Vem skulle du vilja vara istället?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien

Vem skulle du vilja vara istället?

Inläggav Kahlokatt » 2013-12-28 23:15:40

Jag skulle vara Helen Sjöholm. Hur är det ens fysiskt möjligt att bli så perfekt!? Hon verkar ha allt på hela jorden. Kan inte för mitt liv FATTA att hon haft dagar då hon legat och storgråtit och moffat godis och känt sig sämst i världen. Hon som har ALLT!?

Äh, egentligen skulle jag kunna tänka mig att vara i stort sett vem som helst utom mig själv. Ja, så länge jag var en snäll person, ingen liten näthatarunge.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Vem skulle du vilja vara istället?

Inläggav ElisabetC » 2013-12-29 0:42:52

slackern skrev:
ElisabetC skrev:Magnus Carlsson blev aldrig smittad sägs det :).


Är det bara hans ex som har det? Att jag blandar ihop dom?


Haha ja (i alla fall officiellt) är det bara Carlssons ex som har HIV. :wink:
ElisabetC
 
Inlägg: 168
Anslöt: 2013-08-30

Vem skulle du vilja vara istället?

Inläggav ElisabetC » 2013-12-29 0:43:40

För övrigt så skulle jag vilja förvandlas till en liten groda efter att ha läst den här tråden lol :( ..
ElisabetC
 
Inlägg: 168
Anslöt: 2013-08-30

Vem skulle du vilja vara istället?

Inläggav Bjäbbmonstret » 2013-12-29 0:45:30

Jag vill nog helst vara mig själv fast för några år sen innan jag råkade ut för en massa tråkigheter.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Vem skulle du vilja vara istället?

Inläggav slackern » 2013-12-29 0:52:01

ElisabetC skrev:
slackern skrev:
ElisabetC skrev:Magnus Carlsson blev aldrig smittad sägs det :).


Är det bara hans ex som har det? Att jag blandar ihop dom?


Haha ja (i alla fall officiellt) är det bara Carlssons ex som har HIV. :wink:


Då är jag med. Snacka om att vara förvirrad. Eller jag kan väll inte säga att jag är något fan utav varken dansband eller schlager. :)
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vem skulle du vilja vara istället?

Inläggav slackern » 2013-12-29 0:53:25

ElisabetC skrev:För övrigt så skulle jag vilja förvandlas till en liten groda efter att ha läst den här tråden lol :( ..


Ohh vill inte bli pussad? Eller kysser man grodor så förvandlas dom till prinsar eller prinsessor?
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vem skulle du vilja vara istället?

Inläggav ElisabetC » 2013-12-29 0:57:23

slackern skrev:
ElisabetC skrev:För övrigt så skulle jag vilja förvandlas till en liten groda efter att ha läst den här tråden lol :( ..


Ohh vill inte bli pussad? Eller kysser man grodor så förvandlas dom till prinsar eller prinsessor?


LOL. Här skulle det behöva bli tvärtom just nu, verkligen.
Känner ett stort behov av att hoppa iväg till någon dunge och sätta mig och trycka ett tag XD...
ElisabetC
 
Inlägg: 168
Anslöt: 2013-08-30

Vem skulle du vilja vara istället?

Inläggav slackern » 2013-12-29 1:14:53

ElisabetC skrev:
slackern skrev:
ElisabetC skrev:För övrigt så skulle jag vilja förvandlas till en liten groda efter att ha läst den här tråden lol :( ..


Ohh vill inte bli pussad? Eller kysser man grodor så förvandlas dom till prinsar eller prinsessor?


LOL. Här skulle det behöva bli tvärtom just nu, verkligen.
Känner ett stort behov av att hoppa iväg till någon dunge och sätta mig och trycka ett tag XD...


Ohh du blir jagad utav beundrare?
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vem skulle du vilja vara istället?

Inläggav ElisabetC » 2013-12-29 1:19:54

slackern skrev:
ElisabetC skrev:
slackern skrev:
Ohh vill inte bli pussad? Eller kysser man grodor så förvandlas dom till prinsar eller prinsessor?


LOL. Här skulle det behöva bli tvärtom just nu, verkligen.
Känner ett stort behov av att hoppa iväg till någon dunge och sätta mig och trycka ett tag XD...


Ohh du blir jagad utav beundrare?


:P Äsch..
Menar inte så. Behöver bara smälta chocken jag fick efter att ha läst visst information här XD...

Därav det plötsliga behovet att få bli en groda >.> Med eller utan puss *pussar sig själv på handen, förvandlas till en grön liten sak och hoppar iväg ut i skogen*

Fan min kära snubbe vill bli bög XD. Här är man uppskattad XD! *Asgarvar*
Senast redigerad av ElisabetC 2013-12-29 1:26:02, redigerad totalt 1 gång.
ElisabetC
 
Inlägg: 168
Anslöt: 2013-08-30

Vem skulle du vilja vara istället?

Inläggav slackern » 2013-12-29 1:25:14

ElisabetC skrev:
slackern skrev:
ElisabetC skrev:
LOL. Här skulle det behöva bli tvärtom just nu, verkligen.
Känner ett stort behov av att hoppa iväg till någon dunge och sätta mig och trycka ett tag XD...


Ohh du blir jagad utav beundrare?


:P Äsch..
Menar inte så. Behöver bara smälta chocken jag fick efter att ha läst visst information här XD...


Ohh i denna tråden? Eller någon annan? Var väll inget farligt i denna?
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vem skulle du vilja vara istället?

Inläggav ElisabetC » 2013-12-29 1:26:48

Läs ovan.. så förstår du *garvar fortfarande* :-)006
ElisabetC
 
Inlägg: 168
Anslöt: 2013-08-30

Vem skulle du vilja vara istället?

Inläggav slackern » 2013-12-29 1:32:37

ElisabetC skrev:Läs ovan.. så förstår du *garvar fortfarande* :-)006


Aha nu förstår jag. Jo det måste verkligen bli en chockartad upplevelse. ;) Kanske kan fråga Nickals Strömstet hur det känns?
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vem skulle du vilja vara istället?

Inläggav ElisabetC » 2013-12-29 1:33:21

xDDDDDDDDD usch
ElisabetC
 
Inlägg: 168
Anslöt: 2013-08-30

Vem skulle du vilja vara istället?

Inläggav slackern » 2013-12-29 1:36:59

ElisabetC skrev:xDDDDDDDDD usch


Grattis till jag inte vet jag. :)
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vem skulle du vilja vara istället?

Inläggav ElisabetC » 2013-12-29 1:51:32

Grattis till ett gott kvällsskratt kanske ^^?
ElisabetC
 
Inlägg: 168
Anslöt: 2013-08-30

Vem skulle du vilja vara istället?

Inläggav slackern » 2013-12-29 1:52:39

ElisabetC skrev:Grattis till ett gott kvällsskratt kanske ^^?

Ja typ eller upptäckten att pojkvännen även tycker om pojkar. ;) Eller upptäckten att du har pojkvän.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vem skulle du vilja vara istället?

Inläggav Drakir » 2013-12-29 8:18:06

Jag vill inte byta. Finns ingen jag hellre är än mig.

Om jag fick byta tillbaka sen, så jag kunde samla kunskapen och sen vara mig själv igen skulle jag nog välja Tesla.

Vid tvunget permanent byte skulle jag nog vara en main coon (katt), i ett bra hem..
Drakir
Ny medlem
 
Inlägg: 15
Anslöt: 2013-12-28

Vem skulle du vilja vara istället?

Inläggav kiddie » 2014-01-05 7:54:31

Ett tag kände jag att det vore coolt att varit en duktig fysiker och fått Nobelpris. Max Planck tänkte jag och kollade upp hans liv.

Planck endured many personal tragedies after the age of 50. In 1909, his first wife died after 22 years of marriage, leaving him with two sons and twin daughters. Planck's oldest son, Karl, was killed in action in 1916, his daughter Margarete died in childbirth in 1917, and another daughter, Emma also died in childbirth in 1919. During World War II, Planck's house in Berlin was completely destroyed by bombs in 1944 and his youngest son, Erwin, was implicated in the attempt made on Hitler's life on July 20, 1944. As a consequence, Erwin died a horrible death at the hands of the Gestapo in 1945. Erwin's death destroyed Planck's will to live. By the end of the war, Planck, his second wife and his son by her, moved to Göttingen where he died on October 4, 1947


Stackars man! Han dog visst av TBC.

Hade Niels Bohr mer tur med sitt liv kantänka?
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Vem skulle du vilja vara istället?

Inläggav Intressant » 2014-01-05 8:32:37

Jag hade nog utan tvekan velat vara någon person i framtiden, jag tror inte jag ser upp till någon som levt redan, så pass mycket att jag är beredd att ge upp, mitt "perfekta" jag för dennes skull. Sjuk tanke med tanke på hur jag ser på mig själv, så vill jag nog inte vara någon annan. Den som får evigt liv, ge mig det, för jag kan ta att folk dör som flugor runt mig, även om det gör ont i själen. Det finns inget som gör ondare än att någon du älskar lämnar dig frivilligt, att folk går bort får man lära sig att ta. Jag vill bara lära mig, i all oändlighet, älska i all oändlighet. Det är mitt klimax i livet.
Intressant
 
Inlägg: 660
Anslöt: 2013-10-11
Ort: Stockholm

Vem skulle du vilja vara istället?

Inläggav AustenAnnie » 2014-01-05 11:41:13

Har alltid haft en förkärlek för tidigt 1800-tal så hade gärna velat utforska hur det hade varit att leva på den tiden. Slår vad om att det var rätt hårt och till stor del begränsande och inte alls lika rosaskimrande som alla dåtidens författare vill få det till.

Om vi tänker mer nutida så hade jag inte tackat nej till att få byta liv med en tatuerare för en dag. Eller att få känna på hur det är att leva som svensk skådespelare. Hade inte tackat nej till det heller.
AustenAnnie
 
Inlägg: 342
Anslöt: 2013-12-30
Ort: Pemberley

Vem skulle du vilja vara istället?

Inläggav TotteLin » 2014-01-05 11:44:06

hmmmm ... Nu måste jag ju tänka ...?! :roll:

Skulle nog säga Harald Treutiger *asg* ... ja ja det är söndag och jag är slut i hjärnan ...

Men för att vara seriös skulle jag nog säga att jag är rätt nöjd med att vara mig Själv ... =) :-)049
TotteLin
 
Inlägg: 95
Anslöt: 2014-01-01
Ort: Kronoberg

Vem skulle du vilja vara istället?

Inläggav KrigarSjäl » 2014-01-05 11:59:53

AustenAnnie skrev:Har alltid haft en förkärlek för tidigt 1800-tal så hade gärna velat utforska hur det hade varit att leva på den tiden. Slår vad om att det var rätt hårt och till stor del begränsande och inte alls lika rosaskimrande som alla dåtidens författare vill få det till.

Om vi tänker mer nutida så hade jag inte tackat nej till att få byta liv med en tatuerare för en dag. Eller att få känna på hur det är att leva som svensk skådespelare. Hade inte tackat nej till det heller.

1. Om du läser annat än Jane Austen och systrarna Brunte kan du nog få en skaplig bild av artonhundratalet.
Jag håller med om att det är en fantastiskt intressant epok, i synnerhet slutet av artonhundratalet, alltså Strindbergs, Zolas och Conan Doyles tid.

2. Jag har fått åtminstone en inblick i tatuerarlivet eftersom jag var shop assistant ett tag. Det är mycket arbete bakom disken, som kunden inte ser.
Det är nålar som ska lödas och steriliseras, ytor som ska desinficeras, material som ska inhandlas, kopiatorer som ska fungera, en lokalhyra som ska in, kunder som aldrig dyker upp på bokad tid. För att inte tala om allt teckningsarbete utom studiotimmarna.

3. Livet som svensk skådespelare?
Ptja, det ser nog väldigt olika ut beroende på vem du frågar.
Frågar du Stellan Skarsgård får du en annan bild än om du frågar en glad amatör.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Vem skulle du vilja vara istället?

Inläggav Krake » 2014-01-05 13:17:39

Vad sägs om att vara en grönlandsval? Stilla liv i ishavet, förmodligen intelligens på mänsklig nivå eller högre och lever i 200 år. Nice!
Krake
 
Inlägg: 1164
Anslöt: 2010-05-07
Ort: Stockholm

Vem skulle du vilja vara istället?

Inläggav Huggorm » 2014-01-05 13:39:01

Krake skrev:Vad sägs om att vara en grönlandsval? Stilla liv i ishavet, förmodligen intelligens på mänsklig nivå eller högre och lever i 200 år. Nice!
Vore det inte jobbigt med så hög intelligens och så bara simma omkring i ett kallt hav och inte få utlopp för sina idéer?
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Återgå till Intressanta intressen



Logga in