"Neurolog: ADHD finns inte – men det är en utmärkt ursäkt"

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Neurolog: ADHD finns inte – men det är en utmärkt ursäkt.

Inläggav Wine » 2014-04-06 16:27:58

Koboshi skrev:
Wine skrev:
Koboshi skrev:...
Detta sagt får jag göra en rättelse då jag fått reda på att boken är felciterad och inte alls handlar om det jag citerar först. Men jag står vid vad jag sagt med utgångspungt från första citatet och din länk att Dr. Saul - förmodligen felaktigt - citeras att säga att ADHD inte finns överhuvudtaget.


Alla kan ju tolka vad som skrivs och påstås på olika sätt, men när jag har skrivit i denna tråd har jag utgått från vad jag läst och hur jag tolkar vad Dr. Richard Saul har skrivit eller vad han menar.


I de länkar du la fram står det som jag har skivit. Men som sagt jag har hört att bokens innehåll skulle vara annat än de citat som finns. Har du läst den kan du ju visa vad han har skrivit. Annars har vi bara det som finns.


Men identifierar du dig så starkt med din diagnos att du anser att om någon uttalar sig som du menade i ditt första inlägg att Dr. Richard Saul gör så känner du det som att du inte finns?
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Neurolog: ADHD finns inte – men det är en utmärkt ursäkt.

Inläggav Koboshi » 2014-04-06 19:38:24

Wine skrev:
Koboshi skrev:
Wine skrev:
Alla kan ju tolka vad som skrivs och påstås på olika sätt, men när jag har skrivit i denna tråd har jag utgått från vad jag läst och hur jag tolkar vad Dr. Richard Saul har skrivit eller vad han menar.


I de länkar du la fram står det som jag har skivit. Men som sagt jag har hört att bokens innehåll skulle vara annat än de citat som finns. Har du läst den kan du ju visa vad han har skrivit. Annars har vi bara det som finns.


Men identifierar du dig så starkt med din diagnos att du anser att om någon uttalar sig som du menade i ditt första inlägg att Dr. Richard Saul gör så känner du det som att du inte finns?


Om en allmänhet tror på Dr. Saul vet jag att det kommer bli fler som misslyckas i skolan, fler som blir deprimerade, fler som behöve tvångsvår på psyket, fler som börjar missbruka, fler som blir kriminella och fler som hanar utanför samhället. Om det bara så 1/5 fler så är det skäl nog.

Och jag är jag där jag har mina starka sidor från både ADHD och AS och även svaga sidor och om jag inte hade ett jobb där omgivningen förstår så skulle jag varit arbetslös och troligen inte ens finns i livet i dag.
Koboshi
 
Inlägg: 1479
Anslöt: 2009-07-10
Ort: Halmstad

Neurolog: ADHD finns inte – men det är en utmärkt ursäkt.

Inläggav Wine » 2014-04-06 20:08:53

Koboshi skrev:Om en allmänhet tror på Dr. Saul vet jag att det kommer bli fler som misslyckas i skolan, fler som blir deprimerade, fler som behöve tvångsvår på psyket, fler som börjar missbruka, fler som blir kriminella och fler som hanar utanför samhället. Om det bara så 1/5 fler så är det skäl nog.
...


Det kanske går att bota "ADHD" eller symtomen för en majoritet bara genom att undersöka lite mer ingående och söka efter förklaringar till symtomen, kanske lägga om kosten o.s.v. som Kimmelie beskriver. Det är väl bara bra om man hittar alternativa förklaringar till vad som kan orsaka ADHD symtom så att fler i så fall kan bli av med sina jobbiga symtom, kan inte se något negativt med detta. Hur kan du förresten uttala dig om att du vet att det skulle bli si eller så? Kanske skulle fler istället kunna hitta en orsak till sina symtom och med denna kunskap kunna göra förändringar i sin livsstil och hitta lösningar så de blir av med ADHD-symtomen.

Vad gäller det här du skriver om att det skulle resultera i att fler börjar missbruka om de skulle tro på vad Dr. Saul skriver så tänker jag på vad som sades i en dokumentär jag såg igår som handlade om Kurt Cobain, lead singer i bandet Nirvana. Kurt fick Ritalin som barn för att han ansågs hyperaktiv, i programmet nämns att "många tycker att det lugnar ner barn men andra påpekar att om man låter ett barn tro att droger kan påverka ens humör och får dem att fastna i det så kan barn som fått Ritalin bli mer benägna att ta droger senare i livet".

Kurt Cobain tog livet av sig när han var 27 år.

ca 29 min. och 55 sek. in i klippet:

SVT - Kurt Cobain

Kan det eventuellt vara så att medicineringen med Ritalin i själva verket gjorde att han mådde psykiskt dåligt eller kan det vara så att medicineringen med Ritalin medförde att han började bruka exempelvis heroin i vuxen ålder?
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Neurolog: ADHD finns inte – men det är en utmärkt ursäkt.

Inläggav Koboshi » 2014-04-06 23:46:06

Wine skrev:
Koboshi skrev:Om en allmänhet tror på Dr. Saul vet jag att det kommer bli fler som misslyckas i skolan, fler som blir deprimerade, fler som behöve tvångsvår på psyket, fler som börjar missbruka, fler som blir kriminella och fler som hanar utanför samhället. Om det bara så 1/5 fler så är det skäl nog.
...


1) Det kanske går att bota "ADHD" eller symtomen för en majoritet bara genom att undersöka lite mer ingående och söka efter förklaringar till symtomen, kanske lägga om kosten o.s.v. som Kimmelie beskriver. Det är väl bara bra om man hittar alternativa förklaringar till vad som kan orsaka ADHD symtom så att fler i så fall kan bli av med sina jobbiga symtom, kan inte se något negativt med detta. Hur kan du förresten uttala dig om att du vet att det skulle bli si eller så? Kanske skulle fler istället kunna hitta en orsak till sina symtom och med denna kunskap kunna göra förändringar i sin livsstil och hitta lösningar så de blir av med ADHD-symtomen.

2) Vad gäller det här du skriver om att det skulle resultera i att fler börjar missbruka om de skulle tro på vad Dr. Saul skriver så tänker jag på vad som sades i en dokumentär jag såg igår som handlade om Kurt Cobain, lead singer i bandet Nirvana. 3) Kurt fick Ritalin som barn för att han ansågs hyperaktiv, i programmet nämns att "många tycker att det lugnar ner barn men andra påpekar att om man låter ett barn tro att droger kan påverka ens humör och får dem att fastna i det så kan barn som fått Ritalin bli mer benägna att ta droger senare i livet".

Kurt Cobain tog livet av sig när han var 27 år.

ca 29 min. och 55 sek. in i klippet:

SVT - Kurt Cobain

Kan det eventuellt vara så att medicineringen med Ritalin i själva verket gjorde att han mådde psykiskt dåligt eller kan det vara så att medicineringen med Ritalin medförde att han började bruka exempelvis heroin i vuxen ålder?


1) Om man tänker så betyder det ju att man har instälningen "om du försöker lite till går det nog". Denna inställning har skadat 1000-tals barn under 80- och 90-talet och fotsätter än i dag. Som jag sagt tidigare så stöter jag på föräldrarna till dessa barn och hör vilket helvete de har i skolan just beroende på denna inställning hos skolpersonalen inklusive skolsköterskor. Jag hör hur dessa barn halkar efter och hur de sedan hamnar i utanförskap bara för att de inte har medicin. Jag hör hur dessa barn börjar ta droger för att självmedicinera. Jag hör från vuxna som varit i dessa situvationer hur fel de hamnat beroende på att skolans och alla andras attityd var just "om du försöker lite till går det nog". När 50% av föräldrarna i dag säger att deras barn inte vill gå till skolan just för att skolan inte tar ADHD problemen på allvar utan har just denna attetyd av att "Om du försöker lite till går det nog". Att detta tänk får pågå i dagen Sverige är så skrämmande.

Det är bara att läsa och gråta. Här, här, här, här, här och här. Att då bara andas att "barnet behöver bara ändra kost så försvinner besvären" eller "barnet behöver bara glasögon så försvinner besvären" eller liknade är att hindra den förändring som behövs för att NPF-personer skall få den bästa möjlighet i livet i dagens Sverige.

2) Det är bara att kolla hur många som sitter i fängelser som har ADHD. Det är bara att kolla hur många med missbrukarproblem där missbruket är självmedicinering. Alla dessa har varit barn och gått i en skola där man inte insett eller förstått vad NPF är och vilken hjälp som behövs. Att då säga "om de bara ändrar kost så försvinner problemen" är som att säga "om du bara går lite mer försvinner problemen och du blir frisk" till en med typ-1 diabetes.

3) Varken du eller jag vet vem och hur hand utreddes. Det finns sådana som inte gör en nogran utredning och dessa gör fel. Men att läkare inte gör vad de skall göra kan inte lastas en diagnos.
Koboshi
 
Inlägg: 1479
Anslöt: 2009-07-10
Ort: Halmstad

Neurolog: ADHD finns inte – men det är en utmärkt ursäkt.

Inläggav Koboshi » 2014-04-07 10:33:12

Wine skrev:
Koboshi skrev:
Wine skrev:
Jag har då aldrig hört talas om att pergament har tillverkats av människohud.


Men du kan väl tänka? Om nu pergament görs av hud och det genom historien har skett många krig med terror och mord är det inte så svårt att inse att ett och annat pergament inte kommer från djur. Vi människor är påhittiga och om det inte finns djurhudar ja vad kan man då använda? Kanske den nyss dödade fienden som inte behöver sin hud. Det är inte bara indianer som skalperar.


Men finns det på något sätt konstaterat att pergament skulle ha tillverkats av människohud? Kan du verifiera detta?


Det går att göra DNA-analys och jag har för mig att jag såg på något program på History chanel att forskare just gjort detta men eftersom jag inte blev förvånad. Jag har försökt googla på ämnet men jag får inga träffar. Dock säger ju förnuftet att någon någonstans har använt hud från människa till pergament.
Koboshi
 
Inlägg: 1479
Anslöt: 2009-07-10
Ort: Halmstad

Neurolog: ADHD finns inte – men det är en utmärkt ursäkt.

Inläggav Wine » 2014-04-07 10:49:23

Koboshi skrev:1) Om man läser vad som är länkat så står det att Dr. Saul uttryckligen skriver "ADHD - finns inte". Om han menar att ordentliga utredningar saknas så är den annan sak.


Du felciterar Dr. Saul, har redan påpekat en gång tidigare att det finns ett antal ord mellan "ADHD - finns inte", han skriver inte "ADHD - finns inte", han skriver:

Doctor: ADHD Does Not Exist

I’ve come to believe based on decades of treating patients that ADHD — as currently defined by the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM) and as understood in the public imagination — does not exist.


men du verkar ju inte se orden som finns mellan det som du rödmarkerat i ett inlägg tidigare här:

Doctor: ADHD Does Not Exist

I’ve come to believe based on decades of treating patients that ADHD — as currently defined by the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM) and as understood in the public imagination — does not exist.


post1143923.html#p1143923

Koboshi skrev:Om du menar att ordentliga utredningar saknas kunde du ju ha skrivit det från början och inte börjat tjata om att ADHD beror på dålig kost.


Varför fortsätter du att tjata om vad Dr. Saul har skrivit, jag har ju flera gånger påpekat vad jag menar och du verkar läsa mina inlägg slarvigt för jag har skrivit om detta med utredningar ett flertal gånger i denna tråd, redan här, på första sidan i tråden:

post1142494.html#p1142494
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Neurolog: ADHD finns inte – men det är en utmärkt ursäkt.

Inläggav Toblerone » 2014-04-07 14:24:26

Wine skrev:Du felciterar Dr. Saul, har redan påpekat en gång tidigare att det finns ett antal ord mellan "ADHD - finns inte", han skriver inte "ADHD - finns inte", han skriver:

Doctor: ADHD Does Not Exist

I’ve come to believe based on decades of treating patients that ADHD — as currently defined by the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM) and as understood in the public imagination — does not exist.



Och vad är skillnaden? FINNS det ett "annat" ADHD än det som är definerad i DSM OCH det som folk i allmänhet anser är ADHD? Den definitionen som han använder sig av här är ju så omfattande att man lika väl kan säga "han tror att ADHD inte finns". Det anser jag! För, vad uteslutar han? Dvs. vilken ADHD finns enligt honom? Någon skrev: Definitionen i ICD. Visst. Teoretiskt. Men den skiljer sig ju inte mycket från DSM och jag tror därför inte att han menar så. Och om man dessutom säger att att han menar det som folk i allmänhet betecknar som ADHD - då är det ju uppenbart att han sågar hela konceptet.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Neurolog: ADHD finns inte – men det är en utmärkt ursäkt.

Inläggav kiddie » 2014-04-07 16:08:50

Jag är nog benägen att säga att ADHD som DSM beskriver nu, finns mer än som var i förra upplagan, där ADHD ansågs inte kunna existera tillsammans med aspergers och autism. Men annars att uttrycka sig att man inte tror på ADHD som det beskrivs i DSM, är bara ett annat sätt att säga att man tycker det inte finns alls.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Neurolog: ADHD finns inte – men det är en utmärkt ursäkt.

Inläggav MissN » 2014-04-08 11:16:53

earlydayminer skrev:
MissN skrev:
Toblerone skrev:
Det finns inga alternativ i nuläget. Inte för svåra fall. Och inte heller för lättare fall som inte vill sitta hemma med sjukbidrag eller liknande. Jag jobbar heltid. Och det skulle jag inte fixa utan medicin.


Jag står själv på hög dos Concerta och har varit medicinerad sedan 2012 men inte en enda gång har jag blivit informerad om eller erbjuden andra behandlingsformer i kombination med medicinering.

Samma sak var det när jag blev satt på antidepressiva, fick medicin och ingen uppföljning på tre månader. Kontaktade själv när medicinen började ta slut och behövde förnya receptet, först då frågade de om jag behövde någon att prata med.


Uppföljning är grundläggande vid all form av medicinering.

Dessutom väger fördelarna över nackdelarna med centralstimulantia för vissa individer. Visst finns det obehagliga nackdelar, men det är oftast vid höga doser under lågvarigt bruk.

Det finns faktiskt terapi och behandlingsformer som inriktar sig på det kognitiva, vilket är det viktigaste för i princip alla med NPF.


Nämnde nog det tidigare men är inte säker men från och med jag började min utredning september 2011 fram tills februari 2014 fick jag inte en enda gång lämna blodprov för att kontrollera om jag hade några brister eller dylikt som orsakar ADD-symptom.

Och från jag började medicinera i augusti 2012 fram till januari 2013 kontrollerades inte blodtrycket en enda gång. :/
MissN
 
Inlägg: 103
Anslöt: 2014-03-18
Ort: Värmland

Neurolog: ADHD finns inte – men det är en utmärkt ursäkt.

Inläggav earlydayminer » 2014-04-08 11:22:53

MissN skrev:
earlydayminer skrev:
MissN skrev:
Jag står själv på hög dos Concerta och har varit medicinerad sedan 2012 men inte en enda gång har jag blivit informerad om eller erbjuden andra behandlingsformer i kombination med medicinering.

Samma sak var det när jag blev satt på antidepressiva, fick medicin och ingen uppföljning på tre månader. Kontaktade själv när medicinen började ta slut och behövde förnya receptet, först då frågade de om jag behövde någon att prata med.


Uppföljning är grundläggande vid all form av medicinering.

Dessutom väger fördelarna över nackdelarna med centralstimulantia för vissa individer. Visst finns det obehagliga nackdelar, men det är oftast vid höga doser under lågvarigt bruk.

Det finns faktiskt terapi och behandlingsformer som inriktar sig på det kognitiva, vilket är det viktigaste för i princip alla med NPF.


Nämnde nog det tidigare men är inte säker men från och med jag började min utredning september 2011 fram tills februari 2014 fick jag inte en enda gång lämna blodprov för att kontrollera om jag hade några brister eller dylikt som orsakar ADD-symptom.

Och från jag började medicinera i augusti 2012 fram till januari 2013 kontrollerades inte blodtrycket en enda gång. :/


Lämna blodprover är inte standard i NPF-utredningar, men det är något du får göra hos allmänläkaren. Däremot är det standard att kolla puls, blodtryck m.m. vid insättning av viss medicinering, som t ex Concerta. Vilka brister är det du tänker på då (som orsakar ADD-symptom)?

Vid medicinering av t ex Concerta brukar blodtrycket tas regelbundet, men det verkar vara en del psykiater som skiter i att gå vidare med det och skippar att tillkalla sjuksköterska. Vet inte varför, men det är en del av protokollet. Jag begriper mig inte på vården helt och hållet. Väldigt inkonsekvent.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Neurolog: ADHD finns inte – men det är en utmärkt ursäkt.

Inläggav MissN » 2014-04-08 11:44:01

earlydayminer skrev:
MissN skrev:
earlydayminer skrev:
Uppföljning är grundläggande vid all form av medicinering.

Dessutom väger fördelarna över nackdelarna med centralstimulantia för vissa individer. Visst finns det obehagliga nackdelar, men det är oftast vid höga doser under lågvarigt bruk.

Det finns faktiskt terapi och behandlingsformer som inriktar sig på det kognitiva, vilket är det viktigaste för i princip alla med NPF.


Nämnde nog det tidigare men är inte säker men från och med jag började min utredning september 2011 fram tills februari 2014 fick jag inte en enda gång lämna blodprov för att kontrollera om jag hade några brister eller dylikt som orsakar ADD-symptom.

Och från jag började medicinera i augusti 2012 fram till januari 2013 kontrollerades inte blodtrycket en enda gång. :/


Lämna blodprover är inte standard i NPF-utredningar, men det är något du får göra hos allmänläkaren. Däremot är det standard att kolla puls, blodtryck m.m. vid insättning av viss medicinering, som t ex Concerta. Vilka brister är det du tänker på då (som orsakar ADD-symptom)?

Vid medicinering av t ex Concerta brukar blodtrycket tas regelbundet, men det verkar vara en del psykiater som skiter i att gå vidare med det och skippar att tillkalla sjuksköterska. Vet inte varför, men det är en del av protokollet. Jag begriper mig inte på vården helt och hållet. Väldigt inkonsekvent.


När jag fick en ny läkare så sa han att han alltid har standardprover han kör för att utesluta att det är något annat.

Anemi t ex gör ju att man blir trött och orkeslös vilket är ett av huvudsymptomen på min ADD.

Hur känns hypoglykemi?
Hypoglykemi kan ge ett eller flera av nedanstående symtom:

Blekhet
Darrningar
Svettningar
Svaghetskänsla
Hjärtklappning
Hunger
Oro
Koncentrationssvårigheter
Irritation
Trötthet

Synstörningar
Nedsatt närvarokänsla
Kramper
Koma.

Källa: http://www.netdoktor.se/traning-kost/ar ... iabetiker/

Kaliumbrist:
Symptom vid brist
Muskelsvaghet och kramper, stickningar, domningar, trötthet, depression, dålig aptit, förstoppning, glömska, störd hjärtrytm (hjärtrytmi), stroke (hjärtinfarkt, hjärnblödning) samt högt blodtryck.

Kan även leda till diarré, kräkningar, njurbesvär och hormonstörningar.

Källa: http://www.halsosidorna.se/Kalium.htm


Bland annat. Jag kommer googla ihjäl mig om jag ska ta upp allt, haha.
MissN
 
Inlägg: 103
Anslöt: 2014-03-18
Ort: Värmland

Neurolog: ADHD finns inte – men det är en utmärkt ursäkt.

Inläggav Toblerone » 2014-04-08 12:15:07

Det finns VÄLDIGT MYCKET som har vissa ADHD-symptom. Det är ju ganska "allmänna" symptom. Men då har man ju inte bara det, utan även andra, allvarligare saker. Och samma sak med ADHD. Man har fler symptom än så.

Det finns också en himla massa genetiska syndrom som har i princip hela ADHD-symptombilden med. Och där diskuterar man med jämna mellanrum om det är meningsfullt att ställa ADHD-diagnos, då det ju har en annan orsak, dvs. det ingår i syndromet som personen har. Och på Asperger-sidan är det nästan värre. Hela tiden hittar man gener som avviker, men ofta är det bara en släkt eller några få som har det.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Neurolog: ADHD finns inte – men det är en utmärkt ursäkt.

Inläggav earlydayminer » 2014-04-08 12:18:08

MissN: Det var noggrant av honom att göra så, men det är en psykiater du skriver om?


Har du problem med t ex levern? Har du diabetes? Är du vegan? Är du orolig för järnbrist och kaliumbrist?
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Neurolog: ADHD finns inte – men det är en utmärkt ursäkt.

Inläggav earlydayminer » 2014-04-08 12:21:05

ADHD-symptom är ju symptom för ADHD, inte för något annat. Däremot kan upplevelser, funktionsnedsättningar osv i liknande kombination förekomma som symptom för något annat.

Jag vill ändå tänka att vi är ganska duktiga på att urskilja vad som är vad, i det stora hela.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Neurolog: ADHD finns inte – men det är en utmärkt ursäkt.

Inläggav Wine » 2014-04-08 12:45:24

earlydayminer skrev:MissN: Det var noggrant av honom att göra så, men det är en psykiater du skriver om?
...


När jag utreddes av ett NPF-team så fick jag förutom urinprov lämna blodprover och det som testades var bl.a. S-SHBG, S-Testosteron, S-Testosteron bioakt, S-Kortisol, S-TSH, S-T4, S-T3, P-Glukos samt en mängd andra värden, sammanlagt 33 olika. Trodde verkligen att det var obligatoriskt vid NPF utredningar för att utesluta eventuella andra förklaringar till symtom.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Neurolog: ADHD finns inte – men det är en utmärkt ursäkt.

Inläggav slackern » 2014-04-08 12:50:40

Wine skrev:
earlydayminer skrev:MissN: Det var noggrant av honom att göra så, men det är en psykiater du skriver om?
...


När jag utreddes av ett NPF-team så fick jag förutom urinprov lämna blodprover och det som testades var bl.a. S-SHBG, S-Testosteron, S-Testosteron bioakt, S-Kortisol, S-TSH, S-T4, S-T3, P-Glukos samt en mängd andra värden, sammanlagt 33 olika. Trodde verkligen att det var obligatoriskt vid NPF utredningar för att utesluta eventuella andra förklaringar till symtom.


I dagsläget vet jag inte hur många gånger jag har lämnat både urinprov och blodprov. För att utesluta sköldkörteln och missbruk. Dom kollar ju även upp blodsocker halterna dom senaste 3 månaderna alltså ett långtids prov.
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Neurolog: ADHD finns inte – men det är en utmärkt ursäkt.

Inläggav kiddie » 2014-04-08 18:20:39

Det vore bra om man tog prov för olika brister och sådana saker på alla psyk- och neuropsykpatienter. När jag kom in i psykvården så var enda frågan om man trodde sig vara kroppsligen frisk. Trodde man det så var man det.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Neurolog: ADHD finns inte – men det är en utmärkt ursäkt.

Inläggav earlydayminer » 2014-04-08 18:22:03

Då kan man säkert se att det är ojämnt i vården. Enda gångerna jag tagit blodprover är vid besök hos vårdcentral, men inte någon annan gång. Urinprov har jag lämnat en gång, men det var för att utesluta missbruk och inget annat.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Neurolog: ADHD finns inte – men det är en utmärkt ursäkt.

Inläggav MissN » 2014-04-08 19:04:38

earlydayminer skrev:MissN: Det var noggrant av honom att göra så, men det är en psykiater du skriver om?


Har du problem med t ex levern? Har du diabetes? Är du vegan? Är du orolig för järnbrist och kaliumbrist?


Ja, det är en psykiatriker. Har haft sex stycken olika och han är den enda som velat ta prover. Två av dessa, inklusive han är det bara som kollat blodtryck.

Proverna var helt normala, inget konstigt alls skönt nog. Järnbrist är det enda jag är "orolig" för, är ju trots allt kvinna. :P
MissN
 
Inlägg: 103
Anslöt: 2014-03-18
Ort: Värmland

Neurolog: ADHD finns inte – men det är en utmärkt ursäkt.

Inläggav Jeopardy Lane » 2014-04-09 10:52:16

Jeg har ikke ADHD men jeg har bodd sammen med noen som har den diagnosen og etter en stund så jeg slik ut: :shock:

Det er en vanvittig energi, hypersosial, hyperaktiv, hyper-alt. Jeg er mer rolig så det var litt som å dele hus med en tornado, det kunne være slitsomt.
Jeopardy Lane
Inaktiv
 
Inlägg: 1450
Anslöt: 2014-02-23

Neurolog: ADHD finns inte – men det är en utmärkt ursäkt.

Inläggav MissN » 2014-04-09 10:55:21

Jeopardy Lane skrev:Jeg har ikke ADHD men jeg har bodd sammen med noen som har den diagnosen og etter en stund så jeg slik ut: :shock:

Det er en vanvittig energi, hypersosial, hyperaktiv, hyper-alt. Jeg er mer rolig så det var litt som å dele hus med en tornado, noen dager var jeg totalt utslitt.


Hahaha, jag som har ADD blir också utsliten av människor med ADHD för de är ju precis tvärtemot vad jag är :D
MissN
 
Inlägg: 103
Anslöt: 2014-03-18
Ort: Värmland

Neurolog: ADHD finns inte – men det är en utmärkt ursäkt.

Inläggav Jeopardy Lane » 2014-04-09 11:00:57

MissN skrev:
Jeopardy Lane skrev:Jeg har ikke ADHD men jeg har bodd sammen med noen som har den diagnosen og etter en stund så jeg slik ut: :shock:

Det er en vanvittig energi, hypersosial, hyperaktiv, hyper-alt. Jeg er mer rolig så det var litt som å dele hus med en tornado, noen dager var jeg totalt utslitt.


Hahaha, jag som har ADD blir också utsliten av människor med ADHD för de är ju precis tvärtemot vad jag är :D



Ja det er mye energi der, noen ganger ble det veldig slitsomt, det skjer veldig mye, veldig fort hele tiden når man bor sammen med noen som har ADHD.
Jeopardy Lane
Inaktiv
 
Inlägg: 1450
Anslöt: 2014-02-23

Neurolog: ADHD finns inte – men det är en utmärkt ursäkt.

Inläggav MissN » 2014-04-09 11:11:37

Jeopardy Lane skrev:
MissN skrev:
Jeopardy Lane skrev:Jeg har ikke ADHD men jeg har bodd sammen med noen som har den diagnosen og etter en stund så jeg slik ut: :shock:

Det er en vanvittig energi, hypersosial, hyperaktiv, hyper-alt. Jeg er mer rolig så det var litt som å dele hus med en tornado, noen dager var jeg totalt utslitt.


Hahaha, jag som har ADD blir också utsliten av människor med ADHD för de är ju precis tvärtemot vad jag är :D



Ja det er mye energi der, noen ganger ble det veldig slitsomt, det skjer veldig mye, veldig fort hele tiden når man bor sammen med noen som har ADHD.


Min f.d. sambo hade ADHD (fast egentligen var det ADD anser jag) och där hände det istället inte ett dugg, det var nog värre. Fick jaga på honom så att det skulle hända grejer. :P
MissN
 
Inlägg: 103
Anslöt: 2014-03-18
Ort: Värmland

Neurolog: ADHD finns inte – men det är en utmärkt ursäkt.

Inläggav Jeopardy Lane » 2014-04-09 11:17:23

MissN skrev:
Min f.d. sambo hade ADHD (fast egentligen var det ADD anser jag) och där hände det istället inte ett dugg, det var nog värre. Fick jaga på honom så att det skulle hända grejer. :P



:lol: Det rare er at jeg gjorde stort sett alt husarbeid og slikt, man skulle jo tro at noen med ADHD fikk gjort mye når de har så mye energi. Men det var en veldig ufokusert energi, veldig mye ble gjort men ikke de tingene som burde gjøres.
Jeopardy Lane
Inaktiv
 
Inlägg: 1450
Anslöt: 2014-02-23

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in