Chemtrails!!!

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Chemtrails!!!

Inläggav Patrix » 2014-04-27 15:43:28

Lägre intelligenta människor har en tendens att hitta på saker. Jämförbart med påhittade religioner exempelvis.

Människor ser kondensationsdimmor från flygplan och tror genast att regering/militär förorenar luften med kemiska ämnen i olika syften. HAHA, låter lite psykosartat dessutom i min mening.

Sätter en femma på att dom mosar i sig oekologisk mat fullproppad med gifter utan vetskap.
Patrix
Inaktiv
 
Inlägg: 176
Anslöt: 2014-03-07

Chemtrails!!!

Inläggav Savanten Svante » 2014-04-27 19:16:12

dasunbedingte skrev:Vem vare som foliehatta!? Säg vem det fuckin' va!


Från ett annat forum:

Självklart så hade jag min foliehatt på och blev då också intervjuad av P1 och berättade för dem hur foliehattar skyddar oss mot strålningen :-)
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Chemtrails!!!

Inläggav Kvasir » 2014-04-27 19:18:49

Jag antar att de inte ens har vett att jorda foliehatten innan de påstår att den skärmar av.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Chemtrails!!!

Inläggav dasunbedingte » 2014-04-27 21:31:32

Savanten Svante skrev:
dasunbedingte skrev:Vem vare som foliehatta!? Säg vem det fuckin' va!


Från ett annat forum:

Självklart så hade jag min foliehatt på och blev då också intervjuad av P1 och berättade för dem hur foliehattar skyddar oss mot strålningen :-)


Hahahahaha - hjältar.
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Chemtrails!!!

Inläggav dasunbedingte » 2014-04-27 21:42:28

Patrix skrev:Lägre intelligenta människor har en tendens att hitta på saker. Jämförbart med påhittade religioner exempelvis.

Människor ser kondensationsdimmor från flygplan och tror genast att regering/militär förorenar luften med kemiska ämnen i olika syften. HAHA, låter lite psykosartat dessutom i min mening.

Sätter en femma på att dom mosar i sig oekologisk mat fullproppad med gifter utan vetskap.


Nja, de blandar nog in LCHF, Paleo och Demeter och vad fan som.. så länge allt kan beskrivas med adjektivet "naturligt". <3
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Chemtrails!!!

Inläggav Savanten Svante » 2014-05-01 7:50:33

Pilot som glömde stänga av chemtrailsmojjarna!! :)


http://worldtruth.tv/busted-pilot-forge ... e-landing/
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Chemtrails!!!

Inläggav Bror Duktig » 2014-05-01 7:59:30

Miche skrev:
Savanten Svante skrev:
Savanten Svante skrev:Demonstration i morrn för foliehattar och stollar:


http://chemtrailsisverige.wordpress.com ... stockholm/


Bilder från demonstrationen: http://imgur.com/a/g74My#0
Ha ha, foliehattar på några av bilderna...

Haha, det var lustigt (med foliehattarna)
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Chemtrails!!!

Inläggav Bror Duktig » 2014-05-01 8:07:23

Jag ser massor av folk som skriver om chemtrails i vissa av de FB-forum (grupper) jag är med i.

Varje gång jag undrar vad det handlar om, orkar jag inte läsa mer, och väljer att tro att det är lika seriöst som när vissa påstår att kefir tappar sin magiska kraft om man rör vid den med rostfritt stål. Den ska även svartna och dö. Märkligt då att min kefir har alla sina fördelar kvar, inte är magisk och inte har svartnat och dött.

Fast jag drar inte allt över en kam, och förlöjligar vettiga saker som paleo eller fungerande saker för den som behöver, som LCHF för det. Demeter är ju en ganska tuff eko-märkning som jag inte minns om biodynaiskt var inblandat i. Biodynamsiskt kan man ju skratta åt, fast vissa av idéerna kan man se att de ändå kan förklaras på vetenskapliga sätt. Köper man Demeter, så ska man kunna lita på att det är minst lika giftfritt som KRAV i alla fall (om det inte förekommer fusk förstås).

Orkar inte ens läsa på vad chemtrails går ut på. Varje gång jag försöker, så börjar det med haranger som inte säger mig mer än att det är i samma stil som kefiren som svartnar och dör (fast med kefiren fanns en vettig förklaring: förr när bestick inte var så reaktionaobenägna som rostfritt, blev levande kulturer skadade av att ha metall ståendes i sig. Föga förvånande, så zink och annat både reagerar lätt och dessutom kan användas som just dödande antimögel och liknande som säkert inte gillas av mjölksyrakulturer heller. Sedan fattar folk inte det, utan blandar in magiska krafter och grejer, och inser inte att rostfritt är något annat, och att "metall" inte är exakt en och samma sak).

Någon som lite snabbt vill förklara chemtrails? Utan länkar till långa haranger.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Chemtrails!!!

Inläggav Miche » 2014-05-01 10:15:55

Chemtrails är en konspirationsteori som går ut på att flygplan sprakar ut någon form av kemisk substans som ska påverka människor i en eller annan riktning. Givetvis pekas USAs olika hemliga organisationer ut som boven bakom detta, nu senast NSA.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Chemtrails!!!

Inläggav Kvasir » 2014-05-01 11:13:40

Egentligen är nog chemtrails en av de allra mest korkade och orimliga konspirationsteorier som finns.

- Först och främst skulle alla flygbolag i hela världen, oavsett nationalitet, vara insyltade, eftersom alla jetplan orsakar kondensationsstrimmor. När såg vi senast en hemlig komplott som alla länder deltar i?

- Dessutom skulle alla piloter, och förmodligen även resten av besättningarna, känna till komplotten och delta i den utan att någon av dem någonsin skulle erkänna det offentligt. Herregud, inte ens Ryanairs piloter är tillräckligt rädda för att hålla tyst om sina arbetsvillkor!

- Om nu dessa chemtrails skulls utgå från munstycken på vingarna, och inte från motorerna, ja då har vi dessutom alla passagerare som har suttit så de ser vingarna och kan se vad som händer. Förresten, märkligt nog finns ju ingenting omedelbart bakom vingarna. Kondensationsstrimmorna uppstår ju först när kondensen har hunnit kylas ner, men varför skulle chemtrails inte synas omedelbart när de sprutas ut?
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Chemtrails!!!

Inläggav Jeopardy Lane » 2014-05-01 11:19:42

Chemtrails? Pfff, jeg vet om noe mye større og mer skremmende. Hva med dette, de kaller det skyer men jeg vet nå ikke helt...jeg ser disse på himmelen hver dag, folk sier det bare er vann men det er nok egentlig NSA eller FBI eller noe slikt. :)


Bild
Jeopardy Lane
Inaktiv
 
Inlägg: 1450
Anslöt: 2014-02-23

Chemtrails!!!

Inläggav Miche » 2014-05-01 11:24:27

För att inte tala om divätemonooxid som sprids överallt, det är många människor som dött pga det, aktuellt är färjekatastrofen i Sydkorea för att inte tala om MH-370 där divätemonooxid troligen har orsakat planets försvinnande.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Chemtrails!!!

Inläggav Kvasir » 2014-05-01 11:32:26

Miche skrev:För att inte tala om divätemonooxid som sprids överallt, det är många människor som dött pga det, aktuellt är färjekatastrofen i Sydkorea för att inte tala om MH-370 där divätemonooxid troligen har orsakat planets försvinnande.


Det gjordes ett nolleskämt i Linköping en gång i tiden, där man satte upp löpsedlar med rubriker som berättade att man funnit stora halter av diväteoxid i Roxen (en stor sjö precis utanför staden).
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Chemtrails!!!

Inläggav Miche » 2014-05-01 12:02:39

Kvasir skrev:
Miche skrev:För att inte tala om divätemonooxid som sprids överallt, det är många människor som dött pga det, aktuellt är färjekatastrofen i Sydkorea för att inte tala om MH-370 där divätemonooxid troligen har orsakat planets försvinnande.


Det gjordes ett nolleskämt i Linköping en gång i tiden, där man satte upp löpsedlar med rubriker som berättade att man funnit stora halter av diväteoxid i Roxen (en stor sjö precis utanför staden).
Penn & Teller gick ut och varnade för stora mängder divätemonooxid (som ju är samma sak som diväteoxid, P&T kallade det för dihydrogenmonooxide) och samlade namnunderskrifter, i stort sett alla skrev under.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Chemtrails!!!

Inläggav Bror Duktig » 2014-05-01 14:00:16

Hahahaha. Jag trodde först det handlade om något miljöaktigt, som att avgaserna lämnar ovanligt nedbrytande spår i vår miljö. Men det ni skriver om hade jag inte uppfattat, har inte orkat läsa så långt.

Låter ganska lustigt. Kanske är det en bra grej att pejla alternativare med - om de tror på vissa saker, som chemtrails: lägg benen på ryggen. Tyvärr finns ju inga kontrollerade bra utbildningar, så man måste ju själv ta reda på om den man lägger pengar på är vettig.

Jag har träffat både och. En som sade att jag gick i skogen för lite för det syntes så tydligt på vad det nu var för balans eller kinesiologi [passande namn på kineserier)]. Men jag gick i skogen 2 timmar per dag, BOR nästan i skogen - det är min mans skog t.o.m. Men jag har också träffat sunda alternativare som sysslar med det där det finns mycket studier och erfarenhet, som tar reda på verkliga saker, inte ger en en programmerbar sten att lägga under kudden, eller gastar samma samma samma terapi som bot på allting.

Alternativa lösningar är bra komplement, och det är synd att det är så okontrollerat att det sammanblandas med sådan här skit.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Chemtrails!!!

Inläggav Bror Duktig » 2014-05-01 14:08:12

Det gäller att se upp alltså i alternativvärlden. Man kan även träffa på gurus och helt vanliga skolläkare, som verkar så kunniga att man litar på råd som visar sig vara farliga. En läkare rådde mig till träning i mitt hundbitna finger. Men eftersom hon inte var sjukgymnast eller ortoped, så skulle hon hållit käften. Jag förstörde mitt finger genom att följa hennes idiotiska råd.

En guru inom en diet (GAPS) rekommenderar så stora mängder lök att man får samma problem som djur får av lök (farlig anemi). Och att juica hela fläder eftersom "det gör de i Skandinavien". Vad vi gör här, är att INTE äta dem hela eftersom de är giftiga. Men folk som inte vet, följer råden.

Tyvärr kan man alltså inte lita på vare sig läkare eller alternativare. Läkarna låtsas veta allt, när de inte vet allt (framför allt har de ingen utbildning i nutrition, och är de inte specialinriktade på kost, bör de ej ge råd. Samma gäller veterinärer, och jag har endast stött på en läkare och en veterinär (min vette) som säger att de inte svarar på sådant eftersom de inte har utbildning på det). Och för många alternativare dumtror på saker rakt av. Som att havet och hela periodiska systemets totala antal ämnen, nämligen 83 st (!!!) finns i höga halter i vissa salter, och därför är det bra (att sätta i sig radioaktiva ämnen då eller?).

Jag är också skeptisk till att anledningen till att havssalt skulle vara så bra, är för att det innehåller så mycket mineraler. Jag har för mig att det liksom ändå är 98 % NaCl. Däremot är jag helt öppen för att processande på något sätt ändrar eller förstör naturliga råvaror, så jag äter otvätttat havssalt. Himalayasalt är jag mer försiktig med. Det är bergssalt. I berg lever inga djur, och där kan det nog finnas mer av lite vad skitmineraler som helst. I havet, på rätt platser finns nog lämpligare salter. Där lever ju djur.

Ursäkta OT, admin får radera om det är så.

Skönt att kunna häva ur sig lite skeptiska tankar. Det är svårt att göra i de där FB-grupperna där det är så självklart allting. Ta fram snäckan och hör havet för fanken :P
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Re: Chemtrails!!!

Inläggav Titti » 2014-05-14 15:48:50

SVT1 visar ett halvtimmeslångt program om Chemtrails i kväll kl 22.30.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Chemtrails!!!

Inläggav dasunbedingte » 2014-05-14 16:44:01

Det borde anordnas en demo mot chemtrails snart igen. Kanske kan en styra upp något lämpligt inför Riksdagsvalet? :D
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Chemtrails!!!

Inläggav Bror Duktig » 2014-05-14 17:53:51

Titti skrev:SVT1 visar ett halvtimmeslångt program om Chemtrails i kväll kl 22.30.
Haha, det måste jag se!
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Chemtrails!!!

Inläggav Parvlon » 2014-05-14 18:01:00

Kanske är p.ga detta..
Chemtrails - HAARP filmer från FuF

Företaget SVT

Hej,
jag vill komma i kontakt med "FuF: Din Kanal för folkvett, upplysning och folkbildning", som har gjort mycket informativa filmer om chemtrails och HAARP (och Sveriges medverkan). Känner ni till deras webadress? email? Har ni visat deras filmer på SvT om HAARP och chemtrails eller är det tabu? Kommer ni visa dem? (då tidningar undviker dessa ämnen, regeringen är tysta, flygledare låtsas som att flygplanen som besprutar oss med tungmetaller och andra gifter (chemtrails) inte finns osv)

Skrivet av Charlotte 29 okt 2013
http://www.svt.se/tittarservice/fraga-oss/dialog/311485


Mer godis;
Intervju med Pernilla Hagberg (MP)

Pernilla Hagberg, Miljöpartiets gruppledare i Vingåker, berättar om chemtrails och Planet X.
http://www.svtplay.se/klipp/887902/inte ... hagberg-mp

Riksdagspolitiker beställde utredning om chemtrail

● Inrikes Jan Lindholm (MP), som sitter i civilutskottet, har låtit riksdagens utredningstjänst undersöka förekomsten av chemtrails. Det skriver Nyheter 24.
http://omni.se/start/2958e1bf-fb33-4351 ... bbc0ce9d03




I den kedja som HAARP ingår i, återfinns CRM Chemical Release Modules, där man framkallar artificella moln. 1980 hade man ett projekt som hette ”Project Waterhole”. 1983 släppte man ut kemikalier i jonosfären och orsakade en aurora borealis. 1991 uppenbarade sig åter en sådan aurora borealis över Texas, och himlen såg ut som en julgran (Christmas colours).


http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lag ... ?text=true
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Chemtrails!!!

Inläggav dasunbedingte » 2014-05-15 7:14:05

Elöverkänsligas Riksförbund och militanta mikrovågugns-hatare bland chemtrailarna... nice.
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Chemtrails!!!

Inläggav alixha » 2014-05-15 9:56:49

CIA kontrollerar vädret?
Jaha, då hoppas jag att CIA kan fixa lite fint väder till helgen när det är Lundakarnevalen :lol:
alixha
 
Inlägg: 2646
Anslöt: 2013-01-04

Chemtrails!!!

Inläggav slackern » 2014-05-15 10:11:21

alixha skrev:CIA kontrollerar vädret?
Jaha, då hoppas jag att CIA kan fixa lite fint väder till helgen när det är Lundakarnevalen :lol:


Kanske kan be dom att spruta lite Agent Orange så att vi slipper pollenchocken?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Agent_Orange
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Chemtrails!!!

Inläggav alixha » 2014-05-15 21:18:58

slackern skrev:
alixha skrev:CIA kontrollerar vädret?
Jaha, då hoppas jag att CIA kan fixa lite fint väder till helgen när det är Lundakarnevalen :lol:


Kanske kan be dom att spruta lite Agent Orange så att vi slipper pollenchocken?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Agent_Orange


Det skulle vara kanon!
Risken finns ju dock att vi utvecklar en snabel eller ett extra öga :-)015
alixha
 
Inlägg: 2646
Anslöt: 2013-01-04

Återgå till Intressanta intressen



Logga in