Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: atoms, Alien

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Intressant » 2013-12-17 17:38:26

Nej kan inte påstå att jag fått svar på min :)

men det är ändå inte aktuell den jag har antar jag. Hänt mycket med mig sen jag hitta hit och skrev den.
Intressant
 
Inlägg: 660
Anslöt: 2013-10-11
Ort: Stockholm

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav zed88 » 2013-12-17 17:46:34

Jag får kontakt via annonsen.. Egentligen så vill jag ta bort den i nuläget men är lika bra att den ligger kvar där.. Vet ju aldrig vad som händer i framtiden...
zed88
Inaktiv
 
Inlägg: 72
Anslöt: 2013-11-22
Ort: Göteborg

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Alien » 2013-12-17 18:00:37

nallen skrev:
Alien skrev:Men att svara känns nästan värre, eftersom man tror sig konkurrera med andra svarare.

Å andra sidan är det ju knappast svårt att konkurrera när det inte finns några konkurrenter.


Konkurrenterna kanske bara finns i ens tankar, men det är tillräckligt för att börja noja. "De andra skriver säkert mycket intressantare." Ännu mer om man har igångsättningssvårigheter så tiden går. "Nu har hen fått så många svar så nu måste mitt svar vara extra bra för att hen ska bry sig!" Prestationsångest!

I sådana fall (om man är den nojiga typen) känns det faktiskt lättare att författa en annons själv, tror jag. Visserligen kan det ta tid, eftersom samma prestationsnoja/perfektionism kan dyka upp. Men man behöver iaf inte stressa. Sen är det bara att luta sig tillbaka och vänta på svaren. Fast om det inte kommer några svar kan man ju börja noja igen. "Jag verkar säkert för tråkig, jag borde ha skrivit annorlunda". Men då kan man ju be att få annonsen borttagen och författa en ny.

Får man däremot inget svar på sitt eget svar, kan man knappast fortsätta att pm:a, då blir det ju som stalkning.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav KrigarSjäl » 2013-12-22 17:12:07

Idag fick jag respons av en tjej på en dejtingsajt.
En riktig j-a pangbrud, en sån man normalt bara drömmer om.
Sensationellt snygg.
Nå, hon kanske bara är artig eller nåt så jag tar inte ut nåt i förskott.
Pessimisten vinner alltid i längden och jag är tillräckligt bucklig och luttrad för att inte gå och bli olyckligt förälskad.

Dejting handlar om att vara attraktiv inför andra.
Istället för att sura över hur kräsna brudarna är bör man se över sig själv.
Hur ser man ut? Hur uttrycker man sig? Vad vill man ha? Vad vill man inte ha?
Vad vill brudar ha? Hur är framtoningen? Hur klär man sig?
Är man en sportbil eller en gammal rostig Fiat?
Är man en Fiat kanske man inte ska försöka dejta Bentleys.

Att tycka synd om sig själv hit och dit leder ingen vart.
Inte heller att omge sig med drömmar av rosa luftslottskaraktär av typen "det finns nån för alla" och liknande dravel.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Sadistic » 2013-12-22 17:27:19

KrigarSjäl skrev:Idag fick jag respons av en tjej på en dejtingsajt.
En riktig j-a pangbrud, en sån man normalt bara drömmer om.
Sensationellt snygg.
Nå, hon kanske bara är artig eller nåt så jag tar inte ut nåt i förskott.
Pessimisten vinner alltid i längden och jag är tillräckligt bucklig och luttrad för att inte gå och bli olyckligt förälskad.

Dejting handlar om att vara attraktiv inför andra.
Istället för att sura över hur kräsna brudarna är bör man se över sig själv.
Hur ser man ut? Hur uttrycker man sig? Vad vill man ha? Vad vill man inte ha?
Vad vill brudar ha? Hur är framtoningen? Hur klär man sig?
Är man en sportbil eller en gammal rostig Fiat?
Är man en Fiat kanske man inte ska försöka dejta Bentleys.

Att tycka synd om sig själv hit och dit leder ingen vart.
Inte heller att omge sig med drömmar av rosa luftslottskaraktär av typen "det finns nån för alla" och liknande dravel.


Jag håller med dig, oavsett kön. Det är antingen folk som gnäller för ingen vill ha dom, eller personer som sätter alldeles för höga 'krav' som gör att folk inte ens orkar försöka.

Jag hade rätt tur den gången jag testade internet för att hitta en partner, var så less på mina förra förhållanden och sa kortfattat ' WTH lets try this thing '. Testade först OKcupid och nån annan sida, vissa killar betedde sig och skrev på både profil och mail på ett sätt som att dom tänker ' om en tjej läser detta så MÅSTE dom tycka nog synd om mig och bli ihop med mig'. Vilket funkar som en effektiv repellant för mig

Sista sidan jag testade var geek2geek, hittade en trevlig kompis där på random som jag pratade med... sedan träffades vi och BOOM en vecka senare är jag ihop med sagda kille :) nu har vi varit ihop i 3½ år och förlovade.

På den här sidan försöker jag bara hitta kompisar, men det känns lite som ett dött lopp då dom flesta är inriktade på förhållanden/temp sex. Samt så vet jag inte heller vem som är aktiv, en nystart av tråden skulle inte vara dumt. Har varit på ställen där dom skapar en ny tråd var 3:e månad och det är rätt nice :)
Sadistic
 
Inlägg: 731
Anslöt: 2013-12-09

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav KrigarSjäl » 2013-12-22 17:47:03

geek2geek, vad är det för sajt?
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Sadistic » 2013-12-22 17:50:23

KrigarSjäl skrev:geek2geek, vad är det för sajt?


Dejting sajt för nördar, Var svårt att hitta sådana personer på dom andra sidorna ( misstänker att folk inte skriver sådant för dom tror det inte är attraktivt ) så jag testade den sidan.
Sadistic
 
Inlägg: 731
Anslöt: 2013-12-09

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav nallen » 2013-12-22 17:55:03

nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Sadistic » 2013-12-22 18:05:41



Jag har som ignorerat den tråden, för det verkar inte handla om vad kvinnor vill ha utan snarare påstå att dom inte vill ha sex om man inte smeker dom medhårs. samt massa snack om våldtäkt senast jag kollade
Sadistic
 
Inlägg: 731
Anslöt: 2013-12-09

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav nallen » 2013-12-22 18:07:15

Det är inte jag som satt den missvisande rubriken. Men, faktum kvarstår, tjejer vill inte ha sex - de vill ha en massa annat och sen kanske sex som nåt slags djävla tillbehör.
Söker man då sex och inte en massa annat pjoller så får man inga svar - inte ens av de som påstår att de "gillar sex".
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav KrigarSjäl » 2013-12-22 18:09:22

"Pjoller" :lol:
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Sadistic » 2013-12-22 18:16:35

nallen skrev:Det är inte jag som satt den missvisande rubriken. Men, faktum kvarstår, tjejer vill inte ha sex - de vill ha en massa annat och sen kanske sex som nåt slags djävla tillbehör.
Söker man då sex och inte en massa annat pjoller så får man inga svar - inte ens av de som påstår att de "gillar sex".


Med risk att komma offtopic -
Det är nog inte så konstigt, det är lite hur man blir uppfostrad samt när man har sin sexuella topp. Och sedan VAD man menar med att säga att man tycker om sex, vissa tycker om 'akten' och andra att prata om det. Det är himla personligt. Jag personligen tycker sex är kul, jag gillar att snacka om det osv. Men jag är monogam, och håller mig till en person. Temporära kontakter har aldrig intresserat mig, och sättet killar föreslår sex är väldigt ofta lika fumligt som att köra bil på halkbanan. Antingen är det pang på rödbetan eller så ska det ta tusen år.

Sedan är väl inte detta forum optimalt att använda för sex? då är det väl bättre att tex gå på darkside eller knullkontakt. Dock är konkuransen hård och på tex darkside så blir man ignorerad så fort man beter sig illa.

Om folk undrar varför jag vet det här, så är det för att jag pratar med många.
Sadistic
 
Inlägg: 731
Anslöt: 2013-12-09

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav nallen » 2013-12-22 18:20:50

Tja... det här forumet har ju gett önskat resultat vid enstaka tillfällen - vilket är mer än vad som kan sägas om de av den andra sorten som jag offrat min uppmärksamhet på.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Karlstad » 2013-12-27 22:25:28

Jo då har fått kontakt med en nån gång men var ett tag sen då.
Karlstad
 
Inlägg: 90
Anslöt: 2012-09-29

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Plasticfck » 2013-12-28 3:52:32

Håller med Cyan här.

Har läst ett par intressanta kontaktannonser (vänskap) - och funderat på att svara - men tänker då "äsch, den är skitgammal, personen kanske inte bryr sig mer" - och låter bli :roll:
Plasticfck
 
Inlägg: 1548
Anslöt: 2013-06-18

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Freddy Dreadful » 2014-01-01 15:17:41

Kanske något offtopic, men jag anser att romantik kan vara antingen som en smekning eller som en smäll på käften. En smäll på käften är bra, det är tydligt! "I want love to roll me over slowly, stick a knife inside me and twist it all around. I want love to grab my fingers gently, slam them in a doorway, put my face into the ground." (Jack White. Love Interruption.)
Freddy Dreadful
 
Inlägg: 859
Anslöt: 2010-09-13
Ort: Tyresö

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav AustenAnnie » 2014-01-02 1:26:32

Skulle nog behöva en stor smäll på käften den dagen det händer.
Att någon skulle bli intresserad menar jag.
I nuläget är det inte vad jag strävar efter dock.
AustenAnnie
 
Inlägg: 342
Anslöt: 2013-12-30
Ort: Pemberley

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Alien » 2014-01-02 13:52:06

Titti skrev:Jag tror många tänker fel som skriver en annons och sedan är ganska osynliga på forumet i övrigt.

Skriv alltså inte bara en annons i tråden utan visa vem ni är genom det ni skriver på andra ställen här också. Det kan locka någon att leta efter något mer personligt skrivet av er. Lägg gärna en länk till er annons i er presentation i er profil så är det lättare att hitta rätt!


Ja, det har jag också funderat på. Jag skulle själv knappast vågat svara på en annons från någon som bara skrivit just annonsen. Flera inlägg säger mer om personligheten än enbart en annons.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Moggy » 2014-01-02 14:11:48

Alien skrev:Ja, det har jag också funderat på. Jag skulle själv knappast vågat svara på en annons från någon som bara skrivit just annonsen. Flera inlägg säger mer om personligheten än enbart en annons.


Samma här. Har personen skrivit typ 3 inlägg totalt så tar jag inte en kontaktannons på allvar och tänker mest att personen inte var speciellt seriös med att regga sig här.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Krake » 2014-01-02 15:08:19

Då är det ju bra att du skrivit 3300 ggr så många inlägg, Moggy. Det kanske rent av räcker för att våga skriva i kontakttråden även om du helst ska upp i 10k först :wink:
Krake
 
Inlägg: 1164
Anslöt: 2010-05-07
Ort: Stockholm

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Moggy » 2014-01-02 15:34:13

Krake skrev:Då är det ju bra att du skrivit 3300 ggr så många inlägg, Moggy. Det kanske rent av räcker för att våga skriva i kontakttråden även om du helst ska upp i 10k först :wink:


Tror iofs att jag har nåt gammal inlägg där. Men ja, det kanske tål att tänka på att skriva ihop nåt nytt.... Man ska orka bry sig med...
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Freddy Dreadful » 2014-01-04 23:12:06

"Ever got the feeling you´ve been cheated?" (Johnny Rotten).
Freddy Dreadful
 
Inlägg: 859
Anslöt: 2010-09-13
Ort: Tyresö

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Alien » 2014-01-05 18:31:04

alixha skrev:Ja jag har fått några svar trots min absolut urusla annons :lol:

Kanske kunde vara aktuellt med en ny kontakttråd snart?
En ny start år 2014 för alla här på forumet :D

Sen kanske ni kan lägga till en liten notis i första moderator meddelandet att folk gärna får komma ihåg att skriva vad dom söker så kanske det blir lite enklare för alla?
Alltså om man bara söker vänskap, dejting, både vänskap och förhållande, om man inte riktigt vet eller liknande.

Bara förslag :)


Moderator:
Har lagt till detta i trådens startinlägg:
Tänk på att ange i din annons om du söker vänner, förhållande el både-och. Ange likaså vilket kön du tillhör och önskat kön på vänner/partner.


Men jag misstänker att inte alla läser startinlägget.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Sadistic » 2014-01-05 18:33:39

Jag har fått en kontakt just nu som jag diskuterar rollspel och annat trevligt med :) så tråden har funkat även om det inte kanske är super effektivt ^^ men bättre slow and steady än tusen personer som vill ha svar på en gång antar jag
Sadistic
 
Inlägg: 731
Anslöt: 2013-12-09

Återgå till Träffar



Logga in