Medarbetarsamtal med chefen som bara anmärker på mig

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: Alien, atoms

Medarbetarsamtal med chefen som bara anmärker på mig

Inläggav Eva B » 2014-01-07 21:54:01

Kommunikationen med chefen fungerar bedrövligt. Han är väldigt dominant, socialt klumpig och avbryter mig respektlöst ofta. Han är väldigt lättprovocerad och intolerant. Han uttrycker sig respektlöst slarvigt och står inte alltid för det han säger. Varje år blir jag anklagad för att ha ett slutet arbetssätt och samarbetssvårigheter. Jag har bett att få veta konkret vad jag ska förändra och i så fall hur, men det vägrar han svara på. Jag tycker att det är helt meningslöst och väldigt frustrerande att tvingas genomlida sådana här samtal. Lyckligtvis har jag ett självständigt arbete i eget rum framför datorn.
Det blir väldigt ofta pajkastning, även om någon stödperson från personalavdelningen eller habiliteringen närvarar.
Jag trivs med mina arbetsuppgifter, men vantrivs med chefen och fikarasterna som jag har slutat delta i. Chefen har sagt att fikarasterna är frivilliga.
Eva B
 
Inlägg: 26
Anslöt: 2009-06-19
Ort: Hallstahammar

Medarbetarsamtal med chefen som bara anmärker på mig

Inläggav dasunbedingte » 2014-01-07 21:55:09

Eva B skrev:Kommunikationen med chefen fungerar bedrövligt. Han är väldigt dominant, socialt klumpig och avbryter mig respektlöst ofta. Han är väldigt lättprovocerad och intolerant. Han uttrycker sig respektlöst slarvigt och står inte alltid för det han säger. Varje år blir jag anklagad för att ha ett slutet arbetssätt och samarbetssvårigheter. Jag har bett att få veta konkret vad jag ska förändra och i så fall hur, men det vägrar han svara på. Jag tycker att det är helt meningslöst och väldigt frustrerande att tvingas genomlida sådana här samtal. Lyckligtvis har jag ett självständigt arbete i eget rum framför datorn.
Det blir väldigt ofta pajkastning, även om någon stödperson från personalavdelningen eller habiliteringen närvarar.
Jag trivs med mina arbetsuppgifter, men vantrivs med chefen och fikarasterna som jag har slutat delta i. Chefen har sagt att fikarasterna är frivilliga.


Är du medlem i fackligt förbund?
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Medarbetarsamtal med chefen som bara anmärker på mig

Inläggav AustenAnnie » 2014-01-07 22:14:38

Eva B skrev:Kommunikationen med chefen fungerar bedrövligt. Han är väldigt dominant, socialt klumpig och avbryter mig respektlöst ofta. Han är väldigt lättprovocerad och intolerant. Han uttrycker sig respektlöst slarvigt och står inte alltid för det han säger. Varje år blir jag anklagad för att ha ett slutet arbetssätt och samarbetssvårigheter. Jag har bett att få veta konkret vad jag ska förändra och i så fall hur, men det vägrar han svara på. Jag tycker att det är helt meningslöst och väldigt frustrerande att tvingas genomlida sådana här samtal. Lyckligtvis har jag ett självständigt arbete i eget rum framför datorn.
Det blir väldigt ofta pajkastning, även om någon stödperson från personalavdelningen eller habiliteringen närvarar.
Jag trivs med mina arbetsuppgifter, men vantrivs med chefen och fikarasterna som jag har slutat delta i. Chefen har sagt att fikarasterna är frivilliga.

Känner igen mig i mycket av det du skriver, råkade ut för ungefär samma sak.
I mitt fall så blev omplacerad tre gånger, hotad med avsked minst en gång.
Sedan fick jag "konstiga" förmaningar som till exempel att jag inte fick skratta och skoja.
Jag fick inte heller plocka upp saker när jag tappade de.

Det slutade med att ledningen bytte arbetsledare och jag fick senare reda på att mina medarbetare rapporterade mig så fort jag gick förbi, andades eller bara sade något.
Visste först inte om hur pass stor omfattning denna typ av "övervakning" hade fick reda på det senare under ett möte.

Då arbetsledaren med stöd av HR generalisten "radade upp alla mina felsteg" enligt de.
Bilden de målade fram var inte direkt fördelaktig, tvärtom. Enligt de så var jag en person med instabilt humör och som hade stora samarbetssvårigheter, som krävde att få göra saker på mitt sätt.

Till saken hör att jag vantrivdes extremt mycket på mitt jobb.

Så jag , jag kan känna igen mig i det då jag tror mig ha upplevt något liknande tyvärr.
AustenAnnie
 
Inlägg: 342
Anslöt: 2013-12-30
Ort: Pemberley

Medarbetarsamtal med chefen som bara anmärker på mig

Inläggav Bjäbbmonstret » 2014-01-08 4:08:00

Hej Eva! Försök gå på fikarasterna åtminstone när inte chefen är med. Att ha chefen emot sig kan vara jobbigt men får du dessutom dålig kontakt med arbetskamraterna är det ännu värre. Förstår väl att det måste vara jättejobbigt med medarbetarsamtal på de där premisserna!
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Återgå till Studier och arbetsliv



Logga in