Vilka är vi här?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vilka är vi här?

Inläggav Bellzi » 2014-01-04 9:13:21

18 år, kvinna (eller flicka, hur man nu ser på det). Jag är diagnosisterad med Aspergers Syndrom, rätt så nyligt. Intressen pendlar, men jag har alltid haft sång, poesi, musik, djur och psykologi som fasta intressen.
Bellzi
 
Inlägg: 38
Anslöt: 2013-04-20

Vilka är vi här?

Inläggav Minka » 2014-01-04 23:02:43

Skriver här igen då jag varit borta ett bra tag :)

Mia heter jag, 23 år gammal från växjö med diagnosen Aspergers syndrom
Minka
 
Inlägg: 26
Anslöt: 2012-04-14
Ort: Växjö

Vilka är vi här?

Inläggav Batman » 2014-01-05 1:13:40

Räcker med en bild från min sida.

image.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Batman
 
Inlägg: 780
Anslöt: 2013-07-27

Vilka är vi här?

Inläggav hustomten » 2014-01-12 22:50:56

Kvinna 45 år
har eget företag
arbetar väldigt mycket
intresserad av konst och musik
Är ny på forumet och hoppas att kunna hitta likasinnade
hustomten
 
Inlägg: 278
Anslöt: 2014-01-12

Vilka är vi här?

Inläggav xGOVINDAx » 2014-01-18 18:49:47

Kille, 27 år från Eskilstuna. Sjukskriven, diagnostiserad med Asperger helt nyligen.
Intresserad av tvspel, historia, musik och Hare Krishna-rörelsen.
Bor med min dotter, 7 år.

Hej!
xGOVINDAx
 
Inlägg: 131
Anslöt: 2014-01-18

Vilka är vi här?

Inläggav Zuumaester » 2014-01-19 19:44:29

Ung man, 25 år från Hälledal, bor numera i Härnösand i en lägenhet som är del av ett gruppboende.

Gillar: Konsol-spel, mat, promenader, böcker om socialkommunikation, vissa TV-serier, internet, gym-träning och Bio-film. Viss musik ingår också men jag har inte köpt några plattor, eftersom jag inte samlar på sånt.

Är sprillans ny på Forumet och hoppas kunna hitta vänner och likasinnade. :D
Zuumaester
 
Inlägg: 397
Anslöt: 2014-01-19
Ort: Härnösand

Vilka är vi här?

Inläggav cla14 » 2014-01-25 23:29:02

Hej! Är en 44-årig trebarnsmamma med en 14-årig son som jag starkt misstänker har asperger. Han har mått väldigt dåligt senaste året pga flytt till ny stor skola när han började högstadiet plus att jag och hans pappa skilde oss. Han har utvecklat social fobi och panikångest, och till slut orkade han inte gå till skolan längre. Nu har han varit hemma tre månader och isolerat sig ännu mer. Förra veckan fick jag äntligen med honom till BUP där han träffade en läkare som skrev ut sertralin. Något jag tror att han behöver för att komma ur sin bubbla och må bättre. Jag ansluter mig här för att kanske hitta föräldrar i liknande situation för att utbyta erfarenheter, och även få tips av andra som känner igen sig i sonens situation och kan ge tips och råd. Ju mer jag lär mig om asperger desto mer drag ser jag även hos mig själv, särskilt som barn och tonåring.

Jag gillar att träna, yoga, läsa, vara med mina barn, träffa mina vänner, vara ute i naturen m.m.

Vi bor i Falun
cla14
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2014-01-23

Vilka är vi här?

Inläggav Nebukadnessar » 2014-01-26 0:44:02

Zuumaester skrev:Ung man, 25 år från Hälledal, bor numera i Härnösand i en lägenhet som är del av ett gruppboende.

Gillar: Konsol-spel, mat, promenader, böcker om socialkommunikation, vissa TV-serier, internet, gym-träning och Bio-film. Viss musik ingår också men jag har inte köpt några plattor, eftersom jag inte samlar på sånt.

Är sprillans ny på Forumet och hoppas kunna hitta vänner och likasinnade. :D

Välkommen i gänget :-)Happy
Nebukadnessar
 
Inlägg: 58
Anslöt: 2012-04-09

Vilka är vi här?

Inläggav rsjpaladin » 2014-02-09 11:49:34

Man på 28, singel, bor i "Umeå-trakten".
Diagnos 2014
Älskar dator-spel(spelar mest Wow), film, filmmusik, serier och choklad.

Helt ny här på forumet och för min diagnos så jag hoppas kunna lära mig mycket från andra här!
rsjpaladin
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2014-02-09

Vilka är vi här?

Inläggav MPE_EST » 2014-02-10 21:31:00

Man 23 år
Bor i Skåne

Pluggar för tillfället och utbildar mig till Grovplåts'smed.

Fritidsintressen: Musik(ljud-HiFI, Friidrott , Sportfiske och naturliv .

Övrigt: Registrerade mig på forumet idag. Det ska bli spännande och få lära sig mera om sig själv (AS-diagnos sedan 2008) och om andra intressanta själar man kan tänkas hitta här :)

Hörs ! :D
MPE_EST
Ny medlem
 
Inlägg: 9
Anslöt: 2014-02-10
Ort: Malmö

Vilka är vi här?

Inläggav Zyiee » 2014-02-10 22:24:32

Tja!

Jag är en man, fyller 28 imorn, bor i Östersund.
Fick min diagnos i höstas, så rätt nyligen.
Har följt forumet lite av och till i cirka ett halvår, men först nyligen som jag skapat en användare.

Älskar att lära mig nya saker, oavsett om det är ren fakta eller pröva sånt som jag aldrig gjort förut. När det gäller musik är jag väl en allätare, med en förkärlek till 60 och 70-tals rock/pop.
Gillar film (har även gjort ett gäng kortfilmer, vissa som vunnit tävlingar), serier, rita, skriva.. Ja de flesta kreativa sysslor, då jag har ett ganska stort behov av att få utlopp för den sidan av mig själv (kanske p.g.a. jag har svårare att uttrycka mig i sociala samband som jag har behov att uttrycka mig på andra sätt?).

Bestämde mig för att bli medlem delvis för att kunna ta del i de många intressanta diskussionerna här på forumet, men även i hopp om att kanske lära känna några likasinnade! =)
Zyiee
Ny medlem
 
Inlägg: 10
Anslöt: 2014-02-03

Vilka är vi här?

Inläggav skorpion76 » 2014-02-11 13:58:06

Kvinna 37 år, CP-skada, nedsatt rörlighet i vänster sida, kraftig synskada, 40 % synskärpa på vänster öga, 13 % på vänster öga, nystagmus, saknar sidoseende. Fick diagnosen atypisk autism 2006.
skorpion76
 
Inlägg: 292
Anslöt: 2012-01-31
Ort: Oskarshamn

Vilka är vi här?

Inläggav RainAllDay » 2014-02-11 15:54:00

Tjej/Kvinna, 25 år och även jag ny på detta forum. Bor tillsammans med fästman.

Blev relativt nyligen diagnostiserad med atypisk autism.
Intressen? Fångar något mitt intresse djupdyker jag i ämnet tills jag tröttnar, eller sysselsätter mig med dito tills jag blir uttråkad.
Och där tog mina ord slut.
RainAllDay
Ny medlem
 
Inlägg: 16
Anslöt: 2014-02-04

Vilka är vi här?

Inläggav anomalyraven » 2014-02-12 23:16:15

Hej, jag är en kille, 20 år och bor i Vänersborg.

Fick en diagnos i sammanband med en utredning av en depression att jag har atypisk autism för 3 år sedan. Tänkte först nu att jag vill få reda på hur andra upplever sin vardag i samma sitts, så jag bestämde mig för att göra ett konto idag.

Mina intressen är konst i ren allmänhet, större fan av digital konst och japansk kultur dock.
anomalyraven
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2014-02-12

Vilka är vi här?

Inläggav Garambozia » 2014-02-13 9:39:59

Här kommer lite om mig då...

Har läst här rätt länge, men inte postat nåt, mest för att jag kör laptopen på tvn
och saknar trådlöst tangentbord. Windows tangentbordet är ju ingen höjdare att skriva med. haha

Man på 32 år som fick diagnos rätt sent i livet. Var nog 28 när utredningen var klar
och visade på Asperger och ADHD.
Kunde omedelbart förstå att aspergerdiagnosen stämde bra,
men hade lite problem att förlika mig med den. Något jag jobbar på än idag,
men har kommit en bra bit på vägen och är inget jag skäms för.
Känns mest trist att jag inte fått diagnosen tidigare så man hade fått rätt stöd under
skolgången och kanske haft möjlighet att jobba med nåt man är intresserad av idag.
Istället har jag nu sjukpenning och har varit sjukskriven sedan 2007,
men har precis ansökt om sjukersättning för andra gången, så får hoppas det går igenom nu.

Mina intressen är väl egentligen ganska många... Gillar att vara kreativ på olika sätt.
Måla, rita, arbeta med trä, inredning, bland annat.
Men det största intresset har alltid varit film. Både att både se film och prata film,
men även kunskap om cinematografi, bildspråk och allt som här där till.
Har på äldre dar insett att det är genom all film jag sett som jag lärt mig det jag kan om
kroppsspråk, subtila signaler och den biten som oftast brister för oss med någon form av autism.
Är ganska lättsam och kravlös och gillar att skämta och ha det kul.
Agerar gärna stöd åt andra när de går igenom sämre perioder,
då det ger mig styrka att arbeta mer med mig själv på längre sikt.
Vill inte skriva om allt för privata saker på ett såpass öppet forum,
men snackar gärna vidare via PM, skype om nån skulle vara intresserad av det.

Hoppas genom mitt medlemskap här att att komma i kontakt med lite annat folk
som man kan utbyta erfarenheter med eller bara snacka skit över skype eller liknande.
Lever ett rätt isolerat liv, så vänner finns det tyvärr inte så gott om IRL,
men är definitivt öppen för att lära känna nytt folk.
Bara skicka ett PM om nån är sugen på att snacka lite. =)
Garambozia
 
Inlägg: 16
Anslöt: 2013-04-22
Ort: Nånstans på västkusten

Vilka är vi här?

Inläggav rockstaar » 2014-02-13 11:27:45

Hejsan hörni! Niclas heter jag, är 24 bast och bor i Stockholm. Jag är en big time hedonist och fokuserar mest på att uppnå njutning här i livet, mycket genom resor, alkohol, kvinnor, fest osv osv. Orkar inte ta livet på för stort allvar :) Spelar fotboll, åker wakeboard och snowboard, springer en hel del osv.

Never refuse an invitation and never resist the unfamiliar! Kör hårt!
rockstaar
Ny medlem
 
Inlägg: 5
Anslöt: 2014-02-13

Vilka är vi här?

Inläggav JCSweden » 2014-02-13 21:04:13

RainAllDay skrev:Tjej/Kvinna, 25 år och även jag ny på detta forum. Bor tillsammans med fästman.

Blev relativt nyligen diagnostiserad med atypisk autism.
Intressen? Fångar något mitt intresse djupdyker jag i ämnet tills jag tröttnar, eller sysselsätter mig med dito tills jag blir uttråkad.
Och där tog mina ord slut.

Låter precis som mig (dock är jag två år yngre och har ingen fästman). Välkommen :D
JCSweden
 
Inlägg: 270
Anslöt: 2011-11-08

Vilka är vi här?

Inläggav Donboa » 2014-02-16 23:30:36

Kille, 24 år bosatt i Stockholm.

Diagnos sedan grundskolan.

Gillar att rita serier och titta på tecknad film från japan. Intresserad av film, tv-spel och rymden.
Donboa
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2013-11-12
Ort: Stockholm

Vilka är vi här?

Inläggav Lunas Iovis » 2014-02-16 23:40:29

Man, 26, bosatt i en ort med namn som börjar på den sista bokstaven i alfabetet.
Mina intressen är teckna, spela, se på film, göra annat som jag tycker om.
Har ej blivit diagnostiserad.
Lunas Iovis
 
Inlägg: 98
Anslöt: 2013-11-20
Ort: Norden

Vilka är vi här?

Inläggav uppeomnatten » 2014-02-16 23:47:40

Människa,37.vaken utråkad å ska nog somna el försöka ,suck.en till cigg en till sömnis.imorn arbetsträna måttligt uppmuntrande!!!
uppeomnatten
 
Inlägg: 161
Anslöt: 2013-02-17

Vilka är vi här?

Inläggav Snorkelsnigel » 2014-02-17 23:24:06

Hej är ny här. kille på 19 sommrar som älskar naturen. Väntar med mer information om mig då detta är relativt nytt för mig...
Snorkelsnigel
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2014-02-17

Vilka är vi här?

Inläggav rockstaar » 2014-02-17 23:25:49

Snorkelsnigel skrev:Hej är ny här. kille på 19 sommrar som älskar naturen. Väntar med mer information om mig då detta är relativt nytt för mig...


Välkommen Snorkelsnigel! Håller med dig om att naturen är asnajs. Som den snigel du är kommer du nog snart ut ur ditt skal, ha ha ha. Humor.
rockstaar
Ny medlem
 
Inlägg: 5
Anslöt: 2014-02-13

Vilka är vi här?

Inläggav Snorkelsnigel » 2014-02-17 23:29:07

rockstaar skrev:
Snorkelsnigel skrev:Hej är ny här. kille på 19 sommrar som älskar naturen. Väntar med mer information om mig då detta är relativt nytt för mig...


Välkommen Snorkelsnigel! Håller med dig om att naturen är asnajs. Som den snigel du är kommer du nog snart ut ur ditt skal, ha ha ha. Humor.


Tack rockstaar, du verkar vara en härlig prick! Vi får se hur lång tid det tar :roll:
Snorkelsnigel
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2014-02-17

Vilka är vi här?

Inläggav RainAllDay » 2014-02-19 0:44:05

JCSweden skrev:
RainAllDay skrev:Tjej/Kvinna, 25 år och även jag ny på detta forum. Bor tillsammans med fästman.

Blev relativt nyligen diagnostiserad med atypisk autism.
Intressen? Fångar något mitt intresse djupdyker jag i ämnet tills jag tröttnar, eller sysselsätter mig med dito tills jag blir uttråkad.
Och där tog mina ord slut.

Låter precis som mig (dock är jag två år yngre och har ingen fästman). Välkommen :D


Tack :-)Happy
RainAllDay
Ny medlem
 
Inlägg: 16
Anslöt: 2014-02-04

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in