Till alla som saknar Live Messenger

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Android-frågor

Inläggav barracuber » 2014-01-07 15:57:57

Titti skrev:
nallen skrev:MSN funkar fortfarande om man använder andra klienter än Microsofts.

Berätta för mig hur jag ska göra!

På den tiden när MSN (microsoft) fanns och du och jag var moddare kördes ju olika webbklienter, även om det var enklast att alla körde samma. Men coola som vi var undvek vi MSN-protokollet och körde något annat, vad det nu hette. Den klient vi körde tyckte jag var alldeles för krånglig att sätta upp, typiskt IRC som jag tyckte redan då. Sedan hittade jag en som heter Adium (Mac), för Windowsanvändare finns Pidgin. De är enklare att sätta upp. Jag chattar inte alls idag (frånsett Facebook) eftersom få nu för tiden verkar vilja chatta i något annat än Facebook och Skype. Jag startade just adium - alla gamla kontakter finns kvar men är offline :twisted:

Titti, pröva Pidgin, det borde vara ganska enkel att få upp.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Android-frågor

Inläggav nallen » 2014-01-07 16:08:20

Titti skrev:Berätta för mig hur jag ska göra!

Jag har inte gjort nåt särskilt, samma konto och inställningar som tidigare i Pidgin. Det bara funkar.
nallen
 
Inlägg: 19486
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Android-frågor

Inläggav Titti » 2014-01-07 19:51:57

barracuber skrev:Titti, pröva Pidgin, det borde vara ganska enkel att få upp.
nallen skrev:
Titti skrev:Berätta för mig hur jag ska göra!

Jag har inte gjort nåt särskilt, samma konto och inställningar som tidigare i Pidgin. Det bara funkar.

Och jag har i flera år kört msn genom Pidgin (under Linux) och kan inte ansluta sedan månader tillbaka :(
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Till alla som saknar Live Messenger

Inläggav nallen » 2014-01-08 13:52:38

Titti skrev:Och jag har i flera år kört msn genom Pidgin (under Linux) och kan inte ansluta sedan månader tillbaka

Märkligt. Bifogar en bild på "avancerade inställningar" för mitt MSN-konto, just nu kört på Windows XP, men jag kör (sannolikt med samma inställningar) på GNU/Linux också.
pidgin-msn.PNG


Notera f.ö. att "Allow connecting from multiple locations" inte fungerar särskilt bra med MSN.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
nallen
 
Inlägg: 19486
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Återgå till IT-forum



Logga in