Gmail igen

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Gmail igen

Inläggav Bror Duktig » 2014-04-05 11:41:06

Varför syns inte alla mail i inkorgen? Av en slump såg jag en massa "uppdateringar" (yoputubeprenumerationer) och liknande i "alla mail"-kategorin. De fanns ingen annanstans.

Hur får man allt att ligga i inkorgen och INTE dela upp sig i kategorier. Jag vill inte se cirklar och skit och få tusen kategorier.

Har blivit ganska trött på att ha gmail för kontakter och google kalender, men Thunderbird för email, och då importera kalendern. Ingen har en helhetslösning, eftersom alla ska ha någon del som är helkojkad.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Gmail igen

Inläggav Parvlon » 2014-04-05 12:19:25

Testat "basic html" och sett om det blir annorlunda?

För att få alla mail i samma fönster så brukar jag söka på * i textfältet.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Gmail igen

Inläggav Jeopardy Lane » 2014-04-05 12:25:23

Jeg har noen av de samme problemene og det er helt utrolig at det ikke finnes en enkel og oversiktlig epost klient. :x icon Av og til tror jeg at noen jobber med å kun gjøre ting mer innviklet og vanskelig.

Jeg har prøvd noen men de er vanskelige alle sammen, unødvendig innviklet. For mye av alt.
Jeopardy Lane
Inaktiv
 
Inlägg: 1450
Anslöt: 2014-02-23

Gmail igen

Inläggav sugrövmanövern » 2014-04-05 13:34:42

Ja, varför finns det inget som bara är rätt och slätt mail längre???? Gmail var mer överskådligt förut, nu har det rockat loss helt.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Gmail igen

Inläggav Bror Duktig » 2014-04-05 14:32:58

Det är för hög användarvänlighet, så det blir användarovänligt. Samma som med telefonernas bildgallerier, som skapar sig själva och har olika kategorier som de hittar på själva. Jag har 10 olika gallerier, med eller utan video, video bara, facebook, google+ (som jag inte ens använder mer än skickar mina blogginlägg till) o.s.v.

Allt ser ut så här, och jag hatar att man har noll kontroll.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Gmail igen

Inläggav Jeopardy Lane » 2014-04-05 15:17:23

sugrövmanövern skrev:Ja, varför finns det inget som bara är rätt och slätt mail längre????



Varför indeed. Det er umulig å finne noe som håndterer all mail på en enkel og fornuftig måte. Hvordan er det mulig.
Jeopardy Lane
Inaktiv
 
Inlägg: 1450
Anslöt: 2014-02-23

Re: Gmail igen

Inläggav kullan » 2014-04-05 15:54:55

Ja jag öppnar ett epost - konto för att kunna ha mailkontakt med folk. Inte för något annat
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Gmail igen

Inläggav barracuber » 2014-04-05 18:25:47

Är heller ingen älskare av kategorierna. Samtidigt är jag glad för att de finns - de samlar upp en ruskig massa mail åt mig (mest gamla prenumerationer som jag ytterst sällan läser) hade gett mig hjärnblödning om alla dom hade hamnat i inboxen.

Visst kan man ha synpunkter på hur googles "finesser" är designade och inte minst sättet som ändringar läggs ut, utan nån större chans att veta vad man tackar jag till, och inget enkelt sätt att backa ur. Det bästa är att aldrig tacka ja direkt och låta nagscreenen vara tills man hunnit kolla vad andra tycker.

Länkar om hur man kan antingen dölja eller stänga av kategorierna: remove gmail categories
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Gmail igen

Inläggav barracuber » 2014-04-05 18:38:40

Att det är svårt att hitta enkla avskalade emailtjänster kanske speglar att våra egna liv idag är allt annat än enkla och avskalade. För att världen vi bygger är (eller åtminstone upplevs som) galen, sjuk, förvirrande, ytlig, stressig, komplicerad, osäker, otrygg, meningslös, tråkig....

Lär av minimalisterna.

http://www.theminimalists.com/check/
http://www.theminimalists.com/inbox/
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Gmail igen

Inläggav kiddie » 2014-04-07 15:39:15

Jag grejar bara HTML-versionen på Gmail, bytte eftersom jag ett tag satt på en väldigt långsam uppkoppling. Upptäckte jag gillade den bättre så kör med den nu med. Enda är att mejl man skriver inte autosparas så blir det miss och man inte sparar så får ban börja om. Sedan blir formatteringen konstig om man skickar från HTML och öppnar i vanliga Gmail men det orkar jag inte bry mig om.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Gmail igen

Inläggav matgar » 2014-04-24 18:32:42

Bror Duktig skrev:Varför syns inte alla mail i inkorgen? Av en slump såg jag en massa "uppdateringar" (yoputubeprenumerationer) och liknande i "alla mail"-kategorin. De fanns ingen annanstans.

Hur får man allt att ligga i inkorgen och INTE dela upp sig i kategorier. Jag vill inte se cirklar och skit och få tusen kategorier.

Har blivit ganska trött på att ha gmail för kontakter och google kalender, men Thunderbird för email, och då importera kalendern. Ingen har en helhetslösning, eftersom alla ska ha någon del som är helkojkad.

Om du klickar på "kuggjulet" uppe till höger och sedan väljer configure inbox (konfigurera brevlåda?) så kan du sedan bocka bort dom flikar du inte vill ha.. så har jag gjort, tagit bort allt utom primary (primär?) då har jag en brevlåda med alla mina mail i.. ja med undantag för skräpmailen.
matgar
 
Inlägg: 833
Anslöt: 2011-07-15
Ort: Solna

Återgå till IT-forum



Logga in