Tonen i detta forum.

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: atoms, Alien

Tonen i detta forum.

Inläggav manne » 2013-09-05 17:22:46

Caprifool skrev:Jag upplever tonen som väldigt hård och i vissa fall rent utav kränkande i detta forum. Hade hoppats på att det mer skulle vara en fristad än ännu ett ställe där man riskerar att bli och se andra bli utsatta för verbala dömnanden. Jag hänger kvar ett tag till dock. Ville bara ha det uttalat från min sida, så kanske någon annan som känner likadant men är tyst inte känner sig ensam om det.


jag tycker att det är för lågt i tak detta forum..!! censuren är sten hård rena sovejt fasoner hära.

forumet kunnde ha varit mycket bättre om det icke var diktatur här..

Lite får man ju tåla tex skämt om sex och så censureras hårt eller svordomar osv,skämt eller ironi tåls icke alls..forumet tål inte heller komik man får icke ha humor här utan allt skall vara allvar sex skämt är censur på..
väldigt mycket moral panik hära.. :cry: moral tanterna älskar detta forum
ÄR också lätt att bli förhandsgranskad eller inte få sina inlägg postade..

kan tycka att hot om våld eller rasism skall censureras men vissa saker är ju bara absurda. :-)063
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Tonen i detta forum.

Inläggav KrigarSjäl » 2013-09-05 17:33:33

Ulfur skrev:umgås på ett väldigt sött sätt

Menar du allvar?
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Tonen i detta forum.

Inläggav Alien » 2013-09-05 17:41:50

manne skrev:Lite får man ju tåla tex skämt om sex och så censureras hårt eller svordomar osv,skämt eller ironi tåls icke alls..forumet tål inte heller komik man får icke ha humor här utan allt skall vara allvar sex skämt är censur på..


Moderator:
Detta stämmer inte. Det svärs friskt här och skrivs mycket öppet om sex också.

Det är aggressivitet och grovt språk tillsammans som är emot reglerna.

Likaså gäller det att sexuella skämt ibland kan uppfattas som sexuella trakasserier.

Men det visar ju bara att vissa tycker att tonen är alltför städad samtidigt som andra tycker den är alltför rå och otrevlig. Men för den förra kategorin finns alltid lågmodererade forum som Flashback.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46091
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Tonen i detta forum.

Inläggav manne » 2013-09-05 17:45:52

Alien skrev:
manne skrev:Lite får man ju tåla tex skämt om sex och så censureras hårt eller svordomar osv,skämt eller ironi tåls icke alls..forumet tål inte heller komik man får icke ha humor här utan allt skall vara allvar sex skämt är censur på..


Moderator:
Detta stämmer inte. Det svärs friskt här och skrivs mycket öppet om sex också.

Det är aggressivitet och grovt språk tillsammans som är emot reglerna.

Likaså gäller det att sexuella skämt ibland kan uppfattas som sexuella trakasserier.

Men det visar ju bara att vissa tycker att tonen är alltför städad samtidigt som andra tycker den är alltför rå och otrevlig. Men för den förra kategorin finns alltid lågmodererade forum som Flashback.


inte mina inlägg om pompeji och bilder mm blev det censur på en gång i tiden.!
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Tonen i detta forum.

Inläggav Savanten Svante » 2013-09-05 17:56:55

Alien skrev:Men för den förra kategorin finns alltid lågmodererade forum som Flashback.


Manne är bannad där. Dom lutkar kisss.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Tonen i detta forum.

Inläggav manne » 2013-09-05 17:59:29

Savanten Svante skrev:
Alien skrev:Men för den förra kategorin finns alltid lågmodererade forum som Flashback.


Manne är bannad där. Dom lutkar kisss.


nej det är jag icke men förhandsgranskad är jag + att mina inlägg blir ibland icke postade..!

har skrivit om epgypiten och afrikaner och om judarnas historia mm men de blir icke postade alls.
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Tonen i detta forum.

Inläggav Savanten Svante » 2013-09-05 18:33:52

Jaja, men du är bannad på flashback. Eller var, sist vi pratade om saken.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Tonen i detta forum.

Inläggav manne » 2013-09-05 19:01:21

Savanten Svante skrev:Jaja, men du är bannad på flashback. Eller var, sist vi pratade om saken.


FB forumet gillar inte jag baar eb massa extrem rasism och våld och porr och så.
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Tonen i detta forum.

Inläggav Trollmor » 2013-09-06 12:41:32

Trollmor skrev:
Ulfur skrev:
Caprifool skrev:Jag upplever tonen som väldigt hård och i vissa fall rent utav kränkande i detta forum. Hade hoppats på att det mer skulle vara en fristad än ännu ett ställe där man riskerar att bli och se andra bli utsatta för verbala dömnanden. Jag hänger kvar ett tag till dock. Ville bara ha det uttalat från min sida, så kanske någon annan som känner likadant men är tyst inte känner sig ensam om det.


Håller med. Mjuka personer med lägre självkänsla blir snabbt förskräckta och gömmer sig. Personligen måste jag samla styrka var gång jag loggar in här och undvika att prata med folk som verkar vara bitska. Lite som i den riktiga världen. Man kanske skulle ha en specialsida för extra snälla och mjuka personer med as där vi kan umgås på ett väldigt sött sätt och värna om varandra.
Ett mycket trevligt förslag! Om det går att ordna, ansöker jag om att få vara med! :)
Ja, jag menar allvar. Eftersom det är begränsning till Privata Avdelningen, så öppnar jag en ny tråd med tanke på nytillkomna medlemmar:

den-snalla-traden-t35651.html
Trollmor
 
Inlägg: 1460
Anslöt: 2010-08-01

Tonen i detta forum.

Inläggav kvicksilver » 2013-09-06 16:40:12

Alien skrev:Och varför ska just "folk" i Uppland pekas ut? Tycker det är insiniuant.


Uppland är ju ändå rätt stort (åtminstone Uppsala, resten är mest små hålor), och den uppsaliensiska dialekten med ett stort inflytande från universitetet är rätt säregen. Stor kontrast mellan den traditionella uppländskan, som närmast låter som södertugg jämfört med den högdragna, mer akademika dialekten som talas bland många i Uppsala.

Kanske det som slackern syftar på? Utan att sätta mig in i eventuella konflikter mellan dig eller andra upplänningar.
kvicksilver
 
Inlägg: 1473
Anslöt: 2011-02-19

Tonen i detta forum.

Inläggav KrigarSjäl » 2013-09-06 17:14:27

Trollmor skrev:
Trollmor skrev:
Ulfur skrev:
Håller med. Mjuka personer med lägre självkänsla blir snabbt förskräckta och gömmer sig. Personligen måste jag samla styrka var gång jag loggar in här och undvika att prata med folk som verkar vara bitska. Lite som i den riktiga världen. Man kanske skulle ha en specialsida för extra snälla och mjuka personer med as där vi kan umgås på ett väldigt sött sätt och värna om varandra.
Ett mycket trevligt förslag! Om det går att ordna, ansöker jag om att få vara med! :)
Ja, jag menar allvar. Eftersom det är begränsning till Privata Avdelningen, så öppnar jag en ny tråd med tanke på nytillkomna medlemmar:

den-snalla-traden-t35651.html

Ni vill ha en retreat för Teletubbies.
Ok, jag ska inte ifrågasätta dig eller gå in i tråden och lägga mig i.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Tonen i detta forum.

Inläggav Natten » 2013-09-06 18:30:04

KrigarSjäl skrev:
Trollmor skrev:
Trollmor skrev:Ett mycket trevligt förslag! Om det går att ordna, ansöker jag om att få vara med! :)
Ja, jag menar allvar. Eftersom det är begränsning till Privata Avdelningen, så öppnar jag en ny tråd med tanke på nytillkomna medlemmar:

den-snalla-traden-t35651.html

Ni vill ha en retreat för Teletubbies.
Ok, jag ska inte ifrågasätta dig eller gå in i tråden och lägga mig i.


Ja herregud...när jag trodde jag hade läst allt så..
Natten
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 371
Anslöt: 2013-06-19
Ort: Miljonprogrammet

Tonen i detta forum.

Inläggav Trollmor » 2013-09-06 18:33:33

:lol: Vad bra att ni kan bråka här! Och inte i Den Snälla Tråden! :lol:
Trollmor
 
Inlägg: 1460
Anslöt: 2010-08-01

Tonen i detta forum.

Inläggav manne » 2013-09-06 19:59:12

rasism och trakasirer och hot om våld bör censuerar men icke skämt eller komik eller sex skämt eller så bör inte censurerars då der när normalt med det..

alla gillar sex skämt.. :D
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Tonen i detta forum.

Inläggav notwoodstock » 2014-03-05 7:22:48

Caprifool skrev:Jag upplever tonen som väldigt hård och i vissa fall rent utav kränkande i detta forum. Hade hoppats på att det mer skulle vara en fristad än ännu ett ställe där man riskerar att bli och se andra bli utsatta för verbala dömnanden. Jag hänger kvar ett tag till dock. Ville bara ha det uttalat från min sida, så kanske någon annan som känner likadant men är tyst inte känner sig ensam om det.


Instämmer, dock vekar det som om detta är väldigt olika från medlem till medlem.

Vågar bara deltaga intellektuellt, inte så mycket känslomässigt. Jag har inte fått ett enda svar på några sådana "försök till vänlig ton". Men det får man väl ta!

Jag inser att formet är bra skött. Till och med "ruskigt proffsigt"! :-)173 :shock: :-)154

/notwoodstock
notwoodstock
 
Inlägg: 3924
Anslöt: 2013-12-22
Ort: Stockholm

Tonen i detta forum.

Inläggav Flawed » 2014-03-05 13:53:26

Caprifool skrev:Jag upplever tonen som väldigt hård och i vissa fall rent utav kränkande i detta forum. Hade hoppats på att det mer skulle vara en fristad än ännu ett ställe där man riskerar att bli och se andra bli utsatta för verbala dömnanden. Jag hänger kvar ett tag till dock. Ville bara ha det uttalat från min sida, så kanske någon annan som känner likadant men är tyst inte känner sig ensam om det.

Aspergare är dels osmidiga,envisa och ibland kränkande samt känsliga långsinta,och lättkränkta,samt naiva.
Det är en ekvation som inte går att få ihop hur man än försöker.
Flawed
Inaktiv
 
Inlägg: 3880
Anslöt: 2007-05-04

Tonen i detta forum.

Inläggav Pinghis Khan » 2017-04-02 14:27:27

Flawed skrev:
Caprifool skrev:Jag upplever tonen som väldigt hård och i vissa fall rent utav kränkande i detta forum. Hade hoppats på att det mer skulle vara en fristad än ännu ett ställe där man riskerar att bli och se andra bli utsatta för verbala dömnanden. Jag hänger kvar ett tag till dock. Ville bara ha det uttalat från min sida, så kanske någon annan som känner likadant men är tyst inte känner sig ensam om det.

Aspergare är dels osmidiga,envisa och ibland kränkande samt känsliga långsinta,och lättkränkta,samt naiva.
Det är en ekvation som inte går att få ihop hur man än försöker.

Ibland blir det småotrevligt.
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Tonen i detta forum.

Inläggav notwoodstock » 2017-04-08 0:08:25

notwoodstock
 
Inlägg: 3924
Anslöt: 2013-12-22
Ort: Stockholm

Tonen i detta forum.

Inläggav nallen » 2017-04-08 10:21:01

To see more from Positive Energy+ on Facebook, log in or create an account.
Log In
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Tonen i detta forum.

Inläggav Appollo30 » 2017-09-07 17:21:13

Jag ska här ge min syn på saken rörande tonen i detta forum. Frågorna som bör ställas i detta sammanhang är vilken ton som merparten av medlemmarna torde uppskatta mest samt vilken ton som man anser gagnar sig själv och majoriteten av medlemmarna mest. Mycket anser jag här handlar om personlig karaktär och allmänt hyfs samt artighet. Jag tycker att minimumkriterierna för en trevlig ton på forumet är att man använder sig utav ett välvårdat språk och att man försöker vara artig och respektfull, och det även mot de som har en annan uppfattning än en själv om vissa saker. Och det här med att man ska tåla en massa illvilliga kommentarer och personliga påhopp ger jag inte mycket för. Det är sådant som förstör forumet och sänker den allmänna trevnaden, enligt min mening. För varför ska man ärligt talat besöka ett forum om det innebär att man riskerar att må dåligt efteråt? Avslutningsvis så hoppas jag att fler än mig delar mina åsikter kring tonen på forumet.

Kan hända att jag slår in öppna dörrar för en del, men den risken är jag beredd att ta.
Appollo30
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 123
Anslöt: 2017-02-07

Tonen i detta forum.

Inläggav Barfota » 2017-09-07 17:55:35

Jag tycker att Det hackas väldigt mycket på vad någon annan tycker, den andre personens åsikt är liksom ingen ting värd.

Mycket av diskussionerna och energin känns gå åt på politik, religion och terrorism.

Jag trodde att asperger personer var mera inåt och gillade klura ut udda saker, känns som jag hade fel
Barfota
 
Inlägg: 21
Anslöt: 2017-07-10

Tonen i detta forum.

Inläggav KrigarSjäl » 2017-09-07 18:01:02

Barfota skrev:Mycket av diskussionerna och energin känns gå åt på politik, religion och terrorism.

Mycket tröttsamt ja... i synnerhet är jag trött på allt skrivande om terrorism, Islam och Mellanöstern fram och tillbaka.

Delvis beror det på att trådar delas och på så sätt blir flera, vilket gör att diskussionerna bara växer.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Tonen i detta forum.

Inläggav Appollo30 » 2017-09-07 19:19:52

Religion, politik och världshändelser är saker som jag aldrig skulle diskutera på detta forum med någon. Därför så har jag inte följt någon tråd om religion, politik eller världshändelser. Däremot har jag full respekt för de som känner behov av att diskutera dessa saker, men det förutsätter att man har en saklig och respektfull ton mot varandra samt för en argumentation baserat på belägg; bäst för samtliga parter skulle vara ifall det mestadels hölls en saklig analytisk/diplomatisk typ av diskussioner kring de tidigare nämnda ämnena där olika åsikter och argument vägs mot varandra. Dock anser jag att dessa frågor inte får ta överhanden på detta forum och att de redan nu tar för mycket plats.

Istället bör man ställa sig frågan vad det är som huvudsakligen gör detta forum värt att besöka för en själv och vad som kan tänkas få merparten av medlemmarna att besöka forumet ofta. Huvudanledningarna till att jag besöker detta forum är primärt för att utbyta erfarenheter kring asperger, diskutera asperger, dela intressen, dela med mig av råd och erbjuda stöd till andra samt eventuellt ta emot råd från andra. Jag kan dock tänka mig att många andra besöker detta forum av liknande anledningar. För att detta ska fungera bra i realiteten och för att ett besök på detta forum ska bli en trivsam upplevelse så bör tonen i forumet vara artig och korrekt samt framförallt vänlig (se annars vad jag har skrivit tidigare i tråden).
Appollo30
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 123
Anslöt: 2017-02-07

Tonen i detta forum.

Inläggav Wine » 2017-09-07 20:27:17

KrigarSjäl skrev:
Barfota skrev:Mycket av diskussionerna och energin känns gå åt på politik, religion och terrorism.

Mycket tröttsamt ja... i synnerhet är jag trött på allt skrivande om terrorism, Islam och Mellanöstern fram och tillbaka.

Delvis beror det på att trådar delas och på så sätt blir flera, vilket gör att diskussionerna bara växer.


Ja, moderaterna på detta forum är ju väldigt flitiga när det gäller att dela, hacka sönder diskussioner och skapa nya trådar.

Detta är något jag själv har reagerat på.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in