Religion

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Religion

Inläggav kapuni » 2014-03-26 16:38:00

Miche skrev:@kapuni, det är flera här som är glada att jag försöker få er religiösa att hålla er i de religiösa trådarna och jag hade inte gått in i den här tråden och varit så antireligiös om ni religiösa inte hade invaderat så många trådar där religion inte hör hemma.

Ni agerar lika invasivt här som många kommentarsfält har råkat ut för i nyhetstidningarna på webben råkar ut för av rasister, det känns som om ni har en liknande agenda för att skapa en känsla av att ni är fler än ni egentligen är.

Ja men så skönt för dig att veta att du inte är ensam om ditt tyckande.

Hur många blir varnade av alla dina anmälningar?

Byt ut dina ord om kristna till låt säga invandrare så kanske du kommer till insikt att du låter som en nazist.

PS. Jag är ingen hen.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Religion

Inläggav elle » 2014-03-26 17:14:06

kapuni skrev:
KrigarSjäl skrev:Det är en hel del kristendom i forumet just nu, det kan knappast förnekas.
Och vad gör det? Var det inte du som var så förbannat emot inskränkthet? Du snackar om kristna och dubbelmoral, vad är det du har när du uttrycker dig om kristna?

KrigarSjäl skrev:Dubbelmoral däremot brukar man vara väldigt bra på i de religiösa leden.
Pastor Ulf Ekman, korstågen, häxprocesserna, de katolska pedofilprästerna etc etc...

Vad gjorde kyrkan åt koncentrationslägren och judeförföljelserna under WW2 kanske?

Jo serru, många präster var nazister...i synnerhet här i Sverige.
Och det utgör förstås alla kristna. Sluta vara en sådan bakåtsträvare och se hur nutidens kristna är och utgå inte från den minoritet som inte beter sig som icke-kristna. Om du vore det minsta intresserad skulle du nog hitta mer godhet hos kristna än att bara söka efter olycka. Du har förstås ingen koll på övriga (dvs majoriteten) kristna i världen och vad de gör för människor? För du är så pass inskränkt, du vill bara se det dåliga, som i sin tur inte har med kristendom att göra.

KrigarSjäl skrev:Men du kanske anser att nazister har god moral?
Nej. Däremot har kristna som verkligen är det god moral.
Kanske dags att begrunda dina egna tankar om kristna och kommer därefter till insikten att du själv liknar en nazist i ditt tänkade om dem?

KrigarSjäl skrev:Det är bara lappri att människor skulle bli godare av påtvingad religion.
Och du tror att vi här är påtvingade våran religion. Dem som bor i Sverige idag är nog snarare förlöjligade av alla ateister och blir knappast påtvingade sin religion snarare tvärt om. Se kristendomen från ett vidare perspektiv nästa gång du för uttalar dig om dem, så slipper du fördummas ytterligare.

:-)049
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Religion

Inläggav elle » 2014-03-26 17:16:14

kapuni skrev:
Miche skrev:@kapuni, det är flera här som är glada att jag försöker få er religiösa att hålla er i de religiösa trådarna och jag hade inte gått in i den här tråden och varit så antireligiös om ni religiösa inte hade invaderat så många trådar där religion inte hör hemma.

Ni agerar lika invasivt här som många kommentarsfält har råkat ut för i nyhetstidningarna på webben råkar ut för av rasister, det känns som om ni har en liknande agenda för att skapa en känsla av att ni är fler än ni egentligen är.

Ja men så skönt för dig att veta att du inte är ensam om ditt tyckande.

Hur många blir varnade av alla dina anmälningar?

Byt ut dina ord om kristna till låt säga invandrare så kanske du kommer till insikt att du låter som en nazist.
.

:-)049
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Religion

Inläggav Miche » 2014-03-26 17:17:12

@kapuni, mina anmälningar syftar till att alla ska följa forumets regler (inklusive mig själv, ja, jag har anmält mina egna inlägg då jag ansett att de inte håller sig till ämnet, oftast för att be moderatorerna att bryta ut en diskussion till en annan tråd).

I en del fall har jag känt mig nöjd med att användare varnas då de spammar forumet med någon form av reklam eller propaganda eller bara rena dumheter.

Ha ha, jämförelsen med nazism är bara så låg. Invandrarna har hjälpt till att skapa ett betydligt mycket mer öppet samhälle med mångkulturella influenser och de gör så fortfarande, tyvärr kan jag inte säga detsamma om kristna i dagens samhälle, för mig känns kristendomen som ett bakåtsträvande.

Möjligt att du inte är en hen men jag tänker inte hålla på med omskrivningar och hålla reda på användares kön då det inte framgår speciellt tydligt, hen är ett praktiskt ord i sådana sammanhang och om du känner dig kränkt av att jag använder det ordet om dig så får du väl anmäla de inlägg där jag kränker dig.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Religion

Inläggav kapuni » 2014-03-26 17:26:34

elle skrev: :-)049


elle skrev: :-)049

:-)Happy :-)Happy
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Religion

Inläggav kapuni » 2014-03-26 17:37:45

Miche skrev:mina anmälningar syftar till att alla ska följa forumets regler (inklusive mig själv, ja, jag har anmält mina egna inlägg då jag ansett att de inte håller sig till ämnet, oftast för att be moderatorerna att bryta ut en diskussion till en annan tråd).
Ja det är väl klart att man ska hålla sig till forumreglerna. Så du tycker att man bryter mot dem om man nämner Bibeln?
Miche skrev:I en del fall har jag känt mig nöjd med att användare varnas då de spammar forumet med någon form av reklam eller propaganda eller bara rena dumheter.
Och hur många gånger har de varnats av dina anmälningar som handlar om religion?

Miche skrev:Ha ha, jämförelsen med nazism är bara så låg
Lika lågt som att tycka kristna är det?
Ja det är klart du tycker det eftersom du inte inser din inskränkta syn på kristna och att dina uttryck kan sammanfattas till likheter med nazistiska tankesätt.

Miche skrev:Möjligt att du inte är en hen men jag tänker inte hålla på med omskrivningar och hålla reda på användares kön då det inte framgår speciellt tydligt, hen är ett praktiskt ord i sådana sammanhang och om du känner dig kränkt av att jag använder det ordet om dig så får du väl anmäla de inlägg där jag kränker dig.
Jag är inte den lättkränkta typen så du behöver inte vara rädd att kränka mig. Det var bara ett förtydligande om att jag har ett kön.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Religion

Inläggav kullan » 2014-03-26 17:46:57

Min åsikt är att detta forumet inte är en lämpligt plats att diskutera religionsfrågor. Folk får tro på vad de vill men jag vill inte läsa hallelujla i vartannat inlägg som vissa enstaka gör. Har man hittat " lyckan" i tron ska inte andra behöva lida för det. Fast jag ska kanske spamma forumet med inlägg om choklad istället.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Religion

Inläggav k4Kaey » 2014-03-26 17:53:43

Agnostiker, lutar åt teorin om återfödelse.
k4Kaey
 
Inlägg: 195
Anslöt: 2014-03-25

Religion

Inläggav Miche » 2014-03-26 18:40:23

@kapuni, nej, nämnande av bibeln innebär inte automatiskt att man bryter mot någon regel men bibeln, gud och Jesus nämns på en massa ställen där det är off topic, ibland så ofta av samma medlem så att det är att betrakta som spam.

Jag har ingen som helst möjlighet att räkna hur många varningar som mina anmälningar har resulterat i, dels för jag ingen statistik, dels kan jag inte gå tillbaka och se en enda av mina anmälningar.

Jag har gång på gång talat om varför jag anser att flera kristna här bryter mot forumets regler, det har ingenting med nazistiskt tänkesätt att göra, det har med helt andra saker att göra. För två år sedan hade jag nog inte anmält ett enda inlägg som var kristet med tank på att det var off topic eller spam, sen dess har ni kristna invaderat forumet med kristen propaganda i tråd efter tråd. För oss som är ateister är det en väldigt tråkig och jobbig utveckling.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Religion

Inläggav kapuni » 2014-03-26 19:00:11

Miche skrev:kapuni, nej, nämnande av bibeln innebär inte automatiskt att man bryter mot någon regel men bibeln, gud och Jesus nämns på en massa ställen där det är off topic, ibland så ofta av samma medlem så att det är att betrakta som spam.
Snälla länka dit! Så jag vet vad du talar om.

Miche skrev:Jag har ingen som helst möjlighet att räkna hur många varningar som mina anmälningar har resulterat i, dels för jag ingen statistik, dels kan jag inte gå tillbaka och se en enda av mina anmälningar.
Nej men så många kan det inte vara i alla fall. Högst en. Kan inte vara så svårt att hålla reda på va?

Miche skrev:ni kristna invaderat forumet med kristen propaganda i tråd efter tråd
Snälla länka så jag vet vad du talar om.

Miche skrev:För oss som är ateister är det en väldigt tråkig och jobbig utveckling.
Det där var ännu ett exempel av dina s.k. "icke-nazistiska" uttryck.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Religion

Inläggav kapuni » 2014-03-26 19:04:29

kullan skrev:Folk får tro på vad de vill men jag vill inte läsa hallelujla i vartannat inlägg som vissa enstaka gör
Det är är så typiskt hycklare att häva ur sig. Du får tycka vad du vill så länge du tycker som jag.

Men för all del länka gärna var du tycker det skrivs om religion där det inte ska få ske?
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Religion

Inläggav kapuni » 2014-03-26 19:08:05

kullan skrev:Har man hittat " lyckan" i tron ska inte andra behöva lida för det.
Varför skulle det vara så lidande att höra om andras lycka? Är du så missunnsam, alltså?
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Religion

Inläggav nescio » 2014-03-26 19:32:33

kapuni skrev:Det var bara ett förtydligande om att jag har ett kön.
Vilket? Du förblir en hen så länge ditt kön är okänt.
nescio
 
Inlägg: 3839
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Religion

Inläggav kapuni » 2014-03-26 19:37:40

nescio skrev:
kapuni skrev:Det var bara ett förtydligande om att jag har ett kön.
Vilket? Du förblir en hen så länge ditt kön är okänt.
Ja det finns ju hela två stycken att välja mellan. Och om man är intresserad så kan man räkna ut det i mina tidigare inlägg.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Religion

Inläggav Miche » 2014-03-26 19:51:27

@kapuni, nu gör du dig dummare än nödvändigt, jag är övertygad om att du inte är dum.

Jag tänker inte leta inlägg och länka, det har jag varken lust eller tid att göra. Det gissning är att mer än tio av mina anmälningar om kristet spam har resulterat i varningar, det är speciellt en medlem som spammat.

Jag börjar nu bli lika trött på ditt tjatande som några andra medlemmars tjat om att ni kristna inte spammar och har ingen vidare lust att svara mer på dina frågor, jag får en känsla av att du verkar helt klart vara ute efter att jag ska göra bort mig, bli varnad och avstängd.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Religion

Inläggav kullan » 2014-03-26 20:01:05

Jag anser att Kapuni har rätt mycket likheter med ett internettroll. Loggar enbart in för att ställa till med bråk.

Alien
Det är inte ok att anklaga en mångårig forummedlem för att vara ett troll. Tänk på denna forumregel:

• skriv på ett sådant sätt att du inte medvetet sårar andra.


Detta är en tillsägelse. Meddelas även via pm.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Religion

Inläggav kapuni » 2014-03-26 20:07:03

Miche skrev:@kapuni, nu gör du dig dummare än nödvändigt, jag är övertygad om att du inte är dum.

Jag tänker inte leta inlägg och länka, det har jag varken lust eller tid att göra. Det gissning är att mer än tio av mina anmälningar om kristet spam har resulterat i varningar, det är speciellt en medlem som spammat.

Jag börjar nu bli lika trött på ditt tjatande som några andra medlemmars tjat om att ni kristna inte spammar och har ingen vidare lust att svara mer på dina frågor, jag får en känsla av att du verkar helt klart vara ute efter att jag ska göra bort mig, bli varnad och avstängd.

Ja det är ganska irriterande att dem som påstår att det spammas och propageras om religion i var och varannan tråd inte kan bevisa det. Det är ju ganska grova angrepp du gör om det du påstår inte stämmer.

Din känsla är en endast en föreställning angående om jag skulle vilja dig illa.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Religion

Inläggav CarolusRex » 2014-03-26 20:29:58

Jag har inte sett något inlägg här på forumet där någon kristen försöker omvända någon annan. Och besöker man en tråd om religion så får man finna sig i att religiösa skriver vad de känner. Det är min åsikt.
CarolusRex
 
Inlägg: 1018
Anslöt: 2014-01-27

Religion

Inläggav elle » 2014-03-26 20:36:36

kullan skrev:Min åsikt är att detta forumet inte är en lämpligt plats att diskutera religionsfrågor. Folk får tro på vad de vill men jag vill inte läsa hallelujla i vartannat inlägg som vissa enstaka gör. Har man hittat " lyckan" i tron ska inte andra behöva lida för det. Fast jag ska kanske spamma forumet med inlägg om choklad istället.
Visserligen äter jag inte chockad men har absolut inget emot folk som livnär sig på godis , läsk och annan skräpmat .
kullan skrev:Jag anser att Kapuni har rätt mycket likheter med ett internettroll. Loggar enbart in för att ställa till med bråk.

Det var onödigt skrivet .
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Religion

Inläggav kullan » 2014-03-26 20:39:03

elle skrev:Det var onödigt skrivet .


Nä det är dags att hen skärper till sig. Hen är en bråkstake.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Religion

Inläggav elle » 2014-03-26 20:39:23

CarolusRex skrev:Jag har inte sett något inlägg här på forumet där någon kristen försöker omvända någon annan. Och besöker man en tråd om religion så får man finna sig i att religiösa skriver vad de känner. Det är min åsikt.

+ 1 .
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Religion

Inläggav elle » 2014-03-26 20:55:02

kullan skrev:
elle skrev:Det var onödigt skrivet .


Nä det är dags att hen skärper till sig. Hen är en bråkstake.

Om någon ska skärpa till sig då är det Miche om han inte vill få en varning till . Dessutom vill han inte länka till sina påstående . Det liknar inget annar än trakasserier pga. religiös tro .
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Religion

Inläggav mnordgren » 2014-03-26 21:12:37

Admin:

Man vill ju helst inte låsa några trådar eller göra några andra sorters ingripanden här och där så jag känner att det är läge att be alla att tänka på vilket tonläge man använder sig av. Även om detta uppenbarligen är ett ämne som engagerar flera så kan det ändå hållas mer sansat än vad som har varit fallet på sistone i olika trådar.
mnordgren
 
Inlägg: 9546
Anslöt: 2007-09-16
Ort: Vaffövillduvetadedå?

Religion

Inläggav Miche » 2014-03-26 22:29:14

Jag har ingen som helst skyldighet att länka till trådar men ni som är intresserade av att hitta inlägg som är off topic kan läsa i denna tråd, i varje inlägg står det varifrån inlägget kommer.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Återgå till Intressanta intressen



Logga in