noe for å sikre at alle la merke til han. Jeg har aldri likt slik oppførsel.

Finns mycket som är invecklat, en aspergerdiagnos t.ex. Kan väl knappast vara ett problem? Hon är väl inte mer kåt på uppmärksamhet än någon annan tävlande? Tror att det handlar om något annat i det här fallet, men man kan ju aldrig veta förstås, varken du eller jag.
CarolusRex
 
Inlägg: 1018
Anslöt: 2014-01-27

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav nescio » 2014-05-11 15:54:28

Jag röstade på Tyskland. Men det var jag tydligen ganska ensam om.

Österrike var rätt bra också, men jag förstår inte poängen med att klä ut sig till kvinna.
Det var irriterande att tv-kommentatorerna kallade den manlige sångaren "henne" hela tiden.
nescio
 
Inlägg: 3840
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav CarolusRex » 2014-05-11 15:57:05

nescio skrev:Jag röstade på Tyskland. Men det var jag tydligen ganska ensam om.

Österrike var rätt bra också, men jag förstår inte poängen med att klä ut sig till kvinna.
Det var irriterande att tv-kommentatorerna kallade den manlige sångaren "henne" hela tiden.

Tycker att det är rätt så irriterande att så många verkar vara helt oinformerade i dessa frågor.
CarolusRex
 
Inlägg: 1018
Anslöt: 2014-01-27

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav Huggorm » 2014-05-11 16:10:56

CarolusRex skrev: Hon är väl inte mer kåt på uppmärksamhet än någon annan tävlande? Tror att det handlar om något annat i det här fallet, men man kan ju aldrig veta förstås, varken du eller jag.
Om en man klär ut sig till kvinna men med lösskägg så har jag svårt att tolka det på annat sätt än att man vill ha uppmärksamhet. Och i det här fallet gick det ju vägen.
Huggorm
 
Inlägg: 22256
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav CarolusRex » 2014-05-11 16:15:13

Huggorm skrev:
CarolusRex skrev: Hon är väl inte mer kåt på uppmärksamhet än någon annan tävlande? Tror att det handlar om något annat i det här fallet, men man kan ju aldrig veta förstås, varken du eller jag.
Om en man klär ut sig till kvinna men med lösskägg så har jag svårt att tolka det på annat sätt än att man vill ha uppmärksamhet. Och i det här fallet gick det ju vägen.

Eventuellt vill man bli uppmärksammad och bli accepterad för den man är.
CarolusRex
 
Inlägg: 1018
Anslöt: 2014-01-27

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav rdos » 2014-05-11 16:38:05

Förstår inte hur Asperger-kollektivet kan hylla dessa protester mot Ryssland. Faktum är att diagnoshysterin inte alls blomstrar lika vilt i Ryssland som i Europa, och dessutom så är attityden till många sexuella avvikelser liberalare i Ryssland än i Europa. Egentligen borde vi använda Ryssland som ett modelland för hur man borde se på både npf och sexuella avvikelser.

Att man inte hyllar HBTQ-rörelsens framfart i Europa ser jag bara som helt sunt, då denna nått löjliga proportioner. Faktum är att man inte behöver älska homosexualitet, eller för den delen andra sexuella avvikelser. Det är helt ok att vara likgiltig till dem. Faktiskt mycket bättre än hur det fungerar i Väst. Låt folk få vara som de vill, och strunta i det ni inte gillar. Det vinner alla på.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav Jeopardy Lane » 2014-05-11 16:45:38

CarolusRex skrev:Eventuellt vill man bli uppmärksammad och bli accepterad för den man är.



Ja man vil vel gjerne bli accepterad för den man är. Det blir bare litt påtrengende/aggresivt når man gjør det på scenen i Eurovision, som om man prøver få hele Europa til å acceptera noe som ikke har noenting å gjøre med musikk. Jeg er ikke interessert i hva den mannen liker eller ikke liker å gjøre, det passer ikke inn i den konkurransen.
Jeopardy Lane
Inaktiv
 
Inlägg: 1450
Anslöt: 2014-02-23

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav CarolusRex » 2014-05-11 16:51:44

Jeopardy Lane skrev:
CarolusRex skrev:Eventuellt vill man bli uppmärksammad och bli accepterad för den man är.



Ja man vil vel gjerne bli accepterad för den man är. Det blir bare litt påtrengende/aggresivt når man gjør det på scenen i Eurovision, som om man prøver få hele Europa til å acceptera noe som ikke har noenting å gjøre med musikk. Jeg er ikke interessert i hva den mannen liker eller ikke liker å gjøre, så det passer ikke inn i den konkurransen.

Om du inte bryr dig så ska du väl skita i hur hon ser ut. Fuck logic?
CarolusRex
 
Inlägg: 1018
Anslöt: 2014-01-27

Eurovision Song Contest (ESC) 2014

Inläggav Jeopardy Lane » 2014-05-11 16:56:17

CarolusRex skrev:
Jeopardy Lane skrev:
CarolusRex skrev:Eventuellt vill man bli uppmärksammad och bli accepterad för den man är.



Ja man vil vel gjerne bli accepterad för den man är. Det blir bare litt påtrengende/aggresivt når man gjør det på scenen i Eurovision, som om man prøver få hele Europa til å acceptera noe som ikke har noenting å gjøre med musikk. Jeg er ikke interessert i hva den mannen liker eller ikke liker å gjøre, så det passer ikke inn i den konkurransen.

Om du inte bryr dig så ska du väl skita i hur hon ser ut. Fuck logic?



Som sagt, det passer ikke inn i den konkurransen. Hvis han vil springe naken rundt med en kylling på hodet, og falskt skjegg, så la han gjøre det men gjør det på fritiden med familie og venner, ikke på scenen i Eurovision som andre prøver å se på i fred.
Senast redigerad av Jeopardy Lane 2014-05-11 16:57:55, redigerad totalt 1 gång.
Jeopardy Lane
Inaktiv
 
Inlägg: 1450
Anslöt: 2014-02-23

Återgå till Intressanta intressen



Logga in