Träffar i Uppsala - Östhammar?

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Träffar i Uppsala - Östhammar?

Inläggav Sotnosen77 » 2014-02-06 11:01:43

Finns det något intresse för träffar i Uppsala eller Östhammar eller någonstans däremellan? Det var länge sedan det var någon träff i Uppsala nu. Det verkar bara vara Attention-träffarna som finns i Uppsala? Dessa kan jag tyvärr inte gå på för just på måndagar är jag lite upptagen. Därför vill jag nu kolla om det finns några trevliga människor som skulle vilja träffas i Uppsala eller mot Östhammars-hållet någonstans. Jag bor mittemellan Uppsala och Östhammar. Vore kul om det kunde bli någon träff. Skriv här eller PM:a mig!
Sotnosen77
 
Inlägg: 143
Anslöt: 2010-02-02
Ort: Uppland

Träffar i Uppsala - Östhammar?

Inläggav Pemer » 2014-02-06 17:52:37

Jag får väl be om ursäkt, risken är att det var jag som dödade din förra tråd om ämnet.

traffar-i-uppsala-t35085.html

Mitt erbjudande i den tråden kvarstår. Jag skulle gärna "turnera" runt och arrangera träffar kanske i Uppsala, och något i typ Nyköping, hyfsat regelbundet... kanske t o m resa längre bort också - om det bara gick att få de egna resorna och rimligen lite egen förtäring betalt.

Nu har det dock blivit som det blivit med en virtuell mötesplats som detta forum som aspergerkollektivets stora "focal point" och betydligt svårare att kunna arrangera sådana möjligheter.

Jag har sagt det i olika trådar förr. En förening med lika många medlemmar som det här forumet har skulle ha rätt okej resurser, inte bara i form av medlemmarnas medlemsavgifter utan den skulle även kvalificera sig för (troligen sexsiffriga!) statsbidrag.

Skulle åtminstone så där varannan aktiv medlem i forumkretsen vara beredd att lösa medlemskap i en eller annan förening som bildats för mer eller mindre exakt samma syften som det här forumet har skulle massor av möjligheter öppna sig. Men märkligt nog verkar aspergerkollektivet i hög grad föredra att avstå från sådana möjligheter, utan vilja hålla sig till enbart den virtuella mötesplats på nätet som detta forum är. Jag har aldrig förstått det.

Forumträffen på Flottsbro var jätteuppskattad och många önskar något nytt liknande och skulle gärna se något sådant åtminstone årligen. Det enda som arrangerats efteråt som blev hyfsat likartat kunde komma till stånd just genom att det gick att utnyttja en förenings lokaler och resurser, men ändå framhärdar stora delar av forumivrarna att allt räcker så bra med detta forum och "vad ska man ha en förening till...???" Say no more...
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Träffar i Uppsala - Östhammar?

Inläggav HGJ » 2014-02-08 22:49:18

Sotnosen77 skrev:Finns det något intresse för träffar i Uppsala eller Östhammar eller någonstans däremellan? Det var länge sedan det var någon träff i Uppsala nu. Det verkar bara vara Attention-träffarna som finns i Uppsala? Dessa kan jag tyvärr inte gå på för just på måndagar är jag lite upptagen. Därför vill jag nu kolla om det finns några trevliga människor som skulle vilja träffas i Uppsala eller mot Östhammars-hållet någonstans. Jag bor mittemellan Uppsala och Östhammar. Vore kul om det kunde bli någon träff. Skriv här eller PM:a mig!

Det har nog aldrig utannonserats någon träff i Alunda, Gimo eller Östhammar. Det verkar tyvärr inte vara så många fler än du som bor åt det hållet. I Uppsala finns väl däremot åtminstone en handfull forummedlemmar, men det har varit dåligt med träffar på sistone.

Pemer skrev:Jag får väl be om ursäkt, risken är att det var jag som dödade din förra tråd om ämnet.

traffar-i-uppsala-t35085.html

Kanske en förhastad slutsats?

Pemer skrev:Mitt erbjudande i den tråden kvarstår. Jag skulle gärna "turnera" runt och arrangera träffar kanske i Uppsala, och något i typ Nyköping, hyfsat regelbundet... kanske t o m resa längre bort också - om det bara gick att få de egna resorna och rimligen lite egen förtäring betalt.

Ja, det vore kanske roligt med en träff någon gång i månaden. Exempelvis Messob är väl ett trevligt ställe, om än inte det billigaste man kan hitta.
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5313
Anslöt: 2007-06-02

Träffar i Uppsala - Östhammar?

Inläggav Alien » 2014-02-10 3:26:07

Att den förra tråden dog berodde nog på att ingen tog tag i saken och kallade till träff. Många äro kallade men få känna sig utvalda el hur det heter.

Östhammar är säkert fint på sommaren. Men det gäller att ta reda på vilken länsbuss och passa busstider. Något som jag finner svårt. Särskilt på vintern när man riskerar att få stå och frysa en halvtimme (el ännu längre?) på busshållplatsen.

Synd att du inte kan komma på någon Attentionträff. Där kunde man annars diskutera lämplig tid och plats före el efter själva Attentionträffen.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46220
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Träffar i Uppsala - Östhammar?

Inläggav HGJ » 2014-03-22 23:29:13

Någon som känner för en träff inom den närmaste tiden?
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5313
Anslöt: 2007-06-02

Träffar i Uppsala - Östhammar?

Inläggav Flia » 2014-04-07 23:09:21

Jag håller på att starta upp (eller.. försöka i alla fall) en lokalavdelning av Attention i Östhammars kommun.

Om det blir av kommer det en annons i Annonsnytt.
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Träffar i Uppsala - Östhammar?

Inläggav nattkatt » 2014-04-09 21:34:00

Jag är gärna på och träffas i Uppsala om det fortfarande är aktuellt? :?:
nattkatt
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2014-04-09

Träffar i Uppsala - Östhammar?

Inläggav Alien » 2014-04-10 2:03:06

nattkatt skrev:Jag är gärna på och träffas i Uppsala om det fortfarande är aktuellt? :?:


Det är alltid aktuellt men tycks tyvärr inte bli av. Någon måste styra upp det ...

Men ett alternativ är att komma till Attention café: traffar-pa-attention-cafe-uppsala-t14639-168.html
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46220
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Träffar i Uppsala - Östhammar?

Inläggav Sotnosen77 » 2014-04-16 12:08:57

Då är det i alla fall några som vill. Jag är också intresserad.
Sotnosen77
 
Inlägg: 143
Anslöt: 2010-02-02
Ort: Uppland

Träffar i Uppsala - Östhammar?

Inläggav Flia » 2014-04-16 13:47:21

Träff i Östhammar
Den 23:e april kl 18.30 är det med Attention Uppsala i Vuxenskolans lokaler i Östhammar.

Det blir fika och samtal om vad vi kan tänkas vilja göra.
Vill vi starta en egen lokalavdelning (så att vi kan arbeta för våra intressen genom HSO Östhammar)?
Vill vi ha träffar i Attention Uppsalas regi?
Finns det överhuvud taget nåt intresse ?

Du behöver inte vara medlem i Attention för att vara med.
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Träffar i Uppsala - Östhammar?

Inläggav Sotnosen77 » 2014-06-04 16:01:59

Finns det fortfarande intresse för att träffas i Uppsala? Det var ju i alla fall några som var intresserade förut? Kanske kan vi ordna en träff någon gång snart. Fika någonstans kanske. Vore kul. Hör av er om ni vill. :-)Happy
Sotnosen77
 
Inlägg: 143
Anslöt: 2010-02-02
Ort: Uppland

Träffar i Uppsala - Östhammar?

Inläggav Eleni » 2014-06-04 16:22:35

Jag ska till uppsala nästa vecka..
Eleni
 
Inlägg: 276
Anslöt: 2012-12-17

Träffar i Uppsala - Östhammar?

Inläggav Alien » 2014-06-04 16:44:30

Jo, jag är på om det bara kan beslutas var och när (det brukar vara svårt). Ett kafé med uteservering vore trevligt.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46220
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Träffar i Uppsala - Östhammar?

Inläggav Bjäbbmonstret » 2014-06-05 20:57:43

Jo jag hänger gärna med och fikar om jag får och inte har något särskilt för mig just då.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Träffar i Uppsala - Östhammar?

Inläggav Flia » 2014-06-06 11:55:12

Jag fick en tanke....

Varje lördag finns det lördagsfika för 20 kr på RSMH Verkstan. Ofta är det jag som är fikavärd, men inte alltid.

Det brukar finnas mackor och pålägg, nån enstaka gång har vi också sötebröd (när en snäll bagare skänker dagsgammalt bröd).

Valegården heter stället, och är en bygdegård mitt i stan (Alsikegatan 6).
Vid fint väder finns flera sittgrupper utomhus.
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Träffar i Uppsala - Östhammar?

Inläggav Alien » 2014-06-06 12:16:44

Ok, men caféet verkar bara vara öppet för medlemmar?

Föreningen Verkstan är en oas i Uppsala bredvid det nya centrala köp-centret. Här kan människor umgås, diskutera och slappna av i en lugn och öppen miljö. Verkstan ordnar studiecirklar, hyr ut stora caféet och ateljén, och har café varje lördag kl. 14 till 17 för medlemmar. Verkstan är partipolitiskt och religiöst obunden och är medlem i Riksförbundet för Social och Mental Hälsa (RSMH).
http://www.verkstanrsmh.com/#
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46220
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Träffar i Uppsala - Östhammar?

Inläggav Flia » 2014-06-06 12:28:23

Nja, eller jo...
Det är inte öppet för allmänheten, men inbjudna är välkomna (vi avvisar inte andra besökare heller).
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Träffar i Uppsala - Östhammar?

Inläggav Alien » 2014-06-06 12:41:29

Eleni skrev:Jag ska till uppsala nästa vecka..


Kommer du att vara i Uppsala flera dagar el bara en dag?
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46220
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Träffar i Uppsala - Östhammar?

Inläggav Flia » 2014-06-07 6:55:29

Får inte till visning av bilden verkar det som.

Galenfestival
lördag den 14/6.
Den här gången på Valegården, Alsikegatan 6.
http://cougarit.net/galen2014_A5.pdf
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Träffar i Uppsala - Östhammar?

Inläggav Alien » 2014-06-14 1:53:20

Ok, öppet 12 - 15 ser jag. Står om konstlotteri, hattparad, musik etc. Men finns det någonstans att sitta och fika och prata? Hittar man dig?
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46220
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Träffar i Uppsala - Östhammar?

Inläggav Flia » 2014-06-14 7:16:53

Fika kostar 20 kr, och det finns gott om platser både ute och inne.

Jag kommer dit nån gång efter ett.
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Träffar i Uppsala - Östhammar?

Inläggav Alien » 2014-06-14 18:08:43

Jag var där och träffade Flia. Men ingen annan av dem som skrivit i tråden verkade vara där.

Tog te och försåg mig med en bit kladdkaka, en blåbärsmuffin och en kokostopp. Fanns smörgåsar också, men det finns gränser för min glupskhet, idag inriktade jag mig på sötsaker. Det var trevligt även om jag inte träffat någon annan än Flia förut. Vi satt utomhus. En man spelade gitarr och sjöng.

Nu vet jag iaf var Valegården ligger. Rätt nära Attentionlokalen, som ligger på västra sidan om järnvägen; Valegården ligger på den östra sidan.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46220
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Träffar i Uppsala - Östhammar?

Inläggav Flia » 2014-06-14 20:34:08

Alien skrev:Jag var där och träffade Flia. Men ingen annan av dem som skrivit i tråden verkade vara där.

Tog te och försåg mig med en bit kladdkaka, en blåbärsmuffin och en kokostopp. Fanns smörgåsar också, men det finns gränser för min glupskhet, idag inriktade jag mig på sötsaker. Det var trevligt även om jag inte träffat någon annan än Flia förut. Vi satt utomhus. En man spelade gitarr och sjöng.

Nu vet jag iaf var Valegården ligger. Rätt nära Attentionlokalen, som ligger på västra sidan om järnvägen; Valegården ligger på den östra sidan.


Kul att du kom i alla fall :-)Happy
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Träffar i Uppsala - Östhammar?

Inläggav HGJ » 2014-06-15 21:37:51

Alien skrev:Jag var där och träffade Flia. Men ingen annan av dem som skrivit i tråden verkade vara där.

Jag vågade inte komma. Visste inte vad det skulle vara för folk där. Trodde att det skulle vara en massa (för mig) okända människor. Flia skulle uppenbarligen vara där, men när hon skulle dyka upp var inte klart. Om och i så fall när du (Alien) skulle anlända verkade också oklart.
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5313
Anslöt: 2007-06-02

Återgå till Träffar



Logga in