Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Huggorm » 2013-12-08 21:40:26

nescio skrev:
Huggorm skrev:
nescio skrev:Prata om vad då? En utförlig föreläsning om vad man håller på med angående sitt specialintresse hemma kanske?

Nja, utförligt bör det inte vara men man bör absolut nämna det och se hur det tas emot. Om nu inte ens specialintresse består i att samla på tånaglar eller studera kackerlackor.
99,9% chans att de är helt ointresserade. Vad säger man sen då?
Lägg en halvtimme på att plugga in det viktigaste om Idol så kan ni diskutera den och sedan är hon nog redo för att ligga
Huggorm
 
Inlägg: 22290
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Mountain_lion » 2013-12-08 22:46:49

Kvinnor vill ha trygghet och bekräftelse. Sedan finns det olika personligheter så det tar sig olika uttryck.Vissa anser att de får detta via män med mkt makt, andra med män som har mkt pengar och sedan de flesta män som är trygga i sig själva.

Att klanka ned på att vissa kvinnor söker endast de med mkt pengar eller makt är lika hopplöst som att klanka ned på de män som gör vad som helst för denna makt eller pengar och sedan använder dessa för att få ihop det med flera kvinnor än flickvän/sambo/hustru.
de är psykologiskt ganska lika. :lol:
Mountain_lion
 
Inlägg: 1255
Anslöt: 2013-07-18
Ort: Halland

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Abbreviation » 2013-12-09 1:05:52

Azo85 skrev:Vill kvinnor knulla sådär nämnvärt mycket? Som jag läste på ett annat ställe "Om jag vill ha känslolöst sex har jag en dildo. Den blir aldrig mjuk och den vibrerar.". Sådana uttalanden får nog många män att tro att kvinnor inte är nämnvärt intresserad av sexuellt umgänge med en man utan snarare mer intresserad av känslomässig stimulans vilket är en annan sak. Känns bara som det är ytterst sällan kvinnor bara knullar för knullandets skull. Har själv mött ett fåtal, men i slutändan vill de flesta ha något annat än sex.

Jag har kommit fram till att intelligens inte är nämnvärt avgörande när det kommer till partner. Status, utseende men framförallt emotionell kapacitet är mycket mer avgörande. Jag är emotionellt utvecklingsstörd men blir i princip geniförklarad av de flesta jag möter. Finns flertalet kvinnor som sagt till mig att jag är den smartaste människa de mött men de vill inte ligga med mig för det.

Äh det låter ju hett. Jag tänder på smarta människor med driv. Och jag ligger som fan! Dock är det ju rätt lätt för en kvinna som jag att stämplas som totalslampa och därmed inte få ligga.

KrigarSjäl skrev:
Abbreviation skrev:Krigis: Du dissar kvinnor som ratar mindre bemedlade män. Dissar du aldrig några kvinnor som inte håller måttet enligt dig? Alla har preferenser, alla har behov. Så länge du inte är beredd att vara ihop med vilket groteskt fult underklassåbäke som helst så blir det bara löjligt när du dissar andras krav.

Nej, det är inte jämförbart. Fysisk attraktion lika med passion, passion en del av konceptet kärlek.

Det är golddiggerbrudar som helt cyniskt väljer utifrån plånbok som är de falska.
De ratar kärlek till förmån för plånboken.
Och det gör dem till lyxluder.
Inte på nåt vis mer högtstående än horan som säljer röv på gatan.

Det jag inte gillar med den här sorten är att de spekulerar i känslor, kärlek, intimitet.

Du vet inte vad de känner. Varför man blivit kär i en människa kan kanske verka uppenbart för omvärlden ("hon vill bara ha hans pengar" eller "han tycker att hon är så snygg") men du har faktiskt ingen aning om vad de här människorna känner. Vi är programmerade till att känna kärlek för personer som är lämpliga som partners, och faktum är att ekonomisk framgång spelar in. Det gör det oftast på ett omedvetet plan. Det finns golddiggers men det finns även gott om kvinnor som blir genuint kära i framgångsrika män, för att de helt enkelt ofta har en eller flera väldigt attraktiva egenskaper. Ambition är sexigt, vettu. Bara för att du bryr dig mer om utseende än personlighetsdrag, betyder inte det att ingen annan ser de där personlighetsdragen du missar.

Du vet inte vad de känner.
Abbreviation
 
Inlägg: 3446
Anslöt: 2010-10-15

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Azo85 » 2013-12-09 1:12:25

Abbreviation skrev:Och jag ligger som fan! Dock är det ju rätt lätt för en kvinna som jag att stämplas som totalslampa och därmed inte få ligga.


Tycker jag är urlöjligt. Sex är något de flesta föds till att vara rätt odugliga på att ha sex. För att knulla bra behöver man träna. Ha en partner och ha ett par tre varianter på sexet räkans knappt. Om jag vill ha sex med någon så vill jag ha det med någon som haft det förut. Man vill väl ha någon som kan knulla rätt bra och inte någon som knappt har en aning om vad den sysslar med.

Jag tycker kvinnor skall vara mer frigjorda och då är det ju jättedumt att kalla dem slampor om dom just är det. Knulla på, så länge man inte blir sjuk eller skadar sig så är det väl lugnt, ju fler desto bättre!
Azo85
 
Inlägg: 1303
Anslöt: 2011-09-01

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Abbreviation » 2013-12-09 1:53:38

nallen skrev:Uppenbarligen inte i samma utsträckning som män.
Om det vore så så skulle det inträffa att det kom fram brudar och frågade om man ville följa med hem och knulla lite. Det har aldrig hänt, vare sig på krogen eller någon annanstans.
Om båda könen vore lika intresserade så skulle det inte vara samma obalans där många män inte får nåt alls - det finns ju, i stort sett, lika många män som kvinnor i sexuellt aktiv ålder.

Det finns annat som spelar in. Det finns gott om män som inte respekterar kvinnors gränser och det kan vara livsfarligt för en kvinna att gå hem med en okänd man. Jag skulle ligga betydligt mer om sådana risker inte finns. Nu ligger jag fortfarande antagligen mer en de flesta andra, och absolut med fler personer, men det måste ändå ständigt finnas säkerhetstänk för att det ska fungera. Jag kan absolut inte ta hem någon hit om jag inte känner personen rätt väl (säkerhetsrisk för mig såväl som mitt barn) och att följa med en okänd människa hem är också orimligt osäkert om man har annat än bara sig själv att ansvara för, och även då. Det är generellt riskfritt för en man att gå hem med eller ta hem en okänd kvinna, samma gäller verkligen inte för kvinnor.

Om du är lite uppmärksam på din omgivning och ser dig omkring på alla våldtäkter som sker (och hur de blir råare och råare för varje år som går) så märker du snart varför det är livsfarligt för kvinnor att knulla runt. Jag har läst gott om våldtäktsdomar och det är inte ovanligt att kvinnan följt med mannen frivilligt hem eller till och med varit i en relation med honom, men att han vid någon punkt sträckt sig över det givna samtycket och inte respekterat att hon velat sluta/inte velat ha analsex/inte ville bli misshandlad samtidigt/etc. Har man läst några sådana domar och lagt märke till a) de fysiska och psykiska riskerna vid själva tillfället, b) sättet offren behandlas av polis och i rätten och den låga sannolikheten att förövaren blir dömd, samt c) den lilla extra kryddan av att som våldtäktsoffer bli uthängd och hånad på nätet, anklagad för att bära ansvaret för dådet, kallad för äcklig hora etc - ja, då tänker man längre än fittan sträcker sig och raggar inte hem främlingar hur mycket man än vill ligga med dem.

Fan vad jag hade raggat hem främlingar om det var riskfritt. Du skulle bara veta.
Abbreviation
 
Inlägg: 3446
Anslöt: 2010-10-15

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Teknik-Pata » 2013-12-09 2:33:05

Abbis, men om kvinnor ändå är lika kåta så borde det väl märkas att fler egentligen vill men i slutändan inte vågar ta/gå med någon hem?

Abbreviation skrev:Fan vad jag hade raggat hem främlingar om det var riskfritt. Du skulle bara veta.

Fast det är skillnad på att göra det av politiska skäl och av ren köttslig lust.
Teknik-Pata
 
Inlägg: 118
Anslöt: 2012-04-27
Ort: Finspång!

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Toblerone » 2013-12-09 11:30:15

nallen skrev:
ElisabetC skrev:Många krisitserar Nallen och i och för sig kan jag förstå varför men..

Va? Vad har jag gjort nu då?
I den här tråden?

Abbreviation skrev:Alltså, NEWSFLASH, kvinnor gillar också att ligga!

Uppenbarligen inte i samma utsträckning som män.
Om det vore så så skulle det inträffa att det kom fram brudar och frågade om man ville följa med hem och knulla lite. Det har aldrig hänt, vare sig på krogen eller någon annanstans.
Om båda könen vore lika intresserade så skulle det inte vara samma obalans där många män inte får nåt alls - det finns ju, i stort sett, lika många män som kvinnor i sexuellt aktiv ålder.


Bor du i Stockholm? I så fall känner jag ställen, där det är fler kvinnor än män som letar efter en one-night-stand. I vilken utsträckning kvinnor gillar sex..... det varierar ju mycket. Men du kanske försöker med fel "grupp"? Nu vet jag inte hur gammal du är, men om du är intresserat av kvinnor runt 40 ungefär - det FINNS intresserade kvinnor (inte jag, missförstår mig inte. Men jag VAR singel för några år sen och har sett vilka som var ute på krogarna).
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-12-09 12:49:14

Toblerone skrev:Bor du i Stockholm?

Nej, huvvaligen.

Toblerone skrev:I så fall känner jag ställen, där det är fler kvinnor än män som letar efter en one-night-stand.

Jaha.
nallen
 
Inlägg: 19473
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav KrigarSjäl » 2013-12-09 13:53:13

Abbreviation skrev:
KrigarSjäl skrev:
Abbreviation skrev:Krigis: Du dissar kvinnor som ratar mindre bemedlade män. Dissar du aldrig några kvinnor som inte håller måttet enligt dig? Alla har preferenser, alla har behov. Så länge du inte är beredd att vara ihop med vilket groteskt fult underklassåbäke som helst så blir det bara löjligt när du dissar andras krav.

Nej, det är inte jämförbart. Fysisk attraktion lika med passion, passion en del av konceptet kärlek.

Det är golddiggerbrudar som helt cyniskt väljer utifrån plånbok som är de falska.
De ratar kärlek till förmån för plånboken.
Och det gör dem till lyxluder.
Inte på nåt vis mer högtstående än horan som säljer röv på gatan.

Det jag inte gillar med den här sorten är att de spekulerar i känslor, kärlek, intimitet.

Du vet inte vad de känner. Varför man blivit kär i en människa kan kanske verka uppenbart för omvärlden ("hon vill bara ha hans pengar" eller "han tycker att hon är så snygg") men du har faktiskt ingen aning om vad de här människorna känner. Vi är programmerade till att känna kärlek för personer som är lämpliga som partners, och faktum är att ekonomisk framgång spelar in. Det gör det oftast på ett omedvetet plan. Det finns golddiggers men det finns även gott om kvinnor som blir genuint kära i framgångsrika män, för att de helt enkelt ofta har en eller flera väldigt attraktiva egenskaper. Ambition är sexigt, vettu. Bara för att du bryr dig mer om utseende än personlighetsdrag, betyder inte det att ingen annan ser de där personlighetsdragen du missar.

Du vet inte vad de känner.

Nej, Anna Nicole Smith tyckte säkert att den åldrige miljardären var en riktig charmknutte.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Toblerone » 2013-12-09 13:59:34

nallen skrev:
Toblerone skrev:Bor du i Stockholm?

Nej, huvvaligen.

Toblerone skrev:I så fall känner jag ställen, där det är fler kvinnor än män som letar efter en one-night-stand.

Jaha.


Nån mindre ort? Då är jag inte förvånad. Det är en helt annan sak i storstan.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav supernova » 2013-12-09 15:46:35

Jag tror att kvinnor behöver TRYGGHET!
Sex är väl något man ska njuta av?
supernova
 
Inlägg: 242
Anslöt: 2011-12-26

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav earlydayminer » 2013-12-09 16:57:32

Kommer ni någonstans i frågan?
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2013-12-09 18:48:41

Vilken fråga? Vad kvinnor vill ha? Vad vill män ha då?

Såg en film av och med Woody Allen häromkvällen på TV, Fruar och äkta män (kors i taket, en titel som översatts från engelskan). Svaret var tydligt: De vill både äta kakan och ha den kvar, de vill ha trygghet och liknande intressen och samtidigt förälskelse och sex med nya partners.

Jack och Sally chockar vännerna Gabe och Judy genom att efter 15 års äktenskap säga att de ska separera. Varför Jack vill det är klart nog. Han är trött på den ständigt kritiska Sally (hon är aldrig nöjd) och så är han väldigt tänd på sin aerobicsinstruktör. Och Sally, ja hon är som sagt inte nöjd heller.

Så Jack flyttar ihop med den unga sexiga aerobicsinstruktören. "A cocktail waitress" säger den otroligt snobbige Gabe. Men Jack säger att det är skönt och avslappnat med Sam, hon klagar inte, och det är skönt att bara helt opretentiöst titta på medelmåttiga filmer på TV tillsammans.

Men på en fest så tycker Jack att Sam skämmer ut honom genom att envist hävda att astrologi är alldeles sant. Då längtar han tillbaka till den intellektuella Sally.

Gabe är lärare i creative writing och mycket kritiskt mot sina studenter. Utom mot den vackra Rain. Han öser beröm över hennes verk. Aldrig skulle han varit så entusiastisk över en killes verk och än mindre över en ful tjejs. Han har skrivit ett romanmanus. Hans fru säger att det är bra, då säger han att det är uselt. Men när Rain berömmer det blir han alldeles till sig i kalsongerna, vad hon tycker betyder allt. Rain berättar att hon haft ihop det med sin fars affärskollega, med sin bästa väns far och med sin psykolog (alla män i hennes fars ålder). Så det är ju bara att köra på för Gabe, eftersom Rain uppenbart gillar äldre män.

Givetvis är det problem med det sexuella också. Judy klagar över att de aldrig har sex, men varje gång Gabe föreslår det så är hon för trött. Åas vill inte Gabe ha barn som hon vill. Och varje gång sex är på tal så pratar de så mycket att all lust hinner försvinna.

Sally har också problem. Varje gång hon har sex så tänker hon för mycket. T ex "han är inte som Jack, han är igelkott och Jack är en räv" och fortsätter att fundera på vilka av hennes vänner som är igelkott resp räv. Inte undra på att den nye älskaren tycker att hon verkar frånvarande. Och när hon går ut med den nye man så kritiserar hon konserten (jag gillar inte Mahler) och restaurangen. Konstigt nog blir han kär i henne iaf, men det är väl så att det man accepterar som nyförälskad kan bli för mycket när man inte längre är nyförälskad.

Gabe och Judy spelas av Woody Allen och Mia Farrow, ett par även irl. Efter filmen skildes de, eftersom han inlett en affär med Mias adoptivdotter (hon är 36 år yngre). Känslor är inte logiska, säger Gabe i filmen, och det gäller tydligen Woody Allen också. "Happy Father's Day – or as they call it in my family, happy brother-in-law's day" twittrade Mias och Woodys son en Fars dag. Han blev ju svåger med sin egen far, eftersom hans far gifte sig med hans syster.

Kort sagt, det är kört med romantik och äktenskap. Alla som är gifta längtar förr el senare efter någon yngre el iaf efter något annat.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav earlydayminer » 2013-12-09 18:49:56

Alien skrev:Vilken fråga? Vad kvinnor vill ha? Vad vill män ha då?


1. "Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha?"
2. Ja.
3. Du bör kanske öppna en ny tråd för den frågan.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Sjuckert » 2013-12-09 19:47:43

Det finns givetvis inget slutgiltigt svar på frågan om vad kvinnor vill ha, eftersom det är lika individuellt som allt annat.

Den här kvinnan skiter i alla fall i status och hög inkomst och annat som vissa anser att kvinnor dras till. Jag dras till killar som är snälla, roliga, smarta - det är det som spelar roll för mig. Jag vill ha någon som jag kan prata och ha roligt med, någon som förstår och respekterar mig, som är snäll och kärleksfull. Inte någon som kan försörja mig eller beskydda mig, för det kan jag göra själv. 8)
Sjuckert
 
Inlägg: 1164
Anslöt: 2013-05-11

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-12-09 19:52:41

Toblerone skrev:Nån mindre ort?

Med tanke på att Stockholm är Sveriges största stad och jag inte bor där så bor jag på en ort mindre än Stockholm. Det är en tautologi.
nallen
 
Inlägg: 19473
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nescio » 2013-12-09 20:23:28

nallen skrev:
Toblerone skrev:Nån mindre ort?
Med tanke på att Stockholm är Sveriges största stad och jag inte bor där så bor jag på en ort mindre än Stockholm. Det är en tautologi.
"Mindre ort" och "ort mindre än Stockholm" betyder inte samma sak.
nescio
 
Inlägg: 3849
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-12-09 20:27:25

nescio skrev:"Mindre ort" och "ort mindre än Stockholm" betyder inte samma sak.

Naturligtvis inte; i sammanhanget tycker jag dock att det är fullt rimligt att tolka det som ovan.
nallen
 
Inlägg: 19473
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nescio » 2013-12-09 20:38:35

nallen skrev:
nescio skrev:"Mindre ort" och "ort mindre än Stockholm" betyder inte samma sak.
Naturligtvis inte; i sammanhanget tycker jag dock att det är fullt rimligt att tolka det som ovan.
Jovisst, men jag gissar att Toblerone menade "liten ort", typ Hofors, 6700 invånare.
nescio
 
Inlägg: 3849
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2013-12-09 20:56:12

Ja, kvinnor är förstås olika.

Men generellt när det gäller sex och kärlek så vill kvinnor ha trygghet och spänning, och det går inte ihop. En del satsar på trygghet, andra på spänning, en del olika vid olika tider i livet. Men så har vi alla dessa (kvinnor och män) som satsat på kärlek, trygghet och barn och så blir uttråkade efter ett antal år. Då hoppar man över skaklarna, hur många filmer har inte gjorts om detta. Ett i-landsproblem. Vi lever för länge och för gott, vi behöver inte ägna all vår tid och våra krafter åt att överleva och få våra barn att överleva, alltså har vi tid att komplicera våra liv.

De där kvinnorna (och männen) som vill ha sex direkt med främmande räknar jag in i spänningssökarna.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-12-09 21:31:58

nescio skrev:[J]ag gissar att Toblerone menade "liten ort", typ Hofors, 6700 invånare.

För all del. Vi är väl drygt en halv miljon i den här staden i alla fall, så det är inte "en mindre ort", däremot är det en mindre ort än Stockholm.
OnT så har jag haft betydligt mer sex med tjejer från diverse småhålor i och omkring bergslagen, typ Hofors, än storstadsbrudar. Både räknat i antal individer och antal tillfällen.
nallen
 
Inlägg: 19473
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav XyL0Ph0n3 » 2013-12-09 23:05:36

Skulle också vilja veta vad egentligen tjejer vill ha då jag, i mitt liv, har så väldans svårt att tolka vad tjejer egentligen vill ha. Eftersom jag tar allting så otroligt bokstavligt har jag svårt att tolka vad tjejer vill när de gör någonting. Jag antar att detta kommer bli väldigt svårt att bättra på men hoppas att det kan bildas någon typ av kontakt mellan mig och en tjej i framtiden. Jag har varit singel i mer än 4 år nu utan sex också...Det är väldigt jobbigt. Det har liksom aldrig hänt någonting :(.
XyL0Ph0n3
Ny medlem
 
Inlägg: 9
Anslöt: 2011-09-14

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Mortalis » 2013-12-11 3:13:47

Såna här trådar får mig att känna mig glad att jag är singel och motiverar mig att säga nej när frestelsen dyker upp :-)Happy
Mortalis
 
Inlägg: 1804
Anslöt: 2012-05-22
Ort: Aspudden

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav atoms » 2013-12-11 3:46:00

Tråden är låst för moderering.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18082
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in